Evenementen neersmijt topic

Albert van Mourik
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Contacteer:

Evenementen neersmijt topic

Bericht door Albert van Mourik » 15 dec 2016, 21:25

Zo, even iets anders op het forum.

Mochten leden een idee hebben voor een vrije racedag, of zometeen voor in de winterstop, gooi het hier neer.
Er wordt geklaagd dat er te weinig gebracht wordt door iedereen (bestuur commissies en leden) dus kom maar op met tips.

Er is kort een rallycup geweest, met 6 man aan de start ofzo......
Maar we kunnen wel iets anders in die trant doen...

Ik dacht aan een boxtruck hotlap evenement, we hebben de boxtruck, en we hebben Tiger Moth, met daarin als ik mij niet vergis de Top Gear test track.
En ik weet niet of de trucks op de oude ROC baan kunnen komen, want dat lijkt me ook wel spannend.

Gewoon een simpele vorm van een ROC mag ook, zonder grote aankondiging maar gewoon om lol te hebben op een paar avonden.

Yoeri Gijsen

Re: Evenementen neersmijt topic

Bericht door Yoeri Gijsen » 15 dec 2016, 22:52

Ik heb dit voorstel een ergens eind oktober bij het bestuur neergelegd:

Historisch Sprint Toernooi
Evenementen met historische auto’s zijn tot dusver altijd in de smaak gevallen. Denk aan de Howston G4 op Monza ’66 en de F3 op Monaco ’66. Toch is het aantal evenementen beperkt gebleven. Wellicht een mogelijkheid daar verandering in te brengen.
Format: 4 races van 5 ronden. Elke race kunnen er punten worden verdiend. Wie de meeste punten verzameld heeft in vier races wint het toernooi. Kwalificatie op basis van superpole (1 getimede ronde) in een 5 minuten sessie.
Auto: Howston G4 of G6, Brabham BT44 of BT20, EVE/Spark F3 (kies één type voor het evenement)

SRVN 400
De SRVN 500 op Indy is altijd een groot succes. De opkomst is doorgaans rond de 30 man en dat terwijl veel mensen aanzienlijke moeite hebben met de auto, met name wanneer ze in verkeer moeten rijden. Een gemakkelijker alternatief is de NASCAR-imitatie van ISI op een grotere oval. Dat zou dan een mooie winter-tegenhanger kunnen zijn van de SRVN 500 in juni.
Format: 1 race van 400 kilometer (124 ronden)
Auto: Stock Cars

SRVN Supersprint Toernooi
In een ver verleden was dit een eenmalig onderdeel van de evenementenmaand. Destijds reden we SkiP Barber op Sebring North Loop(?). Het idee is om zeer korte races op een kleine omloop te doen. Afhankelijk van de grootte van het circuit wordt de inschrijflijst opgesplitst in groepen. Wellicht is 20 man een beetje veel voor een klein circuit. Dan kun je telkens twee keer 10 doen. Nadat de voorrondes (manches) zijn afgerond plaatst de top 12(?) zich voor de grote finale. De overige deelnemers rijden een kleine finale, waarbij de top 3 bij de grote finale wordt gevoegd als 13e, 14e, en 15e.
Format: minimaal 3 manches per rijder (afhankelijk van tijd) van 3 minuten, een kleine finale van 5 minuten en een grote finale van 7 minuten. Startgrid wordt vooraf vrijgegeven en is zo ingedeeld dat iedereen een keer vooraan, achteraan en ergens in het midden start. Finalegrids op basis van de stand na de manches (m.u.v. 13-15 in de grote finale, want die gaan op uitslag in de kleine finale).
Auto: Palatov D4 (is misschien wat snel), Clio Cup, Skip Barber, Historic F3 (kies één type voor het evenement) - USF2000 zou hier wellicht ook goed passen.
Locatie: Mills (Inner Loop A), Sebring (North?), Loch Drummond (short), Silverstone (National), Mores, Toban (short) (kies één locatie voor het evenement)

Een alternatief format hier - wellicht gemakkelijker toe te passen - is de hele groep in één keer te laten starten: 1x op basis van kwalificatie ,1x op basis van race-uitslag, 1x op basis van race-uitslag met volledig omgedraaid startveld.

SRVN Mini Endurance
Er zijn bij SRVN wel vaker endurance-races georganiseerd, maar de server liep dan al snel leeg of het startveld was klein. Wellicht is het een idee het format ‘kort’ en ‘klein’ te houden.
Format: 1 race van 90 minuten waarin rijders een auto mogen delen, maar ook solo mogen rijden.
Auto: Clio Cup, Mégane, DTCC, andere toerwagen of eventueel GT.
Locatie: kleine circuits zoals Mills (Inner Loop X), Sebring (North?), Loch Drummond (short), Silverstone (National) of Toban (short).

Bangerraces
Een avondje ontladen met íets minder scherpe regels. Deur-aan-deur- of bumper-tegen-bumper contact is toegestaan, maar rammen is nog altijd verboden. Je mag dus een beetje duwen en trekken, maar de schade staat gewoon op 100%. Harde klappers werken dus averechts. Het gaat er nog steeds om dat je als eerste over de finish komt. Het format kan voor dit evenement gelijk zijn aan dat van de Historische Sprint Toernooi of het Supersprint Toernooi zoals die hierboven staan omschreven. Het format hieronder is dus slechts één van de mogelijke invullingen.
Format: 3 voorrondes van 10 minuten, met een 5 minuten durende superpole kwalificatie (1 getimede ronde), gevolgd door een finalerace van 10 minuten op basis van de puntenstand uit de voorrondes.
Auto: Clio Cup

Open Testavond
Voor de aanvang van een nieuw seizoen, in het bijzonder bij een nieuw kampioenschap, kan het handig zijn om een avond te organiseren waarop leden gezamenlijk testen om de auto goed te leren kennen en hun bevinden delen om bijvoorbeeld een solide basissetup te maken. De testavond kan dan worden afgesloten met een serie korte races.
Format: testsessie van 1 à 2 uur gevolgd door 2 à 3 races van 5 à 10 minuten
Auto: (…)
Locatie: een gepast circuit dat niet op de kalender staat, zodat mensen minder geneigd zijn hun bevinden geheim te houden uit angst voor concurrentie, of juist een circuit van de kalender zodat men gerichter is voorbereid.

Wilfred Rentzenbrink
Racestuur: Fanatec CSW v2

Bericht door Wilfred Rentzenbrink » 15 dec 2016, 22:57

Is voor de Nascar race inhaken op de daytona 500 niet nog leuker. Zou een nascar race zeker zien zitten.

Yoeri Gijsen

Bericht door Yoeri Gijsen » 15 dec 2016, 23:33

Wilfred Rentzenbrink schreef:Is voor de Nascar race inhaken op de daytona 500 niet nog leuker. Zou een nascar race zeker zien zitten.
Mijn ervaring met online racen op Daytona met NASCAR is dat het een crashfestijn is. Het is lastig om op hoge snelheid snel te reageren en de auto's zijn er ook niet op afgesteld. Het continue draften en volgen vergt een enorme concentratie en discipline. Aangezien we al moeite hebben met wendbare wagens tijdens de Indy500, zie ik Daytona niet zo zitten. Apple Valley is breed en vraagt ook nog een beetje wat van de coureur qua timing, lijnen en liften. Er zit daar meer variatie in het rijden.

Jos van der Sterren
Racestuur: Fanatec

Bericht door Jos van der Sterren » 18 dec 2016, 15:34

Mij lijkt het historische evenement wel leuk.
Zeker met een oude BT44 of BT20.
Het oude Monza is ook leuk om met deze fantastische auto's te rijden.
Een tijdje terug op het oude Spa gereden maar daar zitten een paar bochten in wat ik net niet haalde en weer een Brabham afschreef :)

Jeroen Cijsouw
Racestuur: bv Logitech G25
Contacteer:

Bericht door Jeroen Cijsouw » 18 dec 2016, 16:57

Yoeri Gijsen schreef: SRVN 400
De SRVN 500 op Indy is altijd een groot succes. De opkomst is doorgaans rond de 30 man en dat terwijl veel mensen aanzienlijke moeite hebben met de auto, met name wanneer ze in verkeer moeten rijden. Een gemakkelijker alternatief is de NASCAR-imitatie van ISI op een grotere oval. Dat zou dan een mooie winter-tegenhanger kunnen zijn van de SRVN 500 in juni.
Format: 1 race van 400 kilometer (124 ronden)
Auto: Stock Cars

Bangerraces
Een avondje ontladen met íets minder scherpe regels. Deur-aan-deur- of bumper-tegen-bumper contact is toegestaan, maar rammen is nog altijd verboden. Je mag dus een beetje duwen en trekken, maar de schade staat gewoon op 100%. Harde klappers werken dus averechts. Het gaat er nog steeds om dat je als eerste over de finish komt. Het format kan voor dit evenement gelijk zijn aan dat van de Historische Sprint Toernooi of het Supersprint Toernooi zoals die hierboven staan omschreven. Het format hieronder is dus slechts één van de mogelijke invullingen.
Format: 3 voorrondes van 10 minuten, met een 5 minuten durende superpole kwalificatie (1 getimede ronde), gevolgd door een finalerace van 10 minuten op basis van de puntenstand uit de voorrondes.
Auto: Clio Cup
Lijkt me beiden wel wat..

Lennart Lippens
Racestuur: Thrustmaster T300 GTE

Bericht door Lennart Lippens » 19 dec 2016, 16:06

Historische evenementen zie ik wel zitten, met de Howstons G4/G6 of F3.
In mijn eentje rondrijden met de BT20 levert al genoeg strijd op, in die auto hoef ik niet per se 20 andere auto's om mij heen op een dodelijk spa ofzo :p
Een evenement in toernooivorm, zoals een Race of Champions of korte sprintraces lijkt mij heel leuk.

Verder, zijn de karts weleens gebruikt? Er zijn inmiddels genoeg leuke kartbanen in rF2.

En als laatste, geen idee in hoeverre dit een optie is binnen SRVN, is er weleens gekeken naar Automoblista? Daar een paar testraces mee draaien, kan dat? Of zeg ik nu iets heeeeel gevaarlijks?
Er zijn zat leuke (historische) wagens en Braziliaanse clubcircuits.

Yoeri Gijsen

Bericht door Yoeri Gijsen » 19 dec 2016, 18:09

Lennart Lippens schreef:In mijn eentje rondrijden met de BT20 levert al genoeg strijd op, in die auto hoef ik niet per se 20 andere auto's om mij heen op een dodelijk spa ofzo :p.
Gezien je rijkunsten in andere klassen, denk ik dat je het wel moet kunnen. Lees dit eens door.

Kevin van Dooren
Racestuur: TM T300 ferrari alcantara

Bericht door Kevin van Dooren » 19 dec 2016, 18:13

Niet zozeer een evenement, maar een server waar om het half uurtje een klein wedstrijdje is lijkt me ook wel leuk.
10 min. practice, 5 min. kwali (misschien kwali en practice combineren), 10-15 min. race ofzo. Een klasse zoals de dtcc is hier denk ik perfect voor. Als er dan een stuk of 5-10 banen op staan, dan is er genoeg keus en voor ieders wat wils. Op deze manier kan er dan ook wat geraced worden zonder een kampioenschap op het spel, 15 min. knallen puur voor de fun, beetje lak uitdelen maar natuurlijk ook niet te veel :P . Ik denk dat wanneer er een aantal mensen online zijn, dit voor erg gezellige avonden kan zorgen. Kan iedereen (waaronder natuurlijk gastrijders) zn racecraft uitoefenen/perfectioneren. Worden er fouten gemaakt of zijn er crashes, wat maakt het uit? Weer wat geleerd en over minder dan een half uurtje is er weer een race!

Gr Kevin

Niek Jacobs

Bericht door Niek Jacobs » 20 dec 2016, 11:18

Komt er net als vorig jaar een Race Of Champions achtig evenemt? Weet me van vorig jaar te herinneren dat deze zeer geslaagd was.

Robin Baltus
Racestuur: Thrustmaster T300

Bericht door Robin Baltus » 22 dec 2016, 19:47

Ik moest ineens aan een achteruit race denken rond oud en nieuw ofzo!

:D :bierglas: :kerstmuts:

Albert van Mourik
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Contacteer:

Bericht door Albert van Mourik » 22 dec 2016, 19:54

Achteruit racen op Zandvoort....... Ik zie mogelijkheden, daar ook een leuke wagen voor gevonden

Afbeelding

http://www.internationalsimracing.com/f ... pic=3569.0

Jeroen Cijsouw
Racestuur: bv Logitech G25
Contacteer:

Bericht door Jeroen Cijsouw » 23 dec 2016, 00:28

Is dit niets ipv de Clio voor de bangerraces?

-edit-

Hier http://shorttracksims.com/portfolio/ is nog een figure 8 track te vinden.

Robin Baltus
Racestuur: Thrustmaster T300

Bericht door Robin Baltus » 23 dec 2016, 10:09

Albert van Mourik schreef:Achteruit racen op Zandvoort....... Ik zie mogelijkheden, daar ook een leuke wagen voor gevonden
Ja Zandvoort , en er mogen caravans bij en een Pitspraat als commentatoren :loser1:

René de Ruijter
Racestuur: Logitech G27

Bericht door René de Ruijter » 14 apr 2017, 20:14

Is het misschien een leuk idee om op 2de pinksterdag ivm de pinksterraces wat neer te zetten?

Mijn voorstel een multiclass race met de clio en de caterham.
2 races van 30 min.
Inschrijven met teams van 2 personen.
Persoon 1 rijd race 1 in de clio
Persoon 2 rijd race 1 in de caterham.
Persoon 1 rijd race 2 in de caterham
Persoon 2 rijd race 2 in de clio.

Jos van der Sterren
Racestuur: Fanatec

Bericht door Jos van der Sterren » 30 dec 2017, 13:15

Is het misschien een idee om voor aanvang van het seizoen nog enkele evenementen te organiseren?
Mij lijkt het wel wat om met de GP3 eens te rijden om te kijken of er fouten in zitten en hoe het rijden is met een vol veld.

Ruben Correa Alves
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Bericht door Ruben Correa Alves » 30 dec 2017, 14:03

Elk kampioenschap krijgt een 0-evenement voor de start van de eerste echte races en er komen wat andere events aan deze maand. :)

Ger Peeters
Racestuur: Fanatec CSL Elite

Bericht door Ger Peeters » 30 dec 2017, 19:06

deze maand heb ik geen tijd meer, sorry :D :kerstmuts:

Ruben Correa Alves
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Bericht door Ruben Correa Alves » 30 dec 2017, 20:30

Ooh ja is nog volgende maand right right. :D

Jelle Schroor