F2000 2017-II | Race 9&10 Palm Beach | 05-11-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-II Race 9&10
Palm Beach
05-11-2017


Locatie
Florida, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, staande start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-II
Gebruikersavatar
Darilho da Conceição
Berichten: 157
Lid geworden op: 06 mei 2015, 23:02

Heren!

bij deze mijn excuus voor manier van reageren op de chat.
heb een comment verkeerd opgevat., waardoor t allemaal escaleerde.
Achteraf allemaal niet nodig, en zeker niet op de chat, dus bij deze bied ik mijn excuus aan.
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Niet een hele vruchtbare avond. Race mooi gevecht met naamgenood zonderwal. Wel contact gemaakt, dat hadden we moeten vermijden. Race 2 helemaal zelf verkloot door eraf te spinnen. Volgend keer beter.

Ik vind het erg jammer dat we geen live timing meer hebben. Dat maakt het geheel toch een stuk professioneler. Ben bang dat het ook nog even duurt voordat het in rf2 is verwerkt. Wat mij betreft mag de contributie omhoog om het terug te krijgen. Niet iedereen zal er zo over denken.

Is een eenmalige vrijwillige collecte een idee? Misschien zijn er genoeg vrijwilligers die wat willen inleggen om de kosten bij elkaar te krijgen?
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Wouter Bosschieter schreef:Niet een hele vruchtbare avond. Race mooi gevecht met naamgenood zonderwal. Wel contact gemaakt, dat hadden we moeten vermijden. Race 2 helemaal zelf verkloot door eraf te spinnen. Volgend keer beter.

Ik vind het erg jammer dat we geen live timing meer hebben. Dat maakt het geheel toch een stuk professioneler. Ben bang dat het ook nog even duurt voordat het in rf2 is verwerkt.?
Live timing is er nog steeds hoor alleen wordt alles nog maar een week opgeslagen en zie je bij top times alleen de 3 snelste.

Als je naar http://srvn.liveracers.com/Live gaat staan ze er gewoon tussen.

Gr onno


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

aardige race gehad
kwali was goede lap maar moet gewoon harder
race 1, helaas bij start niet goed gezien dat Andre Geuze naast me zat en dus haakte we beetje in elkaar waardoor we beide eraf gingen (Andre meer dan ik)
verder in de 1e ronde vanachter geraakt door B Bosschieter waardoor er het helemaal mis ging met veel mensen en ook Andre weer bij betrokken was.
Excuses aan Andre, heb inmiddels de Crew Chief erop staan :)
die Radar die ik had werkt wel maar daar moet explicient je naar kijken en dat doe je niet bij de start als het zo druk is

Race2 geen incidenten maar in begin werd links rechts ingehaald op plekken waar het niet kan.
heb toch een aantal mensen laten leven ook al was het een beetje enthousiast allemaal wat ze deden.

Maar goed, ik baal voornamelijk dat het nog even niet lukt om harder te gaan met die F2000
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

He Onno,

Bedankt voor de tip! Inderdaad een beetje uitgekleede versie, maar dat is ook prima. En een week om de uitslag op te zoeken moet ook genoeg zijn.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Twan, dank je wel voor de setup. Daarmee kon ik tenminste nog een beetje vooruit. In race 1 helaas in de mêlee betrokken voor het lange rechte stuk. En wat is dat gras glad zeg! In race 2 liep het goed tot ik wilde kijken hoeveel ronden er nog te gaan waren. Door een schrijnend gebrek aan vrouwelijke hormonen tijdens het kijken naar de HUD naast de baan terechtgekomen en weer twee plekken ingeleverd... Het tempo was wel aardig in het begin van de races, maar mijn bandjes reed ik blijkbaar te snel aan gort. In het tweede deel van beide races geen tempo meer. Toch goed vermaakt gisterenavond.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo, dat was weer een intense avond.
Kwali: P4, prima.

Race 1: gestart op P4, gefinisht op P4, klinkt saai, maar dat was het zeker niet. Zat bijna de hele race achter Stijn, had wel het idee dat ik was sneller was dan Glenn die voorop reed, maar inhalen bleek toch wel erg lastig, vooral wanneer de auto voor je ook een slipstream heeft. 2x nog een moment met Stijn in de één-na-laatste bocht. De 1e keer zat ik er alleen met voorvleugel naast (ik had beter iets kunnen liften), de 2e keer met een halve autolengte.

Race 2: de hele race in gevecht geweest, zat een tijd op P4 achter Pascal, waar niemand voorbij kwam. Na contact met Arjan teruggevallen naar p6/p7, en gefinisht op P7. Ik was na afloop toch tamelijk gefrustreerd, aangezien ik de snelheid leek te hebben voor het podium. Net de stream teruggekeken en ik denk dat we de 'neutrale kijker' mooie races hebben voorgeschoteld, dus ik mag niet klagen :D
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Eindelijk mijn simracing PC weer aan de praat sinds begin dit seizoen de harde schijf stuk ging (en ik dus op een niet zo geweldige werk pc moest rijden die tijd lang). Dat betekende ook eindelijk weer de nieuwe GPU erin en om dat te vieren lekker met DX11 en alles erop en eraan, heerlijk. Banden temp en slijtage bekeek ik via een appje op mijn telefoon en de gaps rond mij heen via rFactor zelf. Het enige wat echt miste was een startsein/licht en zodoende dus twee maal een ontzettende drolstart.

Race 1 begon wel aardig, goede pace en een aantal keer hier en daar wat prikken. Maar na het halvewege punt net teveel onderstuur in de auto. Opkomen backstraight net in de vuile lucht, en dan met een bandje op het gras ga je zo de muur in. Ik zag van alles vliegen maar kon zo snel niet precies de schade zien. Ik wou niet nog een hele lap zonder vleugel rijden dus snel naar binnen, bleek het achteraf alleen de endplate te zijn dus ik had gewoon door kunnen gaan.

2e race vanaf p18 van start. Na een tweede flapdrollenstart de pace snel kunnen vinden en met iets minder wing heel de race heerlijk naar voren kunnen pushen. Target was top 5 en toen de p5 en p6 knuffelend het gras op gingen kon ik er maar net tussendoor glippen. :D
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Eindelijk Eindelijk Eindelijk weer eens twee zeer leuke races gereden.

Race 1
Kwalificatie P3 prima tijd neergezet. Had eerlijk niet verwacht dat iemand onder de 1 minuut 14 zal duiken. Bravo Arjan Veltens :thumbs_up:
Na een goede start en twee bochten verder op P2. Dit Heb ik gelukkig heel de race vol kunnen houden aangezien Stijn Handgraaf aardig zat te pushen om P2 over te nemen. Echter was er 1 moment in de race waarbij ik bijna twee plekken verloor aan Stijn Handgraaf en Lennart Lippens want er reed WEER een achterblijver hinderend in de weg. Gelukkig is alles goed gekomen in race 1 en ben ik dik tevreden :thumbs_up:

Race 2
Gestart vanaf P7, weinig gevechten gehad tijdens de race. Wel absoluut genoten van de mensen die voor me reden en druk aan het vechten waren. Hierdoor gingen Lennart Lippens en Arjan Veltens eraf en kon ik makkelijk van profiteren. P4 op naar P3, helaas mocht het niet meer baten! Nog wel lekker kunnen vechten met Pascal de Birk die netjes verdedigde en ik geen schijn van kans maakte. :thumbs_happy:

Op naar Barber Motorsport Park.

Tot dan!
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Nou dat waren de races wel zeg, niet normaal (in positieve zin).
Net als in Sebring en Mid Ohio heb ik een weg van het middenveld naar voren kunnen vinden.
Dit keer kon ik vanaf P14 aanvangen. Wat betreft race pace zat ik er dit keer minder goed bij dan de vorige 2 race avonden, maar had uiteraard weer zin om de strijd aan te gaan.

In race 1 voorzichtig gestart kon in de eerste ronde meteen 3 plekken pakken. Omdat er ook hier en daar wat auto's van de baan gingen reed ik al snel op P10. Voor mij reden Wouter Sonderwal en Ferhat. Ik had het gevoel sneller te zijn dan beide, maar kwam op een normale manier niet voorbij Ferhat. Gelukkig ging hij eenmalig in de fout en kon ik Wouter onder druk zetten. Hij verdedigde zijn plek met verve en bij een poging hem in te halen verlies ik in korte tijd 3 plekken aan Wouter Bosschieter, Giel en Ferhat. Nu mocht Wouter het bij zijn naamgenoot proberen en dat ging mis. Daardoor reed ik op P9 en zat vlak achter Ferhat. Wat volgde was een heerlijk gevecht en wederom kon ik er gewoonweg niet voorbij. Giel was al van ons weg gereden. Laatste ronde. Ik had mij min of meer al neergelegd bij P9 totdat ik P8 in de schoot geworpen kreeg. Darilho stond overdwars op de baan en net wanneer Ferhat er aan kwam begaf Darilho zich op de race lijn. Ferhat kon geen kant op en botste tegen Darilho op. Ik moest vol in de ankers om niet tegen Ferhat aan te rijden en kon gelukkig mijn weg vervolgen. Wederom was het mij gelukt om pole te pakken voor race 2.

Wetende dat de mannen achter mij een seconde per ronde sneller waren kon ik mij opmaken voor een race waarin ik onder druk zou komen te staan. Dat heb ik geweten. Ik had een poepstart en Giel was beter weg. Echter mistte hij de eerste bocht en schoot rechtdoor. Het leek erop alsof hij niet vol door ging en kon ik P1 weer overnemen. Lang kon ik die positie niet volhouden. Giel was beduidend sneller en twee keer kon hem na het lange rechte stuk blokken. De uiteindelijke inhaalpoging van Giel kwam voor mij als een volslagen verrassing. Ik verwachtte hem echt niet meer en besloot dus niet te verdedigen. Ik was P1, maar ook P2 kwijt aangezien Walther er ook nog voorbij kwam. Daarna kon het grote verdedigen beginnen. Eerst had ik een paar ronden Lennart achter mij aan. Daardoor kon Arjan op een gegeven moment wat proberen bij Lennart. Arjan kwam er ook voorbij en zette mij onder druk. De druk kon ik weerstaan. Lennart en Arjan raakten elkaar op een gegeven moment en had ik heel kort wat lucht. Heel kort want Glenn kwam er dit keer aan. Tot aan het einde zat hij te drukken met een ultieme poging in de voorlaatste bocht. Hij kwam van buiten en het lukt hem toch de binnenkant op de curb te pakken. We raakten elkaar licht, maar ik kon met hangen en wurgen P3 behouden. Met het hoofd als een gepofte ui kwam ik over de finish.

Superblij met het resultaat en ik heb genoten van de harde, maar faire gevechten!
Gebruikersavatar
Darilho da Conceição
Berichten: 157
Lid geworden op: 06 mei 2015, 23:02

Pascal de Birk schreef: 06 nov 2017, 20:27 ... Ik had mij min of meer al neergelegd bij P9 totdat ik P8 in de schoot geworpen kreeg. Darilho stond overdwars op de baan en net wanneer Ferhat er aan kwam begaf Darilho zich op de race lijn. Ferhat kon geen kant op en botste tegen Darilho op. Ik moest vol in de ankers om niet tegen Ferhat aan te rijden en kon gelukkig mijn weg vervolgen. Wederom was het mij gelukt om pole te pakken voor race 2.

Jeetje, ook dat nog ja, ik zag niet dar er iemand aan kwam op dat moment, weet wel dat ik daar niet handig stond, dus wou daar zo snel mogelijk weg... Excuus aan Ferhat bij deze.
Al met al heb ik me gister niet van me beste kant laten zien. En het is ook allemaal niet goed te praten. Maar heb er zeker van geleerd, en zal voortaan op andere wijze handelen, en de rest hun plezier in het racen niet afnemen.

Mits ik nog welkom ben natuurlijk :oops:

met vriendelijke groet, Darilho
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

Darilho da Conceição schreef: 06 nov 2017, 20:49
Pascal de Birk schreef: 06 nov 2017, 20:27 ... Ik had mij min of meer al neergelegd bij P9 totdat ik P8 in de schoot geworpen kreeg. Darilho stond overdwars op de baan en net wanneer Ferhat er aan kwam begaf Darilho zich op de race lijn. Ferhat kon geen kant op en botste tegen Darilho op. Ik moest vol in de ankers om niet tegen Ferhat aan te rijden en kon gelukkig mijn weg vervolgen. Wederom was het mij gelukt om pole te pakken voor race 2.

Jeetje, ook dat nog ja, ik zag niet dar er iemand aan kwam op dat moment, weet wel dat ik daar niet handig stond, dus wou daar zo snel mogelijk weg... Excuus aan Ferhat bij deze.
Al met al heb ik me gister niet van me beste kant laten zien. En het is ook allemaal niet goed te praten. Maar heb er zeker van geleerd, en zal voortaan op andere wijze handelen, en de rest hun plezier in het racen niet afnemen.

Mits ik nog welkom ben natuurlijk :oops:

met vriendelijke groet, Darilho
Och, maak je niet zo druk Darilho...kan gebeuren toch!
We zijn allemaal maar mensen van vlees en bloed.
Ik hoop dat de RC er niet zo zwaar aan tilt, want in mijn ogen waren het niet meer dan zeer lichte race incidenten.
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Afgelopen zondag mijn eerste race gereden voor SRVN en ik heb er van genoten, ook al waren de resultaten minder dan gehoopt.
Ik had gehoopt mij ergens tussen p10 en p15 te kunnen kwalificeren. Als ik mijn trainingstijden had gereden was dit ook zeker realistisch geweest, maar tijden de kwalificatie had ik mijn zenuwen niet onder controle waardoor het helemaal fout ging. P21 was het resultaat :o . Mijn start in race 1 was erg goed aangezien ik na een aantal bochten al naar p16 was gereden, maar helaas gebeurde er toen een ongeluk voor mij, deze kon ik niet meer ontwijken en uitrijden met 3 wielen is ook onmogelijk ;) . Dit hoort jammer genoeg ook bij racen. Race 2 moest ik dus vanaf de laatste positie starten. Ik besloot om het rustig aan te doen bij de start omdat ik deze race graag wou uitrijden. Gestart vanaf p27 en als 18e over de finish gekomen. Hier ben ik toch redelijk tevreden mee. Volgende race hoop ik toch wat meer naar voren te zitten. Ik heb er in ieder geval van genoten :D
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-II”