Painttemplates 2018-2

Alle info over mods en skins
Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

hoe kan t zijn dat wanneer ik de skin van de Subaru in de virtual ride zet, dat deze dan hele rare kleuren krijg wanneer ik deze bijv oranje maak wordt ie een hele gekke kleur groen
Bijlagen
20180816100358_1.jpg
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Heb je dit alleen bij de Subaru of ook bij andere templates?
Als het bij andere templates ook zo is dan zal het met de instellingen in photoshop te maken hebben, en dan gok ik op de dds plugin instellingen.
Het ligt niet aan de template in elk geval want dan had ik het ook moeten zien.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik had dit niet bij het spuiten van de Subaru.
Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

ik heb het alleen bij de btcc templates dus, ik denk dat het aan de manier is waar ik de eerste laag aanbreng ofzo.
er staat Paint here maar hoe moet ik daar dan in painten is mijn vraag nu dus. het is een layer mask ofzo? dat weet ik nog niet zo goed hoe dat werkt :oops:
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Zorg dat je spuit op één van de onderste lagen. Dat is meestal waar Paint Here (o.i.d.) staat.

Het kan ook helpen om bovenaan de lijst een soort totaal-laag te maken en die dan te exporteren als .dds. Die moet je dan wel weer verwijderen als je verder gaat verven. Ik doe dat meestal met GIMP, omdat ik geen PS gebruik. Geen idee of PS daar betere functies voor heeft.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

De "Paint Here" layer heeft een kleurbedekking, dit is de grijze kleur die je ziet als je de kale template bekijkt. Als je het oogje uitvinkt zul je zien dat de kleur lichter gaat worden. Als je onder deze laag gaat painten zal de kleurbedekking er altijd overheen gaan. Je kunt het beste een nieuwe laag maken boven de "Paint Here" layer en daar je basis kleur in zetten, of de kleurbedekking dubbelklikken en daar de basis kleur aanpassen. Alles wat je vervolgens gaat painten moet je boven deze laag zetten. (Photoshop)
Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

ok ik heb het nu gedaan zoals op de afbeelding maar dan krijg ik nog steeds hetzelfde.
ik heb gisteren nog een skin gemaakt voor de nk gt3 en daar had ik het niet bij, ik heb het echt alleen met deze templates
Bijlagen
Naamloos.jpg
Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

André Jager schreef: 16 aug 2018, 11:47 of de kleurbedekking dubbelklikken en daar de basis kleur aanpassen. Alles wat je vervolgens gaat painten moet je boven deze laag zetten. (Photoshop)
en ook deze manier geprobeerd, ik moet het .dds bestand als dxt5 opslaan toch ook gewoon?
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Vreemd. dxt5 moet goed gaan, DXT5 ARGB 8bpp Interpolated alpha / 2D Texture / Generate MIP maps.
Als je in photoshop bij Afbeelding (Image) Modus (Mode?) kijkt, staat hij dan wel op RGB / 16 bits?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

In de grafische wereld voor realtime rendering gebruiken we 8 Bits / Kanaal textures.
Als je een RGBA texture hebt, dus Red Green Blue Alpha, kom je op 4 8 Bits kanelen = een 32 bits texture.

Kortom, RGB 8 Bits heb je nodig, hij staat nu op 16. Gaat fout :)
Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

ok tnx ga ik proberen
Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

André Jager schreef: 16 aug 2018, 12:06 Als je in photoshop bij Afbeelding (Image) Modus (Mode?) kijkt, staat hij dan wel op RGB / 16 bits?
ik heb deze op 8 bit gezet en nu werkt het tnx jongens voor de support b:)like
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

William Geuze schreef:In de grafische wereld voor realtime rendering gebruiken we 8 Bits / Kanaal textures.
Als je een RGBA texture hebt, dus Red Green Blue Alpha, kom je op 4 8 Bits kanelen = een 32 bits texture.

Kortom, RGB 8 Bits heb je nodig, hij staat nu op 16. Gaat fout :)
Als ik de template open staat hij standaard op 16 bits. Is dat dan een fout in de template of een instelling die mijn photoshop heeft onthouden? (Ik gok op het eerste maar dan zouden dus meer mensen hier last van moeten hebben?)

Hoewel de oplossing dus al voorhanden is is het wel interessant om te weten waar de fout zit.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Als ik zie dat het de BTCC gebakjes betreft, de UV layout eerder al heb gezien, dan is het eerste wat ik denk een fout in de template. Het stond er vol van, dit zal geen uitzondering zijn ;)

edit:
Overigens, mocht er iemand van het modteam met het schuim op de mond zitten, ik heb het over de template die bij de modbouwer vandaan komt :kiss_ani:
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Het staat inderdaad fout in de template. Alle overige templates staan wel keurig op 8bits behalve de (nieuwe) template van de Subaru.
Dus voor de Subaru-painters: Stel het formaat in zoals William hierboven aangeeft op RGB 8bits voor je gaat painten!
Photoshop: Afbeelding -> Modus -> vinkje bij RGB-kleur en een vinkje bij 8-bits/kanaal
Gimp: Afbeelding -> Bitdiepte -> 8-bit integer
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Als ik dat probleem niet heb in mijn spel, moet ik het dan aanpassen of is dat dan al gedaan bij het converteren van .PSD naar .XCF?

Die van mij staat op 16bit.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Ik heb geen idee eerlijk gezegd of Gimp dit zelf goed zet, photoshop niet in elk geval. Als het ingame er uitziet zoals jij het had bedacht dan denk ik dat het wel goed is gegaan.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Gebruikersavatar
Jeroen Cijsouw
Berichten: 931
Lid geworden op: 16 sep 2011, 06:05

Wat doen die 'Hue/Staturation 1' en 'Levels 1' lagen eigenlijk? Het lijkt alsof de kleur wat donkerder worden door deze aan te zetten.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Die lagen zorgen ervoor dat een 100% witte auto (of 100% witte delen) in rFactor correct wit wordt en niet lichtgevend wordt. Simpel gezegd: De DX11 versie van de grafische kant van rFactor neemt de intensiteit van kleuren in de scene en gebruikt die om te bepalen wat van bloom voorzien moet worden. 100% wit is dus zo fel dat (als je post processing aan hebt staan) dat het een soort gloed krijgt.

Dat is namelijk het probleem met de oude content waar muren licht lijken te geven. De textures zijn zo fel dat rFactor denkt dat het lichtgevende oppervlaktes zijn, en wordt en bloom aan toegevoegd.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik kan die lagen in GIMP niet gebruiken, maar ik maak altijd een samengevoegde laag waarin de hele paint zit en daar zet ik dan Brightness/Contrast op -10 en dan voorkom je dat effect ook.
Gesloten

Terug naar “Mods & Skins”