GT 2017-I I Ronde 2
Imola
02-03-2017
Locatie
Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari, Imola, Italië
Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, public, onbeperkt aantal ronden)
20:25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Kwalificatierace (15 minuten, rollende start)
20.50 uur - Warmup (5 minuten)
20.55 uur - Hoofdrace (45 minuten, rollende start)
Weerbericht
Links
Algemene Informatie GT 2017-I
GT 2017-I | Ronde 2 Imola | 02-03-2017
- Twan Capellen
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
- Racestuur: Thrustmater T500RS
- Locatie: Brunssum
Hadden we zo'n weer maar in Nederland
-
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
- Racestuur: Logitech G27
Imola.
Op de 1 of andere manier is Imola me wel goed voor me.
Afgelopen seizoen p5 en ik had er zin in.
Aardig wat gereden vooraf. Lekkere setup en een aardige pace.
Kwali was wat minder.
Maakte veel foutjes waardoor p 10 voor mij was.
Kwalirace ging het gelijk in de eerste bocht mis. Werd op de achterkant geraakt met een spin tot gevolg.
Vervolgens werd ik 4 bochten verder wederom aangetikt p20..
Daarna wel een leuke inhaalrace gereden met nog een compliment aan Jeroen die me er netjes voorbij liet na het tikje in ronde 1.
p10 over de finish.
Hoofdrace ging heerlijk.
Geen problemen in de eerste ronde en kon gelijk bij Wilbert aanhaken.
Kon hem na een aantal rondes voorbij komen. Verder volgens mij niemand op de baan ingehaald maar door foutjes en crashes van andere kunnen opklimmen naar p4. Wat voor mij het max haalbare was.
Erg tevreden dus en mooie punten gepakt.
Op naar Monza
Op de 1 of andere manier is Imola me wel goed voor me.
Afgelopen seizoen p5 en ik had er zin in.
Aardig wat gereden vooraf. Lekkere setup en een aardige pace.
Kwali was wat minder.
Maakte veel foutjes waardoor p 10 voor mij was.
Kwalirace ging het gelijk in de eerste bocht mis. Werd op de achterkant geraakt met een spin tot gevolg.
Vervolgens werd ik 4 bochten verder wederom aangetikt p20..
Daarna wel een leuke inhaalrace gereden met nog een compliment aan Jeroen die me er netjes voorbij liet na het tikje in ronde 1.
p10 over de finish.
Hoofdrace ging heerlijk.
Geen problemen in de eerste ronde en kon gelijk bij Wilbert aanhaken.
Kon hem na een aantal rondes voorbij komen. Verder volgens mij niemand op de baan ingehaald maar door foutjes en crashes van andere kunnen opklimmen naar p4. Wat voor mij het max haalbare was.
Erg tevreden dus en mooie punten gepakt.
Op naar Monza
- René Hoogterp
- Berichten: 4050
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
- Locatie: Amsterdam
- Contact:
Moeilijke race-avond, los van niet al teveel trainingstijd waren die trainingsrondes vooral afgelegd met en stuk frustratie dat de Aston niet echt de kant op wilde gaan, dan ik beoogd had, niet echt fijn dus
Daarom zeker tevreden met 2x een P3, hopelijk wel een betere auto onder de kont voor Monza!
Daarom zeker tevreden met 2x een P3, hopelijk wel een betere auto onder de kont voor Monza!
-
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite
- Locatie: brunssum
beamer ligt me nog niet echt
kwali race leuk gevecht met randy en johan gehad, verder bijzonder kansloos qua pace.
hoofdrace, tsja nog steeds geen pace maar zonder ook maar ergens echt in de buurt van gevecht te zijn geweest helpt het om domweg op de baan te blijven....daarmee compleet onverwacht van p17 naar p8 gegaan
kwali race leuk gevecht met randy en johan gehad, verder bijzonder kansloos qua pace.
hoofdrace, tsja nog steeds geen pace maar zonder ook maar ergens echt in de buurt van gevecht te zijn geweest helpt het om domweg op de baan te blijven....daarmee compleet onverwacht van p17 naar p8 gegaan
-
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite
- Locatie: brunssum
o en ps sorry voor de degenen die ik in de quali bij uitkomen box in eerste chicane wel heel erg knullig in de weg zat......
had een gaatje in veld gezien maar dus absoluut verkeerd getimed.....
had een gaatje in veld gezien maar dus absoluut verkeerd getimed.....
- Robin de Jong
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33
Eindelijk een beetje het goede gevoel kunnen vinden met de Aston. De kwalificatie verliep redelijk, het rondje kon beter, maar ik had gelukkig al vrij snel een goede banker lap. Kon dus als tweede starten voor de kwalificatierace. Die overigens niet echt enerverend was.
De hoofdrace begon niet al te lekker, ik was bang dat ik Kevin zou inhalen voor het sein van de groene vlag, maar daardoor was ik niet alert bij de start. Ik verloor een plek aan René, maar een bocht later had ik een gigantische lagg spike en had het ook zomaar einde wedstrijd kunnen zijn. Gelukkig kwam ik er zonder kleerscheuren van af en ik geloof ook iedereen om mij heen. Daarna weer het ritme opgezocht en een tijdje dicht achter René kunnen aanhobbelen. Hij begon iets meer problemen te krijgen met overstuur en een klein momentje zorgde ervoor dat ik de plek weer kon terugpakken. Daarna de race vrij makkelijk kunnen uitrijden. Twee keer P2 en m'n plek verstevigd in het kampioenschap.
De hoofdrace begon niet al te lekker, ik was bang dat ik Kevin zou inhalen voor het sein van de groene vlag, maar daardoor was ik niet alert bij de start. Ik verloor een plek aan René, maar een bocht later had ik een gigantische lagg spike en had het ook zomaar einde wedstrijd kunnen zijn. Gelukkig kwam ik er zonder kleerscheuren van af en ik geloof ook iedereen om mij heen. Daarna weer het ritme opgezocht en een tijdje dicht achter René kunnen aanhobbelen. Hij begon iets meer problemen te krijgen met overstuur en een klein momentje zorgde ervoor dat ik de plek weer kon terugpakken. Daarna de race vrij makkelijk kunnen uitrijden. Twee keer P2 en m'n plek verstevigd in het kampioenschap.
- Albert van Mourik
- Berichten: 2637
- Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
- Racestuur: LogiMaster T327 RS
- Locatie: Wageningen
- Contact:
Tja, beetje weinig kunnen oefenen, wel een hele leuke baan.
Grootste probleem waren de remmen of beter gezegd rem punten.
Bij opstarten sloeg teamspeak op hol, en was ik een seconde of 3 te laat voor kwalificatie.
Dan maar vlug meer proberen te repareren....
Duurde ook te lang (eigenwijs) waardoor ik race 1 vanaf de stream kon bekijken.
Kon daardoor nog wel wat andere instellingen veranderen wat in het rijden wel degelijk hielp.
Hoofdrace achteraan gestart, uit de rotzooi kunnen blijven maar niet echt wat gewonnen.
Pace lag redelijk constant, liep in de tweede helft hard in op Dave, door een spin kon ik weer opnieuw gaan jagen.
Paar rondes voor het einde Dave ingehaald in de hairpin.
Ingaan laatste ronde nog een foutje waardoor ik alsnog P15 verloor .
Op naar Poznan
Castrol Racing Team.
Grootste probleem waren de remmen of beter gezegd rem punten.
Bij opstarten sloeg teamspeak op hol, en was ik een seconde of 3 te laat voor kwalificatie.
Dan maar vlug meer proberen te repareren....
Duurde ook te lang (eigenwijs) waardoor ik race 1 vanaf de stream kon bekijken.
Kon daardoor nog wel wat andere instellingen veranderen wat in het rijden wel degelijk hielp.
Hoofdrace achteraan gestart, uit de rotzooi kunnen blijven maar niet echt wat gewonnen.
Pace lag redelijk constant, liep in de tweede helft hard in op Dave, door een spin kon ik weer opnieuw gaan jagen.
Paar rondes voor het einde Dave ingehaald in de hairpin.
Ingaan laatste ronde nog een foutje waardoor ik alsnog P15 verloor .
Op naar Poznan
Castrol Racing Team.