GT 2017-II | Ronde 8 Yas Marina | 14-12-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-II I Ronde 8
Yas Marina
14-12-2017


Locatie
Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Kwalificatierace (15 minuten, formatieronde, staande start)
20.50 - Hoofdrace (45 minuten, formatieronde, staande start)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-II
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Allereerst gefeliciteerd Bram met het kampioenschap! Verdiend binnengehaald vandaag.
Ook Jesse gefeliciteerd met de cup. Ook verdiend! Jammer dat ik Interlagos moest missen, anders was het nog spannender geweest, maar je hebt hem terecht binnengehaald.

Dan mijn avond kort samengevat:
Een snel rondje in de kwalificatie maakt nog geen goede race.

Enige plusje van de avond was dan ook mijn prima P2 in de kwalificatie.

Daarna een poepstart in de sprintrace. Vervolgens vergat ik ook nog de TC weer aan te zetten na de start en remde ik te laat voor bocht 4 en reed ik zo achterin Bram. Ook hier nog maar een keer excuses, want ik had gewoon gehoopt op een goede race en niet op een rare bijrol in het kampieonschap. Gelukkig viel de schade voor Bram mee. Ikzelf wilde veel te gehaast naar voren komen en probeerde Johan van Doren in te halen of een plek waar je helemaal niet in kon halen. WIlliam vatte het goed samen op de stream. Ik wilde veel te veel in te korte tijd.

Hoofdrace was starten van achteraan. Ik dacht het een stuk rustiger aan te doen en niet de fout van de sprintrace te maken. Echter ging het voor mij fout tussen Berry en Bas. Bas kwam dwars op de baan te staan en ik kon hem niet meer ontwijken. Ging er vol in met dikke schade tot gevolg. Dat werd meteeen een pistop met fikse reparatie. Na de pitstop had ik een lekkere snelheid en kon behoorlijk snel inlopen op Jesse. Maar toen gingen de banden van me heen en bleef het gaatje met Jesse hangen op een kleine 2 seconden. Nog wel Twan in kunnen halen en net Ger achter me kunnen houden, toen hij uit de pits kwam. Tot slot moest ik benzine sparen door mijn vroege stap, dus rustig uitgereden.

Het was een leuk seizoen met weer flinke ups en downs. Op naar de GT3 mod volgend jaar!

Tot slot nogmaals dank voor de mannen van de stream. Top dat jullie er elke race bij waren met vakkundig commentaar. Ik heb ze telkens met veel plezier teruggekeken. Bedankt Ruben, William en Arjan.

En nog meer tot slot dank aan alle mannen van het HID team. Het was een leuk en lekker interactief seizoen. Leuk getraind en lekker geraced weer!
Laatst gewijzigd door Ronald van Dijk op 15 dec 2017, 00:06, 1 keer totaal gewijzigd.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Afgemeld vooraf en niet geoefend aangezien ik had verwacht niet toch niet te gaan halen vanavond.

Onverwachts toch vroeger thuis dan gedacht start je de pc op... update bijwerken.
Zodoende de Kwali en kwali race moeten missen. Helaas moest ik door de update de drivers van me stuur opnieuw installeren en werkte daarna mijn stuur niet meer naar behoren. Ik had een uitslag van maar een paar graden waar door sturen echt niet te doen was. In de aanvang voor de race het nog proberen te fixen maar niks werkte. Toch de race aangevangen in de hoop dat ik het kon resseten of er aan kon wennen maar er was simpelweg niet mee te rijden.
Auto maar in de pits gezet en een slecht einde van mijn voorlopig laatste gt kampioenschap....
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Wat er aan de hand was weet ik niet vanavond, ik heb in race 2 geloof ik 5 stop en go's gehad en toen ik de stream na keek werd er al gezegd dat er geen tijden van mij afgenomen waren,
wel had ik veel problemen met haperingen in mijn beeld (oculus) opkomen rechtenstuk stadion start finish en op nog een paar plaatsen, ik ben blijven rijden om uit te zoeken at het probleem was ik kreeg nl ook geen meldingen dat ik een cut the track aan mijn broek kreeg, heel vreemd dit.

Na de race op TS nog even overleg gehad en het bleek dat meerdere oculus gebruikers last hadden van dit fenomeen mbt het haperen van het beeld en eigenlijk op de zelfde plaatsen als waar ik er last van had.
of het nu aan het donker ligt of aan het circuit ik weet het niet maar wat een drama avond was dit om snel vergeten maar.

Crew en alle mensen die dit kampioenschap mogelijk maken bedankt en op naar de volgende kampioenschappen op donderdag.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik had niet het idee hier potten te gaan breken, had geen lekkere pace en de auto voelde in geen enkele bocht lekker aan. had wat geluk dat er bij start van de hoofdrace achter me eea gebeurde waardoor er een gaatje ontstond maar was eigenlijk stomverbaasd dat ik ver einde hoofdrace opeens weer op p4 lag. Frank was me al snel voorbij en ik kon niet volgen maar halverwege de race liep familie huisers veel minder hard op me in dan ik had verwacht. toen met name martijn aansloot ging het met wat foutjes heen en weer dus was voor mij eigenlijk het spannendste deel van de race.

ik was al een tijdje iets aan het shortshiften en serieus aan het twijfelen om het daarmee zonder stop te gaan wagen. maar toen ik in de dubbele snelle knikken naar het hotel toe spinde en al plekken verloor toch ook maar pit in gedoken.
Daar stond martijn ook en die werd vrijgegeven precies op het moment dat ik er naast zat. we hadden denk ik alletwee ;) geluk dat ik niet gewoon naar mijn plek instuurde maar inhield en martijn liet gaan. Kwam bij uitrijden pit vlak achter Ronald en heb nog geprobeerd te pushen, maar bandjes wilden niet meer en wist dat Ronald toch een paar klappen sneller was dus ook dat moeten laten lopen.

leuke laatste seizoensrace op een leuk circuit. Zoals Marcel al aangaf inderdaad in deze versie op sommige plekken vervelend voor oculus gebrukers. Bocht 7 uitkomen hairpin de straigh op had je er niet heel veel last van, maar vooral de snelle en toch al lastige combi 15/16 naar hotel waren bijzonder vervelend door haperingen. Was bij iedereen het geval op dezelfde plekken, ongeacht type verder gebruikte HW, dus echt een circuit dingetje.

deelnemers en organisatie bedankt voor een lekker seizoen. even rusten en komend seizoen weer lekker samen ergens zij aan zij door een bocht.
Niek Jacobs
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Bedankt HID-collega's voor het leuke seizoen en Bram gefeliciteerd met het kampioenschap!
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Niet verwacht dat ik kon rijden en dus vrijwel niet getest. Bleek dat ik toch niet in de avond hoefde te werken en dus toch meegedaan.
Ik denk dat ik geen goede setup had want het ginbg niet echt lekker hier.
Daarbij nog de problemen specifiek op een paar punten op dit circuit met de oculus, maakte alles bij elkaar een zeer moeizame avond.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

De genoemde Oculus problemen traden bij mij ook op helaas. Dat maakte het er zeker niet makkelijker op. Vervelend, want bij het testen had ik daar (met de graphics op low) helemaal geen last van.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”