DTCC 2016-II | Croftraces | 09-10-2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

DTCC 2016-II | Race 7 & 8
Croftraces
09-10-2016


Locatie
Croft, Groot-Brittannië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (18 ronden, formatieronde, staande start)
21.05 uur - Race 2 (18 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2016-II
SRVN Raceschool
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 mei 2012, 19:34

Rudy organiseert op racedag een clinic.

Meer info!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Na drie raceweekenden zonder lichtpuntjes besloot ik de voorbereiding links te laten liggen. Ik heb 's middags nog wel even de clinic meegedaan. Altijd goed om weer even wat prioriteiten op scherp te hebben.

De races pasten echter feilloos in het rijtje dat zich dit seizoen aan het vormen is. Dit waren de zesde en zevende race dat ik door een andere coureur ben uitgeschakeld. Tel daarbij die ene race dat ik mezelf uitschakelde voor punten en het resultaat laat zich raden.

Verdere deelname dit seizoen laat ik aan de waan van de dag. Ik voel me niet meer zo gemotiveerd er tijd in te steken.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Rijdersmentaliteit! :P
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Croft
Ik vond het een lastig baantje waar ik ook nog nooit op gereden had.
Toch aardig wat rondjes geoefend van te voren en mede dankzij de clinic de bandjes wat beter op orde kunnen krijgen.

Kwali had ik iets tijd laten liggen was in de training een paar 10de sneller maar dat was hooguit 1 of 2 plaatsen verder geweest.
P16 was de plek waar van ik mocht starten.

Race 1 na de start 14de en na een aantal ronden 12de door problemen van andere.
Verder eigenlijk heel de race achter Andre aan gereden op ongeveer een sec.
Doel was banden sparen en aan het einde van de race aanvallen.
Ook trokken we een aardig gaatje naar Martin.
4 ronden voor het einde besloot ik aan te gaan vallen maar Martin bleek dezelfde van plan.
De laatste ronden met ze 3e bumper op bumper waar het helaas 3 bochten voor het einde van de race mis ging.
Ik zat maar net naast Andre en kon echt niet verder om.
Met aanremmen ging het mis en hij schoof via mijn voorbumper het gras op.
P12

Race 2 mocht ik door de dobbel op p2 beginnen.
Ik wist dat de mannen die achter me zaten sneller waren dus niet al te hard verdedigd omdat dit me al eens 2 races gekost heeft.
Kai pakte me erg mooi buiten om.
Ergens maakte ik nog een foutje waardoor ik terug zakte naar p4.
Daar best een tijd gereden aangezien Gerben de rest aardig op kon houden.
Toen de snelle mannen er uiteindelijk toch voorbij waren maakte ik veel te veel foutjes waardoor ze er gemakkelijk langs konden.
Baalde wel van 1 foutje dat me 3 plekken koste want Martin en Ivo had ik achter me kunnen houden.
Uiteindelijk terug gezakt naar P9
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Matige races op een baan die ik toch niet geweldig vindt om op te racen.
Kwali was een verwachte 24 hoog.

Beide starts waren prima, race 1 geweldig met Martin bumper aan bumper gereden.
Uiteindelijk buitenom in de laatste bocht in kunnen halen maar door kleine §£§%%§ lag puntjes moeten laten gaan.

Race 2 tussen de ellende door kunnen gaan, zat wederom in de laatste bocht aan de buitenkant naast een auto, ditmaal Yoeri.
Die had het niet in de gaten en liet de wagen gewoon naar buiten rollen, waar ik dus al maximaal rechts zat.

Als ik je had willen uitschakelen, had ik dat al wel eerder gedaan, bijvoorbeeld toen ik je erlangs liet na de tik op mijn bumper (in een bocht).

Maar goed, het is helaas niet anders, puntjes voor de cup gescoord, altijd lekker.
Wel een plek gezakt maar goed spannend.

Op naar Oulton, een veeeeeel mooiere baan om te racen.

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Albert van Mourik schreef:Race 2 tussen de ellende door kunnen gaan, zat wederom in de laatste bocht aan de buitenkant naast een auto, ditmaal Yoeri.
Die had het niet in de gaten en liet de wagen gewoon naar buiten rollen, waar ik dus al maximaal rechts zat.

Als ik je had willen uitschakelen, had ik dat al wel eerder gedaan, bijvoorbeeld toen ik je erlangs liet na de tik op mijn bumper (in een bocht).
Albert, ik neem je niets kwalijk en beticht je zeker niet van opzet. Incidenten horen bij het racen.

Ik heb überhaupt nooit gezien dat je ergens langszij kwam, dus ik was verbaasd contact te maken op de exit. Na het bekijken van de replay snap ik waarom. Je remde buitenom en bent nooit ver langszij gekomen. Het contact, op het uiterste einde van de bocht, vond plaats tussen jouw voorbumper en mijn achterbumper, alles bij mekaar nauwelijks 10cm overlap. Persoonlijk denk ik dat je niet op ruimte had hoeven rekenen.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Bedankt heren, leuke race gehad. inderdaad met Ablert en Rene kunnen vechten.
Slechte kwali (was weer eens te laat in server en nog niet warm)
Race1 ook bandjes sparen en net als Rene vol in aanval laatste paar laps, met een mazzeltje dus in laatste ronden Andre en Rene kunnen inhalen.
Race2 iets minder op banden gelet en kon redelijk verdedigen maar jongens van achter te snel.
Doordat Rene in gevecht was met Bram ? kon ik zijn slipstream pakken en buitenom inhalen , hoewel dit wel een beetje glibberen was op het vuil. Kon Yvo nog wel achter me houden.
Mooi aantal puntjes gescoord en eigenlijk geen fouten gemaakt
Dank Rudy voor Clinic!
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Frustrerend avondje. Het eerste rondje in de kwalificatie ging mis en de tweede was nipt genoeg. Nu is dit het enige circuit waar pole een nadeel is, want je start aan de buitenkant en van de ideale lijn. Helaas had ik ook verwacht dat er 5 rode lampen zouden branden, en dat waren er slechts 4 waardoor ik te laat was. Uiteindelijk viel ik terug naar P3 en werd het een frustrerende race en moest ik uiteindelijk genoegen nemen met P2 aangezien inhalen zo goed als onmogelijk is op dit circuit. Race 2 was niet veel beter en het werd uiteindelijk P4.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Hallo,

Gisteravond was mijn eerste race bij SRVN, als Gastrijder.
Ik had een slechte kwalificatie (20e), ik maakte een fout in de eerste ronde en was veel te voorzichtig/angstig in de tweede, al had ik met een toptijd niet verder gekomen van 14e. Ik moet nog wel even wennen aan het idee dat ik om de laatste punten moet sprokkelen, had gehoopt wat meer snelheid te hebben.
In de eerste race kon ik constante rondetijden rijden (rond de 1:25:2), waarmee ik op mijn plek zat qua tempo, zo rond de 16e/17e plek. Werd uiteindelijk 15e door een fout van iemand in de laatste ronde.

De tweede race startte ik als 15e met al snel de snellere JW Ensing achter me. Ik had een slechte exit, waardoor JW rechts langszij kon komen op weg naar de snelle linker vol-gas-knik achterop het circuit (1e van Jim Clarke Esses). Het leek mij wel mogelijk om naast elkaar (ik links) deze bocht in de knallen, maar heel licht zijwaarts contact resulteerde in een spin van mij. Had totaal niet verwacht dat ik zou kunnen spinnen door zo'n licht tikje. Maar goed, ik sloot achteraan aan waarna ik nog twee auto's in kon halen.

Al met al toch erg vermakelijk en leerzaam. Ik had voldoende getraind om constante rondetijden te rijden en de bandenslijtage van de Mediums te beperken, maar ik moet nu nog even uitvinden of die 1.5 seconden die ik te kort kom zit in de racelijn, wagenbeheersing, aan de afstelling, of alle drie :). Al had ik het idee dat er qua racelijn en wagenbeheersing weinig rek in zat.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Lennart Lippens schreef: de bandenslijtage van de Mediums te beperken,
Hey Lennart.
Ik zou de mediums maar thuis laten want in de sim zijn dit geen goeie banden .
hebben minder grip en dus glij je meer en dus slijten ze net zo hard als soft
dat scheelt je dus al meteen wat tijd :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Leuke races gehad. De kwali kon wat beter, had graag de eerste rij gehaald maar P3 is altijd nog prima.

Wederom een goede start, samen met Bram konden we Robin voorbij. Na een paar rondjes tikte ik Bram licht aan, maar ik wilde hem daardoor niet voorbij gaan dus kon Robin tussen ons in komen. Even later raakten zij elkaar ook licht waarna ik de leiding over kon nemen.

Vanaf dat moment was het zaak de gaten dicht te houden en geen fouten te maken, want inhalen is op Croft erg lastig. Rondenlang zat Robin op mijn achterbumper geplakt, maar ik kon het gelukkig volhouden. Daar was ik best blij mee, want een overwinning in de eerste race van de avond voelt toch altijd wat lekkerder dan een winst in de tweede.

Race 2 was gaaf en licht frustrerend door het lastige inhalen. Volgens mij was iedereen dit keer goed weg, alles zat mooi dicht bij elkaar. Men hield alles ook wat meer heel dan normaal gesproken leek het, dus tot de top terugvechten was uitgesloten. P5 is dan ook prima en ik denk het maximaal haalbare.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2016-II”