DTCC 2016-II | Oultonraces | 06-11-2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

DTCC 2016-II | Race 9 & 10
Oultonraces
06-11-2016


Locatie
Oulton Park Island, Little Budworth, Cheshire, Groot Britannië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (17 ronden, formatieronde, staande start)
21.05 uur - Race 2 (17 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2016-II
SRVN Raceschool
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2012, 19:34

Er is weer een clinic aangekondigd voor de liefhebbers.
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Zo dat was weer een toonbeeld van netjes rijden,ongelooflijk!!!
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

@Jos: excuus voor het rondtikken. ik haakte met Lars waardoor ik driftend de laatste bocht ik ging en jou eraf tikte.
Kon er helaas niet veel aan doen. :teards: ben er zelf ook twee keer afgetikt
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Kwali: P6, met een lekker rondje! Tevreden mee.

Race1: Zeer beroerde start, probeer zoveel mogelijk links te houden zodat anderen mij rechts voorbij kunnen. Rene doet dit, en Glenn ook, helaas was het zicht slecht en drukt Glenn tegen Rene aan die daarop mij weer aandrukt. Gevolg haaks links de muur in, op een recht stuk...niet heel erg happy. Maar doorgereden, en kon uiteindelijk nog 9e worden. Met vierkante banden en lichte suspension schade linksvoor door de startcrash. De race zelf ging verder wel oke, Kai kwam me nog voorbij en ik kon Lippens nog voorbij in de laatste ronde.

Race2: Betere start, ga wijd in bocht 1 en de auto krijgt max overstuur en ik ga de baan over, zonder iemand te raken, en rij aan de rechterkant zo'n beetje alle borden weg die daar staan. Maarrr geen schade, voorzichtig weer invoegen en door. Jagen op Yoeri, met Kuipers op mijn achterbumper. Die verremt zich nog bij de hairpin, maar gaf netjes zijn plek weer terug! Top! Paar ronden later doe ik hetzelfde als Bram, net te dicht op het gras remmen en de auto raakt de balans compleet kwijt. Weet hem nog te houden voor de hairpin en raak de bandenstapels niet, ik kom erg beroerd weg en de auto slaat af, terwijl ik word omgedrukt door iemand. In het gras, met afgeslagen motor, dat is wat iedereen ziet op de stream, niet wat er daarvoor gebeurde. De auto na zoeken naar knoppen weer aan de gang gekregen en weer rijden. Achter van de Sterren aan, reed er snel naar toe, en kon hem na de chicane hem er naast zetten. Maar lang niet compleet ernaast, opweg naar boven de linkerbocht, verspringt Jos zijn auto een klein beetje (in mijn beeld) en raak ik hem met mijn voorbumper op zijn achterbumper. Voor Jos was dit beroerd, want dit was een hoge snelheidsbocht en door zo'n tikje ben je direct de controle kwijt...:( mijn excuses. Ik zag in mijn spiegels de banden door de lucht vliegen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ach ja, heb me wel vermaakt.
Kwali gemist, daardoor als allerlaatste moeten starten, start was prima, kon gelijk tussen paar wagens doorsturen.
Hier en daar klapte er een paar wagens af waardoor ik ineens op P10 reed.
Aan de finish P11, prima middenmoot, top 12 werd omgedraaid dus P2 voor R2.

Bij de start gelijk naar P1 door kunnen schuiven en die een lekkere tijd vast kunnen houden, Lennart zat aardig te prikken maar kwam er niet voorbij.
Toen Robin en Lars eenmaal hem voorbij waren was er voor mij geen houden aan, toen begonnen de foutjes te komen bij mij.
In een gevecht met Pieter mezelf verremd (remmen voelde al hele race niet prettig aan), en op de chicane geklapt.
3 lekke banden, maar toch doorgereden en finish op P12.
Gebruikersavatar
Darilho da Conceição
Berichten: 157
Lid geworden op: 06 mei 2015, 23:02

Ik stond laatste 4 ronden van race 2 in de pits... maar telt dit als uitval ?

Over de rest van me races op Oultonga ik het niet eens hebben...
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Na lang wachten eindelijk weer eens een dtcc race.
Had nog niet veel gereden op dit circuit en eigenlijk alleen de clinic van rudy gevolgd.
Gelukkig vandaag wel wat tijd over en vanmiddag kon ik de tijden al aardig rijden.

Kwali ging had beter gekunnen wel p8 maar had tijdens het oefenen een stuk sneller gereden.

Race 1 Helaas niet een superstart waardoor ik tussen Gerben en Glenn kwam te zitten.
Kon geen kant meer op waardoor Gerben van de baan af ging.
Vervolgens ga ik ook nog eens wijd in de eerste bocht en verlies bijna de auto.
Stuk door het gras en achteraan opnieuw beginnen.
Na een paar ronden zat ik achter Lennert en Youri ben ik zo stom om net op het gras te remmen.
Auto vliegt haaks om de muur in en gelukkig nam ik verder niemand mee.
Wel de auto afgeschreven... Helaas want de pace was er zeker.

Race 2 Ergens achteraan moeten starten doordat ik in race 1 was uitgevallen.
Voor mij was het een voordeel maar wat ging er ongelofelijk veel fout.
Heb geloof ik 1 iemand op eigen kracht ingehaald en de rest van de plekken was crashes en personen die elkaar het asfalt niet gunnen.
Uitendelijk naar p 5 toe kunnen rijden.

Helaas wel de koppostie in het cupkampioenschap kwijt geraakt door mijn uitval.
Des te meer motivatie om in Silverstone weer te gaan knallen
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Na een paar weken de auto niet aangeraakt te hebben, besloot ik vanavond weer eens in te stappen. Ik kon uiteraard niet aan het tempo van eerdere sessies tippen, maar het voelde niet beroerd.

De eerste race vooral kalm gebleven en uit de problemen gebleven. Tegen het einde nog wel even een eng remfoutje waardoor ik achterop Bram klapte, maar dat leek verder geen gevolgen te hebben. Aan het einde toch wat moeite omdat ik de banden teveel had laten slijten op zoek naar ritme. Plaatsje verloren en 8e geëindigd. Volgens mij was het dit seizoen nog niet beter gegaan.

Race twee was chaos. Veel geduw en getrek met mensen die hun neusje er overal in wilde steken. Ik heb de race laten lopen nadat ik er samen met Ger afging.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

prima Q op p5. r
race een
redelijke start en door de chaos in bocht een had ik meteen een gaatje achter me.
kon tempo voor me niet volgen, dus bandjes sparen beetje gas terug en gaatje achter me gelijk houden.
ging prima maar wel saaie race. aan eind nog geluk dat Bram er even vanaf schoot en mij daardoor p4 gaf.

race 2
ook een redelijke start maar wel meteen pieter en meen robin voorbij zien schieten :)
leuke race gehad met veel nette gevechten, was daardoor voor mij zeker veel leuker dan race een.
maar vlak voor me ook af en toe wel wel dingen gezien waarvan ik dacht moet dat echt op die manier....
en inderdaad ging yoeri er met mij vanaf ;), was met name jammer voor de leuke gevechten die nog volop bezig waren
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Q: P12 - Tja kwali is nooit mijn sterkste punt :)
R1: goeie start en om chaos heen gereden en lag na 1 lap op P7. Beetje saaie race, banden sparen.
Na 8 laps gas gaan geven en liep in op Ger. Helaas was de race 1-2 ronden te kort maar een mooie P5

R2: goeie start maar wat tikjes hier en daar gekregen. Einde lap 1 wilde Lars heb voor laatste bocht aan de binnenkant zetten.
Ik dacht (spiegels) dat hij nog achter me zat en probeerde gat klein te houden. Lars raakte me rechtsachter waardoor ik driftend overdwars de laatste bocht in ging. hierbij tikte ik dus Jos eraf. nogmaals excuus.
Daarna nog raceincident met Pieter die me bij de chichane probeerde in te halen wat gedoemd was om te mislukken. Zij aan zij gingen we door de eerste knik en bij de tweede ging het mis. wederom een duwtje rechtsachter waardoor ik rechtaf ging ipv links.
Niet veel aan te doen maar de chicane is niet echt gemaakt om in te halen. Vanaf P12 ofzo toch nog opgeklommen naar P8 (mede door anderen die eraf gingen)

Kortom wel tevreden, had niet heel veel geoefend en goede zaken gedaan in het CUP kampioenschap
Tot de volgende

PS: Dank heren van de stream. Goeie replays en mooie slow motions!
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Leuke baan, maar inhalen is hier net als Croft niet te doen. Ik had er weer een hard hoofd in voor de start, en het was dan ook weer Lars die een bliksem start had en zo de leiding kon pakken. Ik merkte wel dat ik iets sneller was en uiteindelijk kon ik er voorbij in de hairpin. Daarna vrij eenvoudig kunnen uitrijden. In race 2 verwachtte ik niet zo veel, wilde gewoon in de buurt van Lars blijven, maar zoals wel vaker tikte iedereen elkaar er weer van af. Ik zou toch eens willen adviseren om rustig te blijven en na te denken, je had immers nog 16 rondjes om iets te doen. Als iemand er overigens naast zit is het gewoon klaar, stuur niet in en laat de ruimte. Als je twijfelt of iemand er naast zit kun je er beter van uit gaan dat diegene daar inderdaad zit. Na 8 rondes lagen Lars en ik al op de plekken 1 en 2 en konden we weer een leuke strijd aangaan voor de overwinning. Ik probeerde de switchback te maken in bocht 1 wat ook lukt, helaas zat er een vervelende knik voor de bocht 2 waardoor ik naar links moest en hierbij raakte we elkaar. Lars viel daardoor ver terug, en dat zorgde eigenlijk voor het enige smetje op de avond. Gelukkig wist hij zich nog wel naar P3 terug te vechten.

Nog 1 race in Engeland en dan mogen we het seizoen gaan afsluiten in Nederland.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Leuke races gehad gisteren.
Dit was mijn tweede 'weekend' in DTCC als gastrijder, na Croft.
De 200+ rondjes op Oulton Park hadden nut, want ik was duidelijk sneller (relatief) en ging een stuk zuiniger om met de bandjes. De Clinic 3 weken terug was daarvoor erg nuttig, dank daarvoor!

Kwali: dit vind ik toch lastig. Ik reed twee best aardige, identieke rondjes, maar ik zat 0,7 seconde van m'n snelste tijd uit de trainingen, resulterend in een 13e startplek (al beter dan de 20e op Croft). Het ook wel logisch dat het lastig is denk ik, want in de kwalificatie moet het meteen kloppen en in de trainingen rijd ik meestal het snelst na ca. 5 ronden achter elkaar, steeds een paar tienden harder.

Race 1: aardige start, en tussen de chaos door, opgeklommen naar de 8e plek in 2 ronden.
In ronde 6 schrok ik mij een hoedje toen ik bij de hairpin in m'n spiegel een blauwe auto steeds groter zag worden, gevolgd door een hoop kabaal. Ik was even bang dat ik Rene de Ruiter niet had zien aankomen en hem had afgesneden bij het insturen, maar ik zie in de stream dat hij 'gelukkig' zelf de controle al was verloren.
Vervolgens was ik een paar ronden iets sneller dan Youri Gijsen, maar kon er uiteraard niet langs. Dat was overigens een wijze les van de Clinic: inhalen op deze baan is vrijwel onmogelijk, tenzij de voorop-liggende auto een foutje maakt (verremmen, slechte exits, etc).
Uiteindelijk nog twee plekken verloren in de laatste twee ronden, door twee kleine foutjes bij de exit in een voorgaande bocht.

Race 2:
Als 3e gestart, na bocht 1 op de 2e plek. Achter mij ging er blijkbaar van alles mis waardoor ik 5 ronden lang onbedreigd op de 2e plek reed en duidelijk sneller was dan Albert op de 1e. Ik kon er echter niet langs, en wilde geen do-or-die actie plegen. Na 6 ronden toch de GNCR-heren in m'n nek, die na een slordige exit allebei in 1x voorbij kwamen tuffen.
Na fouten van Albert en Lars klom ik weer op naar de 2e plek, waarna ik 3 ronden Bram Kuipers achter me kon houden (precies door geen fouten te maken en te focussen op m'n exits). Uiteindelijk kwam hij er toch voorbij en was Lars de volgende. Ik kon hem nog wel bijna 2 ronden achter mij houden, maar hij kwam er #$%#&*@# toch nog voorbij in de laatste bocht omdat ik mij verremde (iemand had de brake-markers vakkundig verwijderd!). Alsnog toch een mooie 4e plek.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik zie dat de uitslagen bijgewerkt zijn, maar helaas kloppen ze niet.
Het is mij niet duidelijk bij wie ik dit nu moet melden, heeft iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Twan Capellen schreef:Ik zie dat de uitslagen bijgewerkt zijn, maar helaas kloppen ze niet.
Het is mij niet duidelijk bij wie ik dit nu moet melden, heeft iemand enig idee?
Kan naar het bestuur. :)

Maar ik geloof dat ik de fout heb gezien, is aangepast nu.
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Darilho da Conceição schreef:Ik stond laatste 4 ronden van race 2 in de pits... maar telt dit als uitval ?

Over de rest van me races op Oultonga ik het niet eens hebben...
Ik zag je in race 2 met nog 5 laps te gaan ook volle bak rechtdoor gaan in een linkerbocht. Wat gebeurde daar, want het zag er enorm gek uit.
Gebruikersavatar
Darilho da Conceição
Berichten: 157
Lid geworden op: 06 mei 2015, 23:02

Bram Kuipers schreef:
Darilho da Conceição schreef:Ik stond laatste 4 ronden van race 2 in de pits... maar telt dit als uitval ?

Over de rest van me races op Oulton ga ik het niet eens hebben...
Ik zag je in race 2 met nog 5 laps te gaan ook volle bak rechtdoor gaan in een linkerbocht. Wat gebeurde daar, want het zag er enorm gek uit.
Zo ja man...
me ophanging was kapot, én een band lek, ik stuurde nog in, maar kon die bocht niet maken toen zag ik dat er een heel peloton aan autos eraan kwam.
Denk aan de kant blijven, snel de pits in.. redde wat er nog te redde valt... maar stop duurde meer dan 300sec!
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Realiseer je je wel dat je met zulke grappen het risico loopt heel die vechtende groep eraf te rijden, als jij nog zoveel snelheid met je beschadige auto rijd dat je een bocht volle bak mist? Sterker nog, is het echt niet meer rijdbaar, zet hem liever aan de kant om erger te voorkomen. Voor hetzelfde geld rij je de leider in de race eraf, is dat het waard om koste wat kost stijf achteraan te kunnen zeggen dat je een race uit hebt gereden?
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Er is toch ook al vaker besproken op het forum en op de stream dat wanneer je schade hebt het moet laten maken of zie ik dat verkeerd. Nu zit er een groot verschil tussen iets besproken hebben en iets afgesproken hebben maar ik heb wel aardig wat mensen gewoon door zien rijden met een zwaar beschadigde auto zowel zichtbare schade als voelbare schade.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Darilho da Conceição schreef:
Bram Kuipers schreef:
Darilho da Conceição schreef:Ik stond laatste 4 ronden van race 2 in de pits... maar telt dit als uitval ?

Over de rest van me races op Oulton ga ik het niet eens hebben...
Ik zag je in race 2 met nog 5 laps te gaan ook volle bak rechtdoor gaan in een linkerbocht. Wat gebeurde daar, want het zag er enorm gek uit.
Zo ja man...
me ophanging was kapot, én een band lek, ik stuurde nog in, maar kon die bocht niet maken toen zag ik dat er een heel peloton aan autos eraan kwam.
Denk aan de kant blijven, snel de pits in.. redde wat er nog te redde valt... maar stop duurde meer dan 300sec!
Dan raad ik sterk aan in het vervolg maar op escape te drukken. Het uitrijden van de race om puntjes in de DTC cup te scoren is leuk, maar gaat lang niet boven alles.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2016-II”