F2000 2018-I | Race 1&2 Donington Park (lange versie) | 18-02-2018

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2018-I Race 1&2
Donington Park (lange versie)
18-02-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-I
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

Wanneer weet ik als reserve of ik mee mag doen of niet?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Op de race avond zelf hoor je het definitief.
Dus ik zou gewoon komen, gebeurt bijna nooit dat iedereen komt opdagen

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Tonnie Jansen schreef: 15 feb 2018, 18:47 Wanneer weet ik als reserve of ik mee mag doen of niet?
15.1.1 Deelnemers die zich inschrijven voor een kampioenschap worden geacht aan elk evenement van de kampioenschap deel te nemen. Is een deelnemer verhinderd van deelname, dan dient hij zich uiterlijk één dag voor het evenement af te melden zodat er reserves kunnen worden uitgenodigd. Indien er na afmelding een reserverijder is uitgenodigd, kun je je plek niet meer zelf opeisen.
Als het goed is krijg je ergens na 20:00 vanavond een uitnodiging om iemand die is afgemeld te komen vervangen, mits je daarvoor in aanmerking komt.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik was vorig jaar reserve bij de f2000 en ik heb letterlijk nooit een uitnodiging gehad.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Het actief uitnodigen van reserves wordt inderdaad niet gedaan door de RC. Vaak zijn er nog vaak afmeldingen op de dag zelf, waardoor het rommelig wordt om continu bij te houden en reserves uit te nodigen tot vlak voor de race.
Reserves kunnen zelf het afmeldtopic in de gaten houden en inschatten of ze mee mogen doen. Er zijn nu 4 afmeldingen, dus sowieso de eerste 4 reserves mogen meedoen vanavond. De ervaring leert (helaas) dat er bijna altijd wel mensen niet komen opdagen zonder af te melden, dus de kans ik groot dat er nog meer reserves mee mogen doen.
Het advies is om vanaf 20:00 in de server te zitten als je mee wilt doen als reserve. Er wordt dan door iemand van de RC of wedstrijdleiding gekeken wie er wel/niet aanwezig zijn, en welke reserves mee mogen doen (max. 35 deelnemers). Zit je bij reserve nr 5 t/m 10, loop je de kans dat je niet mee mag doen en de server moet verlaten voor de start van de kwalificatie.
Gebruikersavatar
Maurice Willems
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:15
Racestuur: Fanatec CSL DD
Locatie: Veldhoven

pffff. Mensen Mensen. Het is weer bumpercars vanavond!!!
Ik hoop maar dat dit door een roestige seizoenstart komt, en dat et snel mag verbeteren.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

quali niet tevreden met tijd en moest starten van P17.
Race 1 in grande melee na bocht 1 werd ik rondgetikt en moest vanaf P34 verder.
Daarna leuke race gehad en opgeklommen tot P13, tot ik bij aanremmen net iets op gras zat en doorschoot de muur in. Daarop 130 sec pitstop en P31, uiteindelijk op P29 geeindigd.
Race 2 raakten 2 autos voor mij elkaar in bocht 1 en ik kon daar nog net omheen, maar werd uiteindelijk toch nog op achterwiel getikt en vloog daardoor weer een muur in. Teug naar pit en weer bijna 2 minuten pitstop. Vervolgens nog aardig tempo kunnen rijden maar met 1 rondje achterstand uiteraard geen goed klassering kunnen halen.
Jammer maar helaas, volgende keer beter :)

Het viel me wel op dat een aantal mensen met behoorlijke schade gewoon doorreden, ik dacht dat dat verboden was?
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Lennart Lippens schreef: 18 feb 2018, 17:53 Het actief uitnodigen van reserves wordt inderdaad niet gedaan door de RC.
Wellicht is het handig dat de reglementen dan niet suggereren dat zoiets wel gebeurt.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Yoeri Gijsen schreef:
Lennart Lippens schreef: 18 feb 2018, 17:53 Het actief uitnodigen van reserves wordt inderdaad niet gedaan door de RC.
Wellicht is het handig dat de reglementen dan niet suggereren dat zoiets wel gebeurt.
Eens. Het is ook aangepast in de vanavond uitgegeven nieuwe versie van het ARR
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ah, daar had ik dan overheen gelezen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

dat ging best lekker. had geluk bij de crash eerste lap kon er vrijwel zonder schade tussendoor glippen. geen foutje gemaakt in een verder eenzame race met p9 prima onverwacht resultaat.
race twee ging ook goed, rene was te snel voor me en ik kon hem niet lang achter me houden maar kon daarna tempo wel aardig volgen. helaas nu wel een foutje van mijn kant uitkomen laatste bocht wijd te snel op gas op de curbs en linksaf overdwars de pitmuur in.
na een hopeloze stop van bijna 1,5 minuut nog een paar plekken goed weten te maken, maar p22 voelde uiteraard niet lekker na de p9
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Eindelijk... we zijn weer begonnen.

Had er vooraf een slecht gevoel over. Had veel onderstuur in de auto wat ik er maar niet uit kreeg en mijn pace leek ook niet echt mee te zitten.
Kwali had ik het geluk dat Ruben een foutje maakte voor me waardoor ik maximale slipstream kon mee pakken. Daarna ook niet meer verbeterd met p10 waar ik zeker tevreden mee was.

Race 1 was er 1 om snel te vergeten. Kwam niet best van start en in een poging de chaos na bocht 1 te ontwijken werd ik aangetikt en kon als laatste mijn race met lichte schade weer hervatten. Door de vele problemen van andere toch weer snel terug de top 20 in gekomen waar het even later wederom mis ging. Voor me ging het mis waardoor ik er wederom afgereden werd. Nog wat schade erbij maar kon nog wel door. Even later een leuk gevecht gehad met Maurice waar ik dit keer de schuldige was van een crash. Tijdens mijn inhaalactie dacht ik er voorbij te zijn wat dus net niet het geval was. Daarna de race zonder al te veel incidenten uitgereden waar het op het einde nog wel even schrikken was aangezien een achterblijver niet door had achterblijver te zijn... p16

Race 2 ging een heel stuk beter. Had een goede start en kon gelijk 4 man pakken. Paar mannen ingehaald en de rest van de race achter Lennert vast gezeten. Van alles geprobeerd om er voorbij te komen maar het lukte simpelweg niet. Wel erg leuke battle gehad. Als de rest van het seizoen zo gaat als race 2 heb ik er alvast erg veel zin in.

Klein puntje van kritiek nog.. Blauwe vlaggen zijn voor sommige toch wel erg lastig. en er zijn wat personen die met flinke lag rond rijden.
Tijdens de 2.4 uur met de gt's viel mij dit ook al op en als je erachter zit is hier eigenlijk niet op de anticiperen.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Dat was een behoorlijk frustrerend avondje.

Het begon al een uur voor de kwalificatie/race. Op 8 januari is er een duidelijke melding geweest op het forum voor de contributieverplichting voor 2018. Daarnaast is hier nog naar gerefereerd in de Update van het Bestuur nieuwsbrieven, waar altijd belangrijke informatie voor alle leden staat. De deadline is gesteld op 31 januari. Tot op heden was het altijd heel helder: niet betaald = niet rijden. Toch wilden we het iets coulanter aanpakken, niet betaald = deelnemen als gastrijder. Bij de F2000 staan er 9 mannen op de reservelijst, het zou behoorlijk wrang zijn als één of meerdere reserves niet kunnen deelnemen, terwijl er een rijder mee doet die nota bene niet aan de contributieverplichting heeft voldaan. Dat was dus nog flink wat geregel, maar 'the bloody limit' is dat je dan ook nog, als mededeler van een uitspraak vanuit de Race Commissie gedragen door het bestuur, zelf de schuld krijgt 'dat er nog niet betaald was', in plaats van dat je gewoon zelf op de blaren gaat zitten, dat gaat echt mijn pet te boven. Mijn voorbereiding naar de maan, en chagrijning de officiële sessies in gegaan, niet dat het veel uitmaakte, met 2 disconnects.

Ik weet niet wat sommige personen bezielden tijdens de kwalificatie, maar ik werd tot 3x toe gewoon van de baan gezet, in mijn outlap notabene, en een keer in mijn snelste ronde. Eén halve bankerlap was het enige wat kon, plaats 11 ofzo. Niet dat het veel uitmaakte, met 2 disconnects.

Dan de start van de eerste race, chaos alom, ik moet via het gras auto's ontwijken, direct een stop/go penalty te pakken... Niet dat het veel uitmaakte, met 2 disconnects.

Want een handvol rondes later had ik weer m'n beroemde dip in mijn verbinding, en was het einde verhaal.

Dan race 2 vanaf helemaal achteraan, extreem rustig van start gegaan, want chaos. Uit de schade gebleven en kon lekkere rondes rijden, mijn racepace was namelijk wel goed voor zeker top-5 en misschien wel meer, niet dat het veel uitmaakte, met 2 disconnects.

Want met nog 5 meter te gaan, uitkomen laatste bocht, weer die 'dip' weer een 'Connection Lost' en ik kom zelfs op mijn lokale omgeving over de finish, maar de server had mij al vaarwel gezegd. 2 x 0 dus.

Lekker tempo gehad, kon makkelijk naar voren, maar zo frustrerend ... Wel nog even Marcel gesproken en gaf nog een tip wat hopelijk gaat werken in het vervolg.

Wat ik zo kon zien op de stream zag het er wel gaaf uit, de maximale 35 man in de server. Maar die nul-evenementen, jongens, die zijn er niet voor niets, doe daar dan ook aan mee, want sommigen leken wel behoorlijk roestig.

Overigens: Sorry Niels Hampsink voor het inhalen met contact ergens in ronde 6-7. Je raakte een paar keer de controle half kwijt over de auto en na 2x echt ontwijkende acties te moeten doen wilde ik er graag zo snel mogelijk voorbij, wellicht té snel voorbij. Dat wilde ik graag in de chat na afloop van de race vertellen, maar hey, een disconnect. ;)

Hier even een filmpje hoe mijn openingsronde was in race 2:
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Een zeer goed eerste seizoensresultaat!

Voorbereiding
Met veel nieuwe namen dit seizoen is het altijd de vraag hoeveel van die deelnemers in de basis sneller zullen zijn dan jij. Dat antwoord kreeg ik al snel toen ik online aan met testen begon. Ik zag al snel tijden van 29 laag terwijl ik begon met 31ers. Werk aan de winkel dus. Het was tevens een teken dat dit seizoen wel eens een zeer zwaar zou kunnen worden mbt concurrentie. Waar ik eind vorig seizoen mij regelmatig in de top 8 kon laten zien zal het dit seizoen naar verwachting lastiger zijn die prestaties te evenaren. Het testen ging voortvarend met tijden die richting de 30 laag gingen. De grens naar 29ers wist ik niet de doorbreken totdat onze nieuwe teamgenoot Wesley Stefano mij zijn setup deelde. Prompt reed ik 29.6 en dat gaf de burger moed.

Kwalificatie
Het was even zoeken naar een comfortabel gat om een snel rondje neer te kunnen zetten. Ik deed twee pogingen waarvan de eerste sneller (29.8) was. Dit was goed voor P13 en in een veld van 35 auto's kon ik daar gezien mijn mindere kwalificaties zeer tevreden mee zijn. Het veld zat ontzettend dicht bij elkaar en dat zou wat beloven voor de races.

Race 1
Omdat ik vorig seizoen bij de start altijd posities verloor besloot ik om ditmaal eens met de koppeling de starten. Dit had ik wel een paar keer redelijk succesvol geoefend, maar wanneer het voor het eggie moet is het toch anders. Ik rolde wat naar voren en liet de koppeling te langzaam opkomen wat resulteerde in een slechte start. Ik verloor er wel wat plekken mee, maar zou er velen winnen na de eerste bocht. Voor mij zag ik veel rook en auto's kanten op rijden waar ze niet horen. In een split second moest ik een kant kiezen. Ik kon gelukkig uit te problemen blijven en reed plots op de 8ste plek. De racepace zat het zeer goed en kon aansluiten bij het treintje Alves, Handgraaf, Lippens en Hoogterp. Inhalen is zeer lastig op deze baan en moest wachten op een foutje van anderen. Voordat dat gebeurde viel René voor mij weg. Extra zuur voor hem, maar ik zeg geen nee tegen een gratis plekje winst. Daarna kon ik vrij snel aansluiten bij het vechtende duo Handgraaf en Lippens. Er voorbij kon ik echt niet dus ik hoopte maar dat Lippens een poging zou wagen. Dat deed hij uiteindelijk bij de voorlaatste bocht en kwam niet lekker uit die bocht. Ik kon er gemakkelijk voorbij en kon nu de jacht openen op Stijn. Ik zat in zijn versnellingsbak, maar kon niet meer doen dan dat en finishte op P6.

Race 2
Tweede kans om een geslaagde start uit te voeren mislukte. Ik had de auto schuin opgesteld voor het geval ik een raketstart zou hebben. Leuk dat het de commentatoren van de stream opviel. Staat ontzettend stoer als het lukt, maar ziet er een beetje knullig uit als je terugvalt van P3 naar P8. Cliff en Arjan zaten voor mij en kon alleen aanhaken omdat ze achter Stijn en Walther terecht kwamen. Het wachten was op een clash want het ging er best heftig aan toe. En zo gebeurde het dat ze elkaar raakten en ik samen met Cliff en Arjan twee plekken winnen. Daarna was het duo voor mij te snel en nadat ik mij in de chicane verremde was het gat dermate groot dat ik in een niemandsland terecht kwam. Ik bleef er wel flink het gas op houden want stel je voor dat ze beide eraf vliegen (zelfde gold voor Alves/Lippens) en dat ik zo nog plekken zou winnen. Dat dit erg wishfull thinking was bleek bij de finish want ze bleven allemaal op het grijze en zodoende was P5 voor mij.

Mijn starts kunnen nog altijd beter, maar met de racepace ben ik tevreden.
Op naar de volgende races!
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

Goh wat had ik me verheugt op deze eerste race bij een nieuwe club.
Na enkele duizenden testkilometers was ik gereed voor een goed resultaat, maar ben achteraf zeer teleur gesteld.

Quali:
Ik moet zeggen dat ik 10 minuten zeer kort vind, maar goed dat geldt voor iedereen. 2 stintjes van 2 snelle rondjes, maar het kwam er niet uit. P14 was mijn deel.

Race 1:
Een goede start, een goede 1ste bocht, maar dan, schuivende wagens, een hoop stof en rook en daarachter een auto die dwars op de baan staat, resultaat volledige voorvleugel kwijt, auto niet te besturen, rustig terug naar de pits. 80 seconde reparaties en met een rondje achterstand als 32ste het beste er maar van maken.
Uiteindelijk nog als 23ste gefinisht.

Race 2:
Na hier en daar wat tikjes te hebben gehad in en na bocht 1, het gas er op. Samen met Rene en Niels door het veld gesneden, totdat een achterligger (die een blauwe vlag moet hebben gehad) veel te vroeg hard remt bij bocht 1 en een spin. Kon gelukkig nu wel mijn weg vervolgens met uiteindelijk p12 als eindresultaat.

Een paar opmerkingen:

- Veel roekeloos rijgedrag tegengekomen
- Blauwe vlaggen lijken er niet te zijn
- Er zijn veel rijders die denken in de 1ste bocht de race te kunnen winnen


Wel mijn complimenten voor de uitzending en het commentaar, echt leuk om te volgen, alleen had ik het gevoel dat er maar 10 auto's meededen.

Op naar de volgende!
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Tonnie Jansen schreef: 19 feb 2018, 18:13
Wel mijn complimenten voor de uitzending en het commentaar, echt leuk om te volgen, alleen had ik het gevoel dat er maar 10 auto's meededen.
Ik denk dat de mannen streamers de handen al vol hadden aan de eerste 10.
Zo veel battle’s voor in het veld.
Redelijk logisch dat daar dan de meeste beelden van uit gezonden word.

Met 35 man op de baan zou het bijna wenselijk zijn om er nog een 3de bij te hebben om het achterveld een beetje in de gaten te houden. Aangezien je voorin al ogen tekort komt
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

René Hoogterp schreef: 19 feb 2018, 08:39 Dat was een behoorlijk frustrerend avondje.

Het begon al een uur voor de kwalificatie/race. Op 8 januari is er een duidelijke melding geweest op het forum voor de contributieverplichting voor 2018. Daarnaast is hier nog naar gerefereerd in de Update van het Bestuur nieuwsbrieven, waar altijd belangrijke informatie voor alle leden staat. De deadline is gesteld op 31 januari. Tot op heden was het altijd heel helder: niet betaald = niet rijden. Toch wilden we het iets coulanter aanpakken, niet betaald = deelnemen als gastrijder. Bij de F2000 staan er 9 mannen op de reservelijst, het zou behoorlijk wrang zijn als één of meerdere reserves niet kunnen deelnemen, terwijl er een rijder mee doet die nota bene niet aan de contributieverplichting heeft voldaan. Dat was dus nog flink wat geregel, maar 'the bloody limit' is dat je dan ook nog, als mededeler van een uitspraak vanuit de Race Commissie gedragen door het bestuur, zelf de schuld krijgt 'dat er nog niet betaald was', in plaats van dat je gewoon zelf op de blaren gaat zitten, dat gaat echt mijn pet te boven. Mijn voorbereiding naar de maan, en chagrijning de officiële sessies in gegaan, niet dat het veel uitmaakte, met 2 disconnects.

Ten eerste even een excuus naar de organisatie voor het niet op tijd voldoen van de contributie.
Na twee sterfgevallen binnen de familie in de afgelopen 3 maanden had ik mij niet heel erg bezig gehouden met het fenomeen simracen.
Om mij af te leiden nog wel Nascar en Daytona even gedaan maar verder had ik weinig interesse.
Ben dus ook niet meer op het forum geweest en heb het geheel gemist.
Gelukkig kon ik dat met een directe betaling snel recht zetten en toch aanvangen voor de eerste race van het seizoen.

Ik had dus weinig gereden de laatste tijd en het ging dan ook als verwacht.
In de vrije training kon ik nog wel meekomen maar tijdens de kwalificatie verprutste ik het zelf door mij volledig gek te laten maken.
Ik mocht dus vanuit het achterveld beginnen. Tijdens Race 1 was het een gebeuk van jewelste en in de eerste bocht stond ik dus al achterstevoren in het gras na een tik van achter. Kon diegene ook niets aan doen aangezien het halve veld midden op de baan stond.
Daar kun je weinig rekening mee houden.

Toch had ik er een slecht gevoel bij en dat neem je dan mee in de rest van de race.
De ene fout na de andere stapelde zich op en uiteindelijk werd ik van de baan gedrukt en nam ik in mijn glijpartij nog iemand mee.
Einde race, neusje recht gezet, snel wat drinken, potje klaverjassen met de pitcrew en daarna weer opladen voor de volgende race.

Daar had ik een bliksem start. Pakte redelijk wat concurenten voor mij en pas bij bocht drie stond het zooitje weer op elkaar.
We waren toch al wat opgeschoten in vergelijking met race 1. Uiteindelijk schoot ik er later af en heb ik hem met stijl in de banden gezet. Ik was er wel even klaar mee. Eindelijk uit mijn lijden verlost.

De komende race is de verwachting dat we het met zijn allen toch zeker tot bocht 5 moeten kunnen halen en er wordt zelfs al voorzichtig over een hele ronde gesproken tegen het einde van het seizoen.... Ik kijk er naar uit! Sterker nog...Ik kan niet wachten om jullie snel weer te zien. :D

ps: Ik heb in al die jaren van Simracen al een hoop meegemaakt maar letterlijk overstekende wagens vanaf het gras rechts, naar de pit ingang links....dat had ik nog niet gezien.... ik ben maar even van het gas gegaan, hij kwam tenslotte van rechts en ik was niet zeker wat de verzekering er van zou zeggen.....wederom een wonderlijke ervaring die ik bij kan schrijven in mijn grote Simrace boek.. :thumbs_happy:
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-1”