SRVN 2018-2: Toerwagens

2018-2: Toerwagenklasse

Interesse voor DTCC
42
67%
Interesse voor Renault Clio
4
6%
Geen interesse in een toerwagenklasse
17
27%
 
Totaal aantal stemmen: 63
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding

In deze zomermaanden is SRVN druk bezig met de voorbereidingen voor 2018-2. Waarbij de fraaie zomerevenementen gebruikt worden voor wat plezier in de warme dagen, maar ook voor serieuze testavonden voor 2018-2 wat begin september van start zal gaan.

De basisgedachte vanuit SRVN is: Genoeg aanbod voor beginners maar ook voldoende uitdaging voor gevorderde simracers.

Daarom hebben we de raceklasses ingedeeld in de volgende 'gewenste' categorieën.
- Toerwagens
- Simpele open wheeler
- High-end klasse

‘Toerwagens’
De Renault Clio lijkt ons niet meer gewenst, 2018-1 kon nét genoeg aanmeldingen krijgen om van start te gaan. De schatting is dat er onvoldoende aanmeldingen komen voor 2018-2. Wat zijn dan de opties? SRVN heeft als standpunt dat wij het liefst met originele Studio 397 content rijden, voor kwaliteitsredenen. Echter heeft Studio 397 alleen de Honda Civic, daarom willen we ons blik iets breder brengen.

Optie: Terugkeer DTCC (zonder Honda Civic), maar inclusief nieuwe BMW 125i. (NGTC)
• BMW 125i
• Chevrolet Cruze
• Toyota Avensis
• Ford Focus

Omdat we deze raceklasses in het verleden al hebben gereden, vinden we het niet noodzakelijk om hiervoor een zomerevenement in te plannen. Daarom al deze poll, die puur gericht is op de 'toerwagencategorie'. Met de volgende opties om te stemmen:

- Interesse voor DTCC
- Interesse voor Renault Clio
- Geen interesse in een toerwagenklasse

Op basis van deze 'intentieverklaring' kan bepaald worden of hier een kampioenschap voor opgestart gaat worden. Je kunt je stem te allen tijde veranderen. Dank alvast voor jullie reactie!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Is er al een idee voor welke 'categorieën' op donderdag en zondag worden verreden, of ligt dat ook nog helemaal open?
NK-GT3 blijft op zondag neem ik aan?

Ik rij zelf alleen de zondagen. Ik kan dus wel stemmen op de auto van mijn voorkeur, maar als deze klasse op donderdag wordt verreden is mijn stem niet relevant, aangezien ik dan toch niet mee zal doen aan het kampioenschap.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

NK GT3 blijft op zondag inderdaad. Echter kun je ervan uit gaan dat de F2000 zeer waarschijnlijk ook op zondag blijft, dus zal deze categorie 85% zeker op donderdag plaatsvinden, maar pin mij er niet op vast ;)
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

SRVN schreef: 06 jul 2018, 11:20
Omdat we deze raceklasses in het verleden al hebben gereden, vinden we het niet noodzakelijk om hiervoor een zomerevenement in te plannen.
Er vanuit gaan het het dtcc gaat worden.
Is of gaat de BMW nog getest worden?
Laatste keer ging de BMW veel beter met de banden om en is er besloten de auto niet aan de klasse toe te voegen. Zijn er updates geweest? En vanwaar de keuze de Civic eruit te halen?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

De auto's zijn vanuit Next Generation Mod Team ge-update, er zijn zelfs al meer auto's toegevoegd maar die zijn nog niet vrijgegeven.

Opel
Subaru
MG
Mercedes

Heb er zin in

Castrol Racing Team

Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

En anders doen we zelf nog een BOP. Gewicht erbij, restrictor plate erin, iets meer slijtage of minder grip etc.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Maar waarom dan niet de nieuwe GTE mod van 397 die net uit is als kampioenschap?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Omdat er al Gt3 is ga ik vanuit

Castrol Racing Team

Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Albert van Mourik schreef:Omdat er al Gt3 is ga ik vanuit

Castrol Racing Team
Nk blijft gt3 gok ik zo dus ja om nou 2 gt’s te hebben is iets overdreven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

1 op donderdag en 1 op zondag want ik bv bijna nooit op zondag
Laatst gewijzigd door Marcel Siegers op 07 jul 2018, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Marcel Siegers schreef:1 op donderdag en 1 op zondag
Ik denk donderdag lmp3 en dtcc
En zondag nk gt3 en f2000

Gok ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Onno Nieuwenburg op 07 jul 2018, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edwin Sluijs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:50
Racestuur: Fanatec CSW

DTCC op donderdag lijkt mij wel wat.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Na dit weekend volgen de andere polls, met de Radical/Lmp3/Nascar optie en vervolgens ook de Endurance (met dus de Gte mod) staat allemaal in de laatste bestuursupdate. Dit topic gaat puur over de 'toerwagenklasse'


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Om met het NK GT3 door te gaan lijkt me inderdaad een no-brainer. Seizoen 18-1 was een succes! Door de NK status trekt het top rijders aan en heb je een zeer competitieve strijd vooraan. Doordat de GT3 GEEN high-end raceauto is (zwaar, weinig aero, ABS & TC toegestaan) en de aanwezigheid van een tweede server is het ook voor minder ervaren simracers een toegankelijk kampioenschap.

Ik hoor de LMP3 al meerdere keren rondzingen. Ik hoop dat de LMP2 ook serieus wordt overwogen. De LMP3 lijkt erg op een GT (rijdt ook nagenoeg dezelfde rondetijden) bied niet veel nieuws t.o.v. de radical of de GT3.

De LMP2 daarentegen is WEL een high end raceauto (veel power en aero, gevoelig voor ride height) en is nog steeds goed te cruisen. Als je LMP2 een eigen kampioenschap geeft kun, je daarnaast een aantal losse endurance evenementen houden waarbij je de LMP2 en de GT3 (rijdt nagenoeg dezelfde tijden als GTE) samen laat rijden. De LMP3 en GT3/E kunnen niet goed samen, die zitten elkaar in de weg.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Hhmm Afbeelding hopelijk gaan ze even in een hoge versnelling... Afbeelding

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Helaas worden de huidige wagens van NGTC niet meer geupdate. Naar het schijnt zijn dit wagens die niet door het team zijn gemaakt.
De nieuw te releasen auto's (Subaru,Vauxhall,MG, Ford and Mercedes) beschikken straks wel over alle nieuwe features (banden, regen etc) en de huidige modellen dus niet (Avensis, BMW, Chevy en Focus).
Alex Ka Really Nice, but what about the older Cars in the NGTC Mod, will they be updated with wipers for using them in the normal british weather?
NEXT Generation mod team No, were not updating those as they weren't scratch build by us.
Alex Ka so there is no chance for using the old cars in rainy weather?
NEXT Generation mod team No we have no plans to update those futher and may remove and release seperaratly. We are only working on 100% scratch cars now
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

gewoon lekker de Civic :)
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

NEXT Generation mod team
Gisteren om 15:20 ·
Its BTCC 60th anniversary week...so very timely to have some Snetterton screenshots.

We are hoping the next time you will see these cars will be in Steam workshop, Focus RS may be delayed however.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Gezien ja, maar weer en nog steeds geen release datum

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Hmm, eigenlijk wilden we vrijdag aanhouden als deadline, gaat nog spannend worden...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gesloten

Terug naar “SRVN Polls 2018-2”