Na het voor mij succesvol verlopen weekend in Zandvoort (p10 en p5) nu nog een stap beter, p7 en p3, met daarmee m'n eerst podium bij SRVN
Kwalificatie: P4, erg blij mee. Ik was toch wel wat verbaasd over mijn snelheid. Ik zat in de trainingen er al goed bij qua tijd, maar meestal komen er op de raceavond nog wel een paar onder mijn tijd door, nu niet. Al ontbraken er wel twee snelle heren gisteravond.
Race 1: vertrokken vanaf p12, waar ik met weer een slechte start direct 2 plekken verloor aan de witte auto's. Daarna wat rondjes lekker kunnen knokken met diverse mensen en o.a. door crashes opgeklommen naar p10 voor de pitstops. Ik zat te twijfelen over een vroege of late stop. M'n banden waren nog redelijk dus vond een vroege stop zonde van de banden, en koos dus voor een late stop in ronde 8. Ik kwam op de 7e plek terug, achter Rene de Ruiter, die ik maar niet voorbij kwam. Ik zat flink te pushen, heel dicht op zijn bumper, eigenlijk te dicht, want ik liep steeds midcorner vast tegen z'n bumper, waardoor ik weer slechte exits had...Rene maakte geen fouten, dus p7.
Race 2: vertrokken vanaf p4, met de lege plek van Ruben Schenkel achter me. Betere start, maar verloor in bocht 2 een plek aan Renze Brink. Jeroen zocht de pits op na lap 1 (denk een Drive Through door het gekloot voor de start ofzo), dus weer op de 4e plek.
Kon daarna met moeite Walther Berk achter mij houden, maar eenmaal in m'n ritme kon ik een gaatje slaan (ook doordat Walther flink in de weer was met Sven).
Daarna eigenlijk een relatief eenzame race zonder auto's binnen een seconde in de buurt. Ik kon zo wel netjes m'n rondjes rijden, de pace was goed in ieder geval. Richting de pitstops 2.5s achterstand op p3, 4s voorsprong op p5. Renze schoot van de baan in zijn outlap na de pitstop, waardoor ik op kon schuiven naar p3. Daarna foutloos naar de finish gereden, met Renze constant op 2s achter me.
Jee, m'n eerste podium
Tussenstand: 6e Algemeen en 1e in de Cup, ik mag niet klagen
P.S. of ben ik nou te enthousiast?