Porsche Cup 2016-II | Australienrennen | 08-09-2016

Wordt tweewekelijks verreden op donderdag met rFactor 2
Gesloten
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

Porsche Cup 2016-II I Race 1 & 2
Australienrennen
08-09-2016


Locatie
Albert Park, Melbourne, Australië

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (15 ronden, formatieronde, staande start)
21.00 uur - Kwalificatie 2 (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
21.10 uur - Warmup
21.15 uur - Race 2 (15 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie Porsche Cup 2016-II
Gunar Nijenhuis

Nou, dat was mijn eerste ervaring met de Rfactor 2, de Porsche en met SRVN.
Practice naar Q naar Race etc verloopt allemaal prima, opwarmronde is meer een parade ronde maargoed :P Wel lage FPS bij de start maar opzich geen stutters of iets dergelijks. Dus eerste impressie van de league is zeer goed!

Race 1 was top, had duidelijk niet de race pace van de mensen voor mij maar vermaakte me prima. Jammer dat Bram P4 nog terug pakte in de laatste ronde :P Anyway, super tevreden met P5

Race 2 was een ander verhaal, als er in +- rondje 5 al een achterblijver met halve snelheid de baan opkomt (na een off track) in een bijna vol gas bocht en je vervolgens geen kant meer op kunt, is dat niet fijn....race over.
In race 1 ook al wat momenten gezien waarin achterblijvers uit de pits direct de baan opduiken.

Dit is niet mijn eerste league of online race ervaring en ik weet dat de discussie overal hetzelfde is, maar ik denk wel dat dat moet veranderen.

Na het bekijken van de replay valt me trouwens wel op dat er amper draft is, weinig slipstreamen in ieder geval.
Ook verbaast het me, na het zien van de crash van Bram, dat die door kon rijden alsof er niets gebeurt was.... Je zou toch denken dat dat einde verhaal is maar hij kon me makkelijk bijhouden.... Oh en sneed blijkbaar de bocht af lol, was me niet opgevallen
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zonder twijfel lol gehad.
race een na een kort gevecht in het begin met Jan WIm die me al snel voorbij stak, niet heel veel echte close race actie gehad. Besloot helaas zelf in de voorlaatste ronde nog wat stukken (pla)muur mee te nemen bij opkomen finish straight en hielp daarmee aardige positie en wat puntjes om zeep.

Race twee heerlijk ronden lang met Tom om een plek gebakkeleid. Tom was duidelijk iets sneller maar het bleek hier toch lastig om hem er ergens echt goed langs te zetten. Paar keer kleine foutjes aan mijn kant waarbij ik Tom nog achter me wist te houden. Maar na een rem fout miste ik tractie uitkomen bocht en was het gedaan, Tom kon me in een nette actie uitaccelereren. Kreeg meteen ook nog Robbie en Martijn om de oren. Te veel van de achterbandjes vragen helpt dan niet en verloor bij pushen meer de aansluiting dan dat ik dichterbij kwam.

leuk veld, leuke races , maar zeker nog wat wennen aan vreemd leuke auto.
Niek Jacobs
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 sep 2014, 16:57

Ondanks de tegenvallende resultaten toch een hoop positieve dingen. Leuke gevechten, het zit dicht bij elkaar en de auto is leuk om te rijden, hij breekt snel uit maar is goed te corrigeren.

Veel tijd om te oefenen had ik niet dus moest ik met de bijna stock-setup rijden. Deze is gelukkig al best goed en er is ook weining aan te passen.
Tijdens de 1e race kwam ik erachter hoe moeilijk het is om in te halen, de slipstream valt tegen en te laat remmen word hard afgestraft. In een poging Jos Friemann in te halen ging het helaas mis, ik weet nog niet precies wat er gebeurde maar volgens mij gaven we beiden net te weinig ruimte waardoor ik spinde. Een half rondje later werd ik er door Anton afgekegeld met een late inhaalactie. Uiteindelijk toch nog 10e geworden.

2e race in het begin in het kopgroepje (op Rudy na) goed mee kunnen komen maar een iets te enthousiaste inhaalactie op Arjan Veltens waar geen ruimte was resulteerde wederom in een spin. Uiteindelijk nog terug kunnen knokken naar een 6e plaats.

Volgende race is Suzuka waar inhalen al helemaal lastig is dus ben benieuwd.

Felicitaties aan Rudy
Gebruikersavatar
Rudy van Buren
Berichten: 512
Lid geworden op: 18 jul 2013, 14:11
Racestuur: G27
Locatie: Lelystad

Leuke avond gehad! 33 man op de grid is altijd gaaf om te zien.

Door tijd gebrek amper nog actief het laatste jaar bij SRVN, maar deze wou ik niet laten lopen. Wat een mega-vette bak blijft dit om te rijden.

Beide kwalificatie's en races goed verlopen, maar belangrijker voor mezelf, sinds tijden weer is gewoon lekker gereden. Stream zag er ook weer top uit heren!
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Na al dit geweldige positieve nieuws heb ik echter even een punt van kritiek namens de raceleiding.
Aangezien we heel close racen en we allemaal heel willen blijven in een gevecht willen we geen problemen met de verbinding.
Persoonlijk heb ik bij ieder die uit de game ging tijdens de race een freezeframe van enkele secondes gehad.
Nu was er op dat moment niemand in de buurt maar toch het kan goed fout gaan.
Blijf in het spel totdat de race is beëindigd ook al ben je uitgevallen en doe je niet meer mee.
Bedankt voor de medewerking.
Gesloten

Terug naar “SRVN Porsche Cup 2016-II”