Project CARS

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

en als we dan toch al met nieuwe sims titels aan het gooien zijn.
Nog iemand die project Cars heeft draaien?

Vandaag junior accountje gekocht. Deze Sim Is (ook) nog beta maar kan er wel in mee testen.
Valt me niet tegen, wel heel andere G27 settings moeten zetten als normaal in Rf
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik heb me er nog niet aan gewaagd. Ik weet niet zo goed van het project moet vinden.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik zit als junior op build 106 met patc 108 mAaandelijks update. zie hier beelden
build 121





gelikt en ik had behoorlijk moeite de wagens onder controle te krijgen, heerlijk drfiten in de caterhams tot ie opeens weg is :D


zie forum op http://forum.wmdportal.com/forum.php
Maurice Zondag

Dat ziet er wel goed uit. Ook ff een account aangemaakt. maar eens proberen.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ziet er heel mooi uit. Maar ja, tijd hè? Tijd en geld, daar heb ik een chronisch tekort aan....
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Heb deze week wel wat meer tijd dus wat laps gedaan op aantal circuits in de verschillend auto's.
Sommige tracks zijn nog erg beta (spa is alleen laagje asfalt op een hobbelige laag groen :))

maar de beschikbare autos zijn al heel netjes. User interface zuigt nog behoorlijk vind ik zelf.
Ziet er er miminalistisch uit maar In de DX11 versie klopt bij mij gewoon niet waar ik met muis klik, moet met muis naast button klikken om verder te kunne, saven setup begrijp ik n og steeds niet helemaal.....tot zover "klachten"over beta status maar dan kom je op de track terecht.....en gaan de remmen los.

welke car ik ook pak vind het rijgevoel van de cars gewoonweg heerlijk. Stapte naar een paar laps weer even over naar RF en race07, mensen wat een wereld van verschil.
Ik begreep opeens helemaal de opmerking die Tim huppelepup van ISI een keer op forum heeft geroepen : als je Rf2 hebt gereden kun/wil je geen Rf meer spelen. Dat had ik dus ook toen in van Pcars naar Rf terug ging. Het voelde echt aan alsof ik terug ging naar gevoelloos over ijs glijdende auto's.

Ik rij in pCars in 1920x1080 Dx11 mode alles op ultra en haal 30-60 FPS (duo core 3ghz en ATI 5900 series ) maar bijna nog alleen private runs alleen op de baan gedaan. Zometeen eens een paar races met wat cars on track doen om impact op FPS te zien.

In het ezine (meen in paddock topic ) waar stuk met rijverslag over Rf2 in staat is ook een artikel over pCars te vinden en daar was men net iets minder lovend over pcars als over rf2 maar toch ook behoorlijk enthousiast . Als dat betekent dat Rf2 nog beter is in handling..... :D :D :D is het al eerste deel van januari, waar kan ik bestellen........

en last, mocht iemand me zoeken in pCars geepeester is de naam 8-)
André Veenhuijsen

Ben het eens met Ger qua handling en menu´s ja daar valt nog wel wat aan te schaven. Ben bekend onder aveenhuysen. Favoriete auto nog niet echt gevonden. Maar ja heb pas met een Ariel over Bathurst gereden en met een LX4 over Bologna. Vandaag maar eens lekker verder testen en online. :)
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Ger Peeters schreef:Heb deze week wel wat meer tijd dus wat laps gedaan op aantal circuits in de verschillend auto's.

welke car ik ook pak vind het rijgevoel van de cars gewoonweg heerlijk. Stapte naar een paar laps weer even over naar RF en race07, mensen wat een wereld van verschil.
Ik begreep opeens helemaal de opmerking die Tim huppelepup van ISI een keer op forum heeft geroepen : als je Rf2 hebt gereden kun/wil je geen Rf meer spelen. Dat had ik dus ook toen in van Pcars naar Rf terug ging. Het voelde echt aan alsof ik terug ging naar gevoelloos over ijs glijdende auto's.

In het ezine (meen in paddock topic ) waar stuk met rijverslag over Rf2 in staat is ook een artikel over pCars te vinden en daar was men net iets minder lovend over pcars als over rf2 maar toch ook behoorlijk enthousiast . Als dat betekent dat Rf2 nog beter is in handling..... :D :D :D is het al eerste deel van januari, waar kan ik bestellen........

en last, mocht iemand me zoeken in pCars geepeester is de naam 8-)
Dit is wat me inderdaad altijd heeft gestoord aan Rfactor dat de de besturing een beetje vaag was.Alleen met realfeel was het acceptabel.Het slechts wat me de laatste jaren ben tegen gekomen qua besturing is need for speed SHIFT.Hier kun je werkelijk je stuur niet goed in krijgen.Bij Race07 weet ik het niet, het voelt redelijk arcade aan en de fouten zijn makkelijk op te vangen maar FBB voelt wel goed.Het beste tot nu toe heb ik met DIRT3,deze voelt zo lekker aan met rijden dat het gewoon zo overkomt alsof je ook echt aan het rijden bent.Maar ik zal ook C.A.R.S even proberen.
André Veenhuijsen

André Veenhuijsen schreef:Ben het eens met Ger qua handling en menu´s ja daar valt nog wel wat aan te schaven. Ben bekend onder aveenhuysen. Favoriete auto nog niet echt gevonden. Maar ja heb pas met een Ariel over Bathurst gereden en met een LX4 over Bologna. Vandaag maar eens lekker verder testen en online. :)
Alles nu z´on beetje gereden maar blijf de feeling in het stuur nog een beetje vaag vinden. Van de week ook Netkar Pro gereden en daar vind ik de feeling stukken beter. Zal nog eens op het forum gaan zoeken van Cars of er settings zijn voor een F430 TM. Online ben ik nog steeds niet gekomen en de menu´s zijn nogal vaag zeker met de setups opslaan. En verder kan ik heel vaak niet een race doen met wat opponents, die zijn dan greyed out.
André Veenhuijsen

Settings gevonden. Als je in de auto zit F1 en dan heb je een berg instellingen. Alleen dat opslaan is nogal vaag. Het opslaan van settings of wat dan ook is nogal vaag in deze sim. Hopelijk doen ze er wat aan. Net een uurtje in de Formula B gereden op Spa en begint toch steeds lekkerder te vinden vooral na het aanpassen van de instellingen voor het stuur.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

André Veenhuijsen schreef:Settings gevonden. Als je in de auto zit F1 en dan heb je een berg instellingen. Alleen dat opslaan is nogal vaag. Het opslaan van settings of wat dan ook is nogal vaag in deze sim. Hopelijk doen ze er wat aan. Net een uurtje in de Formula B gereden op Spa en begint toch steeds lekkerder te vinden vooral na het aanpassen van de instellingen voor het stuur.

dat had ik dus ook in begin. met name steering lock stond staat vaak heel vreemd en maakt eea onbestuurbaar.
amuseer me inmiddels in vrijwel alle cars kostelijk, kan niet wachten op rf2 :) en pcars :)

als ik goed begrijp zit er nogal wat verschil in de builds en als kleinste sponsor krijg ik maandelijks een nieuwe build.
zag dat er nu op 121 zit ipv de 106 dus wordt toch hard an gesleuteld lijkt het.
zag in forum ergens een screenshot met damage settings die heb ik in 106 nog niet gevonden
Stefan Lieuwe

CARS rijd gewoon heerlijk, ik krijg wekelijks updates, Helaas werkt ik op dit moment zo veel dat ik er weinig mee rij haha, ik heb spoedig weer wat tijd vrij te maken voor Rf en CARS,

Maar het rijgevoel is een wereld van verschil met Rf, Ik reed in november met de CARS en daarna met de clio van RF maar kwam voor geen meter voor uit,
Wim Immegeers

is er hier soms link van ??
en je moet betalen wat neem je dan het beste ?

qua prijs/en wat je ervoor krijgt...
mensen met enige ervaring hier over...
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Vragen staat natuurlijk vrij het is tenslotte een forum, maar je kunt natuurlijk ook even zelf googelen.
Wim Immegeers

heb ik gedaan en ik kom niet op de goeie site uit .
anders zou het idem maar low zijn ...

en de mensen die de game al hebben welke versie hebben jullie ?... zijn jullie allemaal junoir of ?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

immegeers wim schreef:heb ik gedaan en ik kom niet op de goeie site uit .
anders zou het idem maar low zijn ...

en de mensen die de game al hebben welke versie hebben jullie ?... zijn jullie allemaal junoir of ?

Hoi Wim,
hier http://forum.wmdportal.com/toolpacks.php staan de verschillende opties.
Ik heb de junior pack, daarmee dus een keer per maand een nieuwe build. Hoe dat gaat en welke je dan krijgt weet ik niet want heb pas besloten om mee te testen :) . Heb nu build 106 met bijbehorende patch 108, maar op forum zitten mensen met build 121.
Verder hangt van je pack af hoeveel authorisatie je op het forum hebt. Ik kan met junior pack bv alleen replyen op al bestaande topics.

meen te hebben gelezen dat eerste vrijdag van iedere maand de nieuwe maandelijkse build beschikbaar komt, maar geen idee of ik vrijdag dan build 121 krijg .
Als je userid hebt en (neemaan ) bent ingelogged staan download builds gewoon bovenaan in menu bij downloads. Daar staat dan ook nog wat beknopte additionele informatie over key shortcuts en installatie/update.



en lees zojuist dit in forum bij builds topics:

Build Release Schedule

Junior - first Friday build of each month (full build)
Team Member - Friday build of each week (full build)
Senior - Friday build of each week (full build)
Manager - Friday (full build) and Tuesday (patch) of each week
Senior Manager - Friday (full build) and Monday-Thursday (patch) builds of each week


Build Release Notes
Build 122 (4/1/12, Senior Manager)
First round of new physics (5 cars). See ben collins feedback thread for detials
Mugen: all LODs done, Alpha2 now. V8: LOD/selection set setup WIP
PhysX 2.8.4 PC DLLs
Added missing DLL required by some PhysX installs

Maar weet nog steeds niet welke vrijdag voor junior beschikbaar komt, ben benieuwd en ga topic van de sStig eens nalezen mbt nieuwe build en physics
Wim Immegeers

ok dank u ger...

weet u nog de keuze van betalingsmethode? stond er paypal tussen?
want ik vind dit ook nergens op de site...

voor 10€ wil ik dat nog doen... is dat maandelijks?
krijg je eigelijk voordelen als de game uitkomt?
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

immegeers wim schreef:ok dank u ger...

weet u nog de keuze van betalingsmethode? stond er paypal tussen?
want ik vind dit ook nergens op de site...

voor 10€ wil ik dat nog doen... is dat maandelijks?
krijg je eigelijk voordelen als de game uitkomt?


helemaal onderaan op de pagina met pack types staan de logos betaal mogelijkheden , zie daar ook een paypal logootje.
betalen doe je door op de blauwe purchase balk onderin te klikken.

10 euro is eenmalig, het is een beta spel en hiermee financieer je de ontwikkeling en heb je min of meer inbreng in wat je in spel ontwikkeld wil zien. hoe meer je betaald hoe groter je inbeng. ik verwacht niet dat dit iets extras gaat opleveren mocht het spel ooit produktie status bereiken.
inbreng kun je geloof ik op forum ook verdienen door actief in topics over de ontwikkeling te posten. wanneer andere leden je topic replies goed vinden kan dat met een button aangegeven worden en daarmee verdien je dan forum punten.
wat je daar dan mee verdient is me niet duidelijk maar doe ik ook niet voor mee.

ik heb hier op forum al eerder eens geroepen dat ik ook nu al voor een relatief buggy beta rfactor2 zou willen betalen. ben ongeduldig mens soms :). ik doe dit erbij al is het maar om racesims qua gedrag/gevoel te kunnen vergelijken.

gisteren nog even een paar laps op badhurst gedaan in Pcars met de caterham nadat ik eentijde Rf F1 94 had gedaan en het is een wereld van verschil. Heb in badhurst met die car een PB van ergens 2.26 staan en reed met regelmaat nt boven die tijd maar gisteren kwam ik met veel pijn en moeite tot een 2.32. Om aan te geven dat het verschil rij/mod gedrag en moeten wennen best groot is.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zojuist gekeken bij downloads staat buuild 124
dus zometeen maar eens proberen :D
Wim Immegeers

mijn paypal is geupdate en kan junoir account kopen nu en ga ik ook onmiddelijk doen :-)
Plaats reactie

Terug naar “Simrace nieuws”