F2000 2017-I | Race 9&10 Toban | 23-04-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

F2000 2017-I Race 9&10
Toban
23-04-2017


Locatie
Toban, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (25 minuten, rollende start)
20.55 uur - Warmup (5 minuten)
21.00 uur - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2017-I
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Alweer drie weken tussen de races.... :x Pure nostalgie, dat Toban. In rF1 was dit een baan met volgens mij welgeteld één heel gebouw erop. Het lag echt in the middle of nowhere volgens de baanontwerper. Wel een lekker baantje om te rijden. Live timing houdt helaas geen tijden bij op dit moment.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Vervelend inderdaad dat Pasen ;)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Fijn dat pasen, weekje langer oefenen ;)
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Niet negatief opvatten, die boze blik. Pasen komt mij ook heel goed uit met een extra lang weekend en de verjaardag van mijn jongste dochter. De F2000 is gewoon zo leuk om te rijden dat het dan wel erg lang lijkt te duren voor je er weer mee aan de slag mag. En dat nu de tweede keer achter elkaar.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Hoe zat het nog eens met inhalen voor finish bij green green green?
Is er overigens een briefing in TS
Sorry beno laatste paar keer niet geweest :)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Inhalen is toegestaan na het groen sein, dus ook voor de finish lijn.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Wel lekker gereden vandaag. Het mag wel harder ja, maar wel stabiel.

Q was onder kunnen
R1 niemands land
R2 een mooie valid racing sandwich met L Lippens...:-)

Leuk circuit, zeker niet makkelijk.
Tot de volgende
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

Korte samenvatting:

R1: eraf getikt
R2: eraf getikt

In Youtube film beide momenten te zien op 19.58 en op 58.50
Wat moet ik hiervan vinden? Het antwoord laat zich raden
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Zo, kon weer eens meedoen gelukkig :)

Kwali: Kon niet aan fatsoenlijke tijden komen, bleef te veel hangen aan mijn Croft setup. P10.

Race: Goede start, maar kan niet aanvallen bij de mensen voor me. En dan spin ik ook nog eens bij het uitkomen van de hairpin over de curbs. Daarna te snel weer mensen willen bijhalen, en in de laatste sector verlies ik hem in de snelle rechter en kom ik in de bandenstapels terecht. Nog wel de race uitgereden P21.

Race2: Goede start vanaf P21 met een andere setup, eerste 2 ronden even voorzichtig gedaan met de mensen om me heen. En toen het mes tussen de tanden, top 10 was het doel. Maar het ging lekker, ik kon mensen inhalen, binnendoor of buitenom ;). Brent haalde ik ook in, ik liet volgens mij ruimte genoeg, zoals ook in de live stream te zien was en wat ook gezegd werd. Ik kon me zelfs richting de top 5 rijden. Helaas was de race 1 ronde te kort om ook een aanval bij Mischa te plaatsen, maar ik heb enorm veel plezier gehad de 2e race. Voor mij was dit een van de betere races bij SRVN.

Op naar Ohio!
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Phoee.. dit waren bij uitstek de meest intense races die ik tot nu toe heb gereden.

Quali ging prima, 0,1 sneller dan mijn snelste practice tijd. Goed voor P6.
Daarna in de 1e race goede start, maar kon niet bij het tempo van de top 5. Veel last van m'n banden, en wilde niet teveel risico nemen.. Muurtje staat dichtbij.
Lennart reed 2 sec achter me, maar door een iets sneller pace van hem en een in de weg rijdende achterblijver had hij al snel de aansluiting te pakken.
Dat betekent... 7 rondjes lang verdedigen .. en hoe!
Lennart probeerde hem er overal naast te zetten, en steeds bijna met succes. Het was op het scherpst van de snede. Heerlijk.
Uiteindelijk toch de zwaar bevochte P6 veilig kunnen stellen.

Start van race 2 ging niet zo lekker. Wilde meteen een aanval plegen bij Wouter, maar offerde daar wel m'n ideale lijn voor op. Meteen Kai dus achter me. :p Even later verremde hij zich, en verloren we daar allebei paar posities mee. Wel jammer. Daarna alleen nog een plekje verloren aan Arjan, maar voor de rest lekker verdedigt tegen Kai en Gerben op het laatst. Ook had ik een beetje geluk dat ik niet tegen Ruben op botste tijdens z'n spin.. Scheelde echt niks.. P4 :-)

Gefeliciteerd William en Arjan, en kan niet wachten tot Ohio!
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Kwalificatie ging niet best, ik zat 0,6 seconden van mijn persoonlijk beste af en kwam er niet dichter bij in de buurt. Terwijl ik mn laatste rondjes in de practice (redelijk makkelijk) wel bijna mn pb reed, vreemd. Afijn P12 dan maar.
Race 1: Was verbaasd hoe vroeg het groen licht was, kon bijna in 1x door accelereren uit de laatste bocht. Pace was redelijk, in gevecht met Brent per ongeluk een kein tikje gegeven waar ik weinig aan kon doen maar fatale gevolgen had. Aan het eind vd race toch weer last van de bandenslijtage wat ik in de practise niet had....P10 uiteindelijk.
Race 2: Ging lekker, setup wijzigingen waren een stuk beter voor de banden dus dat ging het punt niet worden denk ik.
Op een gegeven moment iets te hard de eerste bocht in, op de buitenste curb en de muur in, auto nog omgekeerd en gewacht tot iedereen er langs was, maar merkte dat ik een band kwijt was :-? escape gedrukt en einde verhaal.
Brent Wever schreef: Korte samenvatting:

R1: eraf getikt
R2: eraf getikt

In Youtube film beide momenten te zien op 19.58 en op 58.50
Wat moet ik hiervan vinden? Het antwoord laat zich raden
Volgens mij kon ik er niet heel veel aan doen Brent in race 1, je ging opeens erg plotseling van je gas. Heb je de replay ook teruggekeken? Je hebt het nu over youtube posities in de stream, replay kan een heel ander beeld geven. Wat je ervan moet vinden? Dat is je mening na de replay kijken. Als je wilt weten wat een ander ervan vind moet je een protest indienen ;)
Was een lullig tikkie met fatale gevolgen helaas, naar mijn mening kon ik er niet heel veel op anticiperen. Op het moment dat ik je raak heb ik mn gas zelfs al volledig dicht. Ik zie het wel, Op naar Ohio!
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

@ Patrick, vond het vooral lullig dat je na de race geen excuus hebt aangeboden maar ook heb je mij al eerder deze race een tik gegeven, je zat hele tijd nogal vlak achter mij, en vorige race toen wij in gevecht waren heb je mij ook al een tik gegeven met spin tot gevolg, toen heb ik geen protest ingediend maar ga ik nu wel doen. Die bocht moest ik altijd beetje liften, met mijn setup kan ik daar niet volgas doorheen, jij bent zelf daar in R2 op precies dezelfde plaatst gecrasht, zegt toch wel iets. Natuurlijk kijk ik ook de Replay en niet alleen Youtube. Ik zou zeggen beetje voorzichtiger zijn, iedereen heeft verschillende snelheden en/of setup en daar moet rekening mee worden gehouden. Leven en laten leven.

@ Gerben, je pakte de binnenbocht op een sluikse manier, ik kon mijn plek niet verdedigen doordat Twan daar rechts reed en daar profiteerde jij van, objectief gezien is dat toegestaan maar netjes vind ik het niet moet ik zeggen. Een nogal gewaagde actie, het mes had je zeker tussen je tanden ja was goed te merken.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

@Brent, dat ik daar in dezelfde bocht in race 2 zelf te hard induik met een compleet andere setup staat volledig los van het incident in race 1 en beetje jammer dat je dat gebruikt, en meent dat dat direct iets zegt. Terwijl het ongeveer 25 ronden op de avond prima ging. Race 1 hebben we het over waar het constant goed ging. Naar mijn mening overcorrigeer je zelf de muur in maargoed. Leven en laten leven inderdaad, dat is altijd mijn intentie, maar dan moet je soms wel op iets kunnen anticiperen. Dat ging op Estoril ook prima, jammer dat je daar nu ook een tik van mij bij haalt nadat je het eerst een mooi gevecht vond. Zelfs excuses voor aangeboden. Heb die race ook een tik van jou gehad waar ik behoorlijk nadeel van had, prima. Verder wil ik hier geen woorden aan vuil maken. Word dit mijn fout bevonden dan zie ik het wel. :bierglas:
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Kwalificatie: p7, ik kon in m'n laatste rondje nog net een goed rondje neerzetten, de 3 rondjes ervoor waren allemaal een 0,5s te langzaam.

Race 1: zat compleet te pitten bij de start, waar het 'groen' wel erg vroeg kwam. Ik zat te luisteren naar m'n 'crew chief' die iets riep over gogogo, ik denk waar heeft hij het over...ow wacht het is groen. Twee plekken verloren bij insturen bocht 1, maar gelukkig wel goed de eerste sector doorgekomen. In de rondes daarna kon ik goed aanhaken, Gerben inhalen en zag ik Tom Schenkels rechtsaf de muur in schieten bij opkomen S/F. Ik had onbewust m'n banden enorm gespaard de eerste paar ronden (ik weet nog niet hoe, want reed wel goede tijden en zat na 4 rondes nog op 92%). Hier kon ik later goed gebruik van maken, want ik kwam de laatste 10m steeds dichterbij Misha doordat hij steeds iets langzamer ging rijden en ik hetzelfde tempo kon vasthouden. Ik kwam steeds beter bocht 1 door, maar kwam steeds net te kort om er voorbij te komen. Ik kwam een paar keer langszij, maar kon dan net niet doorzetten, ook omdat ik niet alle risico wilde nemen. Was een mooi gevecht/fair Misha (niet voor het eerst dit jaar). Resultaat p7 (3e op rij), tevreden mee.

Race 2: 2e startplek, waarbij ik bij het insturen van bocht 1 van de opwarmronde even twijfelde of mijn FFB het wel deed (stuur voelde licht aan, maar had ook geen snelheid, dus twijfelde) en ik op de Reset FFB-knop drukte voor de zekerheid. Dit resulteerde in een complete uitval van m'n stuur, waardoor ik linksaf de muur in dook. Na nog een paar keer op de reset-knok drukken deed hij het weer, al lag ik toen al laatste met een voorvleugel minder. Enige optie was op escape drukken en vanuit de pits starten helaas.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Misschien drukte ik 2x op die knop en staat dat voor 'reboot wheel' ofzo, heeft iemand dit ooit gehad met de T300?
Vanuit de pitsstraat startende had ik na een ronde weer aansluiting, waarna ik door een inschattingsfout bovenop de achterkant van Ger Heuts knal bij aanremmen bocht 2. Ik spinde, zonder schade gelukkig (ik hoop Ger ook), wel 8-hoekige wielen...
Vervolgens dacht ik ietswat overmoeidig dat ik wel even snel wat auto's voorbij zou rijden, ik had immers de pace voor top10, maar de heren Baltus gaven goed partij. Had ik de één gepasseerd, kwam de ander binnendoor :D
Daarna alleen nog Maurice in kunnen halen, al was het lastig inschatten wat hij ging doen, aangezien hij in anderhalve ronde tijd 3x door het gras schoot en weer de baan op kwam :). Had daarna wel de pace maar lag zover achter dat ik niet meer in de buurt van andere auto's kwam. En gelukkig was de finish-mayhem niet in beeld haha, p16.

Edit: bocht 1 en de snelle knikken daarna zijn heel lastig. Wanneer je daar naast elkaar doorheen gaat moet je echt beiden de intentie hebben om elkaar te laten leven, en moet je ook beiden niet op (laat staat over) de limiet gaan rijden, want een heel klein stuurfoutje kan voor één of beiden einde race betekenen. Daarnaast is dit stuk wel zo'n beetje de enige mogelijkheid om in te lopen op een voorganger in voorbereiding op een inhaalpoging eind 1e sector. Het komt dus voor dat je hier zo kort mogelijk op je voorganger probeert te zitten. Wanneer je voorganger midden in de bocht van z'n gas gaat, op het punt dat jij net volgas zit te pushen, valt er vaak niet meer op te reageren. Als je in iedere bocht rekening zou moeten houden met een voorligger die mogelijk eerder remt of midden in de bocht van z'n gas gaat, kom je er nooit voorbij, dus het hoort er wel een beetje bij dat je in dit soort situatie af en toe wat risico neemt denk ik.
Dit maakt online racen ook zo leuk/interessant vind ik. Je hebt echt te maken met individuen met verschillende rijstijlen, die ook verschillend reageren in een bepaalde situatie. Na verloop van tijd weet je wel een beetje bij wie je wat meer afstand moet houden omdat hij wat slordiger rijdt, of bij wie je rondenlang in z'n versnellingsbak kan duiken, en je er op kunt vertrouwen dat hij geen rare dingen doet. (ik bedoel dit in algemene zin, no offence richting deze of gene)

Edit2: is dit te lang voor een raceverslag? :D
Laatst gewijzigd door Lennart Lippens op 24 apr 2017, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

is dit te lang voor een raceverslag? nee hoor, hou ik het gewoon korter :).

Twee leuke races waar ik eigenlijk net iets aan pace tekort kwam
in race twee had Gerben ergens remschijven die waarschijnlijk twee keer zo groot waren.....remde me wel heel erg eenvoudig buitenom uit het bergje omlaag eind sector een. dus een ronde later met tom vlak achter me dacht ik dat gaan we ook eens doen, duh blokkeren als een spartelkuiken en nog een plekje kwijt :D. kon wel nog bij tom aanhaken maar geen echte serieuze acties inzetten

zonder crashes races uitgereden en met twee keer eindigen rondom p10 prima resultaat.
Gebruikersavatar
Brent Wever
Berichten: 186
Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Roosendaal

@ Patrick: oke ik begrijp je...wil er ook geen vuile woorden over spreken hoor....ik baal erg van tikke tik eraffie...niemand doet het expres, iedereen maakt weleens fouten (ook ik natuurlijk ;-) ) maar een excuus had ik wel op prijs gesteld, van een tik hoeft heus niet maar van eraf tikken waardoor de race naar de klote is wel.....proost ;-)
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Teleurstellende avond, door verbindingsproblemen heb ik race 2 niet eens mee kunnen doen. Hierdoor zijn dan ook een bak dure punten verloren gegaan ten opzichte van Arjan, die nu een voorsprong heeft in het kampioenschap. Ik baalde enorm (understatement), zo snel mogelijk gisteravond maar zien te vergeten en de blik op Mid Ohio!
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Ger Peeters schreef: 24 apr 2017, 15:40
in race twee had Gerben ergens remschijven die waarschijnlijk twee keer zo groot waren.....remde me wel heel erg eenvoudig buitenom uit het bergje omlaag eind sector een.
:mrgreen: :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Lennart Lippens schreef: 24 apr 2017, 14:18 waarna ik door een inschattingsfout bovenop de achterkant van Ger Heuts knal bij aanremmen bocht 2. Ik spinde, zonder schade gelukkig (ik hoop Ger ook)

Wanneer je voorganger midden in de bocht van z'n gas gaat, op het punt dat jij net volgas zit te pushen, valt er vaak niet meer op te reageren. Als je in iedere bocht rekening zou moeten houden met een voorligger die mogelijk eerder remt of midden in de bocht van z'n gas gaat, kom je er nooit voorbij, dus het hoort er wel een beetje bij dat je in dit soort situatie af en toe wat risico neemt denk ik.
Nu merk ik pas echt hoe bagger mijn races waren. Ik heb zelfs helemaal niets van een "knal" gemerkt. Het liep echt voor geen meter en moest zelfs de pits induiken om de aanstormende rijders die me zouden gaan lappen, te kunnen ontwijken. Ik had geen grip, geen snelheid en helemaal geen gevoel in de wagen.

Ik liet iedereen er netjes langs, maar had inderdaad wat meer de linkerkant van de baan kunnen nemen. Volgens mij was er rechts nog plek genoeg om me voorbij te gaan, maar was het snelheidsverschil al te groot. Sorry.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”