ARR 5.1.1 Rijgedrag op de baan.

Wordt verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik denk dat je er niet te zwaar aan moet tillen, Marvin. Er wordt van iedereen verwacht dat ze sportief rijden en zolang dat niet in het geding komt, moet er het één en ander aan ruimte zijn. De meeste coureurs hier rijden netjes, ook al gaat het wel eens mis. Iedereen komt echter wel een keer in een situatie waar ze aan de verkeerde kant van de lijn belanden, letterlijk. Dat is doorgaans geen kwade wil, maar gewoon een resultaat van op de limiet rijden, elke ronde, en dan af en toe eroverheen schieten. Zolang dat slechts sporadisch gebeurt en er geen grote verschillen mee worden gemaakt, denk ik dat het beter is het zo te laten.

Er is niemand bij gebaat dat er op elke kleine misstap een grote straf staat. De meesten rijden hier voor hun plezier, om lekker te racen in een schone en eerlijke competitie. Als de uitslag telkens onderhevig is aan allerlei grote wijzigingen omdat er gestrooid wordt met straffen, krijgen deelnemers het gevoel dat de echte race pas na de finish wordt gereden, wanneer de RC samenkomt. Dat willen we ook vermijden.

Zolang je netjes rijdt, ook op het scherpst van de snede, en al doende soms even onbedoeld over de lijntjes gaat, zonder daar directe, zichtbare winst te boeken, dan zijn de verschillen marginaal en hoeft niemand zich te bekommeren over millimeterwerk. We blijven allemaal mensen. Deze regels zijn er om excessen uit te bannen, niet om Dokter Bibber te spelen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Sniff Sniff, mooie woorden Yoeri.

We doen ons best.

De ingediende replay momenten zijn bekeken en ook beoordeeld.
Lennart had van de 4 posities 2 noemenswaardige cuts, 1 niet noemenswaardig en 1 was gewoon op de lijn.

Vanaf 3 cuts pas straf dus was alsnog, op dit protest dan, geen straf geworden.

Castrol Racing Team



Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Wat een "bijzondere" discussie.
Laat ik eens proberen enkele zaken te verhelderen.

Het ARR is de afgelopen seizoenen steeds uitgebreider geworden doordat bepaalde situaties zich voordeden.
Één van de dingen waren protesten die binnenkwamen die eigenlijk nergens over gingen.
Het is zelfs een keer gebeurd dat er niet eens contact was tussen de rijders.
En elke keer ga je er als RC met enkele mensen serieus naar kijken want dat wordt tenslotte van je verwacht.
Toen is er dus een regel gekomen die dit soort protesten moet voorkomen.

Regels is het ARR zijn er niet voor niets en als ze overtreden worden dat moet daar toch een soort van straf tegenover staan.
De laagste straf is een reprimande. Een soort van virtuele tik op de vingers zal ik maar zeggen.

In het verleden was het de bedoeling dat deelnemers protesten gingen indienen via mail en PM.
Tegenwoordig hebben we een mooi webformulier en wordt dit automatisch in een mooi excel document gezet.
Nu is dat webformulier zo bedacht dat je hier van 1 situatie op 1 bepaald moment een melding van kan maken.
Helaas zien we dat het toch mogelijk is om hier van af te wijken. Eens kijken hoe we dat nu weer kunnen oplossen.
Kortom, de RC is altijd bezig met leren van bepaalde situaties en zoeken naar oplossingen om dit in de toekomst beter te doen.

En dan nu even terug naar het onderwerp van de dag.

Jullie mogen best weten dat er binnen de RC nogal heftig is gereageerd op de 2 binnengekomen protesten van Marvin.
Aan de ene kant de vraag waarom juist deze 2 personen, aan de andere kant de vraag waarom leden nu opeens op de stoel van de RC gaan zitten. Maar hoe kan het nu dat er eigenlijk 8 incidenten binnenkomen in 2 meldingen.
Dat webformulier laat dit dus gewoon toe......
Moeten we nu Marvin gaan vragen 8x een protest in te dienen of gaan we hier anders mee om?

De stof is wat gaan dalen en de beelden zijn bekeken.
De conclussie was toch wel dat we er goed aangedaan hebben om Marvin niet 8x het webformulier te laten invullen.
Al snel werd duidelijk dat we hier met protesten te maken hadden waarbij de indiener niet zelf was betrokken.
Als we dan 8x een protest hadden gehad zou dit 8x een reprimande hebben opgeleverd ;-)

Maar het signaal was wel duidelijk, er zijn mensen geweest die niet binnen de lijnen zijn gebleven.
Als RC hebben wij na elke race hetzelfde dilemma. Wat moeten we doen met de tracklimits?
Door de jaren heen weten we inmiddels al wel op welke banen en in welke bochten er veel te winnen is.
Deze banen proberen we eigenlijk al te vermijden en gelukkig komen er steeds meer banen of updates beschikbaar die van zichzelf al strenger zijn.
Zandvoort is, na de update, ook strenger geworden en menigeen heeft dit ook mogen ervaren.
Echter is ons ARR strenger en dan moet je als RC een keuze maken.
De keuze is deze keer geweest dat we het laten zoals het is want, zoals ook al eerder is aangegeven, moet het race element niet verdwijnen en we zijn nu eenmaal geen robots die exact elke keer dezelfde lijn rijden.
Op Zandvoort ga je niet extreem veel tijd winnen door 2 a 3 cm over de lijn heen te gaan. Pak je meer dan grijpt rFactor in.

Maar waarom is dit nu dan allemaal zo gelopen?
Waarom is er voor gekozen om via een protestformulier de RC kenbaar te maken dat er mensen zijn die de tracklimits niet respecteren en niet gewoon via de mail?
De kennis van de regels in het ARR is blijkbaar aanwezig dus ook over die regel dat dit niet de bedoeling is.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee en denk dan ook dat dit alleen door Marvin beantwoord kan worden.
Vele andere leden spreken RC leden direct aan op TS en sturen een mail dus ik denk niet dat de RC moeilijk benaderbaar is.

Jammer dat dit allemaal zo is gegaan en ook erg jammer om op andere socialmedia kanalen negatieve berichten hierover te moeten lezen. Op deze manier SRVN in een negatief daglicht neerzetten is denk ik nergens voor nodig.
Ik hoop echt dat we ons nu gaan focussen op het racen want dat is waar we hiervoor zijn.

Oschersleben staat voor de deur en ook na afloop van die race zal de RC weer diezelfde vraag aan zichzelf stellen:
"Wat gaan we doen met de tracklimits".
Leden die al wat langer lid zijn weten denk ik het antwoord al ;-)
Gesloten

Terug naar “SRVN NK Clio 2017-II”