NK GT3 2018-I | Race 6 Sebring | 13-05-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

NK GT3 2018-I Race 6
Sebring
13-05-2018



Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.55 - Warmup (5 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, formatieronde, staande start, geen verplichte pitstop)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK GT3 2018-I
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Bij het inloggen op de server kan ik alleen Radicals kiezen. Nu kan ik me voorstellen dat we een soort Radical-emancipatiebeleid willen voeren na de grootschalige exodus van de fabrikant dit seizoen, maar dit voelt wel wat geforceerd.

Voor de zekerheid ben ik nog even een andere server ingegaan om te checken dat het niet aan mijn installatie lag. Daar kon ik wel gewoon de andere merken kiezen.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Yoeri,

Weet je zeker dat je wel op de GT server zat?
In de log files zie ik nergens staan dat jij de afgelopen 3 dagen een inlogpoging hebt gedaan.
Verder zie ik op liveracers gewoon tijden van de Mercedes en Corvette staan.
Doe anders ff de NK updates deinstalleren want daar zijn wat updates op geweest.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Martijn,

Dat laatste werkte.

Wat betreft inloggen ben ik wel één of twee keer met een Radical ingelogd.

Dank voor je hulp.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Tja, Wat zal ik zeggen lig je op P16 met nog 6 min op de klok krijg je een windows geluidje en valt het stuur helemaal uit :kopstooot:
gauw resetten stuur komt terug heb ik maar 5 Fps en stottert alles helaas op ESC moeten drukken.
Ik hoop dat ik niet iemand in de weg heb gezeten.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Nou dat was het dan weer.

Lekker getraind, prima tempo en nette kwalificatie.

Start was redelijk voor zover dat kan met de Callaway - in ieder geval niet slechter dan andere merkgenoten om me heen - maar rechts kwam er een McLaren langs de muur opzetten en links vervolgens nog één die met de schouders wat ruimte probeerde te maken. 3 wijd de bocht in, niet ingestuurd tot de linker McLaren dat deed, maar de rechter wilde er niet op wachten en kwam volle bak in de zij zetten. Einde van de lol.

90 seconden schade gerepareerd in de pits en met dikke attitude de race doorgereden. Voorliggers gepasseerd en wat plaatsen opgepikt om uiteindelijk een schamele 19e plaats te eindigen.

Doe mij maar die rollende start volgend seizoen. Past beter bij de klasse en bij de discipline van een aantal mensen.

Dank aan de organiserende leden voor het opzetten en uitvoeren van het kampioenschap. Het zag er allemaal weer strak uit. Felicitaties aan Kevin voor zijn titel. Top gereden!
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Leuk seizoen en veel geleerd. Bedankt organisatie!

Het podium van harte gefeliciteerd. Kevin natuurlijk met de nk titel.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Gefeliciteerd Kevin.
Na de start weer eens een crash en de bijhorende chaos met schade tot gevolg.
Jammer dat dit te vaak voorkomt en ben het met Yoeri eens om het volgende seizoen een rollende start te doen.
Ten eerste hoort dit bij endurance.
Ten tweede het verschil in het wegkomen bij de start is te groot tussen de auto's
Verder een domme fout gemaakt bij de laatste lange bocht voor start finish door grip te verliezen door de bocht te ruim te nemen en de vangrail te raken.
Dit had als resultaat 195sec schade en een auto die daarna niet meer 100% was maar verder toch nog een leuke avond gehad.
Hoop volgend NK meer tijd vrij te kunnen maken om te trainen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Probleem met de rollende start is/was het voordeel wat mensen namen door zichzelf af te laten zakken en wat eerder op het gas te gaan en zo mensen in komen halen.

Dat er een wezenlijk start verschil is per auto is bekend, dat mensen daar rekening mee moeten houden ook, jammere is dat dat vaak "vergeten" wordt.



Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

laatste race Sebring gaaf baantje,had me er veel van voorgesteld.
Not dus.
Start chrash kunnen ontwijken. en wist dat ik een goede race zou kunnen rijden.
zat in rondje 3 geloof ik en zag een bentley en 1 van de friesland mercedessen in de verte vechten.
In de laatste bocht op komen rechte stuk dat ze iets teveel met mekaar aan het stoeien waren.
Ik dacht 2 vechten om 1 been de derde gaat ermee heen.
kon ze makelijk voorbij totdat de mercedes dacht ik zal eens gaan afknijpen,en hem de muur in duwen.WAAROM
Neem ff je verlies.kon hem niet corrigeren met als gevolg de bandestapel in.
Gellukig viel de schade mee.
En kon ik door,daarna nog wat mensen in kunnen halen.
Volgend seizoen hopen op meer..............
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Albert van Mourik schreef: 14 mei 2018, 04:30 Probleem met de rollende start is/was het voordeel wat mensen namen door zichzelf af te laten zakken en wat eerder op het gas te gaan en zo mensen in komen halen.
Dat is geen probleem. Je kunt het prima uitbannen in de startprocedure en tevens gemakkelijk controleren als je het verdacht vindt.

Bovendien is het voordeel dat je kunt halen uit sandbaggen minder groot dat dan het verschil in startvermogen van de verschillende auto's in de GT3. ;)
Albert van Mourik schreef: 14 mei 2018, 04:30 Dat er een wezenlijk start verschil is per auto is bekend, dat mensen daar rekening mee moeten houden ook, jammere is dat dat vaak "vergeten" wordt.
Ik heb bewust gekozen voor de Callaway en dan neem ik ook de nadelen mee. Dat behoudt me er niet van nog maar eens aan te geven dat de auto ongeschikt is voor een staande start en daar evident niet voor ontworpen is.

Overigens was mijn argument niet dat ik het vervelend vond nadeel te ondervinden van mijn autokeuze bij de start. De rollende start past beter bij de klasse (zie vrijwel elk GT3-kampioenschap ter wereld), geeft minder problemen bij de eerste bocht (want minder snelheidsverschil) en geeft gelijke kansen op een goede start.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Starten met de Callaway is niet heel fijn, dus hield al rekening met paar plekken verlies van de mooie P7 uit de quali. Maar als je het dan ook zelf nog eens verprutst is van P7 naar p17 voor bocht 1 toch wel bijzonder matig te noemen :shock: :oops:

maar goed lange race en wist dat pace best aardig was dus uithuilen en vastbijten maar. Meteen wat geluk dat ik later bocht een indook en de malaise rechts kon ontwijken, lag een bocht verder geloof al weer p12. Hier en daar wat plekjes goedgemaakt en teruggeklommen naar P10 toen ik even later de snellere Dennis moest laten gaan.
Vervolgens lang in een lekker gevecht met Walter voor P10 verwikkeld geweest. Ging een beetje heen en weer soms Walter klein foutje kon ik profiteren en even later ik een foutje en Walter weer voorbij. Weet niet eens precies wat er gebeurd is maar Walter zat nog steeds heel dicht achter me toen ik hem opeens kwijt was en ruimte had op p10.
Voor me waren een aantal man vol in gevecht en ik kon er heel langzaam naar toe kruipen. Ik had geen idee wie er voor me waren verdwenen maar zag in de laatste fase van de race dat ik op p6 op een seconde of 7 achter Bas was komen te zitten. Kon voor de pitstop fase al langzaam naar iets Bas toe rijden dus nog een keer vol de focus en pushen. Na de stop in de laatste paar laps nog vlak achter Bas gekomen maar waarschijnlijk alleen omdat die hem in de eindfase gewoon lekker aan het uitrijden was.

Met deze P6 is doelstelling voor dit seizoen ook bijna binnen, daarmee ook in de GT met stip de top 10 klassement in geslopen en op p8 geeindigd. CLio en F2000 was plek in top 10 al binnen. Donderdag radical weet ik niet of ik op tijd ben, dus dat wordt nog afwachten.

na de initiele domper met p36 quali op Bathurst met vervolgens een eenvoudige winst in server 2 een heel leuk GT seizoen gehad.
Wanneer beginnen we weer :D :thumbs_happy: ?

Als aangekondigd hierbij de shots van mijn archief
zo ziet de start er nog pijnlijker uit, tnahk God voor een prima bocht een en exit....
Zag nu waarom Walter opeens wegwas ik kwam daar goed weg bij de spin van meen Johan, jammer dat zo afliep was leuk gevecht Walter :thumbs_up: !
En ditmaal ook een een keer thanks aan alle rijders die netjes opzij gingen, daarbij soms eigen gevecht zelfs even lieten open :thumbs_up:
en Bas was aan het eind "one bridge to far" :thumbs_up:
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... 68ajWvlf4U
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 14 mei 2018, 18:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Dat was een leuke afsluiter. Kwali ging super met p2, weliswaar op een seconde van p1 :loser1:
Start ging ok, maar had al direct beide SL-auto's links en rechts zitten. Kwam als 3e uit bocht 1 en kon de eerste rondjes goed bijblijven bij Kevin en Ruben. Na een klein foutje kwamen Arjan en Bas voorbij en zag ik de bui alweer hangen: in de kont van de Callaway zitten en er maar niet voorbij kunnen komen (net als in Bahrain). Ik kon iedere keer het gat dichtremmen, maar wat ik eigenlijk nodig had was een klein foutje van Bas, waardoor ik én meer snelheid mee zou kunnen nemen én een goede slipstream kon pakken. Het was alleen steeds of het één of het ander. Alleen een slipstream was niet genoeg, en wanneer Bas een fout maakte zat ik er bij de exit al meteen naast, waardoor ik 0 slipstream had en de Callaway de dragrace eenvoudig won. Ik moet zeggen dat het toch wel een beetje frustrerend begint te worden. Leuk dat er duidelijke verschillen zijn tussen de auto's, en leuk dat ik meer downforce heb en later kan remmen, maar vrijwel kansloos zijn op het rechte stuk is toch wel jammer. En een risicovolle divebomb (omdat ik later zou kunnen remmen) is ook niet mijn ding.

Awel, ik had geen zin om weer 45min achter Bas te zitten, dus besloot ik met nog 30min op de klok m'n pitstop te maken om zo 'out-of-sync' te gaan en te hopen op een aantal verkeer-vrije rondjes. Ik kwam ogenschijnlijk in een mooi gat terecht, net voor Rudy Cuppen. Alleen jammer dat hij mij direct inhaalde en vervolgens zijn plek lekker ging verdedigen. Daar had hij alle recht toe natuurlijk, maar we zaten allebei op een andere strategie en verloren hiermee allebei tijd. Na een paar rondjes kon ik er toch voorbij (toen Serge zich mengde in het gevecht) en zat ik continu het gat met Bas en Dennis in te gaten te houden. Dennis was weggereden van Bas, dus die zou na een pitstop wel voor mij blijven, maar met Bas was het spannend. Na zijn pitstop kwam hij 3s achter me weer de baan op, dus het hele out-of-sync-verhaal heeft uiteindelijk toch zin gehad, al weet ik eigenlijk niet waar ik die tijd heb gewonnen. De laatste rondjes zat ik 5s achter Dennis en 5s voor Bas, wat ongeveer zo bleef tot aan de finish, met P4 als resultaat. Ik kneep 'm nog wel even de laatste 10 minuten, want ik had uiteindelijk maar 30s brandstof over. Ik was er voor 90% van overtuigd dat ik precies uit zou komen en niet nog een rondje extra moest rijden, maar toch was het wel lekker dat het goed ging.
Erg lekker om het seizoen af te sluiten met twee 4e plekken met mooie lange faire gevechten, zeker na een moeizame start in Bathurst en Estoril waar de snelheid er echt niet was. P7 in de eindstand ben ik dan ook zeker tevreden mee.
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

Gefeliciteerd Kevin, Arjen en Lars!
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Fun fact: In werkelijkheid wordt er nooit gereden met een staande start op Sebring, wat je kunt zien aan het feit dat er niet eens de moeite gedaan is om grid posities op de weg te schilderen: https://www.google.nl/maps/place/Sebrin ... 81.3496801
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik vond de startprocedure tijdens de Daytona 2.4 voor het seizoen wel clean gaan (iedereen op de pitlimiter en dan per coureur de pitlimiter eraf op een vast punt). Het grote nadeel daarvan is dat je al helemaal geen verschil meer kan maken met de starts.
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

Gefeliciteerd Kevin!!

Mijn race, voor de afwisseling weer eens snel vergeten, dikke vette schade bij de startcrash!!

Staande start of rollende start, is geen discussie waard, want als het er op neer komt, dan heeft het alleen maar te maken met, slechte stuurmanskunst en in de 1ste ronde de race willen "winnen". Kijk maar in de replay.

Mensen rijden te hard er in of remmen te laat. kijken niet goed om der heen.

Bij een rollende start krijg je dit probleem bij het eerst volgende rempunt vanaf de start. het ligt aan de coureurs en niet aan het type start, iedereen heeft namelijk ogen, rem, gaspedaal en stuur, het gaat er alleen om hoe ze je gebruikt.

Bedankt voor het seizoen
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Dat was het dan al weer. Zo rijden we in Bathurst en dan is het seizoen nu alweer afgelopen.

Ik had gisteren vreselijk veel last van een hakkelige framerate. Met name de eerste sector was als een snelle dia show. Ook nadat ik alles op low of uit had gezet viel er nog steeds niet acceptabel mee te rijden. Vorige week met de F2000 was het lang niet zo erg. Tot op heden heb ik dit probleem alleen met Sebring zo erg gehad. Ik moest het er maar mee doen.

Startend vanf P17 op weg naar de eerste bocht en zie ik ruim van tevoren Youri in een spin terecht komen. Met voorzichtigheid ging ik bocht 1 in, maar het ging toch bij anderen goed mis. Door rondvliegende onderdelen en crashende auto's moest ik aan de buitenkant het gras op om alles te ontwijken. Zonder schade kwam ik door bocht 1, maar verloor 10 plekken. Nog voor ik bocht 2 bereikte stonden er alweer een paar auto's dwars op de baan en kon ik weer het gras op. Nadat ik die ellende voorbij was kon mijn race pas echt beginnen, maar de aansluiting was wel volledig weg.

Zeker in de beginfase kon ik een aantal auto's inhalen en al vrij snel de top 20 binnen rijden. Door fouten van anderen kon ik stijgen naar P12. Dat werd P13 aan een goede inhaalrace bezig was. Vlak nadat Bram mij voorbij was verloor hij de auto bij uitkomen eerste bocht en raakt volgens mij de vangrail. Ik kon hem nog een paar ronden achter mij houden, maar ik denk dat dat kon omdat hij schade had. Hard verdedigen had toch geen zin en kon hij mij uiteindelijk definitief voorbij. Daarna heb ik heel lang alleen gereden en dat vond ik wel prima. Ik reed constante rondetijden van 2 minuten blank en door de pitstops kon ik naar P6 rijden alvorens ik mijn pitstop maakte.

Na de pitstop reed ik op P13. 3 seconden achter mij reed Rudy en zo'n 4 seconden voor mij reden Patrick en Ruben. Dit bleef nagenoeg gelijk al kon ik aan het einde het gat naar Patrick naar 2 seconden verkleinen. Met P13 ben ik tevreden gezien ik vanaf P27 moest komen. Dit resultaat zorgt er voor dat ik in het eindklassement op P12 ben geëindigd en dat is meer dan waar ik op gerekend had.

Helaas is het seizoen alweer afgelopen. Ik kan niet wachten op de start van het nieuwe seizoen. Of dat weer met de Mercedes zal zijn weet ik nog niet zeker.

Bij deze wil ik de organisatie en streamers bedanken voor een wederom mooi seizoen!!
Gebruikersavatar
Rik van Aerle
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:07
Racestuur: Simucube Pro

Wat een race !
Startte vanaf p6 , pakte bij de start meteen een postitie. Merkte dat ik goed kon bij blijven bij veltens en correa alves. Kon na 15min racen lippens voorbij. Niet veel later , Ruben schoot van de baan en pakte p3. Kon mooi volgen bij veltens. Met de pitstop de verkeerde keuze gemaakt.viel terug naar p14 , heb me nog terug kunnen vechten naar p10 , beste race van het seizoen. Zeer tevreden ! Dankjewel srvn voor dit mooie seizoen !
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Race om snel te vergeten, denk een van de saaiste races die ik gereden heb..

Slachtoffer van de startcrash en kon daardoor met een scheve wagen verder. Tijdje mee rond gereden, maar uiteindelijk toch de pits opgezocht om tankje vol te gooien en de race uit te rijden. Lange tijd stil gestaan in de pits om reparaties uit te voeren waardoor ik in ieder geval het stuur weer recht kon houden. Was nog wel schade wat niet te repareren was blijkbaar want de rondetijden waren niet om naar huis te schrijven.

Rest van de race in niemandsland gereden en uiteindelijk P17 gefinished..
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-I”