F2000 2017-II | Race 3&4 Mills Metropark Outerloop A | 10-09-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-II Race 3&4
Mills Metropark Outerloop A
10-09-2017


Locatie
Mills City, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, staande start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-II
Stijn Handgraaf
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 jul 2017, 10:35
Racestuur: T300RS Ferrari Alcantara

Nou ik zorg in ieder geval wel elke race voor gesprekstof voor de livestream. Voor de volgende race zal ik maar wat beter mijn rekenwerk doen!
Gebruikersavatar
Marcel Karreman
Berichten: 53
Lid geworden op: 01 apr 2017, 21:28
Racestuur: T300RS
Locatie: Lansingerland
Contact:

Allereerst:

Proficiat Arjan en Walther voor jullie overwinningen.
Glenn, mijn complimenten: Pole kwalificeren en 10 plekken terug vanwege een gridpenalty om vervolgens toch nog netjes terug weer te knokken en een podiumplek weten te bemachtigen...heel goed gedaan.
Kai, jammer dat Rfactor eruit knalde net voor de quali..ik weet zeker dat pole er in had gezeten.
Tevens bedankt voor de fantastische setup...daar was niets verkeerd aan.

Ik had zelf een fantastisch quali rondje en parkeerde me BoKaatje op P4, maar vanwege grid penalties van Glenn en Walther schoof ik zelfs op naar de 1e startrij welke ik mocht delen met een grootheid van SRVN; Arjan Veltens.
Hetgeen me toch wel een trots gevoel gaf!

Race 1: Pffff, dan merk je wel dat ik pas een half jaar geleden ben begonnen met racen en dan ook nog met een stuurtje....wat gaat het ongelooflijk hard vooraan zeg, niet normaal.
Geprobeerd om me eigen wedstrijd te rijden en uiteindelijk P12 geworden, geloof ik.
Race 2: Redelijke race, maar werd aangetikt terwijl ik iemand aan de binnenkant wilde inhalen bij de laatste bocht voor start/finish.
Beetje schade opgelopen, maar toch nog weten uit te rijden en dat zijn mijn doelstelllingen voor dit jaar, uitrijden en ervaring opdoen!
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Het was weer een roerig weekendje.

Kwalificatie had iets sneller gekund maar de spanning nam het weer over van me waardoor ik 4 tiende verloor ten opzichte van mijn tijden eerder gereden. Toch tevreden met mijn tijd aangezien het weer flink dicht op elkaar zat.

Race 1 was wederom van korte duur. Na een tik in de doordraaien richting de chicane belanden Tom en ik in de vangrail. Een nieuwe neus was nodig en het team was blijkbaar nog in vakantie stemming. Het leek eeuwig te duren voordat dat gefixt was. Nog eens over hebben met de team leiding. Snel de baan weer op en proberen er nog wat van te maken. En daar ging ik helaas weer richting vangrail nadat ik de chicane te hard en gefrustreerd aan sneed. Ditmaal was de auto dusdanig krom dat ik besloten heb deze in de pitbox te parkeren.
Het was even tijd om af te koelen en mij klaar te maken voor race 2.

Die ging overigens een stuk beter. Vanaf de 27e stek opgewerkt naar de 13e stek waarbij ik vooral in de slotfase meer kon pushen dan mijn voorliggers. Met het bandenmanagment zit het dus wel goed. De auto lag een stuk beter dan op Nola en de setup begint steeds meer in mijn voordeel te werken. rFactor 2 wordt steeds leuker en ik ben blij dat de Birk mij heeft overgehaald om dit avontuur weer aan te gaan.

Zie jullie op Sebring.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Dit was mijn weekend helaas niet. Toen ik 45 min voor de race de server joinde voor de laatste tweaks deed mijn rempedaal het niet meer. De remdruk was totaal niet constant, en liep zelfs af en toe aan met wel 40%. Na 40 min klooien kreeg ik hem 2 min voor tijd eindelijk stabiel. Echter was na 45 min rijden met veel variatie in remdruk en response het gevoel helemaal weg. Dat ik hem nog op P11 in Q neerzette was vrij verrassend. Zeg maar, een wonder.
Echter tijdens de race bleek wel dat ik het gevoel niet genoeg had. Op een tricky baan als mills moet je constant je rondjes kunnen rijden. Op het randje. Nou, dat ging dus totaal niet. Ik liet of veel te veel tijd liggen, of miste m'n rempunt met lockende wielen. Totaal geen vertrouwen in het rempedaal, en na 4 rondjes proberen was het wel duidelijk dat ik een gevaar op de weg was. Maar gestopt dus.

Erg zuur na mijn overwinning twee weken terug en veel punten laten liggen. Iig gefeliciteerd Arjan en Walther! Op naar Sebring!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

P4 en P5, helemaal niet slecht natuurlijk in een veld van 30+ man, maar had er stiekem toch iets meer van verwacht.

Kwalificatie ging niet lekker, had tot 0,5s sneller gekund, maar had 2x last van verkeer en reed daarna 2 redelijke, maar niet perfecte, rondjes: P7

Race 1, gestart als 5e, kon Marcel inhalen, was wat sneller dan René de Ruijter, maar kwam er niet voorbij. Zat 1x ingaan laatste bocht iets te dicht op René, raakte zijn achterkant, spinde half, waardoor Gerben ook half spinde, excuses. Verloor daar de plek aan Glenn, waarna ik eigenlijk geen gevechten meer had tot de finish. Na m'n laatste setup-wijzigingen had ik geen langere stint meer gereden, waardoor ik met ongewenst onderstuur rondreed, pace was niet slecht, maar had niet een top-gevoel.
Door het wegvallen van Stijn gefinisht op p4.

Race 2, wederom gestart als 5e, zag Ruben een valse start maken, viel terug naar p7. Zat daarna bij ingaan bocht 1 dicht achter Thijmen, maar was niet van plan er vol voor te gaan. Het leek alsof Thijmen wat vroeg remde (of ik laat), waardoor ik ineens naast hem kwam te zitten en bang was hem te raken. Blokkeerde een mooie vlakke kant linksvoor, en ging gelukkig goed. Twee bochten verder ging ik te wijd, en stak linksaf de baan over. Ik was niet de enige die er daar af schoot, maar ik kwam er gelukkig zonder schade vanaf. Verloor daarmee wel de plek aan Arjen. In het vervolg van de race had ik Pascal continu op 0,5s achter me zitten, maar kon hem voorblijven: P5.

Felicitaties aan Arjan en Walther, lekker bezig!
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-II”