F2000 2017-II | Race 5&6 Sebring | 24-09-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-II Race 5&6
Sebring
24-09-2017


Locatie
Florida, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, staande start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Bijzonderheden
Rijders dienen bij het aansnijden van bocht 1 links van de pitsuitgang te houden. Ook als de paaltjes weg zijn gereden dient men links van de lijnen te blijven.
Afbeelding

De voorlaatste bocht mag wijd ingestoken worden. Rijders mogen hier eventueel met vier wielen buiten de lijnen geraken. Bij het uitkomen van de bocht mag de gehele curbstone gebruikt worden.
Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-II
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op, aanvulling in de top post.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Mijn eerste races die ik mee kon doen dit seizoen. Heel weinig kunnen oefenen in race 1 nog een paar gevechten gehad. Op het einde nog van de baan gespind en Marcel Karreman meegenomen toen ik terug de baan op gleed. Nogmaals excuses. Op p20 geëindigd. Race 2 was van korte duur. Wing endplate linksvoor eraf gereden bij de start en door onoplettendheid op het rechte stuk naast de baan terechtgekomen. Toen maar gestopt, want de rug hield het ook niet veel langer vol.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Sorry hoor, maar ik ben er echt klaar mee. Ik heb na vorig seizoen en dit seizoen in de F2000, na constante klappen van anderen, niet zo heel veel zin meer om elke zondag mijn tijd weg te gooien voor beuk races. En ik weet het, we kunnen een protest indienen, heb het ook meerdere keren gedaan vorig seizoen. Het is dan ook leuk en aardig dat er dan een straf wordt uitgedeeld (of soms niet), maar het probleem wordt nooit opgelost, want het gedrag lijkt niet bepaald te veranderen. Men blijft maar op je insturen. Zodoende dus even geen zin meer om als boksbal over de baan te gaan. :)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Als kijker van de stream moet ik concluderen dat er elkaar weinig gegunt wordt, alles lijkt met het mes tussen de tanden te moeten of het nu kan of niet. Een paar tandjes minder zou niet verkeerd zijn, dan komt srvn wat beter uit de verf op motorsport.com
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Poeh poeh, wat weer een avond. Race 1 redelijk netjes van P6 naar P2 gereden ondanks een redelijk vage set up. Race 2 was na 4 bochten al voorbij door een incident met Kai, bij de exit van de bocht zat ik aan de buitenkant, maar er werd me geen ruimte gegund helaas waarop we allebei de baan afschoten.

Vanaf P25 toch nog naar P8 gereden waar ik redelijk content mee ben. Door de schade (ophanging schade, stuur 25 graden naar links op het rechte stuk) reed en gleed ik een seconde per ronde langzamer dan mijn eigen race pace, daar baal ik wel van aangezien het zonder schade nog een hele leuke race had kunnen worden.

Ik sluit mij aan bij de reactie van William, het is jammer dat elkaar geen ruimte gegund word. Het is leuk om op het limiet te racen en elkaar zo min mogelijk ruimte te geven, maar geef elkaar alsjeblieft liever 1 meter teveel ruimte, dan 1 meter te weinig.. dat houdt het racen voor iedereen leuker en spannender.
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Ruben excuus! Ik had echt niet door dat je je geraakt had. Zie net in de stream wat er gebeurde. Sorry. (Ben aan het sparen voor twee extra beeldschermen, hopelijk helpt dat)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

André Geuze
Berichten: 97
Lid geworden op: 27 mar 2016, 16:52
Racestuur: Fanatec CSW Base 2.5 + Formula
Locatie: Almere-Stad
Contact:

Volledig eens met bovenstaande reacties v.w.b. dit boksbalkampioenschap. Dan ben je die persoon die ruimte geeft en wordt je er alsnog afgetikt. Resultaat ergens P20+++. De motivatie om nog door te rijden is ver te zoeken, maar ik kijk het nog één volgend evenement aan.

We zien elkaar in Mid-Ohio!
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Ik denk niet dat er heel anders word gereden hier dan in andere kampioenschappen.
Verschil is alleen dat je bij de touringcars deur aan deur kan rijden en dat kan met openwheelers gewoon niet.
En dat lijken de meeste niet te beseffen.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Wat de gedachtegang als je elkaar inhaalt zou moeten zijn bij een vriendschappelijke simrace vereniging..

Op een.. hoe komen we samen veilig de bocht door, en verpest ik niet iemands race door deze actie?
Dan pas op twee.. Als het antwoord ja is (ja, ik verpest niet iemands race door deze actie), dan kun je de inhaalmanoeuvre plaatsen om er zelf beter van te worden. Namelijk een positie opschuiven.

Wat ik heel veel zie is dat het bij veel mensen precies omgedraaid is. De drang om plekjes op te schuiven, ten koste van alles. De "je laat me erlangs of we vliegen er samen af" attitude. Knap hoor.. als dat niet fout gaat is dat puur omdat de andere coureur risicomijdend is, maar op die manier wil je natuurlijk geen positie opschuiven.

Het was vanavond niet mijn raceavond, maar heb wel paar leuke battles gehad (al was dat vaak met een krom stuur :-P) Echter ook heel veel incidenten gezien voor m'n neus. Mede natuurlijk door de lastige baan, maar voornamelijk veel ongelukken die ik al van mijlen ver aan zag komen met als reden uitgelegd in alinea hierboven. Erg droevig, en het zijn vaak dezelfde mensen met deze twijfelachtige rijstijl. Het kan toch wel een keertje normaal?

Hopelijk wordt het weer wat gezelliger op mid ohio.

Iig gefeliciteerd Walther en kai!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Pff, lastig avondje.

Q ging goed met P4. Ik reed 3 goede rondjes, maar het perfecte rondje zat er niet tussen.

Race 1. Start was ok, pakte Gerben in bocht 1 en haalde Glenn en Walther in na het moment in de hairpin. Kon de eerste rondjes Kai wel bijhouden, maar na ca. 5min niet meer en moest ik in m'n spiegels kijken. Glenn haalde me in waarna ik kort op het zat, en hem aantikte op het moment dat hij remde. Ik remde volgens mij op dezelfde plek als altijd, maar had iets meer afstand moeten houden. Bij het uitkomen van de bocht ging ik even van m'n gas om te kijken of ik Glenn voorbij kon laten, maar had Gerben onder m'n achtervleugel zitten, waardoor er eigenlijk geen ruimte was om van m'n gas te gaan. Eén bocht later schoot Glenn helemaal van de baan waardoor de kans verkeken was. Daarna in gevecht met Gerben, waarbij ik een lagstoot had en daardoor bovenop Gerben belande. Gek genoeg precies op dezelfde plek als waar vorig seizoen Glenn en Kai op elkaar klapten door het zelfde probleem. Ik was alleen m'n voorvleugel kwijt, dus de schade leek mee te vallen, vooral blij dat Gerben geen (zichtbare) schade had. Vervolgens rustig naar de pits, waar ik vervolgens 85s stil stond voor een nieuwe voorvleugel, en nog 20L brandstof, was ik vergeten op 0 te zetten...Daarna nog even 82kph gereden in de pits, waardoor ik een ronde later weer naar binnen mocht, en er sowieso geen gang meer in zat doordat ik brandstof had voor 40minuten. Ik lag al op een rondje door het vervangen van de voorvleugel, dus dat maakte eigenlijk geen bal meer uit. P24. Best jammer zo'n lagspike als je op P2 ligt! Ik had al een niet helemaal soepele FPS (ca. 40 bij de start), dus misschien dat het daarmee te maken had.

Race 2 met frisse moed gestart vanaf P24, met als doel een mooie inhaalrace, hopelijk richting de top 10.
Ik had wat contact bij de spins in bocht 1, maar kwam er ongeschonden uit. De race bestond daarna uit het voorbij rijden van gestrande auto's, met hier en daar een echte inhaalactie. Heb leuke gevechten gehad, en zat met nog 10min te gaan op P7, waarna de opmars stokte. Zat de laatste ronde links naast Giel richting de hairpin, toen een achterblijver (begrijpelijk) van z'n gas ging voor de remzone, maar wel precies op mijn lijn. Moest vol in de ankers om achter Giel aan te kunnen sluiten, wat gelukkig goed ging. Gefinisht op P6, waar ik alleen maar tevreden over kan zijn natuurlijk.

Wat betreft de discussie hierboven, lang verhaal kort: wat Misha zegt.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Q op P15 hetgeen een beetje tegenviel.
Door nog openstaande penalty op P25 begonnen en dan weet je dat het lastig gaat worden aangezien inhalen niet erg eenvoudig is.
Uiteindelijk naar P16 gereden.
Race 2 diverse leuke gevechten gehad, waarbij ik het beukgedrag in ieder geval niet heb gezien. Uiteindelijk naar P7 gereden en daar bijzonder tevreden mee.
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Derde weekend F2000 en ik heb weer genoten.

Kwalificatie P5. Vier tienden sneller dan mijn beste rondje tot dan toe. Dus tevreden over de snelheid al kwam ik niet verder dan P5.

Race 1: had een super start, bewust mn auto schuin op de grid gezet om in het geval van een superstart er goed langs te kunnen… en zo kwam het uit. Al kon ik maar 3 bochten genieten van mijn eerste plek. Na het verliezen van P1 was mn ritme weg en maakte ik nog een paar foutjes gelukkig zonder impact voor anderen. Kwam daarna in een mooi gevecht met Ruben, Arjen en Wouter meen ik. Ging er fair aan toe maar wel heeeeel close racing, thanks, vond het erg leuk. Midden in de race kwam ik door wederom een stuurfout in gevecht met Andre. Bij de snelle chicane dook hij naar binnen waardoor ik via de undercut weer langszij kwam. Ik liet hem te weinig ruimte bij nader inzien waardoor we elkaar licht raakten maar dat leidde wel tot een spin van Andre, excuses Andre. Uiteindelijk met wat schade uitgereden op P5.

Race 2: Start was wederom goed, ging van 4 naar 2 om vervolgens lekker met Stijn te vechten. In de eerste ronde haalde ik hem in, daarna kwam hij terug op de eerste plek door een foutje van mij in de laatste bocht waarna ik hem in ronde 2 week buitenom inhaalde. Tijdens die inhaalactie raakten we elkaar maar na de replay gekeken te hebben durf ik toch te zeggen dat ik daar geen fout maakte, wel zonde dat het Stijn zijn race kostte. Daarna alleen gereden tot de laatste drie rondjes waar Pascal gevaarlijk snel dichterbij kwam. Helaas voor hem duurde de race net te kort, hij had de overwinning verdiend. Ik mocht dus nummer drie incasseren 😊

Kai gefeliciteerd met de winst in race 1!

Op naar het altijd zonnige Mid Ohio!
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Het was zondag 24 september 2017 zo rond de klok van 20:15.
Bijna 30 man was zich aan het voorbereiden voor een kwalificatie en vele anderen waren de pc aan het opstarten om vervolgens het SRVN YouTube kanaal te gaan bezoeken.
Inmiddels is het maandag 25 september en beginnen de stofwolken weer te dalen en start de reflectie op de afgelopen race.
Enkele personen hebben al een stukje reflectie geschreven op het forum en vele anderen doen dit waarschijnlijk nog tussen de oren.
Of, zoals we dat binnen de RC doen, sturen we elkaar berichtjes via WhatsApp.
Hoewel we als RC over enkele zaken het niet helemaal met elkaar eens zijn is er wel 1 ding waarover we het unaniem eens zijn.
Het rijgedrag bij de F2000 is niet goed.

De discussie binnen de RC is wat we hier nu aan kunnen doen.
De afspraken binnen SRVN zijn echter vrij duidelijk.
De RC mag zelfstandig optreden bij startcrashes en tracklimits maar verder mag het alleen acteren op ingediende protesten.

Bij deze willen we als RC dan ook een ieder oproepen om vooral protesten in te dienen als je van mening bent dat je slachtoffer bent van een of andere actie.
Op het forum vermelden dat je het gevoel hebt als boksbal te dienen is een optie maar zal dit echt het rijgedrag gaan veranderen van die personen?
Dus ben je nu van de baan getikt of buiten de witten lijnen ingehaald, dien dat protest in en laat de RC dit gedrag aanpakken.

Klik op deze link om naar het protestformulier te gaan en laten we er met z'n allen voor gaan zorgen dat de F2000 een mooi en fair kampioenschap wordt.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Arjan Veltens schreef: 24 sep 2017, 22:08 Poeh poeh, wat weer een avond. Race 1 redelijk netjes van P6 naar P2 gereden ondanks een redelijk vage set up. Race 2 was na 4 bochten al voorbij door een incident met Kai, bij de exit van de bocht zat ik aan de buitenkant, maar er werd me geen ruimte gegund helaas waarop we allebei de baan afschoten.
Nadat ik de replay heb terug gezien zie ik het nog steeds hetzelfde en sta een beetje te kijken van je reactie, jammer. Juist jij anticipeert altijd op dit soort momenten en dat is ook de reden dat je het zo goed doet los van het feit dat je gewoon simpelweg heel goed ben met een stuur in je handen, respect daarvoor.

Als je er al naast zat was dit niet meer dan een voorvleugel of hooguit de helft van je voorwiel en ik kan dat op dat moment nooit gezien hebben, ik heb op dat moment ook oog voor de mensen links naast me en voor me omdat het na 4 bochten nou eenmaal erg druk is. Het is dan ook vrij risicovol om daar te zitten op dat moment van de race in de eerste ronde. Doordat je mij aantikt verlies ik de controle en schieten we er allebei vanaf, was niet nodig geweest. Als je er vol naast had gezeten was ik 100% schuldig en zou je post terecht zijn geweest. Sterker nog ik zou zelfs openlijk het boetekleed aantrekken. Nu vind ik van niet en hoop dat dit komt omdat je vrij snel na de race deze reactie plaatst zonder eerst de replay te hebben gezien.

Zoals ik het zie heb ik gewoon de racelijn en wijk daar niet vanaf met rare of onverwachtse bewegingen. Ik probeer te anticiperen op wat er voor me gebeurt, als jij dat ook had gedaan zou race 2 er anders uit gezien hebben. Ik weet niet wat ik anders had kunnen doen in deze situatie, wellicht dat ook ik de volgende keer toch maar de rode loper voor je zal moeten uitleggen. Ik zou niet weten wat je anders verwacht...

Walther gefeliciteerd met p1 in race 2 goed gedaan!
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ik denk dat het verstandig is als we dit binnenkort gewoon even op Teamspeak het erover hebben, dan praten we het wel uit.

Even kort zoals ik het zie; Ik had hier eigenlijk een heel verhaaltje getypt, maar het komt er eigenlijk op neer dat ik verwacht had dat je me had gezien en mij daarop ruimte zou laten bij het uitkomen van de exit. Vandaar mijn frustratie.

'' ik kan dat op dat moment nooit gezien hebben''
Na het zien van de replay ben ik van mening dat je wel had kunnen zien dat ik aan de buitenkant zat (als je in de spiegel rechts kijkt zie je me heel groot in beeld, na jou uitleg snap ik wel waarom je het niet hebt gezien), op het moment zelf had ik niet het gevoel dat ik enig risico nam omdat ik vertrouwen had in elkaar. Als ik bij mijzelf onboard kijk, dan zie ik dat ik in het midden van de bocht voor 90% naast je zit, waarop ik verwachte dat er bij de exit van de bocht ook rekening met me word gehouden.

''Zoals ik het zie heb ik gewoon de racelijn en wijk daar niet vanaf''
In de 1e ronde is het in mijn ogen niet vanzelfsprekend dat je de racelijn aan kan houden en daar niet van af hoeft te wijken, maar dat terzijde.

Maar goed, no hard feelings.. de opmerking van mij gister na de race had niet gehoeven. Ik hoop niet dat dit bericht heel offensief lijkt, want zo bedoel ik het niet. Dat is ook gelijk de reden waarom ik het er liever op TS over heb.
Stijn Handgraaf
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 jul 2017, 10:35
Racestuur: T300RS Ferrari Alcantara

WaIther Berk schreef: 25 sep 2017, 22:25 Race 2: Start was wederom goed, ging van 4 naar 2 om vervolgens lekker met Stijn te vechten. In de eerste ronde haalde ik hem in, daarna kwam hij terug op de eerste plek door een foutje van mij in de laatste bocht waarna ik hem in ronde 2 week buitenom inhaalde. Tijdens die inhaalactie raakten we elkaar maar na de replay gekeken te hebben durf ik toch te zeggen dat ik daar geen fout maakte, wel zonde dat het Stijn zijn race kostte. Daarna alleen gereden tot de laatste drie rondjes waar Pascal gevaarlijk snel dichterbij kwam. Helaas voor hem duurde de race net te kort, hij had de overwinning verdiend. Ik mocht dus nummer drie incasseren 😊

Kai gefeliciteerd met de winst in race 1!

Op naar het altijd zonnige Mid Ohio!
Ik denk dat het ook een raceincident was. De ruimte was er wel, maar ik remde wat harder dan dat jij deed en dus raakte ik met mijn voorwiel jouw achterwiel. Het stomme is alleen dat het ook in de eerste ronde gebeurde, toen raakte we elkaar ook op dezelfde manier, alleen met (gelukkig) minder grote gevolgen.

Later in de race kwam ik ook nog in aanraking met Kai. Dat was op precies dezelfde manier als bij Arjen. Ik werd op het gras geduwd en de muur kwam steeds dichterbij (want daar zit die wegversmalling). Ik had verwacht dat ik wel wat ruimte kreeg om weer terug op de baan te kunnen, maar je liet hem staan. Remmen was ook geen optie, want dat waren onze wielen sowieso in elkaar gegaan en lagen we samen in de muur. Sorry, maar ik moest forceren om zelf terug de baan op te kunnen en dat resulteerde in een spin. Ik had het niet zo willen doen, maar ik denk dat de gevolgen nog groter waren als ik het anders had gedaan.

Op naar Ohio!
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

ging gezien 0 voorbreiding best aardig goed
P15 en P11
jammer was dat ik een paar keer tijdens de race mijn Force Feedback moest resetten.
Niet lekker als dit in een bocht gebeurt (zoals laatste bocht) maar kon met wat plekken verlies in ieder geval verder.

heb wel 2 wing end plates eraf gereden in race2 bij late remacties, daarvoor excuus.

Over algemeen vond ik ook dat er heel veel acties geprobeerd werden op plekken waar het eigenlijk niet echt kan terwijl de voorste rijder ruimte laat.
Het is gewoon heel lastig om als voorste rijder te bepalen of iemand er genoeg naast zit en je dus wel ruimte moet laten.
Assetto heeft een helicopter view plugin wat hier wel bij helpt. weet niet of die bij rfactor2 bestaat.?
en nee het is inderdaad dan weer niet helemaal realistisch maar feit is dat we met een plat scherm voor onze neus zitten (behalve Rift mensen) en dus niet effe naast ons kunnen kijken.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Weet je het niet zeker? laat ruimte!

Verder, Crew Chief :)
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-II”