Painttemplates 2018-2

Alle info over mods en skins
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

voor de grafische design dummies zoals mij (mocht je photoshop gebruiken) bij het kopieren/slepen van een layer van de oude naar de nieuwe template de shift toets ingedrukt houden. Op die manier houdt de layer dezelfde positie vast als waar het vandaan wordt gekopieerd. Is geloof ik hier wel eens eerder ergens geroepen maar dit heeft mij toen ik de 'truc' niet kende wel eens tijd gekost, dus een keer extra roepen kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

Ger Peeters schreef: 09 aug 2018, 12:20 voor de grafische design dummies zoals mij (mocht je photoshop gebruiken) bij het kopieren/slepen van een layer van de oude naar de nieuwe template de shift toets ingedrukt houden. Op die manier houdt de layer dezelfde positie vast als waar het vandaan wordt gekopieerd. Is geloof ik hier wel eens eerder ergens geroepen maar dit heeft mij toen ik de 'truc' niet kende wel eens tijd gekost, dus een keer extra roepen kan geen kwaad.
Open beide templates in photoshop.

Open je oude template en kies je layer(s) die je wilt gaan kopiëren, vervolgens rechtermuisknop "duplicate".
In het scherm wat opkomt kan je het doel opgeven, waar moet de duplicaat heen: Kies je nieuwe template (kies bestandsnaam).

In je nieuwe template komt hij op exact zelfde positie te staan.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Richard Blokker schreef: 10 aug 2018, 08:37
Ger Peeters schreef: 09 aug 2018, 12:20 voor de grafische design dummies zoals mij (mocht je photoshop gebruiken) bij het kopieren/slepen van een layer van de oude naar de nieuwe template de shift toets ingedrukt houden. Op die manier houdt de layer dezelfde positie vast als waar het vandaan wordt gekopieerd. Is geloof ik hier wel eens eerder ergens geroepen maar dit heeft mij toen ik de 'truc' niet kende wel eens tijd gekost, dus een keer extra roepen kan geen kwaad.
Open beide templates in photoshop.

Open je oude template en kies je layer(s) die je wilt gaan kopiëren, vervolgens rechtermuisknop "duplicate".
In het scherm wat opkomt kan je het doel opgeven, waar moet de duplicaat heen: Kies je nieuwe template (kies bestandsnaam).

In je nieuwe template komt hij op exact zelfde positie te staan.
Top Tip nr 2, ook die(destination) kende ik niet thanks
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ruben Correa Alves schreef: 09 aug 2018, 11:33 Je kan de oude livery openen en uit de nieuwe template alleen de vernieuwde elementen kopiëren. Dan ben je zo klaar. :)
Bedankt Ruben, ik weet nu dat het nog wel gedaan moet worden met de nieuwe template.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Ger Peeters schreef: 10 aug 2018, 12:37
Richard Blokker schreef: 10 aug 2018, 08:37
Ger Peeters schreef: 09 aug 2018, 12:20 voor de grafische design dummies zoals mij (mocht je photoshop gebruiken) bij het kopieren/slepen van een layer van de oude naar de nieuwe template de shift toets ingedrukt houden. Op die manier houdt de layer dezelfde positie vast als waar het vandaan wordt gekopieerd. Is geloof ik hier wel eens eerder ergens geroepen maar dit heeft mij toen ik de 'truc' niet kende wel eens tijd gekost, dus een keer extra roepen kan geen kwaad.
Open beide templates in photoshop.

Open je oude template en kies je layer(s) die je wilt gaan kopiëren, vervolgens rechtermuisknop "duplicate".
In het scherm wat opkomt kan je het doel opgeven, waar moet de duplicaat heen: Kies je nieuwe template (kies bestandsnaam).

In je nieuwe template komt hij op exact zelfde positie te staan.
Top Tip nr 2, ook die(destination) kende ik niet thanks
Bedankt Ger en Richard voor deze handige en tijdbesparende tip!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Heeft er iemand toevallig al ontdekt hoe je het stuk boven de voorruit kunt painten?
Afbeelding

Ik heb nog geen EXTRA0-9-nummer kunnen vinden wat werkt. De standaard-skins in de mod hebben daar wel wat zitten, wat ook zichtbaar blijft als je je eigen skin over een andere auto gooit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Dat gedeelte zit in bij de windows, Lennart.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ah natuurlijk!
Mogen we daar iets mee doen, of gaan de mod-makers al met de windows aan de slag?
Er staat een WINDOW-template in de rf2-TEMPLATES-map
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Volgens mij wil het modteam zelf de windows regelen.

Ik zou het zelf waarderen als er een SRVN-template wordt gemaakt waarop de verplichte sponsoren alvast zijn geplakt, maar ik kan me ook voorstellen dat daar nadelen aan kleven waar het modteam geen trek in heeft.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Inderdaad gezien dat het bovenste deel voor de LMP2 auto in de window template zit.
Ik zal spoedig hier een template voor maken.
Dan kan iedereen hier een eigen kleur opzetten zodat het mooi door kan lopen en niet een standaard zwart vlak wordt.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

En Lennart, ik zie dat je startnummer 26 is dus op de startschild kan je gewoon 26 zetten en niet 026 ;-)
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik snap 'm, ik zag staan 3 cijfers, maar dat ging over de bestandsnaam.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik heb zitten klooien met de standaard WINDOW-template, maar om de kleuren goed te krijgen moet je de 'Clamp copy'-groep kopieren van je skin naar window om saturatie/contrast hetzelfde te krijgen.
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Kan iemand mij vertellen waar deze onderdelen zich bevinden in de Mercedes AMG GT3 template? Ik kan ze maar niet vinden......

Afbeelding
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Van wat ik van vorig seizoen kan herinneren zitten die een links onderin op een plek waar geen wireframe zit.
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Ruben Correa Alves schreef: 11 aug 2018, 20:17 Van wat ik van vorig seizoen kan herinneren zitten die een links onderin op een plek waar geen wireframe zit.
Bedankt, ik heb het gevonden! :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Er zitten geen nummerplaten op de template van de DTCC Subaru. Ik zie alleen twee SRVN-stickers. Is het de bedoeling dat we zelf nummers plakken?
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Uit de openingspost:

"DTCC
Template DTCC 2018-II

Je zal zien dat hier geen gebruik wordt gemaakt van startschilden.
Het SRVN MOD team zal alle startnummers op de ramen maken, hier hoef je dus niks aan te doen. "
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Haha. Totaal overheen gelezen. Dank je, Patrick.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Ken gebeuren :)
Gesloten

Terug naar “Mods & Skins”