NK GT3 2018-I | Race 2 Estoril GT | 11-03-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Xiomar Elizabeth
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:17

heb geproberd, niet gelukt
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Xiomar Elizabeth schreef: 07 mar 2018, 18:49 heb geproberd, niet gelukt
Ik heb in " packages de v1 en v2 mod verwijderd en daarna bij opnieuw inloggen werden ze weer gedownload daarna kon ik er weer in
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Misschien moet je eerst even uitleggen waardoor je niet in de server komt. Wat heb je geprobeerd? Welke gebeurt er?
Gebruikersavatar
Xiomar Elizabeth
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:17

tis al goed, bedankt,
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Dat ging al een stuk beter dan op Bathurst, maar ik ben er nog lang niet. De kwalificatie liep aardig al had ik nog wat sneller gekund, maar P6 was een goede uitgangspositie. Ik heb te weinig geoefend op de start en die ging ook nu weer niet goed. Ik verloor een plekje, maar helaas kreeg ik een aantal tikken bij het aan remmen van de eerste bocht. Dit zorgde ervoor dat ik de hele race met een kapotte ophanging kon gaan rijden. Helaas nooit het tempo kunnen rijden wat er in zat. Nog een leuk gevecht gehad met Roy, maar nadat Anton de pits opzocht was het een vrij eenzame race. Tevreden met P6 aangezien er progressie inzit, maar teleurgesteld dat ik niet verder naar voren kon rijden waar ik het tempo wel voor had als ik geen schade had. Volgende keer beter!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik had aardig wat getraind, maar in de laatste week lag de nadruk bij VEC, dus toen wat minder ritme opgedaan. Zondag nog wel wat gereden en aangepast. Dat leidde tot een snellere kwalificatie. Ik kwam tijdens het oefenen op 1:34.7 uit. Dat gaf me goede hoop op een solide plaats in server 1.

Gelijk in de kwalificatie kon ik de ronde herhalen. Lekkere manier om de ronde op rekening te zetten. Daarna telkens tijd opgepakt in de eerste sector, maar deze daarna weer telkens verspeeld in dat onding van een chicane. Vier keer een ronde op ongeveer een tiende van mijn beste tijd gereden. Hett zal ongeveer de max zijn geweest.

In de race mocht ik wat verder naar achter starten dan in de kwalificatie was geëindigd. Dat bracht leuke gevechten, na een chaotische start. Ik kon vrij snel opklimmen. Toch ging dat trager dan ik had gehoopt. Ik ging voor een lichte auto en bandenwissel zodat ik lekker kon stampen, maar inhalen op Estoril valt niet mee, dus ik verloor toch wel veel tijd onderweg. Wellicht als ik verder naar voren was gestart dat ik daar geen last van had gehad, maar dat betwijfel ik.

Na de pitstop lekker doorgejaagd en hard ingelopen op mijn voorgangers. Helaas spinde ik en duurde het een aantal ronden voordat ik weer het goede gevoel had in de auto. Al met al kostte die affaire me een seconden of vijftien. Ik eindigde op P20, maar dat had wellicht ook P14 kunnen zijn.

Op naar het leuke deel van de kalender en hopen dat ik mijn bad luck charm van Spa eens kan afschudden.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Het was een beetje een we zien het wel training race zonder voorbereiding door werk en last minute setup. Alleen op zondag ochtend wat geoefend en dat is meestal niet echt succesvol. Maar de last minute setup werkte beter door die chicane en toch de juiste banden keuze gemaakt. Quali niet echt snel . Race Lekker gereden en weer opgeklommen tot p5 heel even vanaf ergens achterin.Na de pitsstop flink terug gevallen maar toch P9 kunnen finishen. Weet iemand hoe het zit met die variabele tyres tijd in de pits ?

Spa!!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Robin Baltus schreef: 12 mar 2018, 10:42 Weet iemand hoe het zit met die variabele tyres tijd in de pits ?
hier heeft volgens mij (oa?) een heel vroege of extreem late pit aanvraag invloed op. Als je te laat aanvraagt heb je de melding 'pitcrew is ready' nog niet gehad, en dat kost dan tijd. Anderom te vroeg aanvragen meen ik ook,al begrijp ik niet helemaal waarom en weet dat oook niet 100% zeker.
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Onze eerste GT3 race en het ging goed. Ik was 18 in Q. Was ik blij mee. Helaas in de startcrash. Mijn broer zat niet bij de top 35, maar heeft wel mooi de Battle of the Bastards gewonnnen, dus een geslaagde avond! Ik vind het race format super! Goenoeg tijd voor Q en 70 min racen met pitstop vind ik gaaf!

Ik heb een erg vervelend technisch probleem met de gt3 mod. Ik heb last van screen freezes. Het is geen verbindings probleem, als ik single player rij met AI op de baan is het er ook. Als ik alleen rij loopt het goed. Als ik met een andere auto rij (F2000 bijvoorbeeld of endracers) is er ook niks aan de hand.
Mijn frame rate is goed (+120 fps), alleen staat het beeld af en toe stil.

Ik heb dx11
Screen op Borderless
Ik heb reflections uit
Ik heb de map userdata/shaders leeg gegooit
Ik zet altjd windows update uit.
Ik heb in controller.json use thread op "true" gezet.
Ik heb aantal visual cars naar beneden gezet.
Ik heb geen apps draaien anders dan team speak

Het probleem is wel verminderd, maar het is er nog steeds. Heeft iemand nog een tip of advies??
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Robin Baltus schreef: 12 mar 2018, 10:42 Weet iemand hoe het zit met die variabele tyres tijd in de pits ?

Ik heb mij weleens laten vertellen dat het ook uitmaakt hoe precies je je auto in het rode vakje zet. Als je wat doorschiet of te vroeg stil staat, zou er ook tijd bij opgeteld worden.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Wouter Bosschieter schreef: 12 mar 2018, 11:42 Het probleem is wel verminderd, maar het is er nog steeds. Heeft iemand nog een tip of advies??
Ik heb een tijdje achter je gereden (leuk gevecht :) ) en het leek er sterk op of je af en toe heel klein beetje lagde. Je auto sprong af en toe een paar meter, dus ik ben bewust een beetje afstand gaan houden en een lijn naast je ipv direct achter je aan gaan houden (tot ik ergens voorbij kon) . Dus misschien is het niet zozeer Rf2 en je PC maar meer combi met internet. Wel vreemd dat je er dan alleen bij de GT last van had, maar dat kan toeval zjn geweest.
Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Kleine update van een Newbie bij SRVN, race 2 met de GT3's!
Na de eerste hopeloze poging er wat leuks van te maken op Bathurst (gespind en daarna in de muur in de 2e ronde ;) nu dan opnieuw op Estoril aan de gang. Aan de training lag het niet, want ik ben er 2 weken af en aan mee bezig geweest, dus rondes genoeg gereden om het circuit te leren kennen.
Maar de chicane is en blijft een aparte: iets verkeerd genomen kost het je zo een halve seconde en dat kwam ook in de kwalificatie terug, waar ik eerder redelijk eenvoudig een lage 1.35 kon rijden (nog niet snel genoeg voor server 1, maar vooruit) lukte nu, met pijn en moeite een 1.36 rond. Jammer maar o.k., dan server 2 maar wat beter leren kennen :)

De start ging redelijk, maar na 2 bochten ging ik door een tikje rechtsaf de muur in. Gelukkig niet al te hard dus geen echte schade, maar wel van p13 naar p22 teruggevallen. Ook bleek ik de hoeveelheid brandstof niet te hebben aangepast want die stond op kwalificatie niveau; oeps!! Dus maar meteen de pits in, nieuwe soft banden en redelijk wat brandstof erbij gegooid (85 ltr.) en knallen maar, met een achterstand op de voorlaatste van ruim 35 seconden!
Toen ging het ok, lange tijd in de lage 1.37's kunnen rijden en behoorlijk ingelopen op iedereen, tot ik op een kwartier voor het einde toch weer moest tanken. Weer een stop, dit keer zonder banden en door.
Uiteindelijk gefinished op p6, door pitsstops van anderen en een aantal uitvallers, en met nog een aantal rondes voor het einde een mooi gevechtje voor p5 (ben je naam vergeten helaas maar was leuk ).
Ondanks alle malheur en ongemakken toch een goed gevoel overgehouden aan deze race, de kop is eraf en nu door naar de volgende! :thumbs_happy:
Tot op Spa!
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Prima avond gehad, maar niet erg enerverend. Een dikke PB in de kwali met P5 was erg fijn en in de race was het tempo best redelijk. Ik zat pal achter Ruben toen we in verkeer kwamen: rijders met een ronde achterstand die al wel hadden gepit en ook banden hadden gewisseld en dus sneller waren. Dat ging prima maar het rijdt niet erg relaxed. Ruben dook snel naar binnen, ik reed wat langer door in de hoop dat dat mijn iets lichtere tank nog een verschil zou maken. Uiteindelijk verloor ik toch teveel, waarbij een veel te lange pitstop (2x zo lang als tijdens de practice) ook niet hielp. Vervolgens rustig uitgereden op P5.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik heb ruim een uur lang een grote smile op mijn gezicht gehad, heb er kramp aan mijn lachspieren aan overgehouden.
Alleen het halen van server 1 was daarvoor al genoeg. Maar toch in het "kort" op een andere manier mijn verslag,
Alle gastoptreders in het verslag bedankt voor de heerlijke gevechten

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... KjKZaqvFsm

Zeker met Frank na de stops heerlijk close waar ik steeds net niet voorbij kwam, alleen beetje jammer dat zo afliep.....had nog even mogen duren.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Ger Peeters schreef:ik heb ruim een uur lang een grote smile op mijn gezicht gehad, heb er kramp aan mijn lachspieren aan overgehouden.
Alleen het halen van server 1 was daarvoor al genoeg. Maar toch in het "kort" op een andere manier mijn verslag,
Alle gastoptreders in het verslag bedankt voor de heerlijke gevechten

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... KjKZaqvFsm

Zeker met Frank na de stops heerlijk close waar ik steeds net niet voorbij kwam, alleen beetje jammer dat zo afliep.....had nog even mogen duren.
Dank voor de beelden Ger. Zo heb ik mezelf ook nog een beetje gezien.
Ik herken wat je zegt. Het halen van server 1 is tegenwoordig al een prestatie Afbeelding voor mij dan Afbeelding


Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Gaaf Ger die filmpjes! Was een gaaf gevecht. Ik heb er ook van genoten. Helaas werd Frank het slechtoffer van een moment onoplettendheid van mij, nogmaals excuus.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Erg leuke avond gehad! Strategie was achteraf helaas niet de beste maar dat mag de pret niet drukken. Het voordeel ervan was dat ik nu in ieder geval geen saaie race had ;) Leuke gevechten gehad. Het gevoel met de GT auto's word gelukkig ook steeds beter na (los van drie f2000 races) eigenlijk alleen fwd clio's en dtcc gereden te hebben. P9 gekwalificeerd en P10 gefinisht, dikke prima ;)
Beter dan de P35 op de valreep in de kwalificatie van Bathurst. Was vermakelijk...op naar Spa!
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Een beetje laat, maar vanaf deze kant ook een verslagje.

Na het schakel debacle (hey dat rijmt) op Bathurst was ik gebrand op een goed resultaat op Estoril.
Een goed resultaat betekent voor mij een startplek in de top 35 en voor de rest zien we het wel. De olympische gedachte zeg maar.
De F2000 race op Mid Ohio moest ik aan mij voorbij laten gaan dus voldoende tijd om in Portugal te testen. Die tijd had ik hard nodig want ik kreeg de Merc maar niet lekker over de baan gestuurd. De rondetijden waren niet om over naar huis te schrijven met hoge 36ers.

Kwalificatie
Ik had nog niet eerder met low fuel gereden dus het was een beetje gissen welke tijd ik er uit kon toveren.
Dat bleek een 35.1 te zijn. Een tijd waarvan ik niet zeker was of dat voldoende zou zijn voor top 35. Zeker gezien hoe belachelijk dicht het veld bij elkaar zit. Wederom kon voor mij de vlag uit want mijn tijd bleek goed te zijn voor P29.

Race
Ik koos er voor om op de S9 banden de race uit te rijden. In practice schoten mijn rondetijden met S8 heel snel omhoog.
Mijn start was ok. Nothing gained, nothing lost. Bij de eerste bocht stonden er meteen een aantal auto's dwars, maar ik kon er samen met het denderende GT3 veld omheen rijden. Het treintje rijden kon beginnen. Vervelend voor mij was dat ik meteen merkte dat wanneer ik in een pack reed ik enorm veel aan het glijden was. Ik had weinig vleugel staan en in combinatie met de S9 was het niet echt comfortabel rijden. Echt heel helder voor de geest heb ik het niet meer, maar ik weet nog wel dat ik in een treintje reed met Eddy en volgens mij een Bollesnegro auto. We zaten dicht bij elkaar en uiteindelijk ging het in de Orelha bocht mis. Ik weet niet wat er voor Eddy gebeurde, maar als een harmonica reed Eddy tegen zijn voorganger aan waardoor ik Eddy aantikte. Eddy ging in de rondte en ik kon mijn auto nog net in het rechte spoort houden. Het treintje was er in ieder geval niet meer. Daarna ging het alleen maar slechter.

Nog steeds was de auto aan het glijden. Ik zat duidelijk verkeerd met de setup. Zodra ik alleen zat ging het nog, maar ik was langzamer dan de auto's achter mij. Ik reed op dat moment rond P22, maar werd dus om mijn oren gereden met nog meer tijdverlies als gevolg. Nadat ook Ger (wat ging je lekker) mij had ingehaald besloot ik om de pits maar op te zoeken voor wat brandstof. Dit was best vroeg in de race (ik stopte als een van de eersten). Banden wisselen deed ik niet. Vanaf het achterveld (P29) vervolgde ik de race. Warempel werkte deze strategie. Zonder maar ook iemand op de baan te hebben ingehaald reed ik voorzichtig de top 20 binnen. Zodoende haalde ik het groepje waar ik in het begin van de race achter zat in behalve Danny die na zijn pitstop prompt voor mij de baan op kwam. Voor ons reed een benzine sparende Marcel waar Danny bij de laatste bocht wel iets last van had. Dit was mijn kans om Danny in te halen. Het was ook mijn enige kans want Danny was sneller dan ik. Ik zit in zijn slipstream en hij gaat naar de binnenkant. Mijn beeld is vol gevuld met de achterkant van zijn Merc en zonder dat ik het door heb remt hij te laat en ik dus ook. Synchroon missen wij ons rempunt en rijden wij beide de grindbak in. De commentatoren op de stream konden geen beter moment kiezen om mij in beeld te brengen. Het resultaat was dan Rik ons beide voorbij ging. Marcel ging ons ook voorbij, maar hij had er echt geen gang erin zitten en kon ik hem ten tweede male voorbij. Met nog net geen ronde achterstand finish ik op P18 en was blij dat het erop zat.

Het positieve is dat ik nu ook wat puntjes achter mijn naam heb staan.
Op naar Spa. Een heel gave baan, maar ik ben er traditioneel niet snel. Mijn eerste oefenrondjes bevestigen dit wederom.
Het zal weer een grote opgave zijn om de top 35 te halen.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Knap gereden Ger!
Maar die Corvette heeft ook wel een beste top!
Kun je goed zien tijdens het inhalen behalve als je zelf een Corvette tegen komt.
Je had je suspension ook wel lekker afgesteld zo in de chicane te zien en hoe je de bochten aan de binnenkant op het gas kon.
Top.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

naast een gedoneerde setup (nogmaals dank) hielp vooral vertrekken op S7 met minder fuel, moest het bij de stop wel weer grotendeels inleveren maar was wel lekker knokken zo.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-I”