NK GT format komend seizoen

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2

Wat is jouw gewenste format?

Verplicht duo met een driver-swap tijdens de race
13
27%
1 auto per rijder met huidige race lengte
35
73%
 
Totaal aantal stemmen: 48
Gebruikersavatar
Maarten van Eldik
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2015, 14:09
Racestuur: Fanatec CSW
Locatie: Enschede, Overijssel

Ik denk dat het idee van twee servers een prima oplossing is om de pro's van de semi-pro's te scheiden. Ik denk alleen dat de bepaling van wie in welke server rijdt beter georganiseerd kan worden. Door de voorafgaande 'licentie-races' kritischer te bekijken op snelheid en race-vaardigheden kan een duidelijke scheiding gemaakt worden denk ik.
Verder zou er dan een promotie-/degradatie-model opgezet kunnen worden waarbij er een paar keer per seizoen mensen doorstromen van server 2 naar 1 en andersom.
Buiten dit ben ik zelf erg fan van een tweede server. Hierdoor krijg ik meer het idee dat ik ergens voor rij, in server twee heb ik zowaar kunnen strijden voor het podium en een race weten te winnen! Ondanks dat dit eigenlijk slechts een 26e plaats betekende, heb ik hier wel de leukste races van het seizoen gehad.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Verplicht duo met een driver-swap tijdens de race
auto per rijder met huidige race lengte

voor optie een gekozen, maar liever (meer in dit topic gezien) ook keuze optie drie gehad, een rijder race van 60 minuten en liever nog langer.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ik heb nu van meerdere mensen meegekregen over een 2e server ik kan mij daar ook prima in vinden. Ik vindt het GT3 pack geweldig! En mijn klasse is altijd de GT geweest dus zal ik die ook blijven rijden
Als jullie nou gewoon de Indycar inzetten voor het NK dan hebben “ de Toppers “ echt wat voor te rijden.
Voor mij heeft NK geen toegevoegde waarde
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Indycar heeft geen interesse meer. Verreweg de populairste klasse is GTE/GT3, en ik zie dat niet zo snel veranderen. Ik denk wel dat de Open Wheel klasse weer kan groeien, maar daar zal dan wat tijd over heen moeten gaan. Van F2000 naar een auto die net ietsje sneller is, en dat dan nog een keer etcetc. Rijden met een flinke dosis 'dirty air' vraagt om veel ervaring van een (sim)coureur :)
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Het punt is juist dat we geen tweede server willen hebben. 1 van de dingen die tijdens dit Clio seizoen naar voren is gekomen is dat dit niet goed werkt en voor de nodige problemen zorgt. Vandaar dus ook deze opties. Ik weet niet waar ineens het Indycar idee vandaan komt, maar dat gaat sowieso niet gebeuren. Het besluit om het GT kampioenschap te gebruiken als NK is al genomen, echter zijn we benieuwd naar wat jullie voorkeur heeft. Er zijn ook goede punten naar voren gekomen over het eventuele format en daar zullen we zeker naar kijken. Maar er gaat niet op twee servers geracet worden en er gaat ook geen ander kampioenschap komen voor het NK.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Niet alleen op het forum maar ook via de WhattsApp leuke discussies en ideeën over de GT.
Een leerpunt uit de Clio is wel dat het werken met 2 server op 1 avond geen goed plan is.
Daarnaast wil het bestuur heel graag dat het NK gaat bestaan uit kwalitatief goede races.
Dus liever 34 man aan de start die alle 34 na een mooie show over de finish gaan dan 60 man aan de start met veel crashes.

Maar de grote vraag is nu "Hoe krijg je elke race 34 man aan de start".
Voor race 1 is dat geen probleem, maar dat moet ook zo zijn bij de laatste race.

Toen ontstond er bij ons team het idee om een 2e GT kampioenschap op donderdag te organiseren.
Voordelen zijn dat iedereen die GT wil rijden mee kan doen en dat de reserve NK rijders wel gewoon kunnen racen, wachtend op een vrije plek. De 2e GT server kan bijvoorbeeld op dezelfde baan gaan rijden maar dan op de donderdag NA de NK race van zondag.
De reserve rijders blijven gemotiveerd, kunnen gewoon lekker rijden en er blijft uitzicht op deelname in het NK.
Want ik hoor van meerdere kanten wel de wens om de regels bij het NK wat strenger te maken.
Niet alleen tijdens de race maar ook het gebeuren er omheen.
Niet afmelden bijvoorbeeld wordt nu afgedaan als reprimande. Voor het NK slaat dat eigenlijk nergens op als je een reservelijst hebt. Je kan dit bijvoorbeeld aanpassen naar minimaal 24 uur van te voren afmelden. Doe je dat niet, kom je onderaan op de reservelijst. Op die manier kun je tijdig mensen van de reservelijst benaderen voor deelname.
Aanvullingen op het aanpassen van straffen bij het NK zijn welkom hoor ;-)

Zelf vind ik dit een heel mooi concept maar past het op dit moment nog niet in de reeds gemaakte planning.
Vooruitlopend op de publicatie van de openbare notulen is de planning voor 2018-1 als volgt:
Op de donderdag Radical en F2000
Op de zondag NK GT en Clio

Indien meerdere mensen bovenstaande een leuk idee vinden dan kunnen we het wellicht als backup plan gebruiken voor als 1 van de geplande kampioenschappen onvoldoende aanmeldingen heeft.

Martijn
PS Ik schrijf dit op persoonlijke titel en er is vooraf geen enkele afstemming geweest met andere bestuursleden.
Gebruikersavatar
Maarten van Eldik
Berichten: 161
Lid geworden op: 08 apr 2015, 14:09
Racestuur: Fanatec CSW
Locatie: Enschede, Overijssel

Ik denk dat twee servers geen probleem hoeft te zijn wanneer er een server voor het ‘NK’ is en een andere server voor de rest die ook graag GT wil rijden. Er hoeft geen verbinding te zijn tussen de twee dus dan is er ook geen gedoe met wie er in welke server rijdt.
Vanaf het begin is het duidelijk wie er in het NK rijden (de beste 20 bijvoorbeeld) en wie niet.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Persoonlijk heb ik liever een 2e GT kampioenschap, dan een kampioenschap Clio waarbij ik er van uitga dat de Clio cup sowieso zijn ''NK'' titel verliest(?). We moeten nog even afwachten natuurlijk, maar wellicht is de Formule E content wel zo goed dat die misschien de F2000 kan vervangen. Mocht dat zo zijn dan vindt ik de FE en de GT mooie klasses voor op de zondag, maar dan loop ik misschien te veel op de zaken vooruit, misschien is die FE content wel niet zo leuk.

Op de vraag hoe je die server van 34 man het hele seizoen gevuld zou kunnen houden, denk ik dat je vooral moet kijken naar hoe je mensen gemotiveerd houdt én hoe je mensen die in eerste instantie op de reserve lijst staat tóch motiveert om bij afmeldingen de plek in te nemen. Wellicht is het een optie dat je minimaal 48 uur voor een NK evenement moet hebben aangegeven dat aanwezig bent. Dit is dus het tegenovergestelde van het proces wat nu actief is, waar je het alleen hoeft te melden als je afwezig bent. Vul je niks in of ben je te laat, dan kom je automatisch onderaan de reserve lijst. Dit systeem wordt ook op andere sim sites gebruikt en voor zover ik verder kan kijken dan mijn neus lang is, werkt dit systeem prima.

Waarom 48 uur? Wat ik nu heel lastig zou vinden als reserve rijder, is dat er de kans bestaat dat je pas op het laatste moment te weten komt of je mee kan doen. Wanneer er onduidelijkheid bestaat bij mijzelf of ik mee zou kunnen doen, dan zou ik niet eens de motivatie kunnen opbrengen voor een fatsoenlijke voorbereiding. Je hebt als reserverijder dus al 2 dagen van te voren duidelijkheid of je kan in actie mag komen. Het voordeel van een 2e GT kampioenschap is dan ook al duidelijk aanwezig, omdat je als reserve in ieder geval niet voor Jan met de korte achternaam jezelf aan het voorbereiden bent.

Wel vindt ik in dat geval de selectie belangrijk, en dan ben ik echt een voorstander van selecteren op niveau. De eersten reserves zijn dus eigenlijk de 'beste' reserves. Ik ga er vanuit dat er weer genoeg belangstelling zal zijn voor het NK waarmee ik dus hoop dat SRVN haar luxe positie wat betreft deelnemers, kan optimaliseren.

Wat betreft het selecteren op niveau, wellicht kan de top 3 of top 5 uit elk klassement een free pass verdienen om aan een NK mee te mogen doen. Waarom? Wanneer je dat hebt behaald heb je in mijn ogen aangetoond dat je over bepaalde kwaliteiten bezit waaronder constantheid, snelheid én aanwezigheid.

Een andere manier om aan het NK mee te mogen doen is een nieuwe 'licentie' halen, waarbij ik niet goed weet of de term licentie helemaal juist is in dit geval. Het idee: je moet laten zien dat je en snel en constant rondt kan komen in een GT3 auto. Dit kan door middel van een race van 10 ronden/25 minuten of iets dergelijks te organiseren waarin de rijders elkaar niet zien, dus zoals er nu gekwalificeerd wordt bij de Clio's. De beste 34 rijders kwalificeren zich voor een plaatsje op de NK GT grid van seizoen 2018-I. Reserve nr.1 is de nummer 35 van de 'kwalificatie' race. Reserve nummer 2 is de nummer 36 van deze 'kwalificatie' race enzovoort.
Iedereen rijdt dus zijn eigen race in deze Ghost mode.

Waarom in ghost mode en niet zoals afgelopen zomer is gedaan bij de Clio's dermate van kwalificatie races waar mensen moesten laten zien dat ze veilig konden rondkomen/battlen?
1. Je bent gedeeltelijk afhankelijk van andere rijders wat betreft je prestatie
2. Je kon de racecommissie makkelijk voor de gek houden door gewoon lekker rustig aan te doen in de kwalificatie race
3. In de nieuwe situatie moet je de hele race pushen om zo snel mogelijk aan de finish te komen/zo snel mogelijk tijd neer te zetten.
4. Selecteren op basis van (hoog)niveau is vrij lastig met het oude systeem

Wanneer SRVN maar 1 server volle server wil, dan moet er wel worden gekwalificeerd op niveau. Ik wil er voor de gemakkelijkheid van uitgaan dat iemand die minimaal 10 rondes/25 minuten (of een andere dergelijke opzet) kan pushen met zijn auto, ook de car control heeft voor eerlijke battles. Iedereen kan 1 snelle rondetijd rijder voor op Liveracers, maar minimaal 10 goede rondetijden (of in ieder geval 'Top 34' rondetijden) neerzetten is in mijn ogen wel een goede graadmeter wat betreft jou niveau.

Als ik naar de NK kwalificatie races kijk op Assen en het daadwerkelijke evenement van afgelopen weekend op Assen dan zie ik een verschil van dag en nacht. Dus wat was nou de ware aard van alle beestjes? Die nette kwalificatie race in augustus, of van afgelopen november avond? Moeten we de duel vaardigheden beoordelen terwijl de deelnemers weten dat zij hierop worden beoordeeld? Geen enkele onderzoeker zou hiermee akkoord gaan denk ik.

Aanvulling: Ik denk dat het laatst genoemde systeem ook relatief makkelijk is voor de Race Commissie. Ik heb dit trouwens ook vanuit persoonlijk opzicht geschreven waar geen enkele connectie is met de Race Commissie in dit stuk.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Een andere optie voor het vullen van de server is om het elke ronde te doen in plaats van alleen voor het kampioenschap begint. Stel je hebt 60 inschrijvingen dan kunnen die 60 allemaal de kwalificatie in waarna de top 34 wordt geselecteerd voor de race. Op die manier heeft iedereen de mogelijkheid om te ontwikkelen en in te stromen na de start van het seizoen.

Het brengt wel het risico met zich mee dat sommige gevechten kapot gaan als coureurs om een of andere rede de kwalificatie niet overleven (Stel je voor dat Hamilton en Vettel op gelijke punten stonden in Brazilië en dan Hamilton niet mee mocht doen door z'n Q crash, lekker zuur voor de fans/kijkers). Wellicht om de strijd vooraan te waarborgen zou je dan de top 8 van het klassement automatisch door kunnen laten gaan ongeacht resultaat. Dan is het voor de kijker en het kampioenschap leuker, want je houd meer kandidaten over voor de winst. Al denk ik eigenlijk dat ook die deelnemers gewoon verantwoordelijk moeten zijn voor hun pace in de Q.
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 28 nov 2017, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Als één server de norm wordt voor het NK, zal een selectieprocedure nodig zijn. Het lijkt me een goed idee om ook de mindere goden een kans te geven de GT3 te rijden. Ik kan me voorstellen dat een regulier GT-kampioenschap met de nieuwe mod populairder is dan in ieder geval één van de overige voorgestelde raceklassen. Toch moet er ook worden gedacht aan de status van zo'n kampioenschap. Wat betekent het nou eigenlijk om te winnen van allemaal niet-gekwalificeerde rijders in mogelijk wisselende samenstelling?

Selectie spreekt ook wel weer aan. Eén zo'n spannend moment - of een serie spannende momenten - aan het begin van het seizoen waarna iedereen weet waar hij aan toe is voor de duur van het seizoen: meedoen, kansrijke plaats op de reservelijst of beter gewoon iets anders gaan doen. Of het wordt zo'n van-race-tot-race procedure met een soort pre-kwalificatie (wellicht à la Formule één enkele decennia geleden): iedereen de baan op en dan in beperkte tijd stampen voor wat je waard bent, hopend op een plaats boven de scheidslijn.

Sim-Challenge.com (r.i.p.) deed dat destijds race-voor-race met een leuk, maar simpel software-tooltje. Dat startte voor jou GTR2 offline op met bepaalde instelling. Het gaf je dan 15 minuten de tijd om een goede hotlap neer te zetten en stuurde alle data direct door naar de organisatie. Vals spelen was zo goed al onmogelijk (alleen de eerste inzending telde) en er hoefde dan geen kwalificatiesessie meer verreden te worden, want iedereen had al een hotlap ingestuurd. Het kan natuurlijk ook gewoon zoals VEC dat doet met hun verschillende klassen in één server: eerst het ene deel de baan op, daarna het andere, maar dan zit je wel weer met rubberopbouw.

Wat me ook wel tof lijkt is kwalificatieseries rijden. Dat is toch wat meer valide, omdat je scoort met racen, in plaats van met hotlappen. Het nadeel is dat je dan waarschijnlijk meerdere dagen of dagdelen nodig hebt om zowel de series als de finale te rijden. 's Middags de series en 's avonds de finale-race? Of de ene zondag series rijden - waarbij iedereen toch aan racen toekomt! - en de volgende zondag de finale.

Ik ben benieuwd waar het heen wordt gebracht!

PS: Ik heb ook op persoonlijke titel geschreven, omdat ik geen andere optie heb. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Je kunt het ook als volgt doen: Je laat alle 651 (mwahhhh) inschrijvingen deelnemen aan een "private"-race van een vastgesteld aantal ronden, of 10 minuten plus twee of drie ronden als willekeurig voorbeeld. Niemand heeft last van elkaar en iedereen kan rijden. Een spin betekent nog niet het einde van de race en je kunt niet van de baan getikt worden. Na de vlag mogen de 34 snelsten meedoen aan de hoofdrace van 45 minuten. De "afvallers" starten in een andere GT-race in een andere server (sorry...), die alleen doorgaat als er minimaal 20 deelnemers zijn. In beide races zijn er punten te behalen, al krijgen de deelnemers aan de NK-race meer punten. Maar hoe die dan precies berekend moeten worden, weet ik ook niet.
Inschrijven vóór de race is een heel goed idee. Dat heb ik René al vaker horen zeggen, toen hij er nog van overtuigd was dat de nieuwe website snel online zou gaan en het raceformat anders ging worden. Nu melden zich mensen soms pas na de race af en dan kun je uiteraard geen reserves meer oproepen.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Als aanvulling wil ik dan nog voorstellen dat iedereen die dit seizoen een keer geschorst is in welke klasse dan ook uitgeloten word voor deelnemen NK. Die 4 punten ben je echt niet zomaar kwijt en je hebt dus laten zien niet fatsoenlijk te kunnen rijden
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

René de Ruijter schreef: 28 nov 2017, 21:02 Als aanvulling wil ik dan nog voorstellen dat iedereen die dit seizoen een keer geschorst is in welke klasse dan ook uitgeloten word voor deelnemen NK. Die 4 punten ben je echt niet zomaar kwijt en je hebt dus laten zien niet fatsoenlijk te kunnen rijden
Gewaagde uitspraak. :mrgreen: Ik kan me een zekere F2000-race op Croft herinnering waarin ik in twee bochten tijd, zonder meer te kunnen anticiperen dan ik al deed, die vier punten kwijt was. ;)
Gebruikersavatar
Sven Smits
Berichten: 365
Lid geworden op: 25 sep 2011, 00:38
Racestuur: Thrustmaster T500
Locatie: Blijham
Contact:

René de Ruijter schreef:Als aanvulling wil ik dan nog voorstellen dat iedereen die dit seizoen een keer geschorst is in welke klasse dan ook uitgeloten word voor deelnemen NK. Die 4 punten ben je echt niet zomaar kwijt en je hebt dus laten zien niet fatsoenlijk te kunnen rijden
Persoonlijk niet geheel fair. Je ontneemt hier wel deelnemers de kans mee om aan een NK mee te doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Sven Smits schreef: 28 nov 2017, 21:32 Persoonlijk niet geheel fair. Je ontneemt hier wel deelnemers de kans mee om aan een NK mee te doen.
Dat doe je toch sowieso als je een selectie gaat maken?
Waarom zou je personen die wat lagezamer zijn wel verbieden mee te mogen mogen doen om vervolgens tegen mensen die het voor andere verkloten te zeggen kom maar gezellig meerijden.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

René de Ruijter schreef: 28 nov 2017, 21:58
Sven Smits schreef: 28 nov 2017, 21:32 Persoonlijk niet geheel fair. Je ontneemt hier wel deelnemers de kans mee om aan een NK mee te doen.
Dat doe je toch sowieso als je een selectie gaat maken?
Waarom zou je personen die wat lagezamer zijn wel verbieden mee te mogen mogen doen om vervolgens tegen mensen die het voor andere verkloten te zeggen kom maar gezellig meerijden.
Omdat je dit misschien wat zwart-wit stelt. Niet alle strafpunten of schorsingen zijn het resultaat van kwaadaardig, roekeloos, slechts of zelfs maar een tikje onzorgvuldig rijgedrag. Hoewel er veel goede 'calls' worden gemaakt, zitten er naar mijn mening ook nog wel eens wat overdreven beslissingen bij die dan ook nog wel eens nog zwaarder uitvallen door het start-incidenten-beleid. Door schorsingen als uitgangspunten te nemen voor selectie, schors je rijders niet voor een race, maar voor een seizoen. Dat lijkt me ook niet de bedoeling. Daarnaast is dergelijke selectie afhankelijk van een soort jury-beslissing van anderen. Ga dat maar eens waterdicht onderbouwen. Selectie op snelheid heeft in ieder geval een bepaalde objectiviteit en is op basis van iets dat je zelf in de hand hebt.

Ik waardeer dat je buiten de doos denkt, maar dit lijkt me gewoon geen goed idee. ;)
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Als ik het zo lees twijfel je dus aan de geloofwaardigheid van de RC. Verder vind ik niet dat je mensen schorst voor een seizoen maar voor het NK. Er is nog genoeg mogelijkheid in de andere klasse om te laten zien dat je wel netjes kan rijden. Krijg je het voor elkaar niet geschorst te worden en snel genoeg te zijn : Welkom in het NK.
Maar dit is een hele andere discussie. Ik denk niet dat dat in dit topic besproken moet worden.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

René de Ruijter schreef: 28 nov 2017, 22:40 Als ik het zo lees twijfel je dus aan de geloofwaardigheid van de RC.
Dat lees je verkeerd. En inderdaad, terug naar de kerndiscussie.
Gebruikersavatar
Kevin van Dooren
Berichten: 184
Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18

Martijn Huisers schreef: 28 nov 2017, 11:39 Niet alleen op het forum maar ook via de WhattsApp leuke discussies en ideeën over de GT.
Een leerpunt uit de Clio is wel dat het werken met 2 server op 1 avond geen goed plan is.
Daarnaast wil het bestuur heel graag dat het NK gaat bestaan uit kwalitatief goede races.
Dus liever 34 man aan de start die alle 34 na een mooie show over de finish gaan dan 60 man aan de start met veel crashes.

Maar de grote vraag is nu "Hoe krijg je elke race 34 man aan de start".
Voor race 1 is dat geen probleem, maar dat moet ook zo zijn bij de laatste race.

Toen ontstond er bij ons team het idee om een 2e GT kampioenschap op donderdag te organiseren.
Voordelen zijn dat iedereen die GT wil rijden mee kan doen en dat de reserve NK rijders wel gewoon kunnen racen, wachtend op een vrije plek. De 2e GT server kan bijvoorbeeld op dezelfde baan gaan rijden maar dan op de donderdag NA de NK race van zondag.
De reserve rijders blijven gemotiveerd, kunnen gewoon lekker rijden en er blijft uitzicht op deelname in het NK.
Want ik hoor van meerdere kanten wel de wens om de regels bij het NK wat strenger te maken.
Niet alleen tijdens de race maar ook het gebeuren er omheen.
Niet afmelden bijvoorbeeld wordt nu afgedaan als reprimande. Voor het NK slaat dat eigenlijk nergens op als je een reservelijst hebt. Je kan dit bijvoorbeeld aanpassen naar minimaal 24 uur van te voren afmelden. Doe je dat niet, kom je onderaan op de reservelijst. Op die manier kun je tijdig mensen van de reservelijst benaderen voor deelname.
Aanvullingen op het aanpassen van straffen bij het NK zijn welkom hoor ;-)

Zelf vind ik dit een heel mooi concept maar past het op dit moment nog niet in de reeds gemaakte planning.
Vooruitlopend op de publicatie van de openbare notulen is de planning voor 2018-1 als volgt:
Op de donderdag Radical en F2000
Op de zondag NK GT en Clio

Indien meerdere mensen bovenstaande een leuk idee vinden dan kunnen we het wellicht als backup plan gebruiken voor als 1 van de geplande kampioenschappen onvoldoende aanmeldingen heeft.

Martijn
PS Ik schrijf dit op persoonlijke titel en er is vooraf geen enkele afstemming geweest met andere bestuursleden.
Dit idee klinkt nog het beste van wat ik voorbij heb zien komen. Als de GT3 werkelijk zo populair wordt dan is dit voor elk wat wils, naast dat het 2 servers probleem ook opgelost is. Iedere avond bepalen wie in welke server rijd is organisatorisch niet te doen, naast dat het dan bijna onmogelijk is om deel te nemen voor diegene die dit regelt.

Mvg Kevin van Dooren
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Maarten van Eldik schreef: 28 nov 2017, 11:42 Ik denk dat twee servers geen probleem hoeft te zijn wanneer er een server voor het ‘NK’ is en een andere server voor de rest die ook graag GT wil rijden.
Ik weet zeker dat 2 servers op 1 avond wel een probleem is aangezien ik daar enige ervaring mee heb.
Voor elke server zal er iemand aanwezig moeten zijn die de rol van wedstrijdleider / serverbeheerder op zich neemt.
Met 2 man gelijktijdig op de fysieke server werken waarvan een ieder zijn "eigen" raceserver moet beheren kan gewoon niet.

Dit jaar met de Clio is het allemaal wel gelukt maar vraag niet hoe.
Een Clio race van 25 minuten is minder inspannend dat binnen 20 minuten 2 kwalificaties samenvoegen, dan verdelen over 2 servers en beide startgrids goed zetten.
Heb het met heel veel plezier gedaan hoor, maar zomaar even roepen dat 2 servers geen probleem hoeft te zijn is niet helemaal waar.

Ik ben dus duidelijk geen voorstander van 2 servers op 1 avond. :D :D

Martijn
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”