Vervanger Indycar

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Ik rijd momenteel Indycar en mij lijkt het leuk om de competitie in stand te houden.
Misschien kunnen we verder met de FR 3.5 aangezien deze momenteel het langste heeft bestaan en evenwaardig aan de Indy.
Trainsessies of splinterraces als opvolger zal na mijn mening in deze klasse geen groot veld opleveren.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Zou van de gelegenheid gebruik om de Formule BMW te bekijken:
http://www.virtualr.net/formula-bmw-arrived-rfactor-2

Verder, erg jammer dit. Lijkt me eens een goed onderzoek waard om te kijken hoe dit zo heeft zo ver heeft kunnen om dit in de
toekomst te vermijden. Het kan niet zo zijn dat er een paar mensen die niet door de 'keuring' kwam er voor zorgt dat we van een vol veld naar 8 man gaan...
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Wat betreft die laatste opmerking William ik denk dat die meer impact gehad heeft dan je denkt.
Niemand word graag afgewezen.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

En jij denkt dat er bijna 20 man is afgewezen? Kom op nou...
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Ik denk dat we als vereniging de keuze hebben uit een aantal opties.

- We kunnen de indycar competitie zoals het nu gaat voortzetten met commentaar. Dit is ten eerste leuk voor de leden die moeite steken in de competitie en hier hard voor oefenen, en ten tweede betekent een klein veld natuurlijk niet dat het minder spannend is. Dat bewijzen de afgelopen indycar races wel.

- We kunnen de indycar competitie zoals het nu gaat voorzetten zonder commentaar. Dit is minder leuk voor de het huidige veld aangezien ze hun naam niet meer horen in de uitzending. Ook is dit slechtere reclame voor srvn omdat een competitie uitzending op youtube opeens verdampt. Desalniettemin willen presentatoren eventueel niet voor 8 man een uitzending maken, en is dit een mogelijkheid waardoor de indycar competitie wel door kan gaan.

- We kunnen de indycar competitie voorzetten, terwijl we deze klasse binnen en buiten srvn nog even goed promoten. Het is mogelijk mensen in te laten stromen die meedoen aan een aparte "instroom competitie", bijvoorbeeld vanaf spa. Dit zorgt voor een grotere startgrid, en meer uitdaging en competitie voor iedereen.

- Als punt 1/2/3 echt niet levensvatbaar zijn kunnen we overwegen om dit seizoen een nieuwe openwheeler klasse in te voeren met een nieuwe bijbehorende competitie.

Er zijn een aantal redenen waarom mensen dit jaar niet meer meedoen aan de indycar. De vraag die gesteld moet worden is.. ligt dit echt aan de auto? Zal een formula renault ervoor zorgen dat de startgrid weer vol staat? Ik (als nieuw srvn lid) heb geen inzage in de beweegredenen van het hele srvn veld van vorig seizoen waarom zij dit seizoen niet meedoen.

Het is in ieder geval van cruciaal belang dat deze beslissing in goed overleg met de huidige grid van de indycar wordt genomen. Dit om spanningen te voorkomen, waar het veld van de openwheelers in de toekomst natuurlijk niet voller van wordt. Huidige indycar rijders worden de dupe als het kampioenschap nu afgebroken wordt, onder het mom dat het slechte reclame is voor srvn. Dit lijkt me niet de juiste insteek. Ik neem aan dat we hier samen een goede oplossing voor kunnen vinden.
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Er staan 18 coureurs ingeschreven voor de indy. Dat is geen vetpot natuurlijk maar ook weer geen drama. Dat er van die 18 er dan op een avond 10 afzeggen is dat natuurlijk wel.
Ik heb de formula BMW al even geprobeerd, leuke klasse maar wel een heel stuk langzamer dan bijvoorbeeld indy of fr 3.5. Qua rondetijden maar fractioneel sneller dan de dtcc... (tenzij Rudy gaat rijden natuurlijk )


Sent from my iPhone using Tapatalk
Laatst gewijzigd door André Jager op 25 sep 2016, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik zie allemaal punten voorbij komen die we allemaal hebben overwogen. De Formule Renault 3.5 is destijds vervangen vanwege precies dezelfde reden. Sinds de oprichting van SRVN zijn de open-wheeler kampioenschappen een zorgen kindje geweest. Af en toe heeft het een opleving en hebben we een mooi vol startveld, maar vaak is het moeilijk om een goede grid te vormen. In mijn ogen heeft dit alles te maken met de mods die er op dit moment beschikbaar zijn. Ik denk dat een Formule 3, GP3, Formule Renault 2.0 een stuk interessanter zijn voor deze vereniging.

Het was best lastig om tot dit besluit te maken, met name vanwege de rijders die wel actief waren. Echter is dit nog maar race 3 en als er dan al slechts 8 mensen komen opdagen, dan gaat hier geen verbetering meer in komen. Het was achteraf een fout om dit kampioenschap te laten starten met 18 aanmeldingen en hier zal ook lering uit worden getrokken. Het idee om dan maar door te gaan met dit seizoen is ook iets wat we hebben besproken, echter kun je het beter goed doen of helemaal niet. Daarom dat we deze tijd ook willen gebruiken om te kijken naar alternatieven voor een eventuele vervanger, echter is dat dan vanaf 2017-I.
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Afbeelding

Deze komt bijna uit vanuit ISI. Zweeft ergens tussen een FR2.0 en F3 wat betreft snelheid.

Daarnaast vind ik het een goed besluit dat de stekker er uit getrokken is. Dit was geen reclame voor de organisatie op motorsport.com. Het zou mooi zijn als die zend-tijd naar een GT of Porsche zou kunnen gaan.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Volgens mij is de doelstelling van de vereniging het organiseren van Simrace kampioenschappen en evenementen.
Daar betalen de leden dan ook contributie voor.
Een enorm leuke bijkomstigheid is de livestream en dat deze dan ook nog eens uitgezonden wordt op motorsport.com is leuk.
Ik krijg nu een beetje een gevoel dat de livestream leading is tov het simracen.
Omdat de Indycar een slechte opkomst heeft en dus geen leuke livesteam oplevert, gaan we er mee stoppen.
Is dat niet de omgekeerde wereld???

Dat er gestopt wordt met de livestream en dat je beter op motorsport.com de GT kan uitzenden is logisch, maar hoeveel moeite kost het nou om het Indy kampioenschap te laten bestaan?
1 wedstrijdleider die de boel start en doorzet, meer niet.
De MOD's bestaan al en ook de banen zijn geselecteerd.

Daarnaast bestaat er toch ook de mogelijkheid om op diezelfde avond andere evenementen te organiseren en zaken te testen.
Volgens mij is iedereen dan happy.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ik vond juist de indy races heel spannend en leuk om weg te kijken op de stream ondanks de lage opkomst kon dat voor mij de pret niet drukken.

Dat we er na dit seizoen klaar mee zijn en overstappen naar een andere open wheeler ben ik zeker voor maar het seizoen had van mij niet afgekapt hoeven worden.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Het afbreken van het indycar kampioenschap heeft niets te maken met de livestream, het heeft te maken met de lage opkomst. Zo zijn in het verleden meerdere kampioenschappen gestopt of zelfs niet gestart.

Als je naast het indycar kampioenschap op dezelfde avond gaat testen, dan geef je een heel verkeerde boodschap aan de indycar rijders in mijn ogen, dan neem je dat dus minder serieus en dat mag nooit gebeuren.

Het gaat dus niet om de livestream, maar meer om het duidelijk gebrek aan interesse, en dat is zonde, want de organisatie heeft er veel tijd in gestoken. Maar daarom kan het geen kwaad om eens kritisch te kijken wat we wel willen doen met de open wheelers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Kevin Rotting
Berichten: 49
Lid geworden op: 15 nov 2015, 01:40
Racestuur: T300 F1
Contact:

Naar mijn mening was het de enige juiste beslissing om er een eind aan te maken wat betreft deze klasse. Motorsport.com publiceerde al niks meer van de laatste race op hun Facebook en website wat aan geeft dat ze niet bepaald enthousiast meer waren en dat is heel goed te begrijpen.

Er moet heel goed nagedacht worden over de volgende stap want die gaat cruciaal zijn voor de toekomstige samenwerking tussen Motorsport en SRVN. Om het vertrouwen van Motorsport.com terug te winnen zou SRVN met iets revolutionairs moeten komen waarvan gezegd kan worden: BAM! Hier zijn we weer!
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Je praat beetje voor je beurt Kevin, ik heb zelf goede contacten met ze en na de matige races qua aantallen aan het begin van het seizoen hebben wij bewust met motorsport.com al afgesproken dat we Palm Beach niet gingen behandelen via motorsport.com. Er is al gesproken dat we een andere raceklasse gaan behandelen en dat zal waarschijnlijk dan ook gebeuren.

Er is geen enkele indicatie dat motorsport.com ontevreden o.i.d. is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

het probleem met een open wheeler F1/Indy is de snelheid en dat de setup altijd redelijk complex is. waardoor je grote verschillen krijgt onderling.
mensen die dan seconden per ronde moeten inleveren haken dan al snel af. als je niet genoeg getraind hebt , dan kun je bijna al niet starten.
Waarschijnljk is een langzamere / limited setup open wheeler een betere keus. Vond de skip barber wel goeie optie maar kon helaas niet op die dag.
heb ooit wel eens formula ford gereden en dat was echt lache doordat dit heel dicht bij elkaar zit.
maar goed dan moet er wel animo voor zijn :)
blijft lastig dus :D

PS: dit is geheel mijn mening :)
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Rudy van Buren schreef:Deze komt bijna uit vanuit ISI. Zweeft ergens tussen een FR2.0 en F3 wat betreft snelheid.
.
ziet er goed uit. hoe heet dat apparaat?
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Martin Baltus schreef:
Rudy van Buren schreef:Deze komt bijna uit vanuit ISI. Zweeft ergens tussen een FR2.0 en F3 wat betreft snelheid.
.
ziet er goed uit. hoe heet dat apparaat?
USF2000
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

Ik hoop niet dat dat filmpje representatief is voor wat mogelijk komen gaat bij srvn
Nerveus karretje zo te zien onboard


Sent from my iPhone using Tapatalk
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Misschien geeft jouw reactie op het zien wat een race auto doet meer aan over niveau :evil:

Moeten we straks allemaal verplicht aan de sequentiele shifter? :driving: :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

William Geuze schreef:Misschien geeft jouw reactie op het zien wat een race auto doet meer aan over niveau :evil:

Moeten we straks allemaal verplicht aan de sequentiele shifter? :driving: :thumbs_happy:
Zuurpruim dat je d'r bent Afbeelding

Ik zie een filmpje met meteen een flinke startcrash en hoop dat dat niet het resultaat gaat zijn. Wat heeft dat met niveau te maken? Maar 't geeft niet William, ik weet wie het zegt AfbeeldingAfbeelding


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gesloten

Terug naar “SRVN IndyCar Kampioenschap 2016-1”