Clio 2018-I | Race 9&10 Circuit Zandvoort | 19-04-2018

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Clio 2018-I Race 9&10
Circuit Zandvoort
19-04-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Clio 2018-I
Nino Stuivenberg

Twee leuke (inhaal)races gehad met mooie gevechten!

Jammer van het startincident in race 1 waar veel auto's contact hadden. Voelde meteen dat ik schade had, even ingehouden om aan te voelen of ik door kon en toen weer gas erop. Uiteindelijk met P12 in race 1 en P7 in race 2 als resultaat.

--
Laatst gewijzigd door Nino Stuivenberg op 12 mei 2018, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race een
een rommelige start en zag bij maken van mijn verslagje dat ik ditmaal aan het einde van de rommel ook niet helemaal goed op heb gelet. Kwam uit de knotsebotsel en zat zo op te letten hoe het met de drie man voor me zou aflopen dat ik Tonnie links naast me helemaal had gemist en dus vervolgens raakte toen ik naar links ging.....volledig my bad sorry. race was voor mijn verder niet heel erg boeiend, had bij het duwtrekwerk wat schade opgelopen en wat minder top. Marcel liep redelijk snel op me in en omdat auto niet helemaal jofel voelde niet eeens een poging gedaan om te verdedigen op de straight. Kon nog een tijdje bijblijven maar niet veel meer dan dat.

race twee
die was gelukkig(?) een stuk enerverender. eerste paar bochten na de start ging het rondom mijn positie iets rustiger aan toe. kon lekker achter treintje aansluiten en was juist aan het bedenken of ik even de bandjes zou gaan sparen of meteen proberen mee te gaan in gevechten voor me toen Paul besloot de auto te verliezen :( :) . ik kwam er ongelukkig uit, kon niet meer weg en moest hele veld langs laten.
Paul wachtte netjes op me en leit voorbij maar was voor ons alletwee daarna lang vechten om een plek op posities verder naar achteren in het veld dan we hadden gewild. Door de gevechten toch een hele leuke race geworden. Denk dat Marcel blij was dat het de laatste lap was. toen ik aan het eind van de race eindelijk uit het gevecht met roland en paul was kwam ik de laatste lap nog heel snel erg dichtbij.


en voor de archivering
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hJiXoO-RLz

leuk om te zien dat meer mensen hun "blik op de weg" laten zien :D . onno komt inderdaad opeens uit het niets voorbij :shock:
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Ja ach wat zal ik zeggen :)
Niet echt mijn avond gister avond Race 1 was inderdaad een zooitje in de 2e bocht kwam er redelijk door heen ondanks vlakke banden :(
Maar ik het scheivlak inderdaad was ik niet voorbereid op het feit dat Nino rustig aan besloot te gaan rijden daar moest uitwijken en zoals de beelden ging linksaf de muur in klaar...
Tip voor Nino rij dat stuk gewoon door en ga daarna rustig rijden hebben mensen minder last van.

Race 2:

Het waren 4 leuke rondjes :D kwam in de gerlach iets te veel op de cerbs en ging over de kop kreeg wel een 10 voor de uitvoering :)

Op naar Assen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

:D en het kan veel gezelliger in de eerste paar bochten met de clio's, was deze in mijn archief allang weer vergeten... :D
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Haiho.
Kreeg in de trainingen vooraf niet echt het gevoel in de wagen, wat ik normaal wél heb op Zandvoort.....
Helaas kon ik niet het aantal oefenrondes rijden die ik graag had gewild voor deze race, werk gooit vaker roet in ut eten......

Q bracht mij helaas op P14.

Race1
Start, koekkoekt, wat gebeurd daar nou allemaalt, kijkt voor de beelden bij voorgaande posters.....
Had alles in de gaten, gas los rustig aan, overal tussendoor sturen, en die gele vlag in de gaten blijven houden....
Heeee......ineens wilde mijn wagen niet naar Links in de Hugenholtzbocht, wtf hebt ik dan toch schade.......nou er hing een vuiltje aan mijn rechterdeurklinkt in de vorm van de Clio van M Siegers, die had ik dus niet op zien duiken daaro omdat het tumult links was en rustig aan deed ivm die gele vlag.......
Informatie in gewonnen aangaande de schade aan de wagen of het nog verantwoord was om door te gaan, dat kon, maar bleek toch rondom schade te hebben, linksvoor door O Nieuwenburg en M siegers had aan mijn Exhaust ligge sucken......

Verderop in de race Philippi uitkenne remmen en bleef die vervelende Paul Holt op mijn bumpert houden, niet af te schudden die gast, net een vervelende wesp asie aan je Colaat op een terras zit.......
Heb hem toch telkens af kunnen troeven bij de bochten, hoewelt hij 2x wilde kijke hoe groot de schade was die M Siegers aan mijn rechterzijde had gemaakt, maar nam daarna direct weer afstand, wetende dat hij ook geen rechte wagen meer heeft doent je daar natuurlijkt niet moeilijkt om.......
Eindigde op een nette 10 plek, met fijne race achter de kieze......

Race2
Mocht dus op P10 beginnen, ging oke nu aankomen Tarzanbocht, had geen zin om direct wéér in gevecht te gaan met Paul Holt, dus erachter aangesloten.......
Maar die kon ik de volgende ronde daaro voorbij gaan, omdat hij in aanrijding was gekomen met Ger Peeters.....
Daarna een treintje achter mij gehad geleid door B Philippi.
Had door dat ik als ik bocht scheivlak goed nam en daarna de Mastersbocht goed aan sneed, gevolgd door bocht 9 en rustig bocht 10 te nemen, ik de afstand wat kon vergroten, gevolgd door de Arie Luyendijk bocht goed te nemen, ik wat rust had op het rechte stuk, omdat er geen slipstream mogelijk was.
Verderop gebeurde het, Joost van der Stoep en Serge Bakker hebben een aanvaring bij de Mastersbocht, waarna ik eerst mijn Teamgenoot passeert, en in de Hans Ernst bocht gaat het fout voor Serge, dus dat is plek 6......
Joost probeert de andere nog wat op te houe, maar had teveel schade dus dat hield op bij de eerste keer dat ze bij de Tarzanbocht aangekomen waren.

Een 6e plek, ik bent tevrede.......
op naar TT Assen, die hopelijkt beter ligt als Zandvoort deed, en dat het weer zo een fijne Race wordt als nu......

Begin steeds meer fun te krijgen met de Clioot.....
Gesloten

Terug naar “SRVN Clio 2018-I”