Vraagje, als ik bij options de refresh rate van 60hz wil verhogen naar 144hz, gaat hij even denken, start rf2 opnieuw op, ga ik dan weer kijken hoe het staat bij options, staat hij nog steeds op 60hz. Hoe kan dit?
Groeten,
Brent
Refresh rate blijft op 60hz
- Brent Wever
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
- Racestuur: Thrustmaster T300
- Locatie: Roosendaal
- André Jager
- Berichten: 407
- Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
- Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
- Locatie: Delfzijl (Groningen)
- Contact:
Alle sync opties uitzetten? Vsync etc
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Brent Wever
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
- Racestuur: Thrustmaster T300
- Locatie: Roosendaal
thanks, net geprobeerd Sync op off te zetten maar geen verschil.
Ik zie geen Vsync, alleen sync
Ik zie geen Vsync, alleen sync
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13
Heb je in je player.JSON ooit eens een max_fps of soortgelijke functie hard op 60 gezet?
- Brent Wever
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
- Racestuur: Thrustmaster T300
- Locatie: Roosendaal
Net even je bestand player.json opgezocht, ik zie het volgende (hier nooit aangezeten, tenminste niet hard)
"Max Framerate":0,
"Max Framerate#":"0 to disable (note: positive numbers only, we always use the 'alternate' method now)",
"Max Headlights":256,
"Max Headlights#":"Max headlights visible relative to your car.",
"Max Visible Vehicles":41,
Dus lijkt mij dat maximale framerate op 0 betekend dat het uit staat, toch?
"Max Framerate":0,
"Max Framerate#":"0 to disable (note: positive numbers only, we always use the 'alternate' method now)",
"Max Headlights":256,
"Max Headlights#":"Max headlights visible relative to your car.",
"Max Visible Vehicles":41,
Dus lijkt mij dat maximale framerate op 0 betekend dat het uit staat, toch?
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Ik had ook dat hij verkeerd bleef staan in het menu, maar op de baan was de refresh rate gewoon goed.
- Brent Wever
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
- Racestuur: Thrustmaster T300
- Locatie: Roosendaal
aha thanks
-
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 04 dec 2014, 18:24
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Venlo
hoe kun je na gaan of dat dan wel goed staat.Ruben Correa Alves schreef: ↑01 mar 2017, 18:42 Ik had ook dat hij verkeerd bleef staan in het menu, maar op de baan was de refresh rate gewoon goed.
Kan ook zijn dat in windows de Hz nog op 60 staat.
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Als de refresh rate van rfactor en mijn monitor verschillen (59 in rfactor en 60 op het scherm bijvoorbeeld) dan merk ik dat gelijk. Het voelt dan choppy.Ruud van Heijster schreef: ↑06 mar 2017, 14:38hoe kun je na gaan of dat dan wel goed staat.Ruben Correa Alves schreef: ↑01 mar 2017, 18:42 Ik had ook dat hij verkeerd bleef staan in het menu, maar op de baan was de refresh rate gewoon goed.
Kan ook zijn dat in windows de Hz nog op 60 staat.
- Ronald van Dijk
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
- Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
- Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht
Met ctrl+f zie je boven in beeld hoeveel frames je werkelijk draait.
@Brent, je kunt in de .json file nog proberen max frames op 144 te zetten.
Ik heb pas ook vreselijk lopen pielen omdat mijn framerate ineens begon te schommelen, waardoor het net als Ruben opmerkte erg choppy werd.
@Brent, je kunt in de .json file nog proberen max frames op 144 te zetten.
Ik heb pas ook vreselijk lopen pielen omdat mijn framerate ineens begon te schommelen, waardoor het net als Ruben opmerkte erg choppy werd.
- Brent Wever
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
- Racestuur: Thrustmaster T300
- Locatie: Roosendaal
Thanks, Ruud, Ruben en Ronald (allemaal namen met een R )
Zie nu met ctrl+F dat in practice mode hij op 144 staat, dus lijkt mij nu in orde.
Zie nu met ctrl+F dat in practice mode hij op 144 staat, dus lijkt mij nu in orde.
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Ah, wacht... nu hebben we het wel echt over 2 verschillende dingen. 60 fps is NIET 60 hz. Ik dacht dat je het had over de Hz waarde van je monitor. Dat heeft niets met je fps te maken
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Ctrl+f is fps inderdaad. Als dat niet zo is ben ik van +-45 hz naar 170+ hz gegaan
Castrol Racing Team.
Castrol Racing Team.
- Brent Wever
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
- Racestuur: Thrustmaster T300
- Locatie: Roosendaal
oh dacht nu uit postes van anderen dat fps=hz maar dus toch niet
Blijft nu de vraag: hoe zie ik dat mijn monitor in game op 144 hz draait? (mijn monitor heeft die capaciteit wel (144hz monitor) maar rf2 blijft bij settings dus op 60hz staan, ook al wijzig ik het in 144 dan draait hij weer terug naar 60hz
Blijft nu de vraag: hoe zie ik dat mijn monitor in game op 144 hz draait? (mijn monitor heeft die capaciteit wel (144hz monitor) maar rf2 blijft bij settings dus op 60hz staan, ook al wijzig ik het in 144 dan draait hij weer terug naar 60hz
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Ronald van Dijk schreef: @Brent, je kunt in de .json file nog proberen max frames op 144 te zetten
Castrol Racing Team.
- Brent Wever
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
- Racestuur: Thrustmaster T300
- Locatie: Roosendaal
@ Albert: net geprobeerd maar nope, springt toch weer terug naar refresh rate 60
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Het is een beetje verwarrend eigenlijk. HZ is niet precies FPS inderdaad, maar ze zijn wel met elkaar gekoppeld, soort van. Je scherm heeft een refresh rate, gemeten in HZ terwijl games hun refresh rate meten in FPS. de refresh rate is in principe de baas over de fps, betekenend dat als je game 120 fps draait terwijl je scherm op 60hz loopt je ook 60 frames per seconde ziet op het scherm, de helft van die frames vallen dus weg.Brent Wever schreef: ↑07 mar 2017, 10:45 oh dacht nu uit postes van anderen dat fps=hz maar dus toch niet
Blijft nu de vraag: hoe zie ik dat mijn monitor in game op 144 hz draait? (mijn monitor heeft die capaciteit wel (144hz monitor) maar rf2 blijft bij settings dus op 60hz staan, ook al wijzig ik het in 144 dan draait hij weer terug naar 60hz
rFactor geeft je de keuze om de refresh rate van je scherm te kiezen zodat de sim de FPS koppelt aan de HZ van het scherm. Want 144 HZ betekend 144 keer een vernieuwing op je scherm, dus 144 FPS zou precies genoeg data stromen naar het scherm om 144 HZ goed weer te geven. Als je die setting op 144hz zet en dan gewoon de baan op gaat en op ctr-f klikt en dan ziet dat de fps precies 144 is dan kan je er van uitgaan dat rFactor de optie goed heeft onthouden. Zie je daar 60 dan is het inderdaad fout.
- Brent Wever
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 11 apr 2013, 08:56
- Racestuur: Thrustmaster T300
- Locatie: Roosendaal
aha thanks Ruben, duidelijk uitleg, ik zie als ik op ctrl+F druk rechtsboven inderdaad 144 staan. Dan is het in orde
- Kevin van Dooren
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 30 jun 2016, 10:18
Dat rechts boven 144 staat wil alleen zeggen dat je FPS op dat moment 144 is. Dit kan betekenen dat je vsync aan hebt staan en deze fps "forced" op 144fps omdat je scherm op 144hz staat, of dat je nu maximum framerate op 144fps hebt ingesteld en je pc dus nu maximaal 144 fps uit stuurt en je scherm nog steeds op 60hz kan staan. De enige manier dat fps en hz een directe relatie hebben is wanneer vsync (of een andere synchronisatie techniek) aan staat, daarnaast zegt fps niks over hz of andersom.
In windows zijn er ook instellingen om je scherm op 144hz te zetten naast dat de rfactor zelf ook op 144hz moet staan, met nvidia kan dit via het nvidia configuratiescherm bij de resolutie instellingen, bij amd zal hier ook wel een instelling voor zijn maar dat weet ik niet precies. Dan weet je in ieder geval zeker dat je in windows zelf ook gebruikt maakt van 144hz.
Op de meeste schermen kun je ook controleren op hoeveel hz deze draait, door in het menutje van het scherm zelf te zoeken naar de source of input waar dan bijv. 1920x1080 60hz staat. Als de instelling in rf2 terugspringt naar 60hz zal er toch wel iets aan de hand zijn lijkt me, ik gebruik ook een 144hz scherm en zowel in windows als in rf2 staat de instelling op 144hz zoals het hoort.
Gr Kevin
In windows zijn er ook instellingen om je scherm op 144hz te zetten naast dat de rfactor zelf ook op 144hz moet staan, met nvidia kan dit via het nvidia configuratiescherm bij de resolutie instellingen, bij amd zal hier ook wel een instelling voor zijn maar dat weet ik niet precies. Dan weet je in ieder geval zeker dat je in windows zelf ook gebruikt maakt van 144hz.
Op de meeste schermen kun je ook controleren op hoeveel hz deze draait, door in het menutje van het scherm zelf te zoeken naar de source of input waar dan bijv. 1920x1080 60hz staat. Als de instelling in rf2 terugspringt naar 60hz zal er toch wel iets aan de hand zijn lijkt me, ik gebruik ook een 144hz scherm en zowel in windows als in rf2 staat de instelling op 144hz zoals het hoort.
Gr Kevin
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Of het scherm op 144hz staat was niet de issue volgens mij. Als dat wel de issue is en scherm is 60hz dan domineerd dat inderdaad boven degekozen hz in rfactor.