F2000 2017-I | Race 3&4 Croft | 26-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Kevin Heijnen schreef: 27 feb 2017, 00:13
Ik had alleen verwacht dat de persoon die de servers regelt eens zou reageren, thats all. Maar negeren mag ook hoor :)
Beste Kevin,

Nu ben ik de persoon die zich voornamelijk druk maakt om de server en ben toevallig even niet in Nederland.
Neemt niet weg dat ik op de achtergrond maximaal contact hebt met diversen mensen binnen de SRVN organisatie over dit onderwerp.
Er komen vanuit meerdere kanten reacties dus waarom zou ik dan ook nog eens extra moeten gaan reageren.
Ik kan de toon waarmee je op dit moment aan het reageren bent niet echt waarderen.

Ik zie dat je het over de RFM file hebt en dat je wilt weten hoe deze staat.
Blijkbaar heb je jezelf iets verder verdiept in de instellingen alleen jammer dat je dan niet gezien hebt dat elke rfm ook op je eigen pc staat. Je hebt het antwoord al tijden binnen handbereik.

Het aanpassen van een rfm heeft alleen zin als de track deze wijziging toestaat.
Dus als een track bij PassingBeforeLineRoad de harde waarde van 1 heeft dan kun je aanpassen in de rfm wat je wilt maar dan heeft dit geen enkele zin.

Mij was deze setting nooit eerder opgevallen omdat de rfm in voorgaande seizoenen alleen maar bij de indy500 werd aangepast.
Op de server passen we alleen maar de player.json en de multiplayer.json aan.
Echter zijn we in dit seizoen van start gegaan met een eigen SafetyCar.
Dit pas je ook aan in de rfm, maar dit is dan ook de enige aanpassing die is gedaan.
Alle overige settings in de rfm staan dus op default

Ik zal zo snel als mogelijk de nieuwe vmods gaan maken met daarin de PassingBeforeLineRoad op 3.
Dit moet zeker gaan lukken voor de GT race van donderdag.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik vraag me af hoe mensen altijd zo goed de intentie en toon kunnen lezen. Enige wat ik zie is emotieloze letters. :P
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Je mag mijn toon best onvriendelijk noemen, maar dat is dan ook te verwachten als je 2 weken lang genegeerd word. Niks meer aan toe te voegen.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

voor alsnog wil het nog niet echt lukken met de snelheid en zat het deze race ook weer niet echt mee.
kwali P15
Race1. tijd lang ronde de P11 maar door iets te gewaagde inhaal een tik achterop gegeven bij dhr Geuze. heb wel even op hem gewacht maar daardoor verloor ik nog een plek, maar ja boeie
Race2. zat even niet mee . dacht net om een crash heen te rijden maar bleef toch ergens haken bij iemand waardoor voorvleugel weg was. tja dan ben je met een reparatie van 1 minuuut (waarom duurt dat zo lang) dus kansloos en kun je net zo goed op ESC drukken. maar ben doorgereden als was het maar om te trainen

Tja ik strijd ook liever mee in de Top 10 maar we gaan vrolijk verder. het gaat om de lol, niet waar?
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Nog even een kort verslag van mijn kant.

In de kwali kwam ik te kort op de snelle mannen waardoor ik vanaf P6 de race moest aanvangen.
Heb tijdens de kwali niet veel last gehad van verkeer, behalve in de eerste ronde, allerlei mensen die zich in de laatste sector terug lieten zakken om vrij baan te krijgen. Mooi, maar die haal ik gewoon in ;)

Race1: Slechte start, maar kon toch rond de 6e plek blijven rijden. Na een aantal ronden kon ik bij William aanhaken en een inhaalpoging doen. Dit lukte, maar een paar ronden laten kon William mij weer inhalen. Omdat William vond dat hij voordeel had van een lagmomentje van mij, liet hij me iets later weer voorbij. Toen kon hij me ook niet meer aanvallen en kon ik zelfs naar de top 4 rijden. Helaas was de race 2 a 3 rondes te kort om nog iets te kunnen doen. P5.

Race2: Ditmaal een veel betere start vanaf P4. Direct Mischa te pakken en kon uit het gedrang blijven. Ik kwam achter William en Bosschieter terecht op P3. Ik wist dat ik het 2e deel van de race sneller was dan William. Maar dan moest ik er wel eerst voorbij. William probeerde eerst een paar keer Bosschieter in te halen maar dit lukte niet. Toen kon ik William inhalen door een slechte exit van hem en kon ik naar Bosschieter toe rijden. En op dezelfde manier waarop JW mij een paar seizoenen geleden in de Clio's of Civic's mij inhaalde in de laatste bocht, deed ik hetzelfde truukje bij Bosschieter. Helaas voor mij kwam William ook snel Bosschieter voorbij. Toen moest ik nog flink aan de bak, want het eerste deel van race was de pace van William iets beter dan de mijne. Maar William kon geen serieuze aanvallen aanzetten en na de helft van race had ik wat lucht en kon de race uitrijden op P1!!! :thumbs_happy: :thumbs_happy:

Mijn eerste open wheel overwinning bij SRVN sinds 22 september 2013 met de Marussia op Long Beach, en dat was mijn allereerste race voor Ikea.

Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Kevin Heijnen schreef: 27 feb 2017, 16:57 Je mag mijn toon best onvriendelijk noemen, maar dat is dan ook te verwachten als je 2 weken lang genegeerd word. Niks meer aan toe te voegen.
Lees je mijn reacties überhaupt Kevin? We hebben nota bene, omdat bleek dat het op Croft niet te testen viel een compleet nieuwe mod gemaakt met een fysieke Safety Car. Je kan dan niet zeggen dat we er niets mee gedaan hebben.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

René Hoogterp schreef: 28 feb 2017, 20:24
Kevin Heijnen schreef: 27 feb 2017, 16:57 Je mag mijn toon best onvriendelijk noemen, maar dat is dan ook te verwachten als je 2 weken lang genegeerd word. Niks meer aan toe te voegen.
Lees je mijn reacties überhaupt Kevin? We hebben nota bene, omdat bleek dat het op Croft niet te testen viel een compleet nieuwe mod gemaakt met een fysieke Safety Car. Je kan dan niet zeggen dat we er niets mee gedaan hebben.
Ik had het gelezen, maar het ging voornamelijk om Indianapolis. Nu blijkt dat er is vergeten een command in de rFm goed te zetten, of vergeten te testen of de penalties wel goed werken. Dat ik zelf voor detective moet spelen vind ik niet zo erg, maar vanuit mijn point of view heb ik zo'n 30 punten misgelopen in dat eerste raceweekend, en Croft werd niet veel beter toen ik in race 2 direct uitgeschakeld werd. 't Is gewoon niet motiverend voor iemand zo competitief als ik. Combineer daarbij dat het 2 weken lang akelig stil was om de technische hoe/waarom na Indianapolis, ja dan word ik daar wat narrelig van :P

Maar nu het meeste duidelijk is, kunnen we wellicht de pacecar start weer gebruiken. Als er getest moet worden met 3 man of je voor de s/f streep wel of niet kan inhalen, wil ik daarbij best wel helpen. Voor zo ver ik weet krijg je nog steeds geen penalty als je tijdens de opwarm ronde langs de auto komt die naast je start.

groeten van Cranky Detective Heijnen :)
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Absoluut begrijpelijk, ik ben ooit door een bug een kampioenschap 'kwijt' geraakt. ;) Anyhow, mooi ruk van Indianapolis (niet alleen voor jou trouwens) en hopende hebben we het gefixt voor Zandvoort, anders doen we gewoon hetzelfde zoals op Croft. In Croft Race 2 doe je het hoofdzakelijk zelf trouwens, maar dat terzijde... (los van de tik op je achterwiel)
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Albert van Mourik schreef: 27 feb 2017, 13:31 Alle onnodige programma's uitstaan? Niet iets wat toch even wat data trekt of gooit?

Castrol Racing Team.
Ik heb het nog even nagekeken maar zet ook alle programma's uit voordat ik de server in ga. Blijft heel vaag.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Ik meld me hierbij af voor het hele seizoen. Ik weiger me nog langer te laten naaien door de racecommissie/bestuur.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Jan Wim Ensing schreef: 05 mar 2017, 15:47 Ik meld me hierbij af voor het hele seizoen. Ik weiger me nog langer te laten naaien door de racecommissie/bestuur.
Jesus JW, als het zo weer moet vind ik nogal triest. Je kan niet altijd je gelijk / zin krijgen. Het is echt niet dat de RC of bestuur de pik op iemand heeft zodat ze je weg willen pesten of willen naaien.

Gedraag je eens als een volwassen mens en accepteer eens bepaalde beslissing, in plaats van elke keer maar te roepen dat het niet mogelijk je eigen schuld is.

Staat verdomme elke keer bij als je er vragen over hebt dan kan je het navragen. Dit is weer zo'n hype moment om je maar weer af te melden voor de rest van het seizoen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Kijk zelf. Ik hoor graag waarom ik zo'n ware straf krijg voor een raceincident waarbij de oorzaak ook nog eens bij een derde partij ligt. Ik heb het helemaal gehad met dit soort praktijken binnen SRVN. Dan zoek ik mijn heil wel elders.

https://www.youtube.com/watch?v=9HF8ECZ ... e=youtu.be
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Jan Wim Ensing schreef: 05 mar 2017, 16:04 Kijk zelf. Ik hoor graag waarom ik zo'n ware straf krijg voor een raceincident waarbij de oorzaak ook nog eens bij een derde partij ligt. Ik heb het helemaal gehad met dit soort praktijken binnen SRVN. Dan zoek ik mijn heil wel elders.

https://www.youtube.com/watch?v=9HF8ECZ ... e=youtu.be
Vraag het dan gewoon na aan de RC. Ze zullen het echt niet zonder reden doen.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Dat station ben ik allang gepasseerd. Elk contact met RC/bestuur levert niets anders op als frustratie en teleurstelling. Zelf een muur luistert nog beter.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Man man, zo jammer weer dit. Dacht dat wij elkaar wel beter kenden Jw. Maar als je mij ook onder zo'n dooddoener schaart weet ik niet wat ik fout gedaan moet hebben.

Afkeer tegen bepaalde personen mag, dat is mens eigen en zal ik ook niks over zeggen. Maar wij zaten op een normale voet, meende ik. #nietdus

Ps, dit is niet onder rc gepost, maar persoonlijk
Castrol Racing Team.


Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Even met Albert gepraat, maar de RC kijkt dus niet meer naar wat zich voor een incident heeft afgespeeld. Dan blijf ik bij mijn afmeldingen, bij zo'n club wil ik niet eens racen. Stel je voor dat we dat ook doorvoeren in ons Burgerlijk Wetboek. Zelfverdediging, noodweer, u werd bedreigd? Daar kijken we niet naar hoor.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Jan Wim Ensing schreef: 05 mar 2017, 16:04 Kijk zelf. Ik hoor graag waarom ik zo'n ware straf krijg voor een raceincident waarbij de oorzaak ook nog eens bij een derde partij ligt. Ik heb het helemaal gehad met dit soort praktijken binnen SRVN. Dan zoek ik mijn heil wel elders.

https://www.youtube.com/watch?v=9HF8ECZ ... e=youtu.be
In dit filmpje zie ik iemand die geen ruimte laat voor iemand die er naast zit. Hierdoor raak je de controle kwijt.
Misschien is er eerder meer gebeurt maar dat zien we niet.

Tevens laat deze oplossing van straffen uitdelen maar weer zien dat er toch wel behoefte van meer uitleg.
Ik leer namelijk niets van dit systeem.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ja wat valt er te leren zou je haast gaan denken. Ik kan me herinneren dat William een keer gezegd heeft op het forum dat als je het gevoel hebt dat er iemand in jou ruimte naast je zit (voertuig van voor naar achteren gemeten) je er ook vanuit kan gaan dat ie er zit. Dat was voor mij een leermoment. Ik denk dat we dan voor 60 misschien wel 70% minder ongelukken gaan zien. Al zou het 50% minder zijn moeten we al blij zijn denk ik. Het is gewoon niet te voorkomen, we rijden allemaal op dezelfde baan voor soms hetzelfde stukje asfalt. En ik weet dat ik daar zeker zelf ook schuldig aan ben. Iets met een spiegel...
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Dave de Vos schreef: 05 mar 2017, 20:11 In dit filmpje zie ik iemand die geen ruimte laat voor iemand die er naast zit. Hierdoor raak je de controle kwijt.
Misschien is er eerder meer gebeurt maar dat zien we niet.

Tevens laat deze oplossing van straffen uitdelen maar weer zien dat er toch wel behoefte van meer uitleg.
Ik leer namelijk niets van dit systeem.
Nu is er wat te zeggen voor je punt over ruimte laten. Het feit is echter dat de straf is uitgedeeld voor het "onvoldoende maatregelen nemen om bij verlies van controle over de auto veilig tot stilstand te komen en daarbij iemand raken" en dat is echt volstrekte onzin. De auto van JW raakte in een spin en vanaf dat moment is er geen controle. Ik zie niet wat JW had kunnen doen, na controleverlies, om Arjen te ontwijken. Remmen, gas geven, beide: het had niets uitgemaakt.
Gebruikersavatar
Dave de Vos
Berichten: 332
Lid geworden op: 23 jan 2013, 12:48
Racestuur: Eigenbouw meerdere merken
Locatie: Nijkerk

Helaas kan ik niet anders concluderen dat de RC oogkleppen op heeft! Ik had nog niet gezien dat Arjen een protest had ingediend. Dit punt is al eerder besproken en heeft dus niets veranderd in het beoordelen van een protest. Helaas zijn we hiermee terug naar af.

Daarbij wil ik wel een kantekening maken dat het deel uitmaken van een RC geen makelijk taak is en dat deze in opdracht van het bestuur handeld kortom als er dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen gaat dit in opdracht van het bestuur deze stellen namelijk de spelregels op.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”