GT 2017-II | Ronde 3 Assen | 05-10-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-II I Ronde 3
Assen
05-10-2017


Locatie
Assen, Nederland

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Kwalificatierace (15 minuten, formatieronde, staande start)
20.50 - Hoofdrace (45 minuten, formatieronde, staande start, verplichte pitstop)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-II
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Is het mogelijk dat ik deze morgen mee pak als gastrijder?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Even mailen naar de RC met het verzoek.

Rc@srvn.nl

Castrol Racing Team

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

heel kort

beste Q van seizoen aan mijn kant, PB met een volle seconde verbeterd.
beide races :pukey: :pukey: :pukey: :shock: :oops: :kopstooot: :loser1: :eggstick: voor me myself and I !!!
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Hoe kan het nou dat ik 3 x in de pits kom en alleen voor aan op de pacecar plek net voor het stoplicht de rode pijl zie?
Ik kon dus geen pitstop doen 2 x
en ja dan geen brandstof meer en sta je in de pit
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Wat een teleurstelling.

Na een goede P2 in de kwalificatie gaat de eerste start goed. Daarna moeten we een herstart doen en blijft mijn gas hangen (bedankt Fanatec). Ik lag meteen P9. Door een ongelukje in bocht 1 kon ik redelijk snel naar voren. Ger ingehaald en toen achter Gerben aan. Ik was sneller, maar haal maar eens in op Assen. Na twee rondjes in kofferbak, maakte Gerben een fout en ging vol de banden in. Ik kon geen kant op en vloog er bovenop. Schade, pitstop en weg race.

Hoofdrace, prima start, maar vervolgens deed ik een Vetteltje. Mijn teamgenoot Onno was Raikkonen in dit geval. Alleen de Corvette die als Max fungeerde kwam goed weg. Ik vol haaks de muur in. Dacht ik rijd hem wel naar de pits, maar de schade was zo bizar groot, dat ik nog geen 10 meter recht kon rijden. Toch maar aan de kant gezet, omdat het te gevaarlijk was om door te rijden.

De snelheid was er, maar het was niet mijn race. Snel door naar Spa!
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Vanavond ook maar eens meegedaan met de GT's. Wat een vette bakken om te rijden! :kwijil:

Quali: Helemaal verprutst, steeds een foutje in elke lap en daarna zei de pc doe het zelf maar en werd ik eruit gegooid. Helaas, achteraan starten.

Sprintrace: Goede start, kon goed de eerste bochten doorkomen. Tot aan de lange doordraaier. Kreeg een tik van achteren van Berry, gespind en een wiel kwijt. Helaas, naar de pit en door! Na het repareren van de schade was de achterkant niet zo stabiel meer als eerst, maar ach, doorrijden met die hap. Paar rondes later iets te enthousiast in de laatste chicane en de banden in. Helaas, DNF.

Hoofdrace: Starten vanaf P18?. Goede start wederom en wederom goede de eerste bochten door. De incidenten in de eerste paar ronden weten te omzijlen en langzaam opgestegen naar P7? Auto en de banden goed onder controle houden en gaan. Halverwege pitstop gemaakt en weer door. Helaas daarna concentratie even kwijt en een stop&go als gevolg. Jammer. Tempo daarna weer gevonden en langzamerhand weer opgeklommen naar P8. Gaat lekkerr. Ja, ging lekker zul je bedoelen :kopstooot: In de laatste 5 min net iets te wijd en weer een stop&go. Rondje doorknallen en de straf maar doen. Helaas bij het ingaan van de pits net iets te hard en spin ik de banden in... :kopstooot: :kopstooot: Snel omdraaien en gauw naar binnen. Blijkt mijn band RA weg te zijn, niet snel genoeg door en geen pitstop aangevraagd, weg mooie klassering... :kopstooot: :teards:

Al met al geweldige avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar! :thumbs_happy:
Laatst gewijzigd door Edward Hoekstra op 05 okt 2017, 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.
Frank van Roon

Quali ging voorspoedig. Ik had een P5 te pakken en daarmee mijn beste startpositie tot nu toe.

Race 1, ik had een super start en kon van P5 naar P3 gaan, helaas bij de eerste bocht dacht Bas dat hij al in kon sturen met resultaat dat ik achterstevoren stond en achteraan kon beginnen. Niet echt gebaald maar jammer is het wel, gelukkig lag mijn tempo een stuk hoger dan van mijn voorgangers dus kan ik al vrij snel weer aanklampen. Johan had nog iets gezegd over het weaven van mijn kant, ik heb het terug gekeken en het was heel minimaal maar ik zal er de volgende keer opletten. Maar goed een lange tijd lag ik op P9 en door wat schuivers van anderen kwam ik achter Martijn terecht. Nu dacht ik dat Ger een fout maakte en Martijn klapte daar vol in, nu twijfel ik alleen nog of ik Martijn uiteindelijk nog geraakt heb, zo ja dan spijt mij dat want dat was niet de bedoeling en had ook niet gehoeven. Gefinisht op P6, beste resultaat tot nu toe.

Race 2, redelijke start kon naar P5 klimmen maar Rogier dacht een gat te zien, en ja dat was er ook, maar om dan zo de bocht in te gaan vond ik een beetje lomp, maar goed nog 44 minuten en 40 secondes te gaan dus doorgaan. Een ronde later kon ik Bas inhalen maar die besloot wel erg resoluut bij bocht 3 om naar rechts te sturen waar ik nog steeds zat. Maar goed nog 42 minuten en 50 secondes te gaan, dus doorrijden. Toen kwam het geluk toch mijn kant op en maakte Rogier een fout waar Bas vol in klapte en ik ze allebei in kon halen en ik lag op P5. Ik kon de druk goed opvoeren bij Jeroen en hij maakte uiteindelijk een fout waardoor ik op P4 terecht kwam, ik dacht dit wordt mijn beste klassering tot nu toe. Ik kon zelfs naar P3 rijden maar toen begon de shit. Ik reed de pits in en op de een of andere manier zette ik mijn pitlimiter aan maar die ging ook gelijk weer uit, je raadt het al een stop en go, balen. Stop en go genomen en ik dacht met nog 18 minuten te gaan en een aantal heren die nog de pits moesten opzoeken, misschien komt het toch nog goed. Maar nee bij het aanremmen van de GT bocht raakte ik het gras, ik kon hem nog recht houden maar ik ging door de grindbak en door dat miezerige tikje met de muur was ik mijn motorkap kwijt en blijkbaar mijn linker voorwiel, ik wou nog terug naar de pits maar bij bocht had ik geem remdruk en vloog ik in de muur en was ik 3 wielen kwijt. Jammer had een mooie klassering kunnen zijn.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Sprintrace: Goede start, kon goed de eerste bochten doorkomen. Tot aan de lange doordraaier. Kreeg een tik van achteren van Berry, gespind en een wiel kwijt. Helaas, naar de pit en door! Auto zwabberde alle kanten op daarna, maar ach, doorrijden met die hap. Paar rondes later iets te enthousiast in de laatste chicane en de banden in. Helaas, DNF.

Ja sorry man kijk maar in de replay ik probeerde Jesse in alle macht te ontwijken waardoor ik naar rechts kwam.
Maar goed blijft lullig voor jouw sorry.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Eigenlijk 2 hele saaie races gehad maar niet minder blij met het resultaat.

Q had beter gemogen.

R1 had ik geluk dat er 3 auto's in de eerste bocht er vanaf gingen. Kon niet aanhaken bij Niek en reed weg bij Jeroen. Eenzame race dus. P3

R2 prima start. Kon me p3 behouden. Deze race Niek wel wat langer bij kunnen houden tot ik een klein foutje maakte. Daarna was ik de aansluiting en me ritme kwijt. Kreeg het gewoon niet mee voor elkaar strak rond te komen. Achter me kwam Frank op me inlopen maar hij viel na de pitstops weg. Omdat de mannen voor me geen bandenstop deden en zo'n beetje alles achter me wel iets mee had gemaakt kwam ik met een halve sec. voor en achter me over de finish.

Niek gefeliciteerd erg strak gereden
Niek Jacobs
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Dankje René,

was een leuk race avondje. De qualy ging niet echt goed, meer dan P4 werd het niet. Wetende dat inhalen bijna onmogelijk is was dit niet ideaal om een poging voor de overwinning te doen.

De sprintrace had ik wat geluk bij de start en kon ik als 2e de 1e bochten doorkomen. Daarna nog bij Bram aan kunnen haken maar een echte aanval zat er niet in.

De hoofdrace was het plan om de banden zo goed mogelijk te houden en geen banden te wisselen. Het 1e deel van de race kon ik Bram weer bijhouden en met het idee dat mijn banden beter waren probeerde ik na de stop van Bram het gat te dichten. Pitstop was heel spannend maar ik kwam net voor Bram de baan op en kon hem de laatste paar rondes van me afhouden. Mijn 1e overwinning van het seizoen :)

Op naar Spa.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Quali was slecht bij mij en moest starten van p13 of zo.
De sprintrace ging ook niet echt lekker, wel paar leuke gevechten, kwam uiteindelijk op P10 doordat Ger en Martijn de laatste ronde terug vielen.
De hoofdrace ging een stuk beter, beter tempo dan de sprint race en niet betrokken geraakt bij incidenten en kon daardoor ook mijn bandjes ontzien.
Een vroege pitstop gemaakt, waardoor ik later vanzelf wat naar voor kom.
Uiteindelijk lag ik dan ook op P4, het geen volghens mij mijn beste plek is in de GT tot nu toe.
Ik had wel nog een momentje bij de bandenstapels, waar ik rechts de grindbak in schoot en hierdoor kwam Johan tot 3,5 sec van mij, maar ik kon daarna het gat weer groter maken en rustig uitrijden.
Uiteraard heb ik wel geprofiteerd van de problemen van anderen, maar ik ben toch zeer tevreden.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Q was wat ik verwachte P15 moet nog heel erg wenne aan de Viper, maar de start ging redelijk kon aardig aanklampen en alles een beetje bijhouden met als eindresultaat R1 op P8 dank zij de diverse schuivers van andere.

R2 kon ik de hele tijd aardig bij blijven en zefls nog 2 plekken goed kunnen maken tot P6 tot ik schrok van een wagen die gespind was bij de bewuste bandenstapels en van de baan schoof dacht echt dat hij door kwam zetten de baan weer op , maar ja shit happens en een bak schade even 1 ronde aangekeken of de bolide nog te rijden was maar was eigenlijk geen doen dus de Pit maar op gezocht voor reparatie en gelijk maar banden en brandstof.
De race vervolgd op P15 met 1 ronde achterstand wat er voor de rest gebeurde weet ik niet maar Frank zag ik voor me van de baan gaan en plots reed ik op P9 en op de een of andere manier ging ik als 8e over de finish.

Leuke race avond achter de rug met 2X P8 niet slecht , maar weet heel goed dat er wel wat uitvallers waren.
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Race uitslag klopt niet.
Ik dacht het gisteren al te zien.
Ik ben als eerste gefinisht in de roadwork cup.
en zie dat ik als 4e over de finish ben gekomen in de uitslag.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Johan van Doren schreef: 07 okt 2017, 10:00 Race uitslag klopt niet.
Ik dacht het gisteren al te zien.
Ik ben als eerste gefinisht in de roadwork cup.
en zie dat ik als 4e over de finish ben gekomen in de uitslag.
In de XML vindt ik dit:
Ronde 8 - Cut track 1
Ronde 13 - Cut track 2
Ronde 27 - Cut track 3

Resulterend in:
<Penalty et="2920.0">Johan van Doren received Stop/Go penalty, 10s, 0laps for &quot;Cut Track&quot;. Result: penalties=1, 1st=Stop/Go,10s</Penalty>

Niet ingediend dus zegt rFactor dit:
<Penalty et="3039.9">Johan van Doren finished before serving penalty, subtracted 1 lap and adjusted totalET because lapped vehicle within 35 seconds was detected</Penalty>
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Of in het Nederlands : je hebt teveel cuttracks gehad en rfactor heeft je een tijdstraf gegeven waardoor je plekken teruggezakt ben
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Berry Witman schreef: 05 okt 2017, 22:19 Hoe kan het nou dat ik 3 x in de pits kom en alleen voor aan op de pacecar plek net voor het stoplicht de rode pijl zie?
Ik kon dus geen pitstop doen 2 x
en ja dan geen brandstof meer en sta je in de pit
Hoi Berry,

Nav bovenstaande reactie en jouw commentaar op teamspeak waarin je aangaf dat de server niet goed is ben ik eens op onderzoek gegaan.
Ik ben begonnen de XML door de spitten op zoek naar de momenten waarop jij in de pits bent geweest. Dit is in rondje 18 en 24.
Dat is 2x en niet zoals jij aangeeft 3x.
In ronde 18 denk ik dat je binnen was voor het inlossen van een straf omdat je in de ronden 1, 14 en 16 geen ronde tijd hebt staan wat betekend dat er een cut track is gegeven. 3x betekend een bezoekje aan de pits.

Dan ga je in ronde 24 van de baan en loop je een flink wat schade op. Niet alleen je neus en wat ander plaatwerk is verdwenen maar zelfs je linker voorwiel is geheel weg.
Met deze zeer beschadigde auto ga je toch nog het halve circuit over met vele uitstapjes en hinder je zelfs enkele rijders.
Met veel moeite haal je net de pits en kom je aan bij je pitspot. Deze ligt inderdaad helemaal aan het einde van de pits vlak voor de streep waar je de pits verlaat.
Jij remt echter te laat, of je auto remt gewoon door alle schade al helemaal niet meer en schiet je pitspot voorbij inclusief de pit exit lijn.
Dus voor rFactor heb je op dat moment de pits alweer verlaten en verdwijnt je mogelijkheid tot het maken van een pitstop.
Je gaat vervolgens achteruit en hindert opnieuw iemand die een pitstop wil maken.
Uiteindelijk wil het allemaal niet lukken en besluit je met de zwaar beschadigde auto weer de baan op te gaan.
Gelukkig besluit je op het laatste moment dat dit toch niet helemaal slim is en druk je op escape.

Ik denk dus dat jouw conclusie over het niet goed staan van de server of dat de pitspot niet goed zou zijn onjuist is.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Fijn Martijn dat je zo'n goede reportage hebt gemaakt en daarbij diverse punten speciaal hebt aangestreept
Of dat nu wel of niet bij de vraag hoorde.

Laat je onafhankelijk beeld niet vertroebelen omdat ik de vorige Race met een bepaalde rijder van het "HID team " een discussie heb gehad, er was gewoon geen rode pijl + vak aanwezig ongeacht dat ik idd iets doorschoot.
De pacecar plek is geen normale plek voor het tanken net een meter voor de pitexit streep
Daarbij kon ik niet weten dat op dat moment net een rijder binnenkwam die net precies daar moest wezen.
dat ik stationair 3 rondes in de pit heb gestaan een aan het eind van de race met 0.3 liter brandstof nog over de lijn reed was een bewuste actie in de hoop dat Rfactor mij nog als " rijder zou detecteren " om zodoende niet als "DNF" te boek zou staan.
Het was helemaal niet de bedoeling dat ik met schade zou gaan rijden waarom jij mij hier op het forum belachelijk wilt maken snap ik niet.
Het was jammer ik reed op P7-9 en als ik wel had kunnen tanken/repareren was ik nog wel 12e geweest reparatietijden zijn korter nu.

Gr. Berry
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Berry, ik heb het ook even bekeken, en sorry dat ik het zeg maar jij wist precies waar je plek was ivm met je stop en go.
Dat je door een zwaar beschadigde wagen je plek voorbij glijd is geheel en al aan jezelf te wijten, je zou na die paar uitstapjes met 3 wielen toch wel moeten kunnen aanvoelen dat je wagen niet of heel veel minder aan remkracht heeft.

De opties waren naar mijn persoonlijke mening als volgt:

1: Stoppen na de frontale crash op de bandenstapel
2: Stoppen na het compleet niet kunnen remmen en dus wederom opzoeken van een bandenstapel een bocht later
3: Stoppen na de volgende crash wederom een bocht later
4: Stoppen na het compleet missen van de pit ingang door dezelfde problemen met de wagen
5: Veel eerder remmen in de pits.

Komt misschien hard over en dat is niet de bedoeling, maar het mooie van rF2 is dat je in de replay iemands auto kan overnemen en dus zelf kan ervaren wat die persoon ervaren heeft.

Hier een filmpje van mij in jouw auto vlak nadat jij toch de pits weet in te komen (Bij mij zie je geen pedaalactie omdat dit live is opgenomen.):



Nogmaals, dit is niet om jou aan te vallen of Martijn te verdedigen, dit is gewoon wat ikzelf ondervonden heb in precies dezelfde omstandigheden als jij het ervaren hebt, met als enig verschil dat ik de eerdere 3 crashes en het missen van de pits overgeslagen heb.

Ps:
Het was jammer ik reed op P7-9 en als ik wel had kunnen tanken/repareren was ik nog wel 12e geweest reparatietijden zijn korter nu
Je had 1214 seconden schade, zo lang duurde de wedstrijd niet eens meer
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Mmmm, ik meen dat er gezegd werd door Ruben dat de reparatie tijden verkort waren tot 30-60 sec. afhankelijk airo/suspension schade
Maar goed het ging mij erom dat ik een vraag had hoe het kon dat ik geen rode Pijl-vak had ten tijde van het pitten voor brandstof.
W.A.W. mijn race stopte daar omdat ik niet kon repareren en ook niet tanken.

Dat ik in de bandenstapel belande en beschadigt naar de pit reed en onderweg slingerde door suspension schade doet niet ter zake. Iedereen die dat ooit heeft gehad weet dat je dan geen rechte lijn meer kan rijden rijden dus dat is niet zo vreemd.
Ja ik had op escape kunnen drukken maar er waren zoveel mensen uitgevallen dat punten mogelijk waren door te gaan repareren en tanken
Om dit nu speciaal aan te scherpen op het forum zie ik de meerwaarde niet van in.
Zoals je ook in het filmpje zag had ik geen pit vak jij wel.

Maar goed het heeft geen zin om op het Forum over en weer te gooien, laten we hopen dat we gewoon weer onze gewone pitbox
Plek terug krijgen :mrgreen:
Gesloten

Terug naar “SRVN GT 2017-II”