Porsche Cup 2017-I | Race 5&6 Magny Cours | 23-03-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Porsche Cup 2017-I I Race 5 & 6
Magny Cours
23-03-2017


Locatie
Magny Cours, Nevers, Frankrijk

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie 1 (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (formatieronde, staande start, 17 ronden)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (formatieronde, staande start, top 8 reversed grid, 17 ronden)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2017-I
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Haiho.....
Sinds Update naar v1,1 heb ik een probleem......
Ik had dus weer eens een foutje gemaakt, toch de verkeerde Paint ingestuurd, dus een Glimmende Paint.......
Dit is géén probleem aangezien wij een ALT wagen kunnen installeren zodat deze zichtbaar is voor iedereen en de Livestream.......
Dit werkte perfect en was bezig met het maken van de Presentatie, totdat de Update er door kwam......
Ik kan dus géén ALT wagen meer laden voor het seizoen 2017-I, wel lukt het nog voor seizoen 2016-II, dus ligt het mijns inziens aan de update.
Kan hier naar gekeken worden, zodat ik straks gewoon weer met een zichtbare wagen kan rijden, en de presentatie af kan maken.
Ik hoop dat het lukt, als jullie dan alsnog de goeie .dds bestand nodig hebbe, hoort ik dat graag.

Grtz.....
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Alt skins zijn uitgeschakelt omdat sommigen volgens mij last hadden van disconnects bij het joinen. (Of iets anders, was iets mee in ieder geval) Dus enige optie is de fix toch nog even mailen en dan komt er hopelijk een update. :)
Laatst gewijzigd door Ruben Correa Alves op 11 mar 2017, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wilco Smit
Berichten: 828
Lid geworden op: 18 sep 2011, 21:49
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Pernis/ Perneutel
Contact:

Thnx voor de info.....
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

De Race Commissie is van mening dat er op deze baan voldoende locaties zijn die zodanig gebruikt kunnen worden dat dit voordeel kan opleveren.

Wij gaan controleren op tracklimits op een nog niet nader te noemen locatie en de laatste chicane, opkomend start finish gedeelte.

Wees gewaarschuwd en hou de banden tussen de lijnen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zeker saaie races geweest niemand die er over durft te vertellen

Castrol Racing Team.

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ja was heeeeeel saai, vooral race een bocht drie, einde mijn verslag race een :D


heb me in race twee prima vermaakt met Ruben, Maarten en vooral Jos.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Mijn verslag komt nog, maar saai waren mijn races in ieder geval niet ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik denk dat iedereen nog aan het afkoelen is :D
Ik heb me wel vermaakt met de stream. Veel gooi-, smijt-, duw-en trekwerk, met hier en daar iets te enthousiaste acties met 'messy' natrap-nijgingen her en der.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Oke dan.

Race 1. Slechte start en verloor een aantal plekken. Flink met Roy de Muinck aan het knokken geweest. Dat ging er hard aan toe :D
Toch was ik blij met de 5e plek, aangezien de auto bijna kwijt was. :teards:

Race 2 . Goede start. Flink aan de stok met Ruben Correa Alves. Dit was soms op de grens ? :kiss_ani:
Later kon ik aankloppen bij Jeroen Huisers, die vervolgens bij het aan remmen van de eerste hairpin bij mij op de deur klopte :bierglas:
dat liep voor mij gelukkig ;) goed af, en kon jaja de 1st plek over nemen :byebye: . Ik kon en klein gaatje creëren, die ik aan het einde
nodig had, want Glenn was los ;). Gelukkig duurde de race maar 17 ronden, en kon zo de eerste overwinnen in mijn simrace carrier op mijn naam zetten :bierglas: .

Na de race nog contact gehad met Roy en Ruben. We waren er over uit dat het hard ging, maar elkaar toch lieten leven.
Kortom... een fantastische race avond :thumbs_happy:

Streamers en Serverbeheer wederom bedankt voor jullie inspanning. :thumbs_happy:
Niek Jacobs
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Mijn raceavond was in ieder geval niet saai :). 1e race was wel wat saai want kon vanaf pole meteen een gat slaan en dit controleren. Race 2 moest ik vanaf p8 beginnen. Het inhalen ging niet geweldig maar door wat incidenten voor me toch rond P4 gekomen. Daarna veel geracet tussen de BoKa mannen wat er af en toe fel aan toe ging. Toen ik Kai in wilde halen bij de haipin werd ik plots afgesneden waardoor ik bijna stil moest staan en zo kon een sterk rijdende Glenn er voorbij. Vervolgens kunnen profiteren van de aktie van Kai om Glenn er voorbij te laten. Uiteindelijk dacht ik op P4 gestrand te zijn want Ruben verdedigde goed, de twee-na-laatste bocht maakte Ruben echter een remfout waardoor ik hem er naast kon zetten en hem kon passeren voor P3. Door de laatste chicane vol af te snijden kon Ruben nog net voor me eindigen maar dit lijkt me niet geldig.

Felicitaties aan Anton voor zijn 1e overwinning bij srvn!
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Beter laat dan nooit. Dit was mijn eerste echte goede raceavond in de Porsche. Ik kon redelijk meekomen en ook profiteren van de gevechten om mij heen. Daardoor race 1 vrij saai maar wel podium :thumbs_happy:

Race 2 ging ook lekker na een goede start. Plan was om Glenn wederom te helpen en nadat hij in aanraking kwam met Roy moesten we dit plan ook doorvoeren van de teambaas. Niek zat ertussen en die kon ik niet van me af houden. Het ging er in de hairpin heet aan toe en toegegeven, ik gooide de deur vrij laat dicht na het zien van de herhaling. Eindelijk kon ik iets voor Glenn doen maar op het moment dat ik dat wou doen prikte Niek hem ertussen die van vrij ver met veel risico aan kwam glijden met als gevolg veel verf wisselen. Glenn was ontketend en ik moest een beetje laten vieren totdat Niek en Ruben elkaar vonden. Ik kon aanpikken maar de race was te kort om nog iets uit te halen met P5 als gevolg waar ik alsnog heel erg tevreden mee ben.
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2017-I”