F2000 2017-II | Race 13&14 Le Mans Bugatti | 03-12-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-II Race 13&14
Le Mans Bugatti
03-12-2017


Locatie
Le Mans, Frankrijk

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, staande start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-II
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Verkeerde serverinstelling (die van vorig jaar) en dus de kwali en race 1 in de regen. In kwali nog geprobeerd, maar dit ging het niet worden. Ik bleek in de laatste bocht te staan op de startopstelling. Dat had ik bij de opwarmronde niet in de gaten en reed pardoes tegen op die wel al netjes op zijn plek stond. Mijn oprechte excuses hiervoor. Omdat er toch niemand achter mijn stond meteen op escape gedrukt nadat de lichten op groen gingen.
Tweede race droog en dus een lekkere race kunnen rijden. P17 waar ik ergens op P15 lag. Jammer, maar toch een leuke race gehad.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

ja 0% regen dus niet in getraind.
server had voor race 1 geoed gezet moeten worden eigenlijk
gegokt met slicks maar teveel foutjes , race te kort om nog iets te kunenn doen
beetje jammer want daardoor race 2 ook maar vanaf p17 gestart

had wel de snelheid op droog , aardige race 2
ging wel beetje hard aan doe met name met Lenart, had idee dat het DTCC was
P8

doei
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Niet een hele vruchtbare avond. Ging er in Q in ronde 1 af, daarna was de baan nat en ben je kansloos. Nog wel race 1 op slicks gestart, maar het werd toch te laat echt droog.

Het seizoen zit er weer bijna op, dus het thema: wat gaan we volgend jaar doen, doemt weer op. Persoonlijk hoop ik na twee leuke seizoenen f2000 (formula 4 snelheid) toch op een wat potentere single seater (niveau gp3 / formula 3) of een lmp. Er is een mooie gp3 mod. De enduracers lmp2 is ook erg vet. De lmp2 zou misschien met de gt’s samen kunnen rijden bij te weinig inschrijvingen(?).

De Formula E mod is leuk gemaakt maar gaat langzamer dan f2000 en de racegeluiden zijn ook weg. De Tatuus mods waar studio 397 aan werkt zullen nog wel even op zich laten wachten.

Met een Gp3 niveau klasse dicht srvn ook het gat met FSR (FRS AMA komt overeen met Gp2). Ook denk ik dat een snelle formule klasse nieuwe leden kan trekken. Door het Max Verstappen effect zijn er nieuwe simracers. Die beginnen met F1 201x. Na een jaar hebben ze dat wel gezien en gaan ze verder zoeken. Het zou mooi zijn als je die mensen naar srvn kunt trekken.
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

Laat ik ook eens een kort raceverslagje tikken. Pas op het laatste moment besloten om mee te doen dus er was geen voorbereiding aan vooraf gegaan. Nu kon ik Le Mans Bugatti redelijk goed, omdat ik het eens eerder had gereden met de DTCC destijds. Gelukkig had ik nog een oude setup van Lennart. Deze eronder geschroefd en gaan. Net als vele anderen had ik ook niet gerekend op regen. Wonder boven wonder wist ik hem op plek 7 te kwalificeren.

Race 1 was voor mij een lekkere race. Ik kon goed door het verkeer heenkomen. Rustig mijn rondjes gereden en uiteindelijk kon ik aanhaken bij Stijn. Een spannende slotronde was het zeker. Helaas ging ik in het laatste bochten gedeelte zelf te wijd waardoor ik even naast de baan schoot. Al met al toch nog een P5 eruit weten te slepen.

Race 2 begon dramatisch. In het gedrang van de eerste bocht raakte ik mijn beide endplates kwijt. Op dat moment stond ik in twijfel om de pits in te gaan. Echter verbaasde ik mij erover hoe 'goed' de F2000 bleef rijden. Toch maar doorgereden en uiteindelijk door het wegvallen van andere coureurs P4 gepakt.

De F2000 is een leuke auto en heeft mijn aandacht gekregen. :thumbs_up:
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-II”