F2000 2017-I | Race 3&4 Croft | 26-02-2017

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Heb vanmiddag samen met Patrick de replay bekeken.

Er wordt door meerdere mensen ingehaald voor start finish zowel links als rechts zodra er groen gegeven is.

Geen van deze personen hebben daarvoor een stop en go penalty gehad.

Ik ga nu met naam en toenaam de stop en go mensen noemen.

R1 Kevin Heijnen, enige ding gevonden is voor Jan Wim Ensing gereden bij start formatie ronde.
R1 Robin Baltus, in opwarmronde Ger Heuts ingehaald in bocht 1/2 en tot en met einde binnenste rechte stuk ervoor gereden.
R2 Thierry vd Heijden, voordat groen gegeven is al 3 wagen lengtes voor Twan Capellen.

Voor de rest geen klachten gezien of gehoord.

Castrol Racing Team.

Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Ik waardeer de energie die je er in steekt Albert, maar als iemand de server config nou eens nakijkt of alles goed staat dan weten we al een stuk meer :)
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Dit zijn de redenen waarvoor je een drive-through/stop 'n' go kunt krijgen bij het opwarmen/starten:

1) In de opwarmronde lange tijd voor de auto rijden die je volgens rFactor 2 instructies moet volgen.
2) In de opwamronde te ver achter de auto rijden die je volgens rFactor 2 instructies moet volgen.
3) Als leider de SC inhalen voordat er groen wordt gegeven (zelfs als deze in de pitstraat rijdt).
4) Een andere coureur inhalen voordat er groen wordt gegeven.
5) Voor de lijn inhalen links van jouw rij als dat volgens de .rFm niet mag.
6) Voor de lijn inhalen rechts van jouw rij als dat volgens de .rFm niet mag.
7) Voor de lijn inhalen als dat volgens de .rFm niet mag.
Wouter Sonderwal
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 okt 2011, 22:16
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Hoofddorp
Contact:

Jongens jongens jongens...

Ik snap dat dit een ***baan is, maar als er een paar denken dat ze als een malle overal in gaten mogen duiken die er niet zijn..niet accepteren dat ze zijn gespind (doordat ze een achterlijke actie uitgehaald hebben) en gewoon volgas over de baan proberen terug te keren en nog een paar anderen meenemen in hun eigen narigheid...dan snap ik niet dat dit als serieuze klasse wordt weggezet..

Beide races door achterlijke acties dus van de baan gereden en bij mij is de zin flink weg..

Als er vanuit het bestuur niet wordt opgetreden tegen dergelijk achterlijk rijgedrag, dan is dit niet de klasse waarin ik wil rijden en trek ik mij bij deze terug uit de F2000.

Ik vind het niet erg om mijn zondagavond op een leuke manier met leuk racen in te vullen, maar een stel prutsers op de baan die je avond vernaggelen...sorry, maar daar voel ik weinig voor.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Ik vind het zeer komisch dat ik uit deze ballentent punten heb meegenomen. Nul voorbereiding. Wederom geen snelheid (niets onder de 1:20 gereden) en een vierde plaats.

Wat betreft de starts. Het formeren, snelheid houden en dan georganiseerd starten werkte op deze wijze niet. Ik heb me kapot gelachen tijdens de start van de eerste race.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Race 1 was het simpelweg treintje rijden, dit circuit is echt 10x niks voor inhalen. Geef mij maar een breder circuit wat dat betreft :)

Race 2 kreeg ik een tik rechtsachter waardoor ik de (betonnen) paaltjes in vloog, en nogmaals zijn er een berg punten buiten mijn controle om weggenomen. Ben bang dat het kampioenschap nu al niet meer interessant voor mij is :(

--- Nog steeds onduidelijkheid over de regels, kom op SRVN admins, ga nou eens kijken wat er met die server config is en test dingen...
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ik weet niet of er meer mensen waren die er last van hadden maar ik wel. Extreem veel lagmomenten wanneer er iemand besluit om op escape te drukken. Ligt dit aan mij of gaan er nog steeds mensen uit de server tijdens een race? Verbindingen zijn bij mij wel gewoon goed.

Verder leuke avond gehad met 2x p9.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Beetje frustrerend avondje. Pole gemist op 22 duizendste en in de race was inhalen bijna onmogelijk. Ik weet niet of Arjan's pace gewoon een beetje inconsistent was of dat ik in een Scuderia Leone val werd gelokt, maar in ieder geval geeft P2 ook fijne punten.

Race 2 begon na wederom een langzame start niet best, in de lange rechterbocht aan het begin zat ik aan de binnenkant maar degene aan de buitenkant had dit niet door, waardoor er contact was en ik dwars stond. Ook de bandenstapel meegenomen waardoor de rechter achterophanging scheef stond. Vanaf achteraan het veld nog wat op kunnen schuiven en 6 puntjes gepakt met P10.

Wederom jammer van die tweede race, daar zijn opnieuw wat kostbare punten verloren gegaan. Maar goed, op naar Zandvoort!
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Kevin Heijnen schreef:
--- Nog steeds onduidelijkheid over de regels, kom op SRVN admins, ga nou eens kijken wat er met die server config is en test dingen...

Voorafgaand aan Indianpolis is er zeer uitgebreid getest: geen problemen. Op het moment dat het getest moest worden op Croft was de conclusie dat de SC helemaal niet werkt. (Dus getest!) en vervolgens een actie ondernomen die beter werkte.

Nu hopen dat op Zandvoort de SC weer helder werkt zodat we inderdaad kunnen kijken hoe de serverinstellingen staan. Mag dus wel even wat minder met die toon...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Kevin Heijnen schreef: 26 feb 2017, 22:38--- Nog steeds onduidelijkheid over de regels, kom op SRVN admins, ga nou eens kijken wat er met die server config is en test dingen...
Ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen bugs en instellingen.

1) Je hebt het over serverinstellingen, maar het probleem uit Indy is misschien een probleem in de mod. Het is zeer waarschijnlijjk geen serverinstelling.

2) Het probleem op Croft was een bug in het circuit waardoor de automatische procedure van rFactor 2 (niet SRVN) niet goed werkte.

De uitleg op TS was wat mij betreft volkomen helder, al zaten er wat haken en ogen aan de gekozen weg.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Yoeri Gijsen schreef: 27 feb 2017, 00:02
Kevin Heijnen schreef: 26 feb 2017, 22:38--- Nog steeds onduidelijkheid over de regels, kom op SRVN admins, ga nou eens kijken wat er met die server config is en test dingen...
Ik denk dat je wel onderscheid moet maken tussen bugs en instellingen.

1) Je hebt het over serverinstellingen, maar het probleem uit Indy is misschien een probleem in de mod. Het is zeer waarschijnlijjk geen serverinstelling.

2) Het probleem op Croft was een bug in het circuit waardoor de automatische procedure van rFactor 2 (niet SRVN) niet goed werkte.

De uitleg op TS was wat mij betreft volkomen helder, al zaten er wat haken en ogen aan de gekozen weg.
Prima toch. Ik had alleen verwacht dat de persoon die de servers regelt eens zou reageren, thats all. Maar negeren mag ook hoor :)
Nu is het nog steeds misschien dit of misschien dat, maar als dat een acceptabel niveau van regels hanteren is, goed! /sarcasm
Ik weet dat ik erg zeurderig overkom, maar ik heb liever dingen zwart op wit in plaats van 'ach wat maakt het ook uit'.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Ik weet niet of je m'n bovenstaande reactie al gezien had, maar dan nogmaals: Wij weten wat t is waarschijnlijk, dat heeft met links/rechts inhalen te maken maar dat konden we dus niet testen op Croft.

Je hebt, wat ik heb begrepen, algemene rfm files maar die kunnen overruled worden door de trackfiles, helaas dit dus niet kunnen testen op Croft omdat het helemaal niet werkte. Nu kunnen we weer verder testen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ferhat Cakal
Berichten: 237
Lid geworden op: 28 sep 2011, 11:22
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: oss

Echt jammer. Van de 4 races 3 schades door een achterlijke gedrag van een ander. F2000 van naam veranderen in flatout2000 . Gewoon triest bla bla bla.
Gebruikersavatar
Maurice Willems
Berichten: 46
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:15
Racestuur: Fanatec CSL DD
Locatie: Veldhoven

Ik hoop dat zandvoort gezelliger wordt. Vind et zo zonde van mijn tijd.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ondanks een paar tikken links en rechts achter in race 1, toch met een redelijke pace door kunnen rijden, hoewel ik bij de tweede tik omgeduwd werd en daardoor vanaf p30 verder moest. Uiteindelijk naar P23 gereden in race 1.
In race 2 geen narigheid tegen gekomen en naar P13 gereden.
Ik vond het leuke races en heb een leuke avond gehad.
Kai verdween wel regelmatig in het niets om dan na een paar seconden weer ergens terug te vertschijnen, hetgeen mij wel verschillende schrik momenten gaf. Ik heb geen idee of er dan iemand de server uitging, maar het leek erop dat alleen Kai dat probleem had.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Het was een hectisch maar leuk avondje. Had een wat mindere quali (7) en terwijl ik in de training nog makkelijk 0,2 harder kon. Zonde, want quali is zo belangrijk hier. Los van dat je hier lastig kan inhalen, weet je van te voren dat het een chaos wordt achterin. Smalle bocht, veel paaltjes, en laten we eerlijk wezen.. Zeker het achterveld is zich niet altijd bewust van zijn omgeving, en schuwt contact niet altijd. Dat is dus feest. :p

Gelukkig is een top 7/8 iig genoeg om uit de problemen te blijven, en dat ging ook wel lekker. Zat in een leuk groepje, alleen inhalen gaat natuurlijk lastig. Uiteindelijk zat ik een tijd vast achter Lennart, maar kon ik hem in de 2e sector (in de een na laatste ronde) toch nog inhalen na een mooi duel. Eindigde dus weer P7.

Dan weet je dat het P2 is in de volgende race, en dat is natuurlijk altijd lekker. Helaas ben ik nog niet gewend aan de "Green green green" in de chat. Was erg gefocust, maar of ik nou ook nog half wachtte op de gesproken Green green green, of dat het in de chat pas 0,5 sec later zichtbaar werd bij mij.. geen idee. Anyways.. Viel meteen terug naar P5 of P6. Was natuurlijk meteen 3 dik aanremmen eerste bocht, en was allang blij dat ik er alweer zonder schade doorheen was gekomen.

Na een onderstuurmoment paar rondes later in de chicane 1e sector, dacht ik croft maar eens op de rally versie uit te gaan proberen. 180 km p/u over het gras waarbij ik weer terugviel naar P9. Maargoed.. alweer geen schade :-)
Vanaf daar weer lekker kunnen rijden, geprofiteert van een aantal spins voor mij. P6.. en later in de laatste ronde Patrick die een slechte exit had nog in de 1e bocht ingehaald. P5.

Al met al.. beetje saai, maar met zo'n gevaarlijke baan, fragiele auto, en gevaarlijk startveld :P, ben ik allang blij dat ik 2x goede punten heb gepakt zonder schade. Gefeliciteerd Arjan, en Gerben. En was weer een mooie stream heren.. Op naar zandvoort!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race 1 plek wisselingen in beeld de eerste paar laps, opgedeeld per veld deel, eerst veld vooraan, dan middenveld en vervolgens achterveld.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het is duidelijk te zien waar in het begin het meeste gebeurt, in ieder geval qua wisselingen.

Ik vreesde het ergste bij de start zo midden in het veld bij de start.
Maar kwam er op een klein duwtje na zowaar ongeschonden door en kon in een niet heel spannende race verder naar p12 komen nadat er in laatste laps bij een duel voor me nog iets mis ging.

race twee goed weg bij start en kon de eerste paar laps weer eens door de optrekkende rook van de puinhopen heen navigeren. Zat zowaar volledig onverwacht een tijdje op p8 tot ik besloot te vroeg op gas te gaan in laatste bocht en rond ging.
Wel ook een aantal keren geschrokken van een rondspringende Kai, hij was wat sneller me net voorbij en ik was zijn remlichten van dichtbij aan het inspecteren en opeens zat hij weer wat meters achter me .... dus maar beetje uit de buurt gebleven
er was volgens mij op moment niemand die uit server ging ofzo, maar maakt het zeker met deze auto's niet lekkerder op qua close racen
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Mijn excuses Twan en Ger. Het was alleen bij jullie 2 waar ik last had van lag. Ik zou niet weten wat het is maar alle momenten waar ik er ineens weer achter zat zag ik wel degelijk mensen weggaan in het schermpje linksonderin. Nogmaals de verbinding is in orde maar ik kijk alles nogmaals even goed na. Mijn ping is altijd heel laag in ieder geval en ik check dat regelmatig net als mijn fps.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Alle onnodige programma's uitstaan? Niet iets wat toch even wat data trekt of gooit?

Castrol Racing Team.

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

we zijn mekaar wel eens eerder tegengekomen Kai en is nog nooit opgevallen dus zal wel toeval geweest zijn. Is ook goed gegaan dus no problemo.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2017-I”