Kwalificatie: p7, ik kon in m'n laatste rondje nog net een goed rondje neerzetten, de 3 rondjes ervoor waren allemaal een 0,5s te langzaam.
Race 1: zat compleet te pitten bij de start, waar het 'groen' wel erg vroeg kwam. Ik zat te luisteren naar m'n 'crew chief' die iets riep over gogogo, ik denk waar heeft hij het over...ow wacht het is groen. Twee plekken verloren bij insturen bocht 1, maar gelukkig wel goed de eerste sector doorgekomen. In de rondes daarna kon ik goed aanhaken, Gerben inhalen en zag ik Tom Schenkels rechtsaf de muur in schieten bij opkomen S/F. Ik had onbewust m'n banden enorm gespaard de eerste paar ronden (ik weet nog niet hoe, want reed wel goede tijden en zat na 4 rondes nog op 92%). Hier kon ik later goed gebruik van maken, want ik kwam de laatste 10m steeds dichterbij Misha doordat hij steeds iets langzamer ging rijden en ik hetzelfde tempo kon vasthouden. Ik kwam steeds beter bocht 1 door, maar kwam steeds net te kort om er voorbij te komen. Ik kwam een paar keer langszij, maar kon dan net niet doorzetten, ook omdat ik niet alle risico wilde nemen. Was een mooi gevecht/fair Misha (niet voor het eerst dit jaar). Resultaat p7 (3e op rij), tevreden mee.
Race 2: 2e startplek, waarbij ik bij het insturen van bocht 1 van de opwarmronde even twijfelde of mijn FFB het wel deed (stuur voelde licht aan, maar had ook geen snelheid, dus twijfelde) en ik op de Reset FFB-knop drukte voor de zekerheid. Dit resulteerde in een complete uitval van m'n stuur, waardoor ik linksaf de muur in dook. Na nog een paar keer op de reset-knok drukken deed hij het weer, al lag ik toen al laatste met een voorvleugel minder. Enige optie was op escape drukken en vanuit de pits starten helaas.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Misschien drukte ik 2x op die knop en staat dat voor 'reboot wheel' ofzo, heeft iemand dit ooit gehad met de T300?
Vanuit de pitsstraat startende had ik na een ronde weer aansluiting, waarna ik door een inschattingsfout bovenop de achterkant van Ger Heuts knal bij aanremmen bocht 2. Ik spinde, zonder schade gelukkig (ik hoop Ger ook), wel 8-hoekige wielen...
Vervolgens dacht ik ietswat overmoeidig dat ik wel even snel wat auto's voorbij zou rijden, ik had immers de pace voor top10, maar de heren Baltus gaven goed partij. Had ik de één gepasseerd, kwam de ander binnendoor

Daarna alleen nog Maurice in kunnen halen, al was het lastig inschatten wat hij ging doen, aangezien hij in anderhalve ronde tijd 3x door het gras schoot en weer de baan op kwam

. Had daarna wel de pace maar lag zover achter dat ik niet meer in de buurt van andere auto's kwam. En gelukkig was de finish-mayhem niet in beeld haha, p16.
Edit: bocht 1 en de snelle knikken daarna zijn heel lastig. Wanneer je daar naast elkaar doorheen gaat moet je echt beiden de intentie hebben om elkaar te laten leven, en moet je ook beiden niet op (laat staat over) de limiet gaan rijden, want een heel klein stuurfoutje kan voor één of beiden einde race betekenen. Daarnaast is dit stuk wel zo'n beetje de enige mogelijkheid om in te lopen op een voorganger in voorbereiding op een inhaalpoging eind 1e sector. Het komt dus voor dat je hier zo kort mogelijk op je voorganger probeert te zitten. Wanneer je voorganger midden in de bocht van z'n gas gaat, op het punt dat jij net volgas zit te pushen, valt er vaak niet meer op te reageren. Als je in iedere bocht rekening zou moeten houden met een voorligger die mogelijk eerder remt of midden in de bocht van z'n gas gaat, kom je er nooit voorbij, dus het hoort er wel een beetje bij dat je in dit soort situatie af en toe wat risico neemt denk ik.
Dit maakt online racen ook zo leuk/interessant vind ik. Je hebt echt te maken met individuen met verschillende rijstijlen, die ook verschillend reageren in een bepaalde situatie. Na verloop van tijd weet je wel een beetje bij wie je wat meer afstand moet houden omdat hij wat slordiger rijdt, of bij wie je rondenlang in z'n versnellingsbak kan duiken, en je er op kunt vertrouwen dat hij geen rare dingen doet. (ik bedoel dit in algemene zin, no offence richting deze of gene)
Edit2: is dit te lang voor een raceverslag?
