rFactor 2

Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Ik heb deze hud er ook in staan, alleen werkt de deltabar niet...

Bij jullie wel?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik gebruik optie B.
Alles rond de binnenspiegel zeg maar, en in die zit een werkende delta bar
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

https://www.studio-397.com/2018/02/road ... uary-2018/

De foto van de radicals op Zandvoort is duidelijk "staged" Afbeelding

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Volgens mij heeft er iemand een dijk van een PC staan bij Studio 397. Mooi intro-filmpje!

Blij dat de nieuwe HUD meekomt met de volgende update. Goed dat we nu gewoon alle relevante informatie in de game kunnen weergeven. Toch voelt het niet als een stap vooruit t.o.v. de SimHQ HUD die pas werd gereleaset. En hoe zit het nu met de rest van de menu-structuur?

Mooi dat er twee nieuwe circuits aan zitten te komen. Hopelijk is het mystery circuit Watkins Glen, want dat is toch al wel een kleine eeuwigheid de beloofde baan. Jammer dat Portland de andere is, aangezien er al een best mooi versie van beschikbaar is, maar ach, misschien is deze wel nog vetter. Wie weet komen er ook meer circuits uit nu de scanning equipment klaar voor gebruik is.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Die filmpjes blijven heerlijk om te zien
Maar wanneer ik op mijn iMac 5K + postprocessing op ultra zet zie ik meer neon op de baan
En haal ik bij lange niet wat de filmpjes laten zien qua graphics
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Yoeri Gijsen schreef: 01 feb 2018, 18:05 Wie weet komen er ook meer circuits uit nu de scanning equipment klaar voor gebruik is.
Jij denkt toch niet dat ze dit even in eigen beheer gaan doen? ;) Wordt waarschijnlijk gewoon ingekocht of bij een surveyance bedrijf besteld, en terecht.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

William Geuze schreef:
Yoeri Gijsen schreef: 01 feb 2018, 18:05 Wie weet komen er ook meer circuits uit nu de scanning equipment klaar voor gebruik is.
Jij denkt toch niet dat ze dit even in eigen beheer gaan doen? ;) Wordt waarschijnlijk gewoon ingekocht of bij een surveyance bedrijf besteld, en terecht.
Oh, staat daar niet gewoon iemand met zijn telefoooncamera en een laserpistooltje dan? ;)

Sent from my SM-G800F using Tapatalk

Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Het klopt helemaal dat de nieuwe HUD nog niet DE nieuwe HUD is. Omdat we wat langer bezig zijn dan verwacht of gehoopt, hebben we besloten om voor DX11 een nieuw HUD design met wat extra en verbeterde gegevens erin op basis van de bestaande HUD technologie. Vandaar ook dat er ook third party HUDs zijn die hier gebruik van maken. Hopelijk een goede tussenstap ter overbrugging richting de hele nieuwe HUD later dit jaar.

Het doen van een goede laser scan is inderdaad vakwerk wat je, zoals William al aangaf, het beste kunt uitbesteden aan specialisten. Ik was me er trouwens niet van bewust dat Watkins Glen "de al eeuwen beloofde baan" is!? Is dat nog een belofte uit de ISI dagen? Ik ga de verrassing nog niet verklappen trouwens.

En die video is gemaakt op een PC met een GTX 1080 kaart, wel "high end" dus maar niet super bijzonder.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Marcel Offermans schreef: 07 feb 2018, 23:02 Het klopt helemaal dat de nieuwe HUD nog niet DE nieuwe HUD is. Omdat we wat langer bezig zijn dan verwacht of gehoopt, hebben we besloten om voor DX11 een nieuw HUD design met wat extra en verbeterde gegevens erin op basis van de bestaande HUD technologie. Vandaar ook dat er ook third party HUDs zijn die hier gebruik van maken. Hopelijk een goede tussenstap ter overbrugging richting de hele nieuwe HUD later dit jaar.
Ik vind het tof dat jullie hiermee bezig zijn. Vergeleken met andere gaming software heeft rFactor altijd wat 'clunky' gevoeld. Ben erg benieuwd naar wat jullie ervan gaan maken.
Marcel Offermans schreef: 07 feb 2018, 23:02 Ik was me er trouwens niet van bewust dat Watkins Glen "de al eeuwen beloofde baan" is!? Is dat nog een belofte uit de ISI dagen?
Ik meen me dat te herinneren, al kan ik zo snel geen bron oprakelen. Wellicht is het wishful thinking van weleer dat nu in het geheugen is gebrand.
Marcel Offermans schreef: 07 feb 2018, 23:02 Ik ga de verrassing nog niet verklappen trouwens.
It was worth a bait. ;)

Keep up the good work!
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

In afwachting van de nieuwe HUD, ben ik maar weer terug gesprongen naar de DX9 versie...

Vind de HUD van Fazerbox toch wel fantastisch mooi, en aanpasbaar dat ik er niet zonder wil.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ik hoop dat er een knopje komt waar je enkel de delta bar uit kan zetten, als die natuurlijk aanwezig is in jullie eigen HUD. Dit is het enige wat ik mis in de alternatieve HUD opties, ik kan zo'n ding namelijk niet (continu) uitstaan :)

In ieder geval thumbs up for the good work!
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Het mooie van de in-game HUDs zijn, dat je ze relatief eenvoudig zelf naar je eigen wensen kunt aanpassen. Dus als je elementen wilt verplaatsen, toevoegen of verwijderen, dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

 dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!

Dat zou ik zeer op prijs stellen
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Marcel Offermans schreef: 11 feb 2018, 01:31 Het mooie van de in-game HUDs zijn, dat je ze relatief eenvoudig zelf naar je eigen wensen kunt aanpassen. Dus als je elementen wilt verplaatsen, toevoegen of verwijderen, dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!
Misschien wel een idee om de resolutie van het HUD edit gedeelte naar een normale resolutie te zetten in plaats van 1280 x 960 ziet er namelijk nogal raar uit :)

gr Onno
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Misschien zijn instructievideos voor zoiets wel nuttig. Het lijkt me met de customisability van rFactor 2 vrij lastig om voor alles wat in beeld te brengen, maar wellicht dat dit soort grote functies in het spel wat ondersteund kunnen worden.
Gebruikersavatar
Jeroen Brink
Berichten: 160
Lid geworden op: 12 jan 2013, 13:42
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Leek (Groningen)

Marcel Offermans schreef: 11 feb 2018, 01:31 Het mooie van de in-game HUDs zijn, dat je ze relatief eenvoudig zelf naar je eigen wensen kunt aanpassen. Dus als je elementen wilt verplaatsen, toevoegen of verwijderen, dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!
Is het dan bijv ook mogelijk de lettertypes aan te passen? Veel van de std Huds hebben een lettertype die nogal groot is.

Ik weet niet hoeveel werk dat is, maar een simpele tutorial hoe dit soort Huds aan te passen, zou ik ook zeker wel op prijs stellen.


Ik heb voor nu DX9 er weer op staan, maar ga er gemakshalve wel vanuit dat dat niet heel erg lang meer gaat samenwerken met servers op DX11
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Dx versie staat los van de server versie.

Zolang je maar dezelfde build hebt, maar daar komt straks geen Dx9 meer van dus dan moet je wel overstappen.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Onno Nieuwenburg schreef: 11 feb 2018, 11:30
Marcel Offermans schreef: 11 feb 2018, 01:31 Het mooie van de in-game HUDs zijn, dat je ze relatief eenvoudig zelf naar je eigen wensen kunt aanpassen. Dus als je elementen wilt verplaatsen, toevoegen of verwijderen, dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!
Misschien wel een idee om de resolutie van het HUD edit gedeelte naar een normale resolutie te zetten in plaats van 1280 x 960 ziet er namelijk nogal raar uit :)

gr Onno
Die resolutie staat vast per hud. Als de hud in eerste instantie al in 1080p wordt opgebouwd dan wordt 1080p als resolutie vereist. :)
Gebruikersavatar
Marcel Offermans
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 dec 2015, 15:54
Racestuur: SimSteering FFS, GT3 wheel
Contact:

Onno Nieuwenburg schreef: 11 feb 2018, 11:30Misschien wel een idee om de resolutie van het HUD edit gedeelte naar een normale resolutie te zetten in plaats van 1280 x 960 ziet er namelijk nogal raar uit :)
Je kunt met de HUD editor ook prima een HUD te maken in Full HD (1920x1080) of elke andere gewenste resolutie. Dat stel je in de HUD in en dan moet je het editor venster vervolgens ook in die grootte opstarten. Dus je zit niet vast aan een resolutie!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Gte/gtlms
Sebring
Lmp3
Hud
Ui

https://www.studio-397.com/2018/02/road ... uary-2018/

Castrol Racing Team

Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”