Kwali ging super, reed m'n snelste rondje toen het moest, p3. Al maakt dit de 1e race een stukje lastiger.
Race 1, redelijke start, kon om de problemen heen rijden de eerste rondes. Had een momentje met Cas, met als gevolg een slechte exit van de linkerbocht, waarna Robin voorbij kwam 'in de bocht waar het niet kon'. Lag voor de pitsstops 8e, maar maakte een fout toen ik te veel op een auto zat te letten die de pits uit kwam, miste m'n rempunt en schoot eraf in bocht 1, kun gelukkig genoeg afremmen om de muur slechts licht en zijwaarts te raken en kon zonder schade door. In dezelfde ronde kom ik nog 2x in contact met Darilho, waarbij ik hem in de pistraat in de ronde tik omdat ik net wegreed, en hij net z'n plek opzoekt.
Door de korte baan kwam ik na mijn pitstop vlak achter de leider op een ronde achterstand terecht. Door mijn nieuwe banden was ik sneller dan Ruben, maar koos ervoor het hem niet te lastig te maken (je mag jezelf van een ronde achterstand ontdoen toch?

). Hetzelfde had Walther in race 2 toen hij na zijn pitstop achter mij vast zat tot ik naar binnen ging. Verder uit de problemen gebleven met p5 aan de finish, beste resultaat in race 1 dit seizoen.
Race 2 dus vanaf p3. Het bekende verhaal, ik verlies 2 plekken in de 1e ronde. De paar rondes maakte ik veel kleine foutjes waardoor ik Patrick in m'n nek had hijgen. Eenmaal in m'n ritme kon ik wat weglopen, maar kon Bram niet bijhouden. Ging voor een wat latere pitstop, om wat 'verkeer' te ontlopen, wat goed lukte. Na de stop/go van Bram opgeschoven naar p4 en daarop gefinisht. Mag niet klagen.
P.S. wat mij betreft gaat de gedeelde eerste plaats voor 'het-best-aan-de-kant-gaan-bij-blauwe-vlaggen' naar Albert en Darilho
P.S.-2: lekker enthousiast commentaar van Thierry: "oeh Lippens gaat eraf in bocht 1, jaja!"
P.S.-3: en natuurlijk de felicitaties aan Robin voor het kampioenschap en aan Ruben voor zijn eerste overwinning