GT 2017-II | Ronde 6 COTA | 16-11-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-II I Ronde 6
Circuit of the Americas
16-11-2017


Locatie
Texas, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Kwalificatierace (15 minuten, formatieronde, staande start)
20.50 - Hoofdrace (45 minuten, formatieronde, staande start)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-II
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Gisteravond niet het resultaat gehaald wat ik gehoopt had maar toch ook niet geheel ontevreden. Aangezien naam en teamgenoot René er niet was had ik goede punten moeten pakken voor p3 in het kampioenschap. Helaas kwam ik er al vrij snel achter dat deze baan niks voor mij is. Miste veel snelheid en kon simpelweg niet mee komen.

Dat werd in de Kwali al snel duidelijk. P11 in een veld van 16 man is niet best.

Race 1 door een aardige start en een foutje van Ronald naar p8 kunnen rijden. Kon wel aanhaken bij de mannen voor me maar er niet voorbij komen. 1 keer een actie geprobeerd wat resulteerde in een aantal bochten naast elkaar rijden maar het mocht niet baten.

Race 2 wist ik dat ik op snelheid niks ging bereiken. Dus besloten de om de race zonder stop uit te rijden. Vanaf het begin aan het sparen gegaan. De pace bleef er wonderbaarlijk goed in zitten en had het idee dat het met sparen beter ging dan met vol vermogen. Geen gevechten aangegaan omdat ik wist toch op een andere strategie te zitten en wilde daar geen tijd en brandstof mee verspillen. Toch de fout gemaakt dat Niek zo rond de 45 min klaar zou zijn. Helaas moest er nog een ronde achteraan komen en daar had ik geen brandstof meer voor. Jammer anders had ik toch zeker een p3 gehad. In de laatste bocht in neutraal gezet en mijn grote dank gaat uit aan Jeroen die me nog even over de streep heeft geduwd.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

René, je weet dat een pitstop verplicht is?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Dit staat niet expliciet zo beschreven in de speciale reglementen voor GT 2017-II Twan, tenzij er letterlijk de zin met daarin de bewoording '... verplichtte pitstop' beschreven staat, valt jouw opmerking te betwisten :P

Banden wisselen is niet meer verplicht, en de tankinhoud is verkleind om je te sturen richting een stop. Niks weerhoud je er echter van de race uit de rijden op dezelfde banden en op de pit limiter of een lagere fuel mixture icm lift and coast :)
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Dat dacht ik dus ook en ik heb dit expliciet aangekaart in het topic van de race in SPA (zie daar) en daar werd gesteld pitstop verplicht, maar banden wissel niet.
Ik zie nu dat de verplichte pitstop uit het topic is gehaald (altijd leuk om dat te doen zonder het te melden), dus op deze manier is het wel heel erg onduidelijk.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Toch wel een katertje overgehouden aan gisterenavond, maar dat was vooral aan mezelf te danken.

Qualy was slordig, maar het hielp vooral niet dat mijn gaspedaal in de laatste 5 minuten niet goed meer functioneerde, waardoor ik einde rechte stuk ineens nog maar 250 aantikte ipv 272. De bankerlap in de eerste ronde was alsnog goed voor P5, dus kon beroerder.

Bij de sprintrace had ik een prima start. Ik kon meteen Bram en Jesse voorbij steken en einde rechte stuk Serge inhalen. Doel was achter Niek aanrijden en kijken of ik ergens kon profiteren van een foutje, maar helaas maakte ik zelf een domme fout bij het insturen van de een na laatste bocht. Ik schakelde te laat terug en ging dwars. Kon vervolgens achteraan weer aansluiten. Inhaalrace begonnen, daar kreeg ik nog een beuk van Berry, maar kort daarna vond Windows het nodig om er een update door te duwen en crashte rF2.

Hoofdrace moest het dan maar gebeuren vanaf P16. Ik had een prima start en kon in ronde 1 ook nog een paar mensen inhalen dankzij de hoge top op het rechte stuk. Voor ik het in de gaten had lag ik op P7. Paar rondjes later kon ik René en weer even daarna Jeroen inhalen. Toen ik ook Serge wist te pakken, lag ik ineens op P3. Maar weer was het van korte duur. Een domme actie in dezelfde bocht als de sprintrace en ik ging weer dwars. Doorgereden en daar zeg ik Bram Beelen uit de pits komen. Daar was ik al voorbij, dus ik stuur gewoon de bocht in en krijg ineens een tik van achteren van Bram. Weer een spin, maar ik kon voor Bram de baan weer op. Die begon vervolgens te seinen. Allemaal leuk en aardig, maar het ging natuurlijk wel om positie. Ik kon Bram vrij makkelijk voorblijven, tot ik een foutje maakte bij het opkomen van het rechte stuk. Omdat mijn top hoger was kon ik toch voorblijven, maar bij het aanremmen raakten we elkaar opnieuw. Dat was net voor mijn geplande pitstop. Na de pitstop zat ik net achter Jesse, maar door mijn spins waren de bandjes inmiddels aardig versleten. Ik kwam nog heel dichtbij, omdat Jesse klem kwam te zitten achter Serge maar meer dan P5 zat er niet in. In ieder geval een heel enerverende race gehad.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Zoals William zeg.
Aangezien ik het niet zeker wist heb ik het voor de race nog na gekeken. Ik kon nergens vinden dat een pitstop verplicht is.
Naar mijn weten zijn de regels na de eerste race aangepast te gelijk met de tankinhoud.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

En ter aanvulling, het mag ook wel weer eens gezegd: streamers bedankt voor het entertainment. Blijf ff wennen via Facebook, maar ik heb hem met veel plezier terug zitten kijken. Was weer leuk commentaar. :thumbsup:
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Het lijkt erop dat de punten van de sprint en de hoofdrace omgedraaid zijn.
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”