Afijn. Nul verwachtingen, want ik was een dikke seconden off-pace. Die 14e plek op de grid leek dan ook wel zo'n beetje wat het moest gaan zijn. Ik had veel problemen met afstellen en het vinden van de balans in de auto. Toch nog snel voor de race wat aanpassingen gedaan die net wat lekkerder aanvoelden, al kwam er niet per se veel meer snelheid uit.
Het verbaasde me dan ook dat ik prima meekon in de race. Ik reed niet sneller dan eerst, maar wel zo rond kwalificatietijden. Schijnbaar konden anderen dat niet. Dat of de gevechten voor me kostten gewoon veel tijd. Ik kon in race 1 van 14 naar 6 rijden. Uiteraard ging het wel weer bijna mis in de eerste bocht, maar ja, we schoven er ook vier dik in. Ik was in ieder geval dik tevreden met het resultaat.
In race twee kon ik gelijk in de eerste bocht naar de leiding, maar die verloor ik weer, omdat ik twijfelde of ik de deur wel dicht kon gooien. Vervolgens kwam Wouter erlangs en zat ik op de verkeerde lijn van de chicane en moest ik ook JW laten gaan op het rechte stuk. Ik heb het een ronde bevochten, maar besloot daarna JW op Wouter te laten jagen en gewoon te volgen, zolang Mischa achter me probleem zou vormen. Dat betaald zich uit, want de heren reden elkaar in de wielen en dus kon ik door naar 1. Dat was lang geleden! Ik vond het wel weer lastig het koppie erbij te houden, want er was, met mijn gebrek aan snelheid, geen ruimte voor fouten. Mischa was sneller, met name op de rechte stukken, dus ik moest hem verdedigen. Hij is er een keer of twee langs gekomen, maar ik slaagde er telkens weer in de positie terug te pakken. Op een gegeven moment kwam JW weer aansluiten en kreeg ik wat lucht. Dat was genoeg om de overwinning te pakken. Gaaf! Het was alweer bijna twee jaar geleden...
Het seizoen is geslaagd. Ik ga met vakantie. Ciao!