NK GT format komend seizoen

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2

Wat is jouw gewenste format?

Verplicht duo met een driver-swap tijdens de race
13
27%
1 auto per rijder met huidige race lengte
35
73%
 
Totaal aantal stemmen: 48
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

René de Ruijter schreef: 28 nov 2017, 22:40 Als ik het zo lees twijfel je dus aan de geloofwaardigheid van de RC. Verder vind ik niet dat je mensen schorst voor een seizoen maar voor het NK. Er is nog genoeg mogelijkheid in de andere klasse om te laten zien dat je wel netjes kan rijden. Krijg je het voor elkaar niet geschorst te worden en snel genoeg te zijn : Welkom in het NK.
Maar dit is een hele andere discussie. Ik denk niet dat dat in dit topic besproken moet worden.

Ik wil geen andere klasse ik wil gewoon GT en of dat nu op zondag,donderdag of 2e server is maakt mij niet uit
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Een gelijktijdige 2e server zie ik ook niet zitten, want daarom worden de minder snelle of goede rijders (myself included) weer in een donker hoekje gezet, niet dat ik een recht op stream beeld wil maar ook wij vinden het wel leuk om onszelf een keer terug te zien.

En nu niet roepen meer oefenen, want dat gaat moeilijker nu en komende seizoenen, werk deze week 5 nachtdiensten, en de spaarzame wakkere uren thuis worden dan wel gevuld

Mocht het wel zo gaan worden dan ga ik niet eens de moeite nemen om een skin te maken.

Castrol Racing Team


Laatst gewijzigd door Albert van Mourik op 28 nov 2017, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Martijn Huisers schreef: 28 nov 2017, 23:02Ik weet zeker dat 2 servers op 1 avond wel een probleem is aangezien ik daar enige ervaring mee heb.
Haha, ja, ik kreeg al spontane RSI van je uitleg tijdens de ALV-pauze. :mrgreen:

Het is goed dat er naar een andere oplossing wordt gezocht.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Is het mogelijk een poll te houden wie waarmee denkt te gaan rijden volgend seizoen? Is hier behoefte aan?

Ik heb namelijk het vermoeden dat er flink ingeschreven gaat worden het NK/gt3. Dit seizoen is de GT zeker niet de drukst bezochten klasse maar ik denk dat er door de nieuwe mod flink veel inschrijvingen zullen zijn.
Als er nu echt zoveel animo is veel de GT is het imo zonde de helft van de mensen af te moeten wijzen omdat ze niet 'snel' genoeg zijn voor het NK aangezien we daar maar 1 server willen.
Mijn voorstel :

-Minst populaire klasse laten vallen.
-Selectief gezelschap voor het NK op zondag.
-f2000/Fe - Radacal - Clio op donderdag/zondag afhankelijk waar het meest op ingeschreven word.
- Gt3 server met 'afvallers' of mensen die op zondag niet kunnen op donderdag na het NK met gelijke races als het NK.
- Eventueel op een andere dag wat fun races organiseren. Nieuwe mods uit proberen of gewoon plezier hebben met oude mods. Races zonder kampioenschap maar gewoon omdat het kan.

Enige - minpunt hier aan is dat er een aantal mensen niet in de klasse kunnen rijden die ze graag willen aangezien die geschrapt zal worden.

Dus mijn 2de voorstel :
Maak een poll: In welke klasse zou je volgend seizoen willen rijden buiten het NK om.
- f2000
- Fe
- Clio
- Radical
- Gt
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Zelf vind ik dit een heel mooi concept maar past het op dit moment nog niet in de reeds gemaakte planning.
Vooruitlopend op de publicatie van de openbare notulen is de planning voor 2018-1 als volgt:
Op de donderdag Radical en F2000
Op de zondag NK GT en Clio
Zo kan iedereen zijn wens wel neerleggen, ik vindt (persoonlijk) open wheelers (f2000/F1/FE) niet zo leuk en kan ook alleen maar op de donderdag racen dus wat dachten jullie van: Donderdag GT3 pack (voor de mindere goden zoals ik die niet in aanmerking komen voor het NK en waar de NK deelnemers uitgesloten zijn, zodat de mindere goden ook kunnen vechten voor een kampioenschap) en WTCC of BTCC of radical en op zondag een NK GT3 (alleen voor de toppers en alliens) en de F2000
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik zou zelf een 2e, non nk-server erbij wel prettig vinden voor op de donderdag. Dit komt enkel puur omdat zondag minder goed uitkomt en is dus puur persoonlijk. Als je daar dan vervolgens met 15 man rondrijd, jeuj, leuk hoor..

Kortom, het verschil tussen wat praktisch nut heeft en wat je persoonlijk zelf graag zou willen kan nog wel eens schelen. Ik zie ook wel posts waarbij het bijna een grondrechtelijk recht lijkt om mee te kunnen rijden in een officieel NK.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Er spelen achter de initiële vraag of we met of zonder driver swap willen rijden, duidelijk meerdere kwesties:

- Er zullen meer inschrijvingen dan plaatsen zijn
- Hoe zorg je dat iedereen mee kan doen?
- Hoe hou je de reserve rijders gemotiveerd
- Hoe voorkom je een leegloop
- Hoe laat je het NK een kampioenschap zijn tussen de beste rijders?

Stel dat er 35 plekken beschikbaar zijn. Duidelijk is dan dat er geselecteerd moet worden op kwaliteit/snelheid. Dit zou je kunnen doen door voorafgaand aan het NK een of meerdere private races te houden waarbij de top 30 doorstoomt naar het NK.

De overige rijders worden de reserve rijders. Deze krijgen op de donderdag voorafgaand aan de NK race de kans om zich nog te kwalificeren voor de race op zondag. Bij deze race krijgen de reserverijders voorrang op inschrijving. Uiteraard mogen de NK deelnemers ook meedoen aan de race, maar alleen als er daarvoor plaatsen beschikbaar zijn. De top 5 van de reserverijders van de race op donderdag mag vervolgens deelnemen aan de race op zondag.

Vervolgens is de NK stand leidend in de vraag wie zich rechtstreeks plaatst voor de NK race. De top 30 in de stand plaatst zich automatisch. De rest kan zich kwalificeren in de race op donderdag.

Om ervoor te zorgen dat er geen last minute afmeldingen zijn, moet iedereen zich voor de race inschrijven. Dus voor zowel de NK race als de “kwalificatierace” op donderdag Blijkt dat er voor de race op zondag van de top 30 slechts 25 aanmeldingen zijn, dan kan dit aangevuld worden met de plekken 6 t/m 10 uit de reserverijders van de race op donderdag.

Zo maar een idee, waarschijnlijk zie ik zaken over het hoofd maar dat hoor ik dan wel ;)
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

William Geuze schreef: 29 nov 2017, 08:26 Ik zou zelf een 2e, non nk-server erbij wel prettig vinden voor op de donderdag. Dit komt enkel puur omdat zondag minder goed uitkomt en is dus puur persoonlijk. Als je daar dan vervolgens met 15 man rondrijd, jeuj, leuk hoor..

Kortom, het verschil tussen wat praktisch nut heeft en wat je persoonlijk zelf graag zou willen kan nog wel eens schelen. Ik zie ook wel posts waarbij het bijna een grondrechtelijk recht lijkt om mee te kunnen rijden in een officieel NK.
Sluit ik me bij aan William. Het is voor mij ook persoonlijk omdat de zondag beroerd uitkomt. Maar daarnaast blijf ik van mening dat je voor een NK echt wel een selectie mag maken. We hebben klassen genoeg bij SRVN die voor iedereen toegankelijk zijn. Dat moet ook vooral zo blijven, maar voor ieder NK in Nederland vinden selecties plaats tot de besten uiteindelijk strijden om de felbegeerde titel. Dat zou hier echt niet anders moeten zijn.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ronald van Dijk schreef: 29 nov 2017, 11:04 [...]maar voor ieder NK in Nederland vinden selecties plaats tot de besten uiteindelijk strijden om de felbegeerde titel. Dat zou hier echt niet anders moeten zijn.
Dit, vooral, heel veel dit. Geen voetenstampen, geen slachtoffer rolletjes, niet miepen, zeuren, drammen, gewoon, dit.
Gebruikersavatar
Maarten van Eldik
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2015, 14:09
Racestuur: Fanatec CSW
Locatie: Enschede, Overijssel

Helemaal mee eens. Maar betekent dit als je niet goed genoeg bent voor Betaald Voetbal dat je maar moet gaan hockeyen?
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Nee, dan ga je lekker gezellig bij je lokale club voetballen. Precies het idee van 2 GT kampioenschappen. Maar als dat niet gaat gebeuren door bijv. het blijven van de clico als er genoeg animo is, dan lijkt me een volwaardig GT NK kampioenschap nog steeds de beste keuze.
Gebruikersavatar
Marvin Juliam Amants
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 dec 2016, 14:38
Racestuur: T300RS
Locatie: Alkmaar
Contact:

Ik wil ook mijn plasje hier eens over doen.

Ik heb bij lang en na niet alle post gelezen, sorry daarvoor. Maar ik tik dit gewoon even vlot onder werk tijd... :P

Wellicht ik lees dat er iets met 2 rijders gedaan wil worden. In 1 race lijkt mij dit zeer onpraktisch, zoals ook sommige roepen, wat als rijder A niet kan?
Wellicht kunnen we het TCR format erbij nemen (niet qua lengte maar meer de format zoals 2 rijders per auto).

Kwalificatie (zorgt voor opstelling Race 1) Mogen beide rijders zijn, staat open.
Race 1: Rijder A (eind positie is de start positie van R2) wellicht met reversed top 8.
Race 2: Rijder B (Mocht er 1 rijder niet zijn, kun je, in overleg met WL/RC/FIA/KNAF/SPOCO of wie je ook wil aanspreken, die ook zelf rijden, dus mocht er 1 rijder niet kunnen de betreffende avond, rijd rijder A 2 races (maar telt alleen het beste resultaat voor de punten bij wijze van spreken).

De lengte van de races kunnen we natuurlijk wel een poll over los razen, of gewoon 2x 30 minuten.

Ik vergeet vast nog iets, maar mocht je het willen doen in 1 server, met zo veel mogelijk auto's maar ook rijders, is die ultiem.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Vraag: Kan de server niet meer dan 34 man verwerken?
Als dit wel kan vergroot je toch het aantal deelnemers?
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Gaat niet persee om wat de server aan kan denk ik, maar ook de banen. Denk hier aan gridplekken en problemen met plekken in de pits. Het zou niet de eerste keer zijn dat twee auto's op de zelfde plek moeten pitten :P
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Als we volledige controle hadden over de content die we gebruiken, zouden we in principe elke baan voor rond de 60 man bruikbaar kunnen maken. Echter, source van de banen die we gebruiken kunnen krijgen zit er 99% van de tijd niet in tenzij er tijd en geld in gestoken gaat worden, en blijven we gewoon zitten met de situatie die Kevin schetst.

Soms hebben we echter een lucky en kunnen we wat foefelen, ik weet dat er iemand aan het hobby-en geslagen is, maar dat wil niet zeggen dat dit voor elke baan zou kunnen.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Er is ook nog de serverbelasting die een rol speelt. Bij VEC willen ze gewoon niet of nauwelijks meer dan 40, mogelijk spectator-verkeer in ogenschouw nemend. Je kunt ongetwijfeld 60 man op bepaalde circuits kwijt kunnen, maar dat kan dan ook betekenen dat de server er eerder uit klapt.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Hallo,
Gestemd voor 1 rijder race, hoewel driver swap ook interessant is. Op de lan/alv goede ervaringen mee gehad. Maar dat is een andere setting.

Het lijkt me leuk om wat langer te rijden dan 25 min , 1 race van 45 of 50 min kan ook toch? Gelijk 15 /10 tijd voor een langere quali Evt. zondag wat later beginnen, blijft dag met verplichtingen vaak.
Hoe lang kun je met die auto rijden op een volle tank? Heb nog geen ervaring.

How about niet vast houden aan vaste dag per klasse? Vb. Do gt, zo gt, do f2000, zo f2000, do gt enzovoort.
Dan kun je in een week de format anders maken, op hetzelfde circuit. Zoals Lennart aangaf. Sprint en Endurance.

Kan interessant zijn voor instappers ook misschien een kortere race( meer starts).

Komt wel wat moois uit...

Groet
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Misschien is het ook interessant om op zoek te gaan naar een manier om het NK uit te spreiden over een jaar. Voor reguliere SRVN-kampioenschappen lijkt het organiseren van twee seizoen per jaar, die beide slechts enkele maanden duren, de beste manier om leven in de brouwerij te houden, maar voor een NK voelt het toch wat vreemd aan als je er twee per jaar organiseert... "Gefeliciteerd! Je bent de Nederlands Kampioen van 2018-I". Hmmm... Dat zou een interessant uitgangspunt kunnen zijn bij het zoeken naar manieren om de grid te vullen.
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Erg interessante discussie dit! Na een jaar veel plezier in de F2000 ben ik (we) op zoek naar een nieuwe uitdaging voor volgend jaar. Mijn interesse ligt in de Single seaters / LMP hoek.

Ik weet dat mijn volgende pitch voor het NK GT's kansloos is, maar is het een idee in het geval er een 2e GT server komt, ook LMP2s (Enduracers?) toe te laten??? Ik denk dat hier wel mensen voor te porren zijn. Mensen zoals ikzelf die F2000 hebben gedaan, maar misschien ook degene die al een tijd GTs doen en eens wat anders willen. Of mensen die al met een scheef oog naar SimRacingClub VLMS/VEC kijken maar dat qua tijd in voor elkaar krijgen.

Een klasse met races van een uur met LMPs en GTs zou een mooie "Endurance Light" klasse vormen als opstap naar NK GTs of als alternatief voor VLMS/VEC in de vorm van tijd/niveau.

De doorgewinterde GT rijders moeten dit wel zien zitten. Er gaan aanrijdingen komen tussen GTs en LMPs.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Als je kijkt hoe stroef de blauwe vlaggen hier nu al gaan dan kan het alleen maar fout gaan met het snelheidsverschil tussen LMP2 en GT. Multiclass is heel vet maar dat zie ik echt niet goed komen met het huidige niveau in combinatie met die auto’s.

Wat wellicht wel werkt is de Radical en de Clio samen als multiclass kampioenschap. Dan creeër je gelijk ruimte voor een 2e gt server zonder huidige auto’s weg te doen. Dan heb je:

- GT NK
- GT non-NK
- F2000
- Radical/Clio multiclass

Wat wel een lastige is met 2 GT kampioenschappen is wat je qua streams moet doen. NK krijgt er sowieso een en de coureurs in het 2e kampioenschap willen dat natuurlijk ook. Maar zo wordt het wel wat eentonig en verwarrend voor de kijkers.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”