Het grote VR topic

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

onzin, moet een beetje OS maar tegen kunnen(hmm hebben het natuurlijk over windhoos). maar I dare you werkt prima bij mij als stier !!!
werkt als noodoplossing wel, ik voel me net ene Marty McFly en voel me opeens zo maar een dag of 3 jonger
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Goed bezig bij Oculus.:(
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Pff, wat een oelewappers zeg! Ik kon vanmiddag nog rijden, maar was vanavond gelukkig niet thuis om het mee te maken. Benieuwd hoe snel ze het opgelost hebben.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

https://support.oculus.com/217157135500529/

ik doe nog wel een complete uninstall en install met de nieuwe setup versie, vind patch een vies woord ;)
benieuwd of ik de clio race haal......
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Vraag: Als je met triplescreens over de 100 Fps haalt kun je dan stellen dat de oculus ook 100 Fps haalt?
Of is dat te optimistisch ? Ik weet dat rFactor nog geoptimaliseerd moet worden voor VR.
De een heeft een GTX980 de ander een 1070 of 1080 is het niet dat rFactor nog niet goed omgaat met de VR brillen
En dat het meer met rFactor te maken heeft?
En heeft iemand ervaring met de Odyssey van Samsung met rFactor?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

oculus werkt fps technisch gezien iets anders maar kunt volgens mij min of meer stellen dat ie 'fixed' op 90FPS draait
als je kaart dat niet red gaat ie in ASW mode naar 45FPS

"Asynchronous Spacewarp (ASW) is a frame-rate smoothing technique that almost halves the CPU/GPU time required to produce nearly the same output from the same content."

Ik haalde met mijn AMD 390 inderdaad eenvoudig 100FPS op triplescreen 3x1920 met nagenoeg alles helemaal max qua graphics. In VR toch wel wat spullen lager moeten zetten (zie eerder in dit topic wat meeste helpt) om eea soepel te houden, dus 'ik heb nu 100Fps dus zal wel gaan' is idd misschien te optimistisch. Maar ik lever nog steeds met heel veel plezier wat eyecandy in voor de toegevoegde VR ervaring..... Maar ook daar verschillen meningen sterk over. Als je kans hebt ergens een keer proberen, ik was meteen verkocht...maar dat was al duidelijk.


Weet niet of je op ALV bent, maar als je er bent en toevallig ook je spul meeneemt voor LAN sessie is er misschien ook wel iemand met een Oculus aanwezig en kun je even op je PC testen....
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Ik heb nooit triples gehad dus dat kan ik niet vergelijken. Voor VR heb je 90 fps nodig voor de beste ervaring.

Mijn ervaring is dat het heel erg kan verschillen per circuit. Sinds ik een GTX 1080 heb, loopt eigenlijk alles wel goed, behalve bij regen en in het donker. Dan moet ik toch weer sleutelen aan de graphics.

Ligt toch vooral aan rF2. Assetto Corsa wn Project Cars draaien gewoon soepeler op VR. Dat weet Studio397 ook. Er komt een grote update aan met veel VR optimalisaties. Daar kijk ik erg naar uit. Tot die tijd is het overigens prima te doen, masr af en toe wat tweakwerk.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Nee ik ben niet bij het ALV.
Maar zoals Ronald ook al zegt dat hij met regen ook moet sleutelen aan de graphics dit terwijl hij
Een GTX1080 draait! Dit zegt al genoeg dat rFactor echt aan z'n update moet werken .
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ook ik heb ook maar een VR bril gekocht, En het leek mij wel goed dit hier te posten omdat het dit keer om een ander merk gaat.
Namelijk de Samsung Odyssey op forums kwam ik namelijk vaak oude posts van 5 maand oud tegen waarbij het installeren moeilijk ging.
Nou mijn ervaring was dat niet zo Usb en HDMI inpluggen windows komt met installeer scherm daarna in steam " steamvr " installeren
rFactor 2 instellen op 1600X1440 en VR aanvinken klaar! easy dus.
En samen met de GTX970 ( instap vr kaart ) haal ik 90 FPS dus dat valt mij behoorlijk mee gezien de hogere resolutie als de Vive en de rift
Bij Unboundvr.nl kan je die bestellen die halen hem uit de VS denk ik omdat in Europa normaal gezien deze set niet leverbaar is.
MAW er is een alternatieve set op de markt waar rFactor2 prima mee overweg kan zonder losse sensoren en of lightboxes
Ik denk dat de Windows mixed reality eindelijk volwassen wordt gezien de problemen die het 5 maand geleden had :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Ik had laatst wat problemen met steam-vr en heb voor een alternatief gezocht.
Het blijkt dat openvr zeer goed werkt en hierbij heb je geen steam-vr nodig.
Op dit moment ben ik nog zeer lovend over de verandering en via het menu kun je gewoon weer terug switchen naar steam-vr.
Voor de liefhebbers!
Ik heb alleen de launcher gebruikt en Rfactor2 werkte meteen met de open-vr.
https://gitlab.com/znixian/OpenOVR/blob ... /README.md
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”