F2000 2018-I | Race 9&10 Circuit Zandvoort | 22-04-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Klopt, als een Rc lid betrokken is bij een incident wordt hij uitgesloten van mening geven.

Als een Rc lid niet betrokken is maar wel rijdt in dat kampioenschap mag hij gewoon zijn mening geven, het is niet aan die persoon in zijn 1tje om een beslissing te nemen, vaak zijn we met 5 personen.
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

Ruben Correa Alves schreef: 24 apr 2018, 18:36 Volgens mij bedoelt hij dat mensen binnen de RC niet zouden mogen oordelen over hun eigen incident (slachtoffer of veroorzaker). Maar ik geloof dat dat ook al een regel is binnen de RC.
Dat bedoel ik zeker, maar eigenlijk zou ik liever zien dat de RC bestaat uit leden, die niet in de league rijden, die ze moeten beoordelen.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Tonnie Jansen schreef:
Ruben Correa Alves schreef: 24 apr 2018, 18:36 Volgens mij bedoelt hij dat mensen binnen de RC niet zouden mogen oordelen over hun eigen incident (slachtoffer of veroorzaker). Maar ik geloof dat dat ook al een regel is binnen de RC.
Dat bedoel ik zeker, maar eigenlijk zou ik liever zien dat de RC bestaat uit leden, die niet in de league rijden, die ze moeten beoordelen.
Dat zou dan betekenen dat deelname in de rc meteen uitsluiting betekend voor alle kampioenschappen.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

André Jager schreef: 24 apr 2018, 18:54
Tonnie Jansen schreef:
Ruben Correa Alves schreef: 24 apr 2018, 18:36 Volgens mij bedoelt hij dat mensen binnen de RC niet zouden mogen oordelen over hun eigen incident (slachtoffer of veroorzaker). Maar ik geloof dat dat ook al een regel is binnen de RC.
Dat bedoel ik zeker, maar eigenlijk zou ik liever zien dat de RC bestaat uit leden, die niet in de league rijden, die ze moeten beoordelen.
Dat zou dan betekenen dat deelname in de rc meteen uitsluiting betekend voor alle kampioenschappen.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Nee hoor, dit ligt aan hoeveel RC leden er zijn. 3 per league is ook al genoeg.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

3 per league is mooi, maar dan zou je dus 4x 3 leden = 12 leden in de rc moeten hebben die ook nog eens elke woensdag na een race hun vrije tijd moeten besteden voor het beoordelen. We zijn al blij met 5 leden en de ervaring is dat het bij de leden vaak tegen valt om hier telkens tijd voor vrij te maken wat het afgelopen jaar al voor een aantal rc verlaters heeft gezorgd. Als je de leden dan ook nog eens een beperking gaat opleggen over welke klasse(n) ze wel of niet mogen rijden dan denk ik niet dat we goed bezig zijn.
Binnen de RC hanteren we inderdaad de regel dat wanneer je zelf bij een protest bent betrokken je hier geen zeggenschap in hebt en dat lijkt me meer dan voldoende.
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

André Jager schreef: 24 apr 2018, 19:04 3 per league is mooi, maar dan zou je dus 4x 3 leden = 12 leden in de rc moeten hebben die ook nog eens elke woensdag na een race hun vrije tijd moeten besteden voor het beoordelen. We zijn al blij met 5 leden en de ervaring is dat het bij de leden vaak tegen valt om hier telkens tijd voor vrij te maken wat het afgelopen jaar al voor een aantal rc verlaters heeft gezorgd. Als je de leden dan ook nog eens een beperking gaat opleggen over welke klasse(n) ze wel of niet mogen rijden dan denk ik niet dat we goed bezig zijn.
Binnen de RC hanteren we inderdaad de regel dat wanneer je zelf bij een protest bent betrokken je hier geen zeggenschap in hebt en dat lijkt me meer dan voldoende.
zoals ik al eerder zei, het is mijn mening. Ik ben ook blij dat er een RC is.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Denk dat iedereen het wel met je eens is hoor. In een ideaale wereld hebben we dedicated RC leden per klasse zodat er nog accurater gekeken kan worden naar incidenten. Ook is er wel eens gesproken over live stewards om tijdens de races kleinere zaken te kunnen regelen. Goede ideeën maar lastig te realiseren.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Beste Tonnie
Het is namelijk iets wat zich opgebouwd over meerde races, niet alleen bij F2000, maar ook bij andere klasses. Ik vind dat de RC dit teveel heeft laten gaan, met dit als resultaat. Tuurlijk zijn de rijders schuldig, maar als er niet of nauwelijks tegen op getreden wordt, blijven rijders de grens opzoeken en er over heen gaan.
Met bovenstaande ben ik het niet helemaal met je eens. Binnen SRVN is er gekozen om een ARR op te stellen waarin beschreven staat wat wel en niet mag. Dit is tegenwoordig een zeer uitgebreid document. Elk lid heeft de mogelijkheid om een protest in te dienen op het moment dat hij zich benadeeld voelt omdat dit zo beschreven staat in het ARR.
De RC gaat dan aan de slag, doet een uitspraak en een ieder weet weer waar hij aan toe is.
Als de mensen er voor kiezen om liever op het forum te klagen over het rijgedrag ipv een protest in te dienen (wat overigens minder tijd kost) dan gaat de RC geen actie ondernemen.
Het is dus niet dat de RC dit teveel laar gebeuren maar de rijders doen zit zelf door geen protest in te dienen.

Ook denk ik dat lang zittende rijders een streep voor hebben op nieuwkomers. Dit is mijn persoonlijke mening, maar ik zie dit in de beoordeling van de straffen terug.
Dit is naar mijn mening dan wel weer een bijzondere constatering.
Ik zou dan ook graag wat onderbouwing zien.
Ik ben namelijk van mening dat het 180 graden andersom is.
Nieuwe leden sturen we vaak eerst een PM met de mededeling dat we dergelijk gedrag eigenlijk niet wensen voordat we straffen.
De lang zittende rijders krijgen deze mail niet en ontvangen gelijk een straf.
Wellicht valt het je op dat er maar weinig protesten zijn waar lang zittende leden in voorkomen.
Dat is denk ik geen willekeur maar ervaring van deze rijders.

Ik vind ook dat de RC niet mag bestaan uit rijders die meedoen in de race waar de protesten op lopen.
Naar mijn mening is het juist geweldig om RC leden te hebben die beoordelen in een klasse waarin ze zelf rijden.
Ervaring over het gedrag van de auto is een prima hulpmiddel bij het beoordelen.
Soms wordt een bepaald argument van tafel geveegd juist omdat er iemand aanwezig is die weet wat het rijgedrag van de auto is.

Met vriendelijke groet

Martijn
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Tonnie Jansen schreef: 24 apr 2018, 17:34 Ook denk ik dat lang zittende rijders een streep voor hebben op nieuwkomers. Dit is mijn persoonlijke mening, maar ik zie dit in de beoordeling van de straffen terug.
Er zijn ook nieuwkomers die in hun eerste seizoen kampioen worden zonder onenigheden met andere rijders, in een klasse waar ook scuderia leone in deelnam.
Zou het dan toch aan de nieuwkomer(s) kunnen liggen?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik denk niet dan 'nieuwkomers' of 'ervaren leden' relevante stempels zijn om mee te werken in de bovenstaande discussie.

De meeste 'nieuwkomers' versmelten moeiteloos en zonder opvallende incidenten samen met het bestaande ledenbestand, uitzonderingen daar gelaten. Zo rijden de meeste 'ervaren leden' ook rond zonder negatief op te vallen met een paar uitzonderingen hier en daar.

Nu is het niet zo raar om te denken dat 'nieuwkomers' wat aanpassingsproblemen hebben. Als je voor het eerst online racet, dan moet je wennen aan het idee dat je tegenstanders zich niet als AI-tegenstanders gedragen en wanneer je voor het eerst aan online competities meedoet, kan het even wennen zijn aan de procedures en regels. In dat licht is het fijn om te lezen dat de RC eerst zaken via PM afhandelt. Klinkt als mooi maatwerk. Toch zijn veel 'nieuwkomers' gewoon ervaren simracers die overstappen van het ene kampioenschap naar het andere. Die gedragen zich in de basis niet anders dan 'ervaren leden'.

Ik denk dat het gewoon aankomt op individueel gedrag (als gevolg van inzicht, discipline, rijvaardigheid en racevaardigheid), enigszins beïnvloedt door de mogelijkheden en beperkingen van de auto's die worden gebruikt (want des te moeilijker het rijden, des te kleiner de risico's die worden genomen).
Cliff van de Vin
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jul 2017, 14:12

beschuldigingen...... spreekt voor zich.....
Cliff van de Vin
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jul 2017, 14:12

Er zijn ook nieuwkomers die in hun eerste seizoen kampioen worden zonder onenigheden met andere rijders, in een klasse waar ook scuderia leone in deelnam.
Zou het dan toch aan de nieuwkomer(s) kunnen liggen?
[/quote]


Waarom kan er met jouw dan wel fair gereden worden en plaats afgeven zodra je er voorbij bent en op een faire manier verdedigt op jou worden, ligt dit dan soms ook aan de 'nieuwkomers' of aan de personen die dit doen.. en hier word niet over leone gesproken maar in t algemeen, dus dat je op die manier erover praat zegt mij alweer meer. :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Cliff van de Vin schreef: 25 apr 2018, 00:45 Waarom kan er met jouw dan wel fair gereden worden en plaats afgeven zodra je er voorbij bent en op een faire manier verdedigt op jou worden, ligt dit dan soms ook aan de 'nieuwkomers' of aan de personen die dit doen.. en hier word niet over leone gesproken maar in t algemeen, dus dat je op die manier erover praat zegt mij alweer meer. :thumbs_up:
Heb je met nog meer rijders problemen dan? :whoaoh:
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Erg jammer om te lezen. Er gebeuren altijd wel dingen in een race, maar wat ik hier voorbij zie komen... Hoe moeilijk is het om (misschien na even een avondje afkoelen) elkaar even op TS op te zoeken? We zijn toch volwassen kerels of niet? Als je weigert om een incident uit te praten na afloop, zegt dat ook veel.

Ik wil er wel gelijk tegenover zeggen dat ik dit jaar voor het eerst met de Radical rijd en in die klasse gaat het er buitengewoon netjes en respectvol aan toe. Leuke gevechten waarbij mensen het elkaar niet makkelijk maken, maar elkaar wel laten leven. Nauwelijks protesten en totaal geen animositeit na de races. Natuurlijk hebben we daar ook wel wat incidentjes gehad, het blijft tenslotte racen, maar dat heeft nog niet tot dit soort uitbarstingen geleid.

Ik hoop dat de betrokkenen even goed in de spiegel willen kijken en zich daarna weer beseffen dat je natuurlijk wilt winnen, maar dat we toch vooral gave races willen rijden met elkaar.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-1”