Porsche Cup 2017-I | Race 3&4 Le Mans Bugatti | 09-03-2017

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Porsche Cup 2017-I I Race 3 & 4
Le Mans Bugatti
09-03-2017


Locatie
Le Mans Bugatti, Frankrijk

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie 1 (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (formatieronde, staande start, 18 ronden)
21.00 uur - Warmup (5 minuten)
21.05 uur - Race 2 (formatieronde, staande start, top 8 reversed grid, 18 ronden)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2017-I
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Ik betwijfel of de realroad instelling in de practice wel op x1 staat. De baan droogt wel heel snel op
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Is aangepast.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Jos van der Sterren schreef: 26 feb 2017, 22:53 Is aangepast.
Jos..... Je bent het einde ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Of het begin

Castrol Racing Team.

Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

nog een dingetje waar ik net achter gekomen ben. Ik heb een vrij goede videokaart GTX 970, met autos om mij heen dropt me fps naar 50. en dan is het nog geen eens race day. Dit gaat voor de stream ook een groot probleem worden.
Maar we moeten wel lekker met licht aan rijden :D anders krijg je straf :D
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Doe in je settings file eens max_headlights op 12 ofzo, of nog lager :)
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Raceday!!! Heb er zin in. Duikbril en zwembroek liggen al klaar

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Jaaaaaa me 2 :D
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Ik heb mijn all-risk wat verhoogd.
Er gaat gegarandeerd iemand zijn auto afschrijven vanavond. :D
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

had er bij de eerste paar laps een hard hoofd in, maar kreeg gaandeweg toch steeds meer plezier met het holiday on ice gevoel :)
eens kijken hoe dat op een vollere baan gaat uitpakken, ben in ieder geval erg benieuwd wat het gaat brengen
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Jos van der Sterren schreef:Ik heb mijn all-risk wat verhoogd.
Er gaat gegarandeerd iemand zijn auto afschrijven vanavond. :D
Kegelen met Porsches?

Castrol Racing Team.

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

en speciaal nog een keer voor de start eerste paar bochtenen laps ....
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Mag ik iedereen er nog even op wijzen dat men de uitloopronde na de race dient uit te rijden ivm de nog lopende stream?

Meerdere wagens waren nu in beeld en ineens weg.

Dank u,
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Wat een k** races. De pace zat er in de P gewoon goed in. Quali verziekt en laatste. Race 1 redelijk omhoog geklommen naar P11 tot ik zelf door concentratie verlies een spin maakte.

Race 2 start vanaf P17 en bij de start meteen verziekt door Martijn eraf te rijden de muur in. Via TS excuses aangeboden en bij deze nogmaals mijn excuses. Ik had een goede start en zag een gat maar vergat gewoon naast me te kijken, heel dom.

Snel op naar de volgende...
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Had het al via de chat gedaan, maar mijn excuses aan Glenn. Erg sterk gereden en verdiende de winst in race 1. Had een goede run en zag mijn laatste mogelijkheid voor de win en dat ging helaas mis.

Het was van te voren een beetje gokken hoe de pace zat ten opzichte van de anderen aangezien de omstandigheden elke keer anders waren in de server. Maar tijdens de practice vandaag en de kwalificatie leek de pace goed ten opzichte van de rest. P2 in de Q betekende op de natte kant proberen weg te glibberen. Tijdens de race bleek de baan eigenlijk net iets te droog voor de setup. (practice was vaak 20% nat, race was maximaal rond de 10%) Leuke uitdaging om de auto en de overstuur die ik er in had gebouwd als nog te benutten. Lang gejaagd op Glenn en ook wat naar achter moeten kijken naar een jagende Niek.

In race 2 mocht ik van p6 van start, op de droge lijn. Goede start gemaakt en 3 dik richting bocht 1 wat gelukkig allemaal clean ging. Mijn missie was om zo snel mogelijk in ieder geval 1 plekje te winnen bij de start. Inhalen is dan nog het makkelijkste aangezien alles naast elkaar ligt, dus goede mogelijkheid om een buffer te bouwen naar de snelle Glenn en Niek die vanaf p7 en p8 starten. Ging goed en kon vanaf p3 gaan jagen naar p2 en p1. Paar rondjes nadat ik op p1 aankwam ietsie gas terug genomen want die snelle driftmomentjes kunnen soms fataal zijn. Nog 1 rondje echt aangezet voor snelste lap tijd maar Niek pikte die dezelfde ronde alweer in hehe.

Geef mij maar een heel seizoen regen. :)
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Wat ik niet begrijp is wat er moeilijk is om na de race als iedereen gefinisht is uit te loggen bij de race.
Nu weer een lagspike voordat de race over was en ik blij was dat ik Ger niet geraakt heb.
Niet meer doen!!!
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Nou dat ging best goed gisteren.
Apart van de kwalificatie (P22) zat de snelheid (voor mijn doen) er goed in.
Zolang ik op de baan zou blijven en mijn rondjes zou afwerken kon ik wel naar voren rijden. Althans, dat was de gedachte. De uitvoering is natuurlijk een ander verhaal. Ik slaagde er overigens wel in. Zonder zelf een echte inhaalpoging te hoeven doen reed ik van P22 naar P11 in race 1. Prima uitgangspunt voor race 2.

In race 2 kon ik door de gevechten voor mij aanhaken bij het groepje dat begon bij P6.
Erachteraan hobbelen was het maximale wat er in zat. Af en toe was het stuivertje wisselen met mijn teamgenoot Jan. Ik heb 1 mega moment gehad bij de Dunlop chicane waarbij de achterkant uitbrak bij het remmen. Gelukkig kon ik de auto uit de vangrails houden en mijn weg vervolgen. In de tweede fase van de race zat ik achter Ruben S en probeerde hem onder druk te zetten. En met resultaat want uiteindelijk maakte hij een foutje en kon ik er voorbij. Doordat Anton in de laatste ronde de vangrail kuste kon ik opschuiven naar P7.

Een prima resultaat en ik kijk uit naar de volgende race!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Top Pascal!

Ik had race een wat meer mega momenten :), meteen in begin stress level omhoog daardoor te gehaast en dat werkt zeker niet op een natte baan met deze auto. na diverse slippers glijers crashes en pit bezoek kansloos op een ronde of wat ergens achter het veld wel nog de streep gehaald.

tweede race stuk leuker rustiger aan gedaan de glibbers bleven wat meer gecontroleerd en mede daardoor heel lang leuk gevecht met Jos gehad. hadden alletwee af en toe een klein foutje/glibbermoment waar de ander dan van kon profiteren, was leuk.
Jammer van lag moment voor Jos in de laatste bochten voor de streep , Jos zal vlak voor me zat en ik was er niet langs kunnen komen maar opeens was Jos weg..... Dacht zelfs even dat hij een disconnect had maar bleek stukje achter me te zitten, was not funny.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Dat was weer een editie van "blij dat ik glij".... :lol:

De qualificatie ging op zich prima en met P10 was ik dan ook tevreden.

In Race 1 had ik wel wat meer chaos verwacht in de eerste ronden, maar iedereen reed met gepaste voorzichtigheid en dus ging het er netjes aan toe. b:)like

Een van de GP Update auto's was er in de tweede ronde vanaf gegaan en dat leverde een flink schrikmoment op! Jan Feenstra klapte er bovenop, en ik klapte vervolgens op Jan. Gelukkig zonder al te veel schade door kunnen rijden en een aardig ritme te pakken gekregen. P6 als resultaat.

De tweede race wederom vanaf de eerste rij mogen starten en ik kwam redelijk weg. Zoals verwacht zaten de snellere mannen er al snel weer bovenop, maar ik wilde me deze keer graag in de strijd mengen en dat ging ook een paar ronden goed. Helaas door een contact met Glen gespint en dus teruggevallen. Daarna het ritme totaal kwijt en uiteindelijk nog een plek aan directe concurrent Pascal verloren. :geek:

P6 en P8 dus al met al toch een goede avond :driving:
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2017-I”