Radical 2017-II | Race 5&6 Oulton Park International | 28-09-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Radical 2017-II Race 5&6
Oulton Park International
28-09-2017


Locatie
Cheshire, Verenigd Koninkrijk

Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Radical 2017-II
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Eigenhandig getting swamped een nieuwe definitie gegeven, waar 1 foutje toe kan lijden... Gelukkig allemaal clean er langs waarbij 1 held zelfs in de dubbele rechter :whoaoh:
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Leuk om weer eens stream te doen! Gave race gezien!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

het was gewoon drie keer niks in twee races op zich dus ook best nog knap.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

René Hoogterp schreef: 28 sep 2017, 22:21 Leuk om weer eens stream te doen! Gave race gezien!
Jammer dat je er niet bij was, voor 't kampioenschap! Maar duty calls heh :D

Listig baantje hoor. Ik dacht gister tijdens het setuppen alles wel voor elkaar te hebben met uitzicht op een 1.34 hoog, maar het was in de race wel even andere koek. Op zich redelijke punten gescoord maar dat had beter kunnen zijn. Wie gaat er dan ook drinken op dat korte rechte stukje om vervolgens het gras in te rijden.... Oja ik :D

Cya in Oscherscleben ^^
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Speciaal voor Kevin:

Knopje op het stuur en slangetje in de mond (net echt).
Niek Jacobs
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Zelden zo vermaakt als tijdens deze races. Voor het eerste een SRVN race met 3 schermen gereden maar het klopte allemaal nog niet helemaal en de frame rate leek wat laag (gaf wel 100+ aan). Desalniettemin viel het tempo niet tegen en kon ik 2x het podium pakken. De 2e race was vooral vermakelijk om van de 8e naar de 2e plaats te rijden, inhalen kan dus wel Robin ;)
Felicitaties aan beide winnaars.
Ruud van Heijster
Berichten: 117
Lid geworden op: 04 dec 2014, 18:24
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Venlo

Dit wat inderdaad een heerlijke race, vooral race 2 nog lekker in gevecht geweest met van Doorn.
Elkaar goed laten leven en uiteindelijk er toch naast kunnen zetten.
Congrats voor beide winnaars!
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Teleurstellende races gehad gisteren..
Kwali was nog wel in de top 10 maar een slechte start en aan de buitenkant zitten in de eerste bocht koste me gelijk de nodige plekken.
Proberen terug te komen lukte wel maar daarna elke keer een fout gemaakt dus kon ik weer opnieuw beginnen.
Uiteindelijk p11 gefinisht.

Race 2 was er 1 om snel uit me geheugen te wissen. Had een goede start en kon een plekje pakken. Bij het aanremmen van de hairpin ging het fout. Tikte lichtjes de achterkant de Arjan aan waardoor ik onbalans kreeg. Helaas kreeg ik daarna een tik van achter waar door ik de baan af schoof. Vanaf achteraan werd het lastig terug naar voren te komen. Inhalen is erg lastig op deze baan. Kwam vast te zitten achter 2 mannen die ik niet snel voorbij kon komen. Na de eerste bocht ging het dan fout. Ik nam veel meer snelheid mee door de eerste bocht dan de persoon voor me. Zo veel meer dat ik het niet verwachten en voor ik het wist tikte ik zijn achterkant aan en stond ik weer in de bandenstapels. Nog geprobeerd de pits te halen maar de auto was dusdanig beschadigd dat ik hem langs de baan stil moest zetten.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Niek Jacobs schreef: 29 sep 2017, 08:46 Zelden zo vermaakt als tijdens deze races. Voor het eerste een SRVN race met 3 schermen gereden maar het klopte allemaal nog niet helemaal en de frame rate leek wat laag (gaf wel 100+ aan). Desalniettemin viel het tempo niet tegen en kon ik 2x het podium pakken. De 2e race was vooral vermakelijk om van de 8e naar de 2e plaats te rijden, inhalen kan dus wel Robin ;)
Felicitaties aan beide winnaars.
En hoeveel van die inhaalacties zijn gemaakt zonder dat er fouten werden gemaakt door de mensen die je inhaalde? ;)

--

Het was een beetje een frusterend avondje die begon bij de start. Op de een of andere manier viel de auto telkens terug in de toeren bij het starten, daar waar de starts dit seizoen best goed waren tot nu toe. Hopelijk ligt het alleen maar aan dit circuit, maar het verprutste mijn eerste race compleet. In race 2 had ik geluk, ik was precies goed weg waardoor het terugzakken van de toeren wat werd gemaskeerd. Ik zou willen zeggen dat ik een leuk gevecht had met Denny, maar het was eerder frusterend door het gebrek aan plekken waar je iets kon proberen. Ik was bijvoorbeeld erg snel in sector 1, maar waar ga je hem er dan naast zetten? Net op het moment dat ik het helemaal had gehad, je ziet mij misschien ook wel een beetje slingeren uit frustratie, ging het een paar bochten later mis voor Denny die iets te wijdt ging in die snelle dubbele rechter knik. Ik weet niet of het aan de achterblijver lag die ervoor reed of niet, maar dat was het moment en daar profiteerde ik van. Daarna eindelijk vrij baan en lekker kunnen sturen. Al met al weer een overwinning dus mag ik niet klagen.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Ik had een lekkere weigerende hardware avond.
Eerst de oculus die een beetje overspannen was waarbij ik gewoon bochten miste.
Race 2 dit opgelost maar toen stond mijn nieuwe Fanatec stuur op standje Scania waarbij ik bij elke bocht ff serieus moest indraaien.
Het was gewoon niet te doen en maar gestopt.
De rest van de avond maar gespendeerd om de hardware te controleren en te finetunen.
Volgende race hopelijk een beter resultaat.
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Leuke race gehad, Vooraf iets meer getraind. Deze auto vereist dat ook. In het begin van het seizoen werd verteld in de livestream dat dit een mooie beginnersklasse is. Vergeleken met de DTCC zou ik het niet zo willen noemen. Zonder training sta je zo 5 seconden achter de snelle mannen.

Maar lekker getraind. Redelijk stabiele auto gebouwd. Ik was alleen de start vergeten te oefenen. En juist daar gaat het dan fout. En terecht.

Verder best leuke treintjes gezien en leuke eerlijke battles.

Mijn 1e race werd bepaald door de start en daarna was het zoeken naar plekken. Tevreden over de finish.
2e race weer een start fail. Leuke trein met Twan en Thijs. En volgens mij zat Gert ook te pushen met zijn hogere pace.

Helaas een over correctie van Twan in "druids corner" wat mij een scheve auto bezorgde en toen moest ik vechten voor de plekken.
Toch gefinished met een smetje in de laatste ronde met Maurice Willems in "knickerbrook" Waarbij hij echt de deur dichtsmijt. Maar zijn plek was prima verdiend dus goed zo.

Al met al leuke avond gehad en blij dat ik 1e reserve mag zijn in deze leuke cup!
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Jos van der Sterren schreef: 29 sep 2017, 15:18 Race 2 dit opgelost maar toen stond mijn nieuwe Fanatec stuur op standje Scania waarbij ik bij elke bocht ff serieus moest indraaien.
Het was gewoon niet te doen en maar gestopt.
De rest van de avond maar gespendeerd om de hardware te controleren en te finetunen.
Volgende race hopelijk een beter resultaat.
Jos,
Heb je ook gekeken bij "tuning" van de radical?
Misschien zeg ik iets overbodigs en klink ik als een amateur. Maar er zijn 2 fixes uitgebracht blijkbaar en mij heeft het geholpen met een "G29" door fix 2 te gebruiken.

Ik heb het verder nergens uitgelegd zien staan. Maar het heeft wel degelijk effect.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Leuke avond achter de rug het vele trainen zorgde er voor dat ik niet mocht klagen over mijn start positie P13 en na wat ik toch wel een bliksemstart ervaarde en wat problemen van andere in de 1e bocht kon ik een paar plekken opschuiven. daarna nog lekker door kunnen rijden en uiteindelijk toch op een 12e plek te eindigen.

Race 2 wil ik eigenlijk zo snel mogelijk vergeten de start was ruk, bocht 1 te ver naar buiten laten drukken en op het gras yep dan kan je het vergeten, uithuilen en er toch nog wat van proberen te maken maar helaas, er dook een blauw witte wagen voor me op ( door gebruik Oculus en DX11 geen namen boven de wagens) die toch wel heel vroeg op de remmen ging den 200 mtr voor een / elke bocht kon de 1e keer me eigen er nog uit redden, maar na denk 1 ronde was ik het wel zat dat vroege remmen dus probeerde bij de chicane een betere exit te krijgen (wat me lukte) en bij de volgende chicane zat ik aan de buitenkant en plots kon die wel laat remmen waardoor ik niet kon insturen (anders waren we er beide afgeknald) en belande ik in de bandenstapel (ophanging naar de KL...).
Toch naar de pits kunnen komen (waarbij ik in de stream zag dat er iemand waarschijnlijk schrok dat ik in het gras reed en daardoor te wijd ging en een plek verloor SORRY als dat het geval was) en wat denk je 400 sec rep enz race over motor uit.
Maar bloed kruipt waar het niet gaan kan dus denk met nog 3 min te gaan toch maar weer de baan op gedoken, maar zo'n achterstand en was in de buurt van de top terecht gekomen en daar wilde ik geen problemen veroorzaken dus wagen in de pits geparkeerd en wachten tot de finish.

Op naar de volgend en zien wat dat brengt ROLLATER
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Bedankt Jeroen ik zal er vandaag eens naar kijken!
Gesloten

Terug naar “SRVN Radical 2017-II”