DTCC 2017-I | Race 9&10 Le Mans Bugatti | 30-04-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo dat was me een 'Palmer'-weekendje.

Q: Matig, bleef steken op 0.5s van m'n beste volle-tank-rondje. En ik kwam 1s te kort om m'n laatste ronde in te zetten... :loser1:

R1: Kreeg bij de 1e knik naar rechts een flinke tik rechtsachter, waardoor ik haaks rechtsaf de muur in ging, waarna ik achter aan kon sluiten. Vervolgens kreeg ik in ronde 2 een tik rechtsachter op een recht stuk, net nadat ik die auto binnendoor had ingehaald: haaks rechtsaf het gras op... waarna ik zelf als een idioot weer de baan op kwam (sorry Jesse, je kon mij nog net ontwijken gelukkig).
Wel enkele plekken goed kunnen maken (en ohja, nog een keer van de baan gereden), maar was te laat met het aanvragen van m'n pitstop, waardoor die 4 seconden langer duurde, en ik weer die plekken verloor...Daarna kon ik bij de clash tussen Xiomar en Cas (zie livestream) net niet ruim genoeg op Cas heen en stond ik weer de vangrail van dichtbij te bekijken.
Ik heb sommigen 3x ingehaald geloof ik, om er vervolgens toch nog achter te finishen, p15.

R2: 1e bocht overleefd, tot ik op 2 wielen door het 2e deel van de chicane ging, en zo wat plekken verloor. Daarna vanaf p12 eindelijk wat goede rondjes kunnen zetten (sneller dan m'n kwali-tijd), en door een latere pitstop en wat schuivers enkele plekken kunnen winnen. De laatste rondes kwam ik nog wel dichterbij aan de groep p4-8, maar kon niks uitrichten, p9.

Daar gaat de leiding in de Cup, en het ging al hard met een Jeroen die de podium-finishes aaneenrijgt.

Op naar het andere 'Indy'
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Het bugatti circuit is een van mijn favourite circuits, afwisselend en mooi aangelegd. Heb veel getrained en dat betaalde zich terug in constante en snelle rondetijden.

Quali kwam ik uit op P4, reed de hele ronde onder mijn personal best maar in de laatste bocht ging ik wijd waardoor ik een tiende verloor, desalniettemin was ik erg tevreden. Beste quali tot nu toe.

Race 1: Goede start, klom 2 plaatsen voor bocht 1. Bij bocht 1 doken Lennart en ik in hetzelfde gat aan de buitenkant van de bocht, ik zag Lennart op me afkomen maar kon nergens meer heen en een crash was onvermijdelijk :( . Reed na bocht 4 alsnog 10e en besloot een vroege stop te maken. Na de stop was ik helemaal uit mn concentratie en had aan het einde van de race met erg veel lag te maken waardoor mijn rondetijden op een onverklaarbare wijze met zo’n 5 sec dropten. Finish P11, helaas buiten de punten.

Race 2: Slechte start P4 -> P7. Daarna ging het erg goed, reed in een treintje maar had niet het gevoel erg veel tijd te verliezen. Had als laatste een stop gemaakt en viel daarna terug op P9 midden in een groep die vocht om P4. Heb in de laatste 5 rondjes op verse banden veel inhaalacties uit kunnen voeren. Helaas maakten Ruben en ik contact op het rechte stuk, in mijn beeld kwam Ruben op mij af maar in de herhaling lijkt het er op dat we beiden rechtuit reden, vind het erg vervelend dat hij zoveel plaatsen verloor, toch een smetje op de race. Wel heerlijk gevochten met veel mensen, finish op P5 nadat Bram me een plaatsje terug gaf (erg vriendelijk) omdat hij wijd ging tijdens een inhaalactie bij de chicane… Ik dacht dat ik je al voorbij was maar jij remde zo ontzettend laat dat je bijna ‘clean’ aan mij voorbij reed, nice!

Op naar Brands Hatch!
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Race 2 wat beter van start.
Door wat geduw en getrek net achter me hoefde ik niet in mijn spiegels te kijken.
Kon na een paar ronden Renze pakken.
Gelijk met Renze de pits in maar mijn stop duurde langer. Pit exit kwam ik Bram tegen waar na we een paar bochten zij aan zij reden.
Kon Bram goed volgen maar hij had erg veel lag. Daardoor was eigenlijk niet in te schatten waar hij reed waardoor het voor mij onmogelijk was er dicht achter te blijven.
Ik had een disconnect in race 1, maar had totaal niet het idee dat ik lag had Rene, excuses daarvoor.

Was wel zeker een mooi gevecht uit de pitsstraat!
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2017-I”