Afgelopen maandag heeft het bestuur vergaderd, hoofdzakelijk over het aankomende seizoen, dit zijn de belangrijkste uitkomsten.
NK GT
Voor het komende seizoen willen wij graag het NK gaan rijden met de GT3 pack van Studio 397, er zijn diverse ideeën geopperd en ook is er gekeken naar de feedback vanuit de leden. Derhalve zijn er wat zaken geconcretiseerd.
Het NK zal in de basis op 1 server gereden worden, met een maximum van 35 rijders. Er kunnen meerdere mensen zich inschrijven, maar, vergelijkbaar met het NK Clio van dit seizoen, gaan de overige rijders, als zij willen, naar server 2. De kwalificatie wordt derhalve wederom een belangrijke sessie. Server 2 behaalt geen punten, het blijft immers een NK.
Varianten om een tweede GT kampioenschap te starten zijn niet gewenst, toen relatief kleine praktische zaken aan het licht gebracht werden kwamen wij er al heel snel achter dat dit niet een gewenste oplossing is. Maar in plaats van een keiharde 'cut' na de kwalificatie tot deelname, is er nu dus wel een mogelijkheid om nog te sturen op de zondagavond.
Een uitdaging was het samenvoegen van 2 servers voor het samenstellen van de startgrid, daarom is dit nu ruim verlengd. De start van de kwalificatie voor het NK GT zal om 20.00 uur aanvangen, op eventueel 2 servers, waarna er na de sessie zo'n 40 minuten de tijd is om de kwalificatieuitslag in alle rust op te maken. Rond 21.00 uur zal de race dan starten, precieze invulling van het format moet nog bepaald worden, hou rekening met een race van 60-75 minuten.
Varianten om een kwalificatie op een andere dag te doen (bijvoorbeeld de zondag ervoor) werden kort besproken, maar werd uiteindelijk als niet wenselijk beschouwd.
Raceklasses
Dat brengt ons bij de 'andere' zondagklasse, de Renault Clio. Hernieuwd inzicht gaf ons aan dat wij deze Clio willen behouden, mede vanwege het feit dat er geen geschikte vervanger is, maar dat wij deze gaan verplaatsen naar de donderdag. De nog altijd goedlopende F2000 klasse blijft daarmee op de zondag, we wilden die groep mensen niet 'bestraffen' om dat naar de donderdag te verplaatsen.
Bij elke klasse geldt: bij minder dan 20 inschrijvingen = geen doorgang.
Zo krijgen we voor 2018-I:
Donderdag: Radical / Clio
Zondag: F2000 / NK GT
Circuits
Uit de afgelopen ALV is gebleken dat de leden het leuk vinden om de kalender samen te stellen, maar dat de wens er ook was dat het bestuur een gedeelte van de kalender kiest, om diversiteit te krijgen. Zo zijn 3 van de 7 races (we gaan er 7 rijden komend seizoen ipv 8, om ruimte te geven voor one-time events) door het bestuur bepaald. Bij het NK GT bepaalt het bestuur de totale kalender, net zoals bij het huidige NK Clio.
Radical: Mosport, Palm Springs, Putnam Park
Clio: Toban short, Nogaro, Snetterton
F2000: Heartland Topeka, Barcelona, Palm Springs
NK GT: Bathurst, Estoril, Spa-Francorchamps, Silverstone, Bahrein, Maleisië, Sebring (Backup: Road America, Sao Paulo)
Bij de ALV hebben enkele leden zich aangemeld om zich in te spannen voor de one-time events, zoals de SRVN 500 en andere losse evenementen, deze leden hebben inmiddels toegang tot een gedeelte op het forum om deze plannen te bespreken.
Puntentelling
Met het wegvallen van de cup-klasses en de vervanging voor de rookie cups, is er gezocht naar een puntentellingsysteem waarbij meerdere rijders punten kunnen verzamelen, het systeem wat nu gebruikt wordt in de Indycar is hierbij als beste gebleken, met als aanpassing dat je wél minstens 75% van de race-afstand afgelegd moet hebben om punten te krijgen en in tegenstelling tot het feit dat je bij de Indycar vanaf P25 tot P33 allen 5 punten krijgt, loopt dit wel af, tot P29 waar je 1 punt krijgt, iedereen daarachter krijgt ook 1 punt.
Serverinstellingen F2000 Le Mans Bugatti
Dát was verrassend, regen. Terwijl dit niet werd voorspeld. Na wat speurwerk bleek dat een zogehete .wet file op read-only stond. Dus we konden aanpassen wat we wilden, maar het werkte niet. Excuses voor het ongemak.
Update vanuit het Bestuur [december 2017]
Terug naar “Update vanuit het bestuur”
Ga naar
- Welkom
- ↳ Welkom bij SRVN!
- ↳ Stel je even voor!
- ↳ Reglementen
- Nieuws
- ↳ SRVN nieuws
- ↳ Update vanuit het bestuur
- ↳ Simrace nieuws
- ↳ Auto- en motorsport nieuws
- Kampioenschappen
- ↳ SRVN NK FPro 2022-II
- ↳ SRVN NK GT3 2022-II
- ↳ SRVN NK DTCR 2022-II
- ↳ SRVN NK Enduro 2022-II
- ↳ Van de Racecommissie
- ↳ Mods & Skins 2022
- Evenementen
- ↳ Simrace evenementen
- ↳ Raceschool & Clinics
- Vraag en antwoord
- ↳ rFactor 2
- ↳ Assetto Corsa
- ↳ Race 07
- ↳ SRVN
- ↳ SRVN IndyCar Kampioenschap 2016-1
- ↳ SRVN Skip Barber Kampioenschap 2016-1
- ↳ SRVN Porsche Cup 2016-II
- ↳ SRVN GT Kampioenschap 2016-II
- ↳ SRVN DTCC 2016-II
- ↳ SRVN F2000 2017-I
- ↳ SRVN GT Kampioenschap 2017-I
- ↳ SRVN DTCC 2017-I
- ↳ SRVN Porsche Cup 2017-I
- ↳ SRVN F2000 2017-II
- ↳ SRVN GT 2017-II
- ↳ SRVN NK Clio 2017-II
- ↳ SRVN Radical 2017-II
- ↳ SRVN Clubraces 2017
- ↳ SRVN Radical 2018-I
- ↳ SRVN F2000 2018-1
- ↳ SRVN Clio 2018-I
- ↳ SRVN NK GT3 2018-I
- ↳ SRVN F2000 2018-II
- ↳ SRVN LMP3 2018-II
- ↳ SRVN NK GT3 2018-II
- ↳ SRVN DTCC 2018-II
- ↳ SRVN Spotterguides
- ↳ SRVN Polls 2018-2
- ↳ Mods & Skins
- ↳ SRVN DTCC 2019-I
- ↳ SRVN LMP3 2019-I
- ↳ SRVN F2000 2019-I
- ↳ SRVN Endurance 2018/2019
- ↳ SRVN NK GT 2019
- ↳ SRVN DTCC 2019-II
- ↳ SRVN F3 2019-II
- ↳ SRVN F4 2019-II
- ↳ SRVN DTCC 2020-I
- ↳ SRVN GT 2020-I
- ↳ SRVN F4 2020-I
- ↳ SRVN F3 2020-I
- ↳ SRVN ZomerCup 2020
- ↳ SRVN DTCC 2020-II
- ↳ SRVN NK F4 2020-II
- ↳ SRVN GT 2020-II
- ↳ SRVN NK F3 2020-II
- ↳ Mods & Skins 2020
- ↳ SRVN Clubavond 2021
- ↳ SRVN Endurance 2021
- ↳ SRVN Alpine CUP 2021-II
- ↳ SRVN NK F2 2021-I
- ↳ SRVN 2021-I
- ↳ SRVN NK GT3 2021-I
- ↳ SRVN NK FormulaPro 2021-III
- ↳ SRVN NK GT3 2021-III
- ↳ SRVN 500
- ↳ SRVN NK FPro 2022-I
- ↳ SRVN NK GT3 2022-I
- ↳ SRVN NK DTCR 2022-I
- ↳ SRVN NK Enduro 2022-I