Petit Le Mans | LMP2 & GTE @ Road Atlanta | 9, 12, 16 & 19 Augustus 2018

Edward Hoekstra
Racestuur: Logitech G27

Re: Petit Le Mans | LMP2 & GTE @ Road Atlanta | 9, 12, 16 & 19 Augustus 2018

Bericht door Edward Hoekstra » 19 aug 2018, 14:30

Super!

Jeroen Huisers

Bericht door Jeroen Huisers » 19 aug 2018, 15:06

In het kader van de RC test sessie, zijn er vanavond "live stewards" aanwezig?

SRVN Events

Bericht door SRVN Events » 19 aug 2018, 15:20

De informatie in de eerste post van dit topic is aangepast:
De virtuele starttijd in rFactor 2 is op 12:00 ingesteld en de race zal rond 17:00 eindigen. De tijd loopt zodoende op 2x normale snelheid.

Aangezien veel mensen afgelopen donderdag FPS-problemen hadden in het donker, ook na het verlagen van diverse settings, hebben we de tijdschaal aangepast van X4 naar X2, waardoor de race eindigt voordat de koplampen aan moeten.

---------------------------------------------

We hebben gisteren e.e.a. getest aan instellingen, waaruit we kunnen concluderen dat de FPS-problemen worden veroorzaakt door de koplampen. Vervolgens zijn er in de player-file twee instellingen waarmee gebruikers het aantal zichtbare koplampen kunnen aanpassen, en ook kunnen bepalen of auto's worden verlicht door koplampen van andere auto's:
"Headlights On Cars":false,
"Headlights On Cars#":"Headlights illuminate other cars.",
"Max Headlights":5,
"Max Headlights#":"Max headlights visible relative to your car.",

Helaas werken beide instelling momenteel niet zoals ze zouden moeten werken. De eerste setting wordt genegeerd, waardoor koplampen altijd op andere auto's schijnen. De tweede optie pakt altijd minimaal een waarde van 10, ook al zet je deze lager. Hierdoor zullen altijd de 10 dichtstbijzijnde auto's als lichtbron fungeren. Uit navraag bij S397 blijkt dat de 1e optie op False zou moeten werken, en dat de 2e optie op lagere settings dan 10 zou moeten werken, dus het lijken bugs te zijn.

Het lager zetten van andere settings (shadows, textures, track/player/opponent detail, reflections, special effects, etc) heeft in onze tests geen tot nauwelijks effect gehad op de minimale FPS, dat wordt dus bepaald door de koplampen.
Mensen die dus met 'Max Headlights: 10" nog steeds FPS-problemen ondervinden kunnen de minimale FPS niet verhogen door andere settings lager te zetten. Aangezien afgelopen donderdag veel deelnemers deze FPS-problemen hadden, ook na het verlagen van diverse settings, hebben we besloten de race van vanavond niet in schemer/donker te rijden.

We hadden het graag anders gezien, maar we denken dat dit de meest verstandige keuze is voor vanavond.

Ger Peeters
Racestuur: Fanatec CSL Elite

Bericht door Ger Peeters » 19 aug 2018, 15:50

b:)like

Hans Damiaens
Racestuur: Fanatec CSL

Bericht door Hans Damiaens » 19 aug 2018, 16:10

Ik kan er door onvoorziene omstandigheden niet bij zijn deze avond, heel spijtig, ik keek er enorm naar uit naar mijn eerste race op srvn!

Richard Blokker
Racestuur: AccuForce V2
Contacteer:

Bericht door Richard Blokker » 19 aug 2018, 16:45

Gelukkig dat jullie er een dag race van maken. Dat scheelt een hoop ellende inderdaad. Thnx!

Richard Blokker
Racestuur: AccuForce V2
Contacteer:

Bericht door Richard Blokker » 19 aug 2018, 20:36

G*dv*rd*mm*...

rFactor besloot na start race ineens te veranderen in diashow. Geen rare windows processen actief, alles leek normaal. #zucht.

Tijdens sessies op volle baan prima FPS..

Jean-Paul van Aerle
Racestuur: Fanatec DD1 CSW BMW

Bericht door Jean-Paul van Aerle » 19 aug 2018, 21:02

Het enige dat ik erover wil zeggen: excuus Rik Temmink.

Pascal de Birk
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim

Bericht door Pascal de Birk » 19 aug 2018, 22:00

Rijdend op P3 een grote lag stoot en daar stond ik dan. Tegen de muur. Bak schade, maar toch de pits in gereden om de boel te laten fixen. Dead last weer de baan op, maar na een paar ronden zie ik voor mij een lmp2 laggen en in de problemen komen met een GT. Die GT bleek mijn teamgenoot te zijn (Michael Jaggie) en gleed van de baan precies waar ik reed. Weer de muur in. Motivatie om door te gaan was tot het vriespunt gedaald en ben maar gestopt.

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Onno Nieuwenburg
Racestuur: Thrustmaster T300
Contacteer:

Bericht door Onno Nieuwenburg » 19 aug 2018, 22:31

Wat een rot avond zeg ik gok dat de LMP2 die je bedoelde Pascal mijn persoontje was heb de hele race die ik gereden heb last van lag stoots.
Geen idee hoe dat kan de laatste keer auto maar geparkeerd in de pits.
Mijn wel gemeende excuses voor de problemen die mensen door mij gehad hebben!

Ger Peeters
Racestuur: Fanatec CSL Elite

Bericht door Ger Peeters » 19 aug 2018, 22:35

donderdag al voortekenen gehad met wat harde PC herstarts. Kon in bocht een nog jean-paul ontwijken maar na een paar laps hield het op met een morsdood verklaarde videokaart....

Albert van Mourik
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Contacteer:

Bericht door Albert van Mourik » 19 aug 2018, 22:46

Is nu al de 3e kaart binnen de vereniging in korte tijd.... rF2 iets te hoog afgesteld door S397? :P

Ik heb om 5 voor 9 een grote lag spike gehad, stond een aantal seconden stil net na bocht 1, niemand die mij raakte en ik heb gelukkig ook niks geraakt, verder geen enkel probleem gehad eigenlijk.

Rondes gingen wel lekker, hier en daar een klein foutje, paar spins, paar lmp wagens die wel niet wel niet voorbij kwamen.
Pitstop 1 was wat vroeg en ongepland, moest wat helpende handen uitsteken, stop 2 gestopt met schade en ook weer een helpende hand, uitval omdat de kleine toekomstracer toch even meer aandacht vroeg.

Helaas want het ging op zich best lekker, op naar het reguliere seizoen.

René de Ruijter
Racestuur: Logitech G27

Bericht door René de Ruijter » 19 aug 2018, 22:51

Eerste stint ging leuk.
Door problemen bij de leider van de gt's kon ik de koppositie pakken. Had een vrij comfortabel gat naar achter. Helaas ging het in de eerste bocht mis. Waar ik verwachte ingehaald te worden door een lmp gebeurde dat toch niet. De muur in en flinke schade.
Pits in schade laten maken en door.... naar de volgende crash. en nog 1 en nog. Had voor mijn gevoel ergens schade aan de auto die niet helemaal gerepareerd werd. Gevoel en balans in de auto waren weg en kwam tekort op mijn pace.
Laatste keer besloten de auto maar in de pits te zetten en verder geen rijders tot last te zijn.

Michel Gulpen
Racestuur: T300

Bericht door Michel Gulpen » 20 aug 2018, 08:16

Na het debacle bij de start voor mij waar ik enorme lag spikes had die ik nog nooit eerder heb ervaren in RF2, die gene die mij moesten ontwijken een welgemeend excuus, na de schade te hebben laten maken de draad weer opgepakt. Ervoor gekozen om de hele race op de mediums te rijden en op hyper fuel saving te rijden door stints van 40-45 min af te werken, uiteindelijk P8 kunnen binnen tikken en daar ben ik naar alle ellende tijdens de start erg tevreden mee.

Michael Jaggie
Racestuur: Fanatec DD1

Bericht door Michael Jaggie » 20 aug 2018, 09:56

Ik had er zin in, mijn eerste echte SRVN race en ook het type race dat ik leuk vind!

Goede pace te pakken na een paar rondes om vervolgens ronde na ronde keurig weg te rijden, totdat ik voor de chicane erg voorzichtig en twijfelachtig ingehaald werd door een LMP wagen. Op mijn eigen race tempo erachter aan en kon aanhaken op 1 of andere manier. Tot de lagstoots (van nu blijkt Onno) op start/finish.. ik moest de LMP zien te ontwijken maar helaas een te abrubte stuurbeweging wat resulteerde in een slide waar ik mijn teamgenootje en mijzelf uitschakelde (Maar de LMP was wel ontweken 8-) )

Na een schade repair in de pit het alsnog geprobeerd om de race te vervolgen, het plan was door de iets te vroege pitstop om een tank leeg te rijden op de medium banden. Dit werd helaas door een lagspike van de server weer verpest na een aantal ronden op de bult opkomend start/finish. Hier kwam ik in aanraking met de muur met flinke suspension schade tot gevolg, zelfs Ruben was verbaasd hoe dit kon gebeuren (Nee geen problemen met Hardware, alles werkte prima :) )

Toen maar besloten de auto te parkeren en de race voorgezien te houden, heb mij wel vermaakt.
Hopelijk kunnen de problemen met lagspikes wel wat opgelost worden, bij de mensen thuis of bij de server?

Bedankt Ruben voor het tijdvrij maken voor het commentaar op Youtube :thumbs_up:
Beloofd veel voor de nieuwe seizoensraces, ik heb er zin in :mrgreen:

Ruben Schenkel

Bericht door Ruben Schenkel » 20 aug 2018, 09:58

Wat een lange zit zeg! Al met al wel een leuke race-avond gehad. Aan het begin van de race helaas de nodige problemen gehad door lag van andere deelnemers. Daardoor ging het al in de tweede ronde mis en lande ik tegen de vangrail. Direkt de pits opgezocht, schade gerepareerd en gaan met die banaan! Daarna een leuke race gehad, al zat de pace er door die crash niet echt meer in om nog te kunnen aanvallen. Uiteindelijk opgeklommen naar P3 in de GTE en de race zonder problemen uit kunnen rijden.

Bedankt voor de orga en de stream, waarvan ik vanavond de highlights nog eens ga terugkijken!

Yoeri Gijsen

Bericht door Yoeri Gijsen » 20 aug 2018, 10:18

Dat was een geslaagde avond voor mij.

Na de spannende kwalificatiesessie van afgelopen week, mocht ik als tweede starten, naast de veel snellere Rik. Hij was dan ook snel weg en ik moest letten op de heren achter mij. René kwam me na een paar ronden voorbij stormen met een mooie pass. Ik besloot te volgen, maar zal ergens de aandacht hebben laten verslappen, want ik miste mijn rempunt in T6. Een klein beetje schade aan de ophanging zorgde ervoor dat mijn wagen naar rechts trok, maar ik besloot ermee door te rijden. Dat geintje kostte me twee plaatsen, maar gelukkig kon ik redelijk tempo houden. Ik besloot mijn pitstopstrategie niet aan te passen. Dat bleek een goede zet. De rest van de race ben ik niet meer tegen serieuze problemen aangelopen en de reparaties kostte me slechts 15 extra seconden. Aanvankelijk maakte ik me daar nog wat zorgen over, maar iedereen om mij heen had schijnbaar meer problemen, want ik kwam al snel aan de leiding te liggen met riante voorsprong. Daar had ik weinig voor hoeven uithalen. Sterker nog, ik heb niemand op de baan hoeven inhalen voor positie. Uiteindelijk eindigde ik met anderhalve ronde voorsprong. Het laatste uur was vooral thuisbrengen en nog een beetje rondetijden jagen op nieuwe bandjes, al was de 1:17.5 die ik er mee reed niet bepaald spectaculair.

Ik heb me prima vermaakt in het verkeer gisteren. Ondanks dat ik zo om mij heen hoorde dat iedereen wel zo zijn momenten had, mij incluus, ging het inhalen en ingehaald worden door de meet genomen prima. Ik heb in twee-en-een-half uur een keer of drie even de adem ingehouden. Dat is niet verkeer op een circuit waar het LMP-veld een keer of 15 langs is gekomen.

Ik heb alvast zin in het Endurance Kampioenschap.

Iedereen bedankt voor de deelname en het goede gedrag.

Roel Palmers
Racestuur: Fanatec CSW 2.5

Bericht door Roel Palmers » 20 aug 2018, 11:06

Ik heb gisteravond met veel plezier de live uitzending gevolgd van de race. De nieuwe lay-out is duidelijk en overzichtelijk en goed te volgen. Ook erg belangrijk is de regisseur achter de stream en het verslag tijdens de wedstrijd. Op beide vlakken een dikke b:)like . Dit belooft wat voor het komende seizoen.

Plaats reactie