Porsche Cup 2016-II | Baden-Württembergrennen | 20-10-2016

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

Porsche Cup 2016-II I Race 7 & 8
Baden-Württembergrennen
20-10-2016


Locatie
Hockenheim, Duitsland

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (17 ronden, formatieronde, staande start)
21.00 uur - Kwalificatie 2 (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
21.10 uur - Warmup
21.15 uur - Race 2 (17 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Baangrenzen
Ter verduidelijking van het Algemeen Racereglement volgen hier een aantal plaatjes met voorbeelden met betrekking tot de regels van de baangrenzen.

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Bocht 1

Afbeelding Afbeelding
Bocht 12

Afbeelding Afbeelding
Bocht 13

Afbeelding Afbeelding
Bocht 14

Afbeelding Afbeelding
Bocht 17 (laatste bocht)

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2016-II
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Er zijn voor Hockenheim wat baangrenzen betreft altijd uitzonderingen gemaakt. Ik neem aan dat die uitzonderingen nu ook gelden. Of heb ik dat mis?
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

Anton Rebel schreef:Er zijn voor Hockenheim wat baangrenzen betreft altijd uitzonderingen gemaakt. Ik neem aan dat die uitzonderingen nu ook gelden. Of heb ik dat mis?
In de openingspost zijn screenshots toegevoegd ter verduidelijking.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

SRVN Kampioenschapscommissie schreef:
Anton Rebel schreef:Er zijn voor Hockenheim wat baangrenzen betreft altijd uitzonderingen gemaakt. Ik neem aan dat die uitzonderingen nu ook gelden. Of heb ik dat mis?
In de openingspost zijn screenshots toegevoegd ter verduidelijking.
Helemaal top!!

Bedankt Lars ;)
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Sterker nog, buiten de baan komen op dit circuit levert zelfs alleen maar vertraging op.
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Top bedankt, dan kan ik vanavond nog even me tijd aanscherpen.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Kai Karreman schreef:Sterker nog, buiten de baan komen op dit circuit levert zelfs alleen maar vertraging op.
Sws 4 wielen buiten de baan is niet toegestaan

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Heer-lij-ke races gehad - beste van het jaar.

Wat kunnen oefenen in verband met vakantie. Fijne setup gebouwd en er heerlijk mee kunnen spelen. In de races ook vol gegaan voor het gevecht, niet voor resultaat. Gereden op het scherpst van de snede en soms eraf gedonderd, maar met veel plezier. De 8e en de 10e plaats hadden ook een 5e en een 4e kunnen zijn, maar dan had ik op safe moeten rijden. Dat hoefde niet vandaag. :D
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Ook vandaag weer eens als gastrijder aangesloten.

Race 1 besloten uit de pits te starten om zo niet in het gedrang in de eerste bochten terecht te komen.
Verder een slechte race gereden die ik als laatste eindigde.

Race 2 achteraan gestart aangezien uit de pits starten toch wel erg veel tijd kosten.
Door incidenten na 2 ronden op p12.
Veel leuke gevechten gehad zeker op het einde van de race.
Niet al te hard gestreden en daardoor wel wat plekken verloren aangezien ik als gastrijder niemand van de baan wilde rijden.
Dat is gelukt en p15 was uiteindelijk mijn deel.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

René de Ruijter schreef:Niet al te hard gestreden en daardoor wel wat plekken verloren aangezien ik als gastrijder niemand van de baan wilde rijden.
Jij denkt anders dan ik. ;)

Ik zat in de "Gastrijder? No limits! GOOOO!!!"-hoek. :D
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Slechte avond meer kan ik er niet van maken. Voor mijn doen super goede quali en kon bij de start meteen plekken goed maken. P4 tot aan de hairpin toen werd ik van achter aangetikt en kon ik achter aansluiten. Ik dacht eerst dat het Ruben Correa Alves was maar in de stream kwam ik erachter dat het Kevin Heijnen was. Van Ruben had ik hier nog iets open staan :D maar ook Kevin neem ik het niet kwalijk, kan gebeuren maar baalde wel echt.

Race 1 had effect op race 2 en spinde door een eigen fout de baan af en na wederom een voorbumper kapot hield ik het voor gezien.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Mijn eerste race in de Porsche Cup.
Allereerst lijkt het mij een leuke klasse, vooral omdat vanwege de geringe setup-mogelijkheden de verschillen redelijk klein zijn (20e in kwalificatie op 2 seconden).

1e race:
De eerste ronden had ik goed uitzicht op tamelijk hectische toestanden voor mij, zo rond de 16e plek. Het verbaasde mij hoe sommige personen een 'het maakt niet uit of je naast mij aan de binnenkant zit, ik stuur gewoon in'- of 'leuk dat je bij het uitkomen van de bocht aan mijn buitenkant rijd, maar ik laat gewoon m'n auto naar buiten lopen en duw je het gras op'-tactiek er op nahielden.
Na ca. 13 ronden had ik connectie-problemen. M'n internetverbinding viel weg, heel raar (teamspeak viel ook uit, browser was dood). Ik kon nog wel gewoon doorrijden, maar zag geen andere auto's. De tijdverschillen met de auto's voor en achter mij verwezen naar het tijdstip waarop de verbinding wegviel.
Ik heb nog 3 ronden doorgereden, maar heb toen maar op escape gedrukt. Ik zag later in de livestream dat ik nog wel geklasseerd werd in de 3 ronden dat ik doorreed, dus er was blijkbaar nog wel verbinding.

2e race:
Op de startopstelling, een paar seconden voor de start van de opwarmronde had ik weer hetzelfde probleem: alle auto's om mij heen verdwenen. Het licht ging ik gewoon op groen voor de opwarmronde, ik reed van m'n plek, maar drukte op escape om niet per ongeluk toch tussen/tegen andere auto's te rijden. Daarna direct de internetverbinding handmatig verbroken en opnieuw aangezet, en ik had weer connectie met de server, waarna ik uit de pitsstraat ben start.
Vervolgens leuke gevechten gehad, tot het moment in de 16e ronde dat ik vanaf de 14e plek te veel onder de indruk was van het treintje van 6 auto's achter me en en vergat op tijd te remmen bij het insturen van het stadiongedeelte...:p

Ik heb nog niet eerder deze connectie-problemen gehad. Ik vraag me ook af of anderen mij wel zagen tijdens deze connectie-problemen.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Kai Karreman schreef:Slechte avond meer kan ik er niet van maken. Voor mijn doen super goede quali en kon bij de start meteen plekken goed maken. P4 tot aan de hairpin toen werd ik van achter aangetikt en kon ik achter aansluiten. Ik dacht eerst dat het Ruben Correa Alves was maar in de stream kwam ik erachter dat het Kevin Heijnen was. Van Ruben had ik hier nog iets open staan :D maar ook Kevin neem ik het niet kwalijk, kan gebeuren maar baalde wel echt.

Race 1 had effect op race 2 en spinde door een eigen fout de baan af en na wederom een voorbumper kapot hield ik het voor gezien.
Excuses daarvoor. Het was uiteraard totaal niet mijn bedoeling om die chaos te veroorzaken. Ik miste mijn rempunt met enkele meters en zat net van de racelijn af waardoor ik toch een flink stuk later tot stilstand kwam dan ik voor ogen had. Ook bij het doorrijden daarna zag het er op de stream echt bizar uit; Het leek net als of ik 100% rechtdoor ging en nogmaals mensen in de problemen bracht, maar ik geloof dat ik toch echt aan mijn stuur zat te draaien :whoaoh:
Ik verwacht in ieder geval een protest of 2 en die accepteer ik dan ook.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

In de eerste race werd ik in de livestream benoemd van " geen spiegels kijken " bij ronde 4 met JanWim.
Heel verbaasd was ik dan ook, Ik weet dat ik in een leerproces zit maar toch dacht ik, ik bekijk de replay terug vanuit beidde auto's.
Nou dat had niets met spiegels te maken maar met een inhaal actie van Janwim op het scherpst van de snede.
Natuurlijk ga je dan net voor het stadion en in het stadion 2 dik de bocht in.
Zij aan zij met iets trekken en duwen en iets contact uiteindelijk was Janwim de betere.

@ Lennart sorry dat ik net naar buiten liep toen ik zij aan zij met Janwim door de binnen bocht door het gras moest en helaas naar buiten kwam en jouw iets weg duwde, Maarja het zal wel karma zijn geweest toen jij 2 bochten verder mij en Renee er af tikte :mrgreen:
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik heb net de Replay bekeken. Ik heb René nooit gezien bij het insturen van het stadion, ik was te druk met Berry bezig :cry: , sorry René!

Berry, ik snap dat een beetje duwen en trekken moet kunnen, maar het valt me meerdere keren op dat wanneer een auto deels naast jou zit, je deze auto langzaam afknijpt. Zeker wanneer je zelf een foutje maakt en een auto met een hogere snelheid langszij komt, vind ik het niet zo netjes om hem die ruimte niet te gunnen. Maar waarschijnlijk ben ik ook te netjes en heb ik te veel F1 gekeken de laatste jaren, waar men keurig lijn hield in gevechten (pre-Max bedoel ik :D )
Ik besef ook dat het waarschijnlijk met zicht te maken heeft (zoals ik zelf ondervond), het is soms gewoon erg lastig te zien of er een auto naast je zit/komt, zelfs met de Virtual Mirrors aan. Ik kies vaak het zekere voor het onzekere en geef te veel ruimte, wat er dan ook altijd in resulteert dat ik het gevecht verlies :)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Afgelopen weekend mijn linker enkelbanden verrekt, maar moest en zou rijden. Aanremmen bleef wel een klein beetje lastig, zeker met de druk van Anton in R1 en Yoeri in R2, maar met een p3 en p6 prima zaken gedaan voor het team. Eerste podium van het seizoen ook lekker natuurlijk. :)
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

Ruben Correa Alves schreef:Afgelopen weekend mijn linker enkelbanden verrekt, maar moest en zou rijden. Aanremmen bleef wel een klein beetje lastig, zeker met de druk van Anton in R1 en Yoeri in R2, maar met een p3 en p6 prima zaken gedaan voor het team. Eerste podium van het seizoen ook lekker natuurlijk. :)
Beste Ruben,

Ik heb gehoord dat je de ballen uit je broek moest rijden, en dat je daar door je enkel heb geblesseerd. :twisted:
Tevens heb ik ook mijn mannelijkheid moeten tonen. Het staat als een paal boven water dat het een mooi gevecht was.
Ik heb er van genoten, en kramp in de armpjes. :driving:

Race 2
Bij het inkomen van het stadion gedeelte, kreeg ik last van fps drops. Dat is geen ziekte ofzo, maar iets met schokkerig beeld.
Ik verloor daar door de macht over het stuur, en belande naast de baan. Na een paar rondjes kon ik de aansluiting vinden bij een leuk groepje.
Het waren leuke gevechten. :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Geweldige races en een paar spartaanse acties van mij en daarvoor mijn excuus voor de evt benadeelden.
Dit bleek achteraf mijn remmen te zijn die niet de koeling kregen die ze verdiende waardoor ik een langere remweg nodig had.
Wil ook even een pluim geven voor de gastrijders Lippens en De Ruijter die een dijk van een strijd hebben geleverd en zeer fair hebben gereden.
Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

In het kader van zelfreflectie heb ik wat beelden gecaptured vanuit de eerste 5 rondes van de 1e race. Geen vingerwijzen, maar enkele momenten die in mijn ogen als livestreamer en neutrale toeschouwer opvallend waren en waarvan ik dacht... 'dat had anders kunnen lopen als rijder x iets anders/beter/duidelijker wat had gedaan'.

Het varieert hier van: niet kijken in de spiegels. Niet opletten bij gele vlaggen. Inhaalacties niet correct uitvoeren. Spinnen en niet de rem erop houden of een combinatie van dat :)

Bij de ALV hadden we het erover dat we wellicht maar een spiegeltje moeten ophouden. Ik vond het racen over het algemeen prima om te zien, maar als we proberen dit soort kleinigheidjes eruit te halen, dan wordt het helemaal top. Thanks mannen! Voor de duidelijkheid, de rijder die ik in beeld heb is niet altijd diegene die 'schuldig' is. :)

Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2016-II”