GT 2017-I | Ronde 6 Road America | 04-05-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

GT 2017-I I Ronde 6
Road America
04-05-2017


Locatie
Road America, Wisconsin, Verenigde Staten

Tijdschema
20.30 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:40 uur - Warmup (5 minuten)
20.45 uur - Kwalificatierace (15 minuten, rollende start)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie GT 2017-I
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik heb uit (naar mijn mening) betrouwbare bron vernomen dat deze race een x aantal minuten uitgesteld zou gaan worden.

Gaat dit daadwerkelijk gebeuren?

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Officieel: 20.30 uur starten we met de kwalificatie.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Zo dat viel even flink tegen vanavond.

Vanaf het moment dat ik de server in kwam niet echt een super gevoel in de auto.
Normaal ben ik redelijk op tijd in de server om vast wat in te komen maar dat was vanavond niet mogelijk.
Gevolg was dat ik in de kwali veel foutjes maakte en daardoor p9 pakte.

Kwali race was na 2 ronden al klaar.
Bij een uitrem actie verloor ik de achterkant waarna ik ook Ronny nog aantikte.
Vervolgens stond ik midden op de weg en konden de andere er niet omheen.
Nog geprobeerd in de pit te komen maar de auto was zo beschadigd dat dat niks meer werd.

Hoofdrace als 2 na laatste gestart.
Rustig aan gedaan bij de start. Maar wel wat plekken kunnen pakken door spinnende auto's.
Daarna eigenlijk net te lang achter een groepje gezeten waar ik erg veel tijd mee verloor.
Kon daarna wel een mooi tempo rijden. Wel erg eenzaam.
Met nog een minuut of 10 de aansluiting bij me William gevonden.
Wilde voor een goede slipstream gaan maar verremde me bij de eerste bocht.
En zo weer terug bij af.
P8.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ro, dat was heerlijk vechten met iemand die nagenoeg dezelfde tijden rijd maar het ook van andere gedeeltes op de baan moeten. Zweet in de sokken stond er :thumbs_happy:
Ronald Nijland
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 apr 2017, 15:25
Racestuur: Logitech G27

William Geuze schreef: 04 mei 2017, 22:56 Ro, dat was heerlijk vechten met iemand die nagenoeg dezelfde tijden rijd maar het ook van andere gedeeltes op de baan moeten. Zweet in de sokken stond er :thumbs_happy:
Ja poeh , was behoorlijk intens lol , klotsende oksels hier... :D
Heb nog niet zo veel rF2 ervaring dus was spannend voor me hoe de banden etc het zouden doen op het eind.
Volgende keer weer zo,n race :smokey: :bierglas:
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Mijn eerste meters waren op woensdagavond toen het met bakken uit de hemel kwam, geheel bleu de raceavond in met wat minder voorbereidingstijd. Talloze setups nog snel geprobeerd in de vrije training en toen ergens de klap op gegeven , weet eerlijk gezegd niet meer welke basis, ik denk Sebring? Anyhow auto voelde best redelijk en besloot om niet dezelfde fout zoals de vorige 2 races te maken door teveel banden te sparen. Had nog gehoopt om Bram nog te pakken maar na 1x aanzetten en een hachelijk momentje besloten om voor p3 te gaan. Jammer dat zowel Robin als ik amper hebben kunnen oefenen anders misschien meer een vuist kunnen maken richting P2.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Weinig (zeg maar niet) geoefend. Baan zag er wel leuk uit, paar lastige puntjes maar verder wel leuk.

Tijdens de training en kwali een paar bochten rustig aan gedaan terwijl die in principe vol gas waren.
In de races vol gas gepakt maar dat pakte niet goed uit. 2x vangrail en veel schade.

Ben maar gestopt. E

Castrol Racing Team

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

leuke races waar de hoofdrace voor mij helaas toch nog slecht afliep.
ook van alles geprobeerd met setup maar kreeg linksvoor niet in bedwang, werd te heet in de snelle linker knikken en kreeg niet genoeg afgekoeld. korte race ging het nog goed was net kort genoeg en leuk gevecht met martijn en jeroen.
de hoofdrace ging redelijk tot laatste paar minuten. ergens halverwege de race weer leuk gevecht met martijn en jeroen gehad. naar het eind met ronny op een paar seconden achter me was ik al ronden lang aan het vechten met linksvoor en had in de snelle doordraaier de muur al een keer geschampt en dus lichte schade aan bodywork en beetje krom stuur maar was goed mee te rijden. wel nog leuke rondjes met ronny gehad tot hij me uiteindelijk netjes op top voorbij kon .
met nog een paar minuten te gaan probeerde ik bij te blijven en en dat was mijn fout. ging te hard het begin van de eerste linker doordraaier in , kwam beetje te ver naar buiten op het vuil en hete band en ik gleed van de baan alsof het geijzeld had. muur in en veul schade, wiel weg etc , wel nog pit gehaald , maar race was over.

en ruben het waren inderdaad blauwe bandjes die er in de pit onder gingen :), had gegokt op een stop metregen en al in warmup klaargezet en dat was ik natuurlijk weer vergeten . maar maakte niet uit alles en iedereen was toch al net voorbij

leuke races gehad met helaas slecht resultaat
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ja ik had helemaal niet door dat er misschien nog wat regen werd verwacht. Hele avond kurkdroog gebleven. :P
Gebruikersavatar
Wilbert Velthove
Berichten: 214
Lid geworden op: 16 mei 2016, 21:11
Racestuur: FANATEC ClubSport V2 Wheelbase

René de Ruijter schreef: 04 mei 2017, 22:38 Zo dat viel even flink tegen vanavond.

Kwali race was na 2 ronden al klaar.
Bij een uit rem actie verloor ik de achterkant waarna ik ook Ronny nog aantikte.
Vervolgens stond ik midden op de weg en konden de andere er niet omheen.
Ik kon daar inderdaad niet omheen en klapte vol op jouw auto.
Terwijl ik weg wil rijden uit de situatie en zachtjes aan rem voor de volgende bocht, zie ik Thijs langszij komen (gele vlag).
Ik wil hem langs laten gaan (mijn auto was immers kapot) en op dat moment kom ik er achter dat jouw motorkap onder mijn auto zit.
Hier kwam ik achter omdat mijn auto zich met de neus vol in de zijkant van Thijs duwt, helaas.
Mijn race was daarmee ten einde en ook mijn race-weekend.
Gebruikersavatar
Robin van Beek
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2017, 18:14
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Harmelen

deze race leek mij erg leuk! Ik had tijd om in te komen aangezien ik tot 20:00 rijles had en daarna nog even heb gekeken naar de dodenherdenking, snel nog even de baan op gegaan voor de quali, sprint race ging aardig, zat al vrij snel achter Twan en toen ik hem probeerde uit te remmen bleek dat veel te laat en schoof ik van de baan zo de muur in. Schade was dusdanig groot dat ik de pits niet meer kon bereiken en me neer moest leggen bij een DNF.
Hoofdrace startte ik op plek 22, toen er groene vlag werd gegeven kreeg ik meteen een melding dat ik een stop&go moest maken, geen idee waarom, het blijkt dat ik had voorgekropen en had ingehaald voor de groene vlag op het rechte stuk, denk dat het een foutje is van de server want ik bleef netjes op afstand van mijn voorgangers, eerste bocht werden er een paar tikken uitgedeeld maar daar kon ik zonder moeite omheen en toen was mijn race eigenlijk al heel snel eenzaam door de penalty, ik heb uiteindelijk nog de aansluiting gevonden met Edwin Sluijs na wat uitvallers ingehaald te hebben, een keertje eraf gegleden, reed met een scheef stuur maar dat was prima te doen, uiteindelijk toen ik op plek 15 reed er hard afgegaan en dat was ook einde van de hoofdrace, DNF en plek 18.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Blij dat je zelf al weet waarom je een penalty kreeg. Je hebt mij namelijk meerdere keren ingehaald tijdens de opwarmronde. Ik starte op P21 namelijk. Vandaar dat ik de wagen een paar keer voor jouw wagen probeerde te krijgen. Hetgeen pas echt lukte vlak voordat Brent rechtdoor ging.

Verder zou ik je willen adviseren in de server te blijven tot aan einde race.
Dat kan lang zijn...

Ik lag er na 1 ronde al uit

Castrol Racing Team


Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

* zucht * moet je nou perse mijn naam noemen ;-)
Moest wel uitwijken, tempo in formatieronde was niet constant, ik verloor aansluiting dus ff gas erop en vervolgens was onverwachts het tempo weer laag waardoor ik moest uitwijken.
Gebruikersavatar
Robin van Beek
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2017, 18:14
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Harmelen

Albert, hoezo adviseer je mij te wachten?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Er is al geruime tijd kans op lagspikes bij het joinen of verlaten van de server, vandaar dat dat ook gevraagd wordt van de leden. Mocht je uitvallen, gewoon in de server blijven tot einde race om anderen die nog wel aan het rijden zijn niet tot last te zijn. Hier kun je zelf niks aan doen hoor, is puur een bijkomstigheid van rF2 die nog niet is gefixed maar wat hopelijk nog wel een keer op de agenda komt :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Robin van Beek schreef: 06 mei 2017, 21:32 Albert, hoezo adviseer je mij te wachten?
Race Reglement:

9.1.4 Indien je tijdens een race dusdanige schade hebt opgelopen dat je niet meer verder kan
rijden dien je de baan zo snel als mogelijk vrij te maken. Eenmaal in de pits dien je te
wachten tot het einde van de race voordat je de server mag verlaten. Het vroegtijdig
verlaten van de server kan verbindingsproblemen bij andere deelnemers veroorzaken.
Gebruikersavatar
Robin van Beek
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 jan 2017, 18:14
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Harmelen

Albert van Mourik schreef: 06 mei 2017, 23:05
Robin van Beek schreef: 06 mei 2017, 21:32 Albert, hoezo adviseer je mij te wachten?
Race Reglement:

9.1.4 Indien je tijdens een race dusdanige schade hebt opgelopen dat je niet meer verder kan
rijden dien je de baan zo snel als mogelijk vrij te maken. Eenmaal in de pits dien je te
wachten tot het einde van de race voordat je de server mag verlaten. Het vroegtijdig
verlaten van de server kan verbindingsproblemen bij andere deelnemers veroorzaken.
okay zal ik doen!
Gesloten

Terug naar “SRVN GT Kampioenschap 2017-I”