Clio 2018-I | Race 5&6 Snetterton | 22-03-2018

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Clio 2018-I Race 5&6
Snetterton
22-03-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Clio 2018-I
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

waar kan ik de juiste baan vinden, want kom maar tot de auto's (die zie ik niet) en krijg de melding error mod download
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik log net in op de server en krijg alles netjes binnen, misschien eens kijken of je een oude versie of verkeerd gedownloade versie hebt?

De juiste benaming voor de baan in je packages map is: sm_Snetterton_v1.0


Mocht het niet lukken, stuur me even een bericht via facebook of een pb hier met je email, dan stuur ik em op
Gebruikersavatar
Roland den Hollander
Berichten: 88
Lid geworden op: 01 jul 2016, 16:22
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Veenendaal
Contact:

Ik wil toch even een kort berichtje wijden aan de race op snetterton. Zou er eens gekeken kunnen worden of racen in deze omstandigheden een leuke race gaat worden. Van diverse mensen gehoord dat het niet optimaal is maar dat ze het er maar mee doen.
Wat mij opvalt is dat er momenteel niet heel actief getraind wordt op de clio server. Waar er voorafgaand aan vorige races wel zeer veel actie op de server was. Ik zelf heb al aangegeven dat ik me afmeld voor deze race in deze omstandigheden.
Ik weet dat dit heel persoonlijk is maar vindt het wel jammer dat ik deze race mis. Als ik de enige ben moet deze race lekker zo gehouden worden. Mochten er meer moeite hebben zoals de baan nu is kan er misschien een aanpassing gedaan worden.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Is wel vreselijk glad inderdaad, gladder dan toendertijd op Donnington (ben de Kudo's nog niet vergeten hoor René)
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Ik vond het ook vies tegenvallen, kwam geen bocht door. Ware het niet dat ik nog slicks eronder had...ooops :geek:
Na 1 ronde proberen op regenbanden ging het al beter haha. Maar dan nog...het was inderdaad glad. Wil niet zeggen dat het niet te doen was voor zover ik dat na 1 ronde al kan beoordelen, ken de hele baan ook nog niet. Waarschijnlijk moet ik deze race toch savonds werken dus maakt mij verder ook niet uit.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Ik denk dat de meeste gewoon het probleem op deze baan hebben dat het wellicht glad is. Logisch want het f*cking regent. Het is dan ook dat je je complete rijstijl kan omgooien om de auto op een goede wijze de baan over laat gaan.

We hebben eenmaal 1 race er bij dat het regent en dat we daar dan om "zeiken" dat het te glad is, vind ik een beetje makkelijk gezegd.

Oefen gewoon lekker en let op je banden. In de regen is het nog altijd het probleem dat je banden niet afkoelen als je op een recht stuk rijdt en op "nattere plekken" wilt afkoelen.

Als je dit niet te doen vind, doe je ding en meld je maar af. Regen hoort er gewoon lekker bij.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Als je op mij reageerde Bram, ben het met je eens, maar heb niet het idee dat je het zo intrepeteert. Tenminste ik voelde me enigzins aangesproken, omdat je na me reageerde zonder quotes ;)
Het is ook prima te doen. En is voor iedereen hetzelfde. Vind het juist jammer dat ik waarschijnlijk moet werken, altijd leuk gevonden in de regen. Het is even aanpassen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

En als je mij bedoelt :bierglas:

Ik hou wel van regen en een natte baan, dat was tijdens de Dtcc races wel te zien dacht ik :simracer1:
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Patrick Smid schreef: 18 mar 2018, 16:58 Als je op mij reageerde Bram, ben het met je eens, maar heb niet het idee dat je het zo intrepeteert. Tenminste ik voelde me enigzins aangesproken, omdat je na me reageerde zonder quotes ;)
Het is ook prima te doen. En is voor iedereen hetzelfde. Vind het juist jammer dat ik waarschijnlijk moet werken, altijd leuk gevonden in de regen. Het is even aanpassen.
Nee was op het algemeen. Ik zie bijna elk seizoen dat er coureurs zijn die "klagen" dat het te glad is en niet te rijden is in de regen. Het is allemaal het zelfde voor iedereen.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Veel oefenen, ik zag er ook tegenop was net of ik aan het ijsracen was.
Maar gewoon je rijstijl aanpassen een goede balans zoeken kom nog wel een paar sec tekort maar kan hem steeds beter op de baan houden en ja is eens wat anders dan grip te hebben, maar dat heb je met die Clico bak toch niet droog of natte baan.
Dus ik zie wel waar het schip, o nee de Clio strand en ben er gewoon bij ik heb me toch ingeschreven voor een volledig kampioenschap of niet soms of het nu regent of het zonnetje schijnt gewoon TRAPPEN met dat hok.
Zou trouwens mooi zijn als ze in de F1; Clio DTCC en de rest zelfs de 24 Hr races zeiden nee het regent vandaag dus ik start niet is veel te glad. Doen die Amerikanen trouwens wel in de Indy enz maar dat zijn bangeriken whaaaaaaaa
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Alleen op ovals rijden ze niet in de regen, maar de rijden ze dan ook onmeunig hard

Castrol Racing Team

Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

het is op zich best wel te doen op deze baan met regen, je moet alleen super erg op je banden letten want hij vreet ze op als een malle :P
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Knetterton, ik heb overwogen om af te melden voor de glijpartij en dan haal je twee keer podium...... :D :smokey: :bierglas:

twee keer een prima start, in ieder geval geen plekken verloren ;) . race een had ik geluk bij de glijer van Ruben in ronde een.
Iets later Pim zelfde punt idem, maar na een momentje even later van mijn kant waar ik net even wijd ging kon Pim me weer voorbij en was ook te snel voor me. verder een eenzame race.
race twee wat meer aktie. Einde lap een kon ik bij Twan die wat gleed mooi aan binnenkant voorbij in de doordraaier. Even later profiteren van momentje Bram en weer Ruben die zijn avond niet had. Vervolgens op p4 tijd kat uit boom gekeken achter Rene/Paul/Pim. Klein gaatje was opeens genoeg om Paul aan binnenkant voorbij te steken. Daarna net te lang gewacht met meer druk gaan zetten, had niet in de gaten dat tijd al bijna op was. Dus in laatste lap iets te geforceerd druk aan het opvoeren bij Rene en gooide er daardoor bijna tweede podium van de avond mee weg. raakte hem bijna kwijt in de bocht waar meer mensen 'de mist' in gingen. Laatste bocht idem, kon Paul nog bijna van profiteren.

dat zag er voor mij dan ongeveer weer zo uit (daar war je nog iets zag door de spray heen :) )

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... qHnYWPxaaz
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Spetterton, regenraces zijn altijd tricky en ik had dan ook geen hoge verwachtingen.

Kwali P5 waarmee ik in principe tevreden ben, alleen mijn eerste snelle rondje in de nog iets betere condities schoot ik in de laatste bocht door. Die ronde zat waarschijnlijk net iets onder de uiteindelijke pole tijd, dus dat was wel zonde.

Race 1 na slippartij voor mij, waardoor ik Tonnie raakte, hem weer voorgelaten en rustigaan gedaan om bandjes te sparen. later in de race iets meer gaan pushen en uiteindelijk P4.

Race 2 liet ik Ger langs, maar kwam daardoor slecht uit voor laatste bocht en spinde waardoor ik terugviel naar P8. Een half rondje verder stond opeens Ruben dwars voor mij, hetgeen ik door de spray pas op het laatste moment zag, nadat ik hem geraakt had en daardoor spinde, werd ik weer diverse keren geraakt en kon ik 4 minuten de pits in voor reparaties, daarna rustig uitgereden op P14.
Al met al toch een leuke avond.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wetterton, nat glad en spannend tot de laatste bocht.

(te) Weinig getraind, druk in huis en met werken helaas.
Toch een redelijke setup gekregen.

Race 1 degelijke start, werd goed afgeknepen dus opmars werd gestopt.
Zie op gegeven moment gele vlag verschijnen en besluit om Ruben niet alleen aan de kant te laten staan.
Daarna bandjes opgevreten, stopje gemaakt, niet omdat het moest maar omdat het kon.
1,5 uur na de leider over de finish, maar wel gehaald.

Race 2 betere start, plek of 4, 5 gewonnen. Totdat ik, zonder een gele vlag gezien te hebben, ineens een Rtse neus voor me zie, op de stream prachtig in de herhaling genomen.
Bumper eraf, lichte ophanging schade maar nog prima mee te rijden.

Daarna met Tonnie en Marcel wat aan het stoeien geweest, gingen om de beurt even gras en modder gooien. Net te laat kreeg ik weer wat gevoel/grip in de banden.
P12 was mijn deel.

Nog steeds is de clio niet mijn ding, hoopte in de regen toch wat beter uit de voeten te kunnen zoals afgelopen seizoenen, maar helaas.

Volgend seizoen voor mij geen clio meer.
Mocht ik überhaupt nog tijd en energie hebben ivm de gezinsuitbreiding

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Snetterton was toch wel echt het diepte punt van mijn, nog prille, simrace carrière bij SRVN.

Race 1 een mega start, van P14 naar P9 en mooi kunnen aanhaken met P8. Helaas na 4 ronden begonnen mijn banden wel erg te slijten, dus moest ik wel een beetje liften. Helaas kreeg ik een tikje waardoor mijn banden nog harder sleten en uiteindelijk als 15e over de streep kwam.

Race 2 slechte start en in ronde 3 kwam ik in contact met een andere coureur wat volledig mijn schuld was, ik heb mij nog nooit zo erg geschaamd voor een actie. Auto helemaal krom.
Ik ben de pits in gegaan en heb mijn racehandschoenen uitgedaan en weggegooid, ik was zo pissig op mijzelf. Excuses nog even aangeboden voor mijn hersenloze actie, gelukkig pakte de medecoureur het sportief op. Volgende ronde nieuwe kansen :-)
Gesloten

Terug naar “SRVN Clio 2018-I”