Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe of wat er fout gaat?
Ik heb nu 2x meegereden met de petitie le mans, ik zie wel mijn eigen gemaakte skin maar in de stream zie ik de standaard skin, dus mijn skin word niet geladen in de server terwijl ik wel andere met een eigen skin zie rondrijden.
Ik heb een MAS file gemaakt met skin raceoveral en helm (alles zie ik dus wel als ik online ben )
Skin word niet geladen
- Marcel Siegers
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
- Racestuur: Fanatec
- Locatie: Alphen aan den Rijn
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Geen idee of dat aan de server ligt of aan allebei van mijn pc’s. Zowel mijn werk pc (waar ik gister de stream op deed) als mijn game pc (waar ik zelf op simrace) laden vaak maar 50% van de customskins. Ik zie in de server dan wel de blokjes voor de namen, maar hij pakt gewoon niet alle skins, heel irritant.
- Richard Blokker
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
- Racestuur: AccuForce V2
- Locatie: Heemskerk
- Contact:
Is een set van DDS files niet genoeg?Marcel Siegers schreef: ↑13 aug 2018, 09:55 Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe of wat er fout gaat?
Ik heb nu 2x meegereden met de petitie le mans, ik zie wel mijn eigen gemaakte skin maar in de stream zie ik de standaard skin, dus mijn skin word niet geladen in de server terwijl ik wel andere met een eigen skin zie rondrijden.
Ik heb een MAS file gemaakt met skin raceoveral en helm (alles zie ik dus wel als ik online ben )
AltX.dds
AltXDRIVER.dds
AltXHELMET.dds
- Lennart Lippens
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
- Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
- Locatie: Den Haag
Ik zag gister ook maar een deel van de custom skins in-game. De skins die niet zichtbaar waren hadden een zwart blokje.
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
DDS is perfect.
- Kevin van Dooren
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18
Wordt er helemaal geen custom skin weer gegeven, of de verkeerde? Als er generieke/veel voorkomende namen gebruikt worden voor de dds files, en een pc/client al skins met dezelfde naam heeft dan worden de nieuwe skins niet gedownload en pakt ie de oude dds files. Rfactor checkt zover ik weet alleen op naam, niet of het echt de juiste skin is.
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Ik miste gisteravond maar 3 van de (ergens rond de 10) custom skins.
Waaronder die van Marcel, daar bleef het blokje grijs met een rode knipper.
De rest, bijv Jeroen, Patrick, Xiomar en Lennart werden bij mij wel ingeladen.
@Marcel, hoe heet jouw skin in de map?
Ik ga ervanuit dat misschien toch daar een deel van de fout zit.
In jouw map moet de auto alt.dds zijn, en geen altWatJeErUberhauptAchterHebtStaan.dds
Ook de helm is puur althelmet en je pyjama puur altdriver.
Dat zijn de bestanden die ingeladen worden door de game.
Castrol Racing Team
Waaronder die van Marcel, daar bleef het blokje grijs met een rode knipper.
De rest, bijv Jeroen, Patrick, Xiomar en Lennart werden bij mij wel ingeladen.
@Marcel, hoe heet jouw skin in de map?
Ik ga ervanuit dat misschien toch daar een deel van de fout zit.
In jouw map moet de auto alt.dds zijn, en geen altWatJeErUberhauptAchterHebtStaan.dds
Ook de helm is puur althelmet en je pyjama puur altdriver.
Dat zijn de bestanden die ingeladen worden door de game.
Castrol Racing Team
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Lijkt me dat je er wel iets unieks achter moet zetten, anders heet elke skin hetzelfde en download hij alleen die.
- Jeroen Huisers
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05
Ik weet dat er meerder opties zijn om een skin in game te "testen" of te laten zien.
1 ervan (zelf nooit gedaan) is inderdaad iets van een MAS maken en deze "installeren".
Nu weet ik ook omdat dit payware is deze optie mogelijk niet zal werken omdat men niet zomaar een MAS kan maken/aanpassen.
Ik zelf test en maak het als volgt:
In game een auto pakken en rechts onderin [create directory] klikken
Dan in rfactor -> userdate (en dan nog iets waar je de banen en auto's ziet) de map van die auto opzoeken.
Daarin plaats ik mijn dds bestand.
Let wel dat dan alle extra's (zoals helm) wel door jouw gezien zullen worden, maar meestal niet door andere.
De naam van de dds noem ik meestal alt-XX.dds (startnummer)
Dit werkt namelijk altijd.
1 ervan (zelf nooit gedaan) is inderdaad iets van een MAS maken en deze "installeren".
Nu weet ik ook omdat dit payware is deze optie mogelijk niet zal werken omdat men niet zomaar een MAS kan maken/aanpassen.
Ik zelf test en maak het als volgt:
In game een auto pakken en rechts onderin [create directory] klikken
Dan in rfactor -> userdate (en dan nog iets waar je de banen en auto's ziet) de map van die auto opzoeken.
Daarin plaats ik mijn dds bestand.
Let wel dat dan alle extra's (zoals helm) wel door jouw gezien zullen worden, maar meestal niet door andere.
De naam van de dds noem ik meestal alt-XX.dds (startnummer)
Dit werkt namelijk altijd.
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Ik verander de originele (als ik geen virtual ride gemaakt heb) naar altorigineel en mijn skin naar alt. Werkt normaal gesproken prima.Ruben Correa Alves schreef:Lijkt me dat je er wel iets unieks achter moet zetten, anders heet elke skin hetzelfde en download hij alleen die.
De skins die rf2 uit de server haalt komen in eigen mapjes met een eigen gegenereerde naam.
Castrol Racing Team
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
De skins komen niet in eigen folders maar in de folder van de auto, en de skin krijgt dan de naam die de coureur heeft toegekent. Dus als jij je skin “alt” noemt, en iemand anders ook “alt” en beide rijden met dezelfde BMW dan download rfactor maar 1 van de 2 skins.
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
zie het nu, dacht dat ik het eerst anders dag...
Zie zelfs dat er 2 mensen zijn die een alt.mas file gemaakt hebben.
Castrol Racing Team
Zie zelfs dat er 2 mensen zijn die een alt.mas file gemaakt hebben.
Castrol Racing Team
- Richard Blokker
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
- Racestuur: AccuForce V2
- Locatie: Heemskerk
- Contact:
dus tip, gebruik gewoon je SRVN startnummer in je alt-filename.
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Ik maak altijd een .mas aan en zet die in de folder zodat hij de helm en pak meepakt. Wat Jeroen zegt over de mas installeren heb ik geen idee van, gewoon in dezelfde folder zetten net als je met een dds zou doen. Naam van mas moet wel precies hetzelfde zijn als de dds die er in zit. Dus “alt-43.dds” moet in een “alt-43.mas”.
Maar goed, dit alles verklaard niet waarom niet altijd alle skins worden geladen
Maar goed, dit alles verklaard niet waarom niet altijd alle skins worden geladen
- Jeroen Huisers
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05
Wel als (wat Albert zei) 2 of meer personen een alt.mas (met alt.dds) gemaakt hebben.
Dan denk ik wie het eerst komt.....
Dan denk ik wie het eerst komt.....
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Ja dat is de enige verklaring eigenlijk.
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Als je dit doet werken je helm en pak ook, en hoef je dus geen mas file te maken.Richard Blokker schreef: AltX.dds
AltXDRIVER.dds
AltXHELMET.dds
Ik ga het voortaan ook zo doen
- Marcel Siegers
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
- Racestuur: Fanatec
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Ja Jeroen zo doe ik het ook altijd en als de skin dan klaar is, dan gooi ik de skin ALT_142 met de Alt_142helmet en de Alt_142driver in de MAS generator en die gooi ik dan als ALT_142.DDS in de gemaakte directory in de juiste folder in de Steam directory.Jeroen Huisers schreef: ↑13 aug 2018, 11:52 Ik weet dat er meerder opties zijn om een skin in game te "testen" of te laten zien.
1 ervan (zelf nooit gedaan) is inderdaad iets van een MAS maken en deze "installeren".
Nu weet ik ook omdat dit payware is deze optie mogelijk niet zal werken omdat men niet zomaar een MAS kan maken/aanpassen.
Ik zelf test en maak het als volgt:
In game een auto pakken en rechts onderin [create directory] klikken
Dan in rfactor -> userdate (en dan nog iets waar je de banen en auto's ziet) de map van die auto opzoeken.
Daarin plaats ik mijn dds bestand.
Let wel dat dan alle extra's (zoals helm) wel door jouw gezien zullen worden, maar meestal niet door andere.
De naam van de dds noem ik meestal alt-XX.dds (startnummer)
Dit werkt namelijk altijd.
Als ik rij zie ik dat alles weergegeven word als ik terug de pit in ga en de replay terug kijk dan zie ik alle 3 die bestanden in beeld alleen dus niet tijdens de stream van gisteren en afgelopen donderdag.
Laatst gewijzigd door Marcel Siegers op 13 aug 2018, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marcel Siegers
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
- Racestuur: Fanatec
- Locatie: Alphen aan den Rijn
X is dan bv je startnummer?Albert van Mourik schreef: ↑13 aug 2018, 17:50Als je dit doet werken je helm en pak ook, en hoef je dus geen mas file te maken.Richard Blokker schreef: AltX.dds
AltXDRIVER.dds
AltXHELMET.dds
Ik ga het voortaan ook zo doen
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Heeft iemand gister de livery van Arjan Veltens gezien? Wellicht ligt het aan de mas? Dat de skintransfer tegenwoordig geen mas meer kan transferen?