F2000 2018-I | Race 9&10 Circuit Zandvoort | 22-04-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2018-I Race 9&10
Circuit Zandvoort
22-04-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-I
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Ik zou graag meerijden als gastrijder als dit mogelijk is


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Kun je mailen naar rc@srvn.nl
Gr onno


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Volgens mij is een gele vlag niet inhalen Meneer de Haan en Heine kort.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik weet dat dit beter in een privé chat of op teamspeak kan, maar vorige keren wou de ander niet praten. Daarnaast zie ik meer en meer mensen die worden meegenomen in het gezeur en dat is gewoon zonde. Ook snap ik dat we met protesten kunnen gaan smijten, en als Cliff en Arjan dat willen doen dan mag dat uiteraard, maar toch wil ik even wat beelden posten om hopelijk te laten zien hoe de incidenten op de baan echt gingen en, nog veel belangrijker, om uit te leggen waarom het belangrijk is na de race eerst wat rust te nemen en dan de replay te bekijken, in plaats van gelijk een schuldige te zoeken. Dit verandert de uitkomst van de race natuurlijk niet, maar hopelijk inspireert het mensen om niet openbaar met modder te gaan gooien voordat de feiten duidelijk zijn.

Als eerst, race 1 bocht 1. Cliff heeft een hele goede start en run naar t1 maar komt helaas mij tegen op zijn lijn. Logisch dat hij dan naar buiten wilt om zijn goede momentum te behouden en zo een aanval te kunnen doen, niks mis mee. :) Echter komt Arjan buitenom en kan meer snelheid meenemen door het feit dat hij niemand voor zich heeft. Hij gaat in een stabiele curve door de bocht een terwijl Cliff met een beweging naar buiten tegen Arjan aan komt. (2e en 3e auto's) Is dit dan vingers wijzen? Nee. Slechts een voorstel om eerst de replay te bekijken.

(Na bocht 1 zitten Arjan en Cliff nog wat bochten knullig in elkaar vast met de ophanging/wielen, maar dat is soms een beetje onvermijdbaar met deze karretjes.)



Tweede incident. Race 1, sector 2. Cliff komt dichterbij bij Arjan en probeert in de remzone het gat te sluiten. Arjan zit in de remzone er compleet voor en heeft het recht op de lijn. Helaas komt Cliff net met een mini tikje tegen Arjan aan. Kan gebeuren, je wilt naar voren toe. Bocht later komt Cliff in een poging tot een switchback nog een keer tegen Arjan. Arjan had wellicht wat eerder de apex kunnen aansnijden maar de apex ligt daar (bij mij in ieder geval) pas halverwege de kurb. In ieder geval zit Cliff er achter en heeft hij het betere overzicht vóór het insturen van de bocht. Is dit dan vingers wijzen? Nee. Slechts een voorstel om eerst de replay te bekijken.



En dan het incident dat leidt tot veel plekken verlies. Arjan komt met een stabiele rechte lijn richting de remzone gereden. Hij krijgt voor de remzone een tik van Cliff waardoor Arjan een correctie moet doen. In de remzone komt een tweede tik waardoor Arjan de baan af spinned en vervolgens zonder enkele controle Cliff weer collect na de bocht. Kan zijn dat Cliff wat onbalans had in de remzone, of het kan wat anders zijn, geen idee. Is dit dan vingers wijzen? Nee. Slechts een voorstel om eerst de replay te bekijken.



Nogmaals, ik snap dat we dit niet openbaar willen zien, maar we hebben nou al weken veel gezeik in de chat en op andere plekken. Als deze post dat wat kan verminderen dan is dat het wel waard denk ik. Ik zeg, maak je wat mee, kom lekker eens een babbeltje doen. We krijgen nu beschuldiging op beschuldiging via de chat, op facebook en op het forum. Als wij dan wat fout doen, natuurlijk moeten we er dan op gewezen worden, natuurlijk mag je ons dan een knakworst of pannenkoek noemen! Maar het is ontzettend zonde van de sfeer om constant openbaar dit soort dingen te doen en jammer dat deze post nodig is om onszelf te verdedigen.
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 23 apr 2018, 11:25, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik mis nog een hele serie tukken tussen Tarzan en Scheivlak. :D
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ik raad je zeker aan dat ook even terug te kijken :D
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Ik zal er dan nog even een positive noot ingooien :P

Kwali ging lekker p6

Race 1 had ik een prima start. Had het geluk alle auto's die of eraf spinde of elkaar geen ruimte op de baan gunde te kunnen ontwijken en zo lag ik na 3 bochten al op p2. Ruben kon ik niet bij houden en van achter ook geen problemen ondervonden.

Begin race 2 ging eigenlijk hetzelfde als race 1. Starte vanaf p7 en na een halve ronde was het al p3.
Daarna ronde na ronde in mijn spiegel moeten kijken. Ruben was zeker sneller maar kon hem mooi achter me houden mede omdat zandvoort niet de makkelijkste baan is om in te halen. 1 keer kwam Ruben er naast maar het was net niet genoeg. Verder erop gefocust ergens anders geen domme fouten te maken en zo kon ik er voor blijven.

Waar het dit seizoen nog niet echt lekker wilde lopen en ik elke race avond wel wat mee maakte viel het deze keer eindelijk op zijn plek in allebei de races
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Jaaa was leuk die 2e race. :) Jammer de rechte stukjes in sector 2 zo kort zijn, anders had daar ook graag een poging gedaan. :D
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

dubbelpost
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 22 apr 2018, 23:40, 1 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ook via het forum excuseren Onno en ik ons voor de benedenmaatse stream, het zat niet mee helaas, sorry heren rijders :pc_nerd:
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

William Geuze schreef: 22 apr 2018, 23:31 Ook via het forum excuseren Onno en ik ons voor de benedenmaatse stream, het zat niet mee helaas, sorry heren rijders :pc_nerd:
Joh, jullie hebben er het beste van gemaakt.
Gebruikersavatar
Gerard De Baar
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 apr 2018, 11:41
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer

Na me eerste race bij SRVN heb ik een leuke avond gehad, al heb ik als nieuwkomer en niet onervaren rijder wel een paar dingen die mij opvielen en wat je ook terug kunt zien in de livestream o.a.

1. Respect op de baan is niet geheel wederzijds bij iedereen, zag bijvoorbeeld dat een aantal racers die langzamer waren dan de achterliggende auto echt met hun leven aan het verdedigen waren terwijl dat niet slimmer/beter is. in mijn opinie kun je dan beter voorbij laten gaan op rechte stuk zonder tijdsverlies en aanhaken in slipstream. Het verdedigen gaat dan ook zover dat er gewoon schade bij komt voor beide auto's.

2. Respect voor wedstrijdleiding chat en respect voor elkaar in chat, heb in de chat wel gezien dat sommige elkaar niet echt mogen na een foutje van een ander en dat wordt dan behoorlijk groot uitgesproken. Ook dat terwijl de chat gesloten is bijvoorbeeld.

3. Chaos eerste ronde: Ik had een gedeelte terug gezien van de stream en in race 1 waren er 2 auto's die elkaar denk ik wel 8 keer geraakt hebben waar uiteindelijk 1 auto overdwars stond op de baan.. eerst op het zand maar gewoon rustig achteruit rolt zonder zijn rem in te hebben getrapt en gewoon chaos veroorzaakt.

Het is niet om azijn te zeiken natuurlijk maar was dit nou incidenteel de avond van F2000 zandvoort of is dit iedere race zo?

Verder vond ik het erg gezellig en leuk en zie een goed niveau om goed voor te trainen, het bied uitdaging en plezier voor meer in de toekomst. SRVN heeft het keurig geregeld vind ik en dat iedere race een livestream van is daar heb ik wel respect voor dat er zoveel energie in gestoken word.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Gerard,

Je hebt mijnsinziens op alle punten gelijk.
Ik rij in 3 series mee en het valt mij op dat de
F2000 het meest respectloos is
Ik ben zelf dan ook beidde races de dupe geworden dat er 2-3 man voor mijn neus
Plat gingen geen ontwijken aan.
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Heren,

Wat er gisteren op de baan gebeurd is, was een dieptepunt in de racerij die ik bij deze vereniging gezien heb.

Twee zaken vielen mij op:
1. Er werd ongekend agressief gereden.
Bij uitstek in formule auto’s is contact maken funest maar gisteren schuwden een groot aantal rijders het contact niet. Tevens werd er na het hebben van contact geen plaatsen teruggegeven.

2. Er werd zeer onbeleefd in de chat met elkaar gesproken.
Mensen werden direct veroordeeld met woorden waar de honden geen brood van lusten.

We rijden hopelijk nog jaren samen bij deze vereniging en een goed en respectvol gedrag onderling is de enige manier hoe we dat kunnen bewerkstelligen. Ik denk dat het belangrijk is dat veroorzakers en gedupeerden van incidenten met elkaar in contact treden maar aub niet via publieke kanalen maar via private forum berichten of uitspreken via TS.

De onderlinge relaties moeten hersteld worden, anders houdt dit gedrag niet op.

Groeten WaIther
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Heb even een filmpje gemaakt wat er in race 2 gebeurde bij het uitkomen van de hans ernst bocht ik zeg oordeel zelf....

https://youtu.be/kTE1AITgOoA
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Lieve Mona

ik ben...ze waren..we...

okee ik ben (ook) deze keer (weer) uit de malaise gebleven en heb makkelijker praten, maar heb me in ieder geval met racen nog prima geamuseerd.
Maar het kan hier en daar inderdaad af en toe wel een tandje minder, laten we het vooral gezellig houden.
Ik verdedig niet (altijd) met het mes tussen de tanden (jaja pussy). Dat kan dit keer Ruben beamen, zie een van de videoshots ik had in race twee op zijn minst voor de vorm nog even naar rechts kunnen gaan op de straight. Maar Walther zal zeggen dat het nog knap lastig was om voorbij te komen ;).
Maar zeker in de auto's is het zaak om de limieten van je eigen kunnen te weten anders gaat het hier snel fout. Zeker race een zat ik gewoon af te wachten tot het voor me fout zou gaan, had geen klompen aan maar voelde het wel aankomen, ziet het hier en daar ook terugkomen in de shots...

race een
zag uit een ooghoek Berry een raketstart maken terwijl ik slecht weg kwam. Omhoog richting schijvlak was de concentratie f2000's per vierkante meter vlak voor me wel heel erg hoog en was het wachten op problemen. Duurde uiteindelijk nog tot in de laatste chicanes, ik kon er nog net voorbij voor de ellende begon maar ik was in een grote klap Twan voorbij en een heel roedel wolven achter me kwijt. Op dezelfde manier daarna de eerste paar laps nog wat mensen langs de baan zien staan. De rest van de race prima geamuseerd met Sven voor en Walther achter me. Aan het eind met een hijgende Walther in mijn nek nog een foutje dat me bijna de hele race had gekost, curbs/gras en spin opkomen straigth. geluk dat voorvleugel wel bleef zitten dus auto reed nog redelijk. twee laps mee uitgereden en nog een plek gekregen van iemand die na het bekijken van een muur wel op de anwb moest wachten ....

Race twee
die was wat racen betreft een stuk sneller voorbij. Liet (zie ik nu bij maken shots) een veel te groot gat bij de start rechts en daar werd uiteraard gretig gebruik van gemaakt. Wel nog een risky move bovenop schijvlak binnendoor bij iemand die een slechte run omhoog had leverde me wel een plekje op. Vervolgens zelfde strategie, twee honden en een been voor me, even wachten en het leverde me twee plekken op....
Wist dat Ruben een streep sneller zou zijn, dus laten gaan en proberen aan te sluiten. Dezelfde strategie Rene en Ruben voor me laten vechten en proberen bij te blijven. Lukte een tijdje maar ik verloor uiteindelijk de aansluiting dus eigen pace gaan rijden om een keer twee keer punten te scoren op een avond met de f2000.

hoe zag het er uit om me heen uit ...
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... UQdyTixlTd
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

Race 1

Slechte quali met P18 als resultaat. Ik dacht dat zandvoort een stuk of 17 bochten had, maar ik heb er wel 32 moeten nemen. Wat een bende de 1ste ronde, met P20 als resultaat naar ronde 1. Met aardig wat schade, maar in ieder geval een recht stuur, toch maar mij rug gerecht en pushen. Naar wat aardige manoeuvres en wat uitvallers uiteindelijk toch naar P9 gereden. Misschien moeten we een blaastest invoeren, want volgens mij waren er een paar dronken!

Race 2

Vanaf P9 de eerste paar bochten door, zonder schade. In de chicane (3de sector) kon ik net 2 stuiterende wagens ontwijken en achter mij reed volgens mij iedereen hier boven op. Gevolg P6 met een gat op P7 van 10 seconde. Ik kon net niet aanhaken bij Ger, waardoor ik de race op P6 eindigde.



Over hetgeen er allemaal gebeurd is, heb ik nog een mening:

Het is namelijk iets wat zich opgebouwd over meerde races, niet alleen bij F2000, maar ook bij andere klasses. Ik vind dat de RC dit teveel heeft laten gaan, met dit als resultaat. Tuurlijk zijn de rijders schuldig, maar als er niet of nauwelijks tegen op getreden wordt, blijven rijders de grens opzoeken en er over heen gaan.
Ook denk ik dat lang zittende rijders een streep voor hebben op nieuwkomers. Dit is mijn persoonlijke mening, maar ik zie dit in de beoordeling van de straffen terug.
Ik vind ook dat de RC niet mag bestaan uit rijders die meedoen in de race waar de protesten op lopen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Tonnie Jansen schreef: 24 apr 2018, 17:34 Ook denk ik dat lang zittende rijders een streep voor hebben op nieuwkomers. Dit is mijn persoonlijke mening, maar ik zie dit in de beoordeling van de straffen terug.
Ik zie graag een mail tegemoet met wat uitleg over deze beschuldigingen.
Je mag kiezen tussen Theeagle@planet.nl (mijn prive) of a.van.mourik@srvn.nl (mijn srvn mail).

Want dit zijn aantijgingen waar ik mij als RC lid totaal niet in kan vinden, als het nodig is bestraf ik zelfs mijn eigen teamgenoten als ze iets doen wat niet de bedoeling is.

Tonnie Jansen schreef: 24 apr 2018, 17:34 Ik vind ook dat de RC niet mag bestaan uit rijders die meedoen in de race waar de protesten op lopen.
Hoeveel mensen denk je, of hoop je dat er in de RC (willen) zitten?
We zijn al blij dat we dit jaar een iets groter team hebben dan afgelopen jaren.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Volgens mij bedoelt hij dat mensen binnen de RC niet zouden mogen oordelen over hun eigen incident (slachtoffer of veroorzaker). Maar ik geloof dat dat ook al een regel is binnen de RC.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-1”