DTCC 2016-II | Zandvoortraces | 04-12-2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

DTCC 2016-II | Race 13 & 14
Zandvoortraces
04-12-2016


Locatie
Circuit Park Zandvoort, Zandvoort, Nederland

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race 1 (14 ronden, formatieronde, staande start)
21.05 uur - Race 2 (14 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie DTCC 2016-II
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Zo, weer 2 enerverende races.

Q p18 dacht ik.
Wel sneller dan dat ik eerder gereden had.

R1, redelijke start, niet geweldig, beetje in gevecht kunnen komen door drukte voor mij.
Leuk mogen stoeien met Twan, die ik (voor mijn doen) knap buitenom door de Tarzan wist te pakken.
Door de banden heen getrapt en terug gevallen naar P16, uiteindelijk door een tijdstraf bij Ruud P15.

R2, een goede start, opgeklommen naar P11.
Totdat Bram een momentje kende en samen met Lennart dwars over de baan ging staan.
Vol erop, kontje omhoog en Martin gaf het laatste tikje, paar keer over de kop en ondersteboven op de vangrail.
183 seconden schade, daarna nog een stop en go voor 3 cuts, daarna nog 2 voor te laat de limiter erop.......

Lekker uitgereden voor de punten, is goed spannend in de Dtc cup.

1 Martin Baltus 185
2 Rene de Ruijter 180
3 Kai Karreman 176
4 Andre Jager 120
5 Ruud van Heijster 114
6 Albert van Mourik 107
7 Twan Capellen 102

Kan nog alle kanten op. Tot over 2 weken.
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Zo dat was met het avondje weer wel.

Heb net de sleutel van me nieuwe huis gekregen dus weinig tijd gehad om te trainen.
Had het gevoel dat het vanavond niks ging worden vanavond maar het viel nog niet tegen.

Kwali was p10 en vond ik prima.

Race 1 ging wel lekker.
Kwam net als op Silverstone achter Glen vast te zitten.
Veel ronde's het geprobeerd maar kwam er simpelweg niet voorbij.
Moest ook nog flink in de spiegel blijven kijken want daar zaten eerst Marin en daarna Jeroen er ook dicht achter.
Positie kunnen houden en p8 was prima.

Race 2 mocht ik starten als p4
Verloor bij de start een positie aan Glenn waar ik dus weer achter kwam te zitten.
In ronde 3 maakte Martin een foutje waardoor ik naar p2 door kon schuiven.
2 ronden later was het Kai die me rond tikte .
Erg jammer want ik denk dat ik zeker voor de winst had mee kunnen knokken.
Daarna achter Robin aangesloten die flink schade had waardoor ik hem kon aanvallen maar verremde me in de Tarzan bij een inhaalactie.
1 plekje verloren en daarna moest ik wederom in de spiegel gaan kijken voor Martin.
Die kon gelukkig nog voor blijven.

In de DTC cup word het wel erg spannend nu.
Ben weer wat puntjes ingelopen op Martin maar Kai komt erg snel dichterbij.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Zo, dat ging niet zo lekker...

Kwali ging wel goed, 11e stek, zat niet ver van m'n toptijd af.

Race 1, prima start, maar het ging mis bij uitkomen Hugenholzbocht. Ik had totaal niet in de gaten dat Jan Wim de bocht buitenom was meegelopen, in m'n dooie hoek. Ik liet m'n auto 'gewoon' naar buiten lopen, maar daar zat Jan Wim dus. Ik baal er echt van, vooral voor Jan Wim.
Ik heb de replay bekeken en het is zeker mijn fout, maar ik kon niet zien dat hij er zat: bij het aanremmen zat hij rechts achter mij, we remmen ongeveer even hard, bij het insturen verdwijnt hij uit m'n spiegels naar rechts. Bij het uitkomen van de bocht kijk ik nog in de spiegels, maar zie niks. Hij komt pas m'n virtuele spiegel binnen 0,5 seconde voordat we elkaar raken, maar daar kon ik niet meer op reageren. Achteraan aangesloten en had vervolgens niet de snelheid om nog wat uit te halen.

Race 2 het ging een paar rondjes goed op p10, totdat ik Bram niet kon ontwijken bij zijn spin na de Gerlachbocht. Ik hoopte dat hij wat verder door zou glijden naar rechts, maar dat gebeurde niet. Auto krom, maar toch nog gezellig met Albert een paar minuten in de pits gestaan.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Tip: als iemand uit je spiegel verdwijnt maar niet is gecrashed, dan kan je er bijna altijd wel van uit gaan dat hij naast je zit. :)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Lennart Lippens schreef:Albert een paar minuten in de pits gestaan.
Was gezellig
Afbeelding

Castrol Racing Team.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Leuke avond gehad met een goede teamprestatie.

Q ging niet zo heel goed. Twee keer een ronde met foutjes maar toch verrassend p3.

R1 vanaf het begin op banden sparen want linksvoor kreeg aardig op zijn donder. Op het laatst nog naar Pieter kunnen rijden maar had de aanval te laat ingezet.

R2 p6 en kon doorschuiven naar p3 achter Rene (de Ruijter) na wat gevechten voor me. Ik merkte vrij gauw dat ik sneller was en kwam in ronde 3 of 4 met veel snelheid uit bocht 3 en bij aanremmen voor bocht 4 zat ik er deels naast. Ik denk dat Rene dit niet helemaal had verwacht en stuurde in waardoor ik de bumper raakte en Rene rond ging. Daarna naar Jeroen kunnen rijden die echt waanzinnig goed verdedigend reed. Ik wist dat ik sneller was maar kon er gewoon niet voorbij wat ik ook probeerde. Uiteindelijk in de Tarzanbocht aan de binnenkant ernaast gezet en uit kunnen rijden voor p1. Beide auto's op het podium voor BoKa waar we heel trots op zijn.

Goede zaken gedaan in de cup en het belooft een mooie seizoensfinale te worden in Assen.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Ik had een gigantisch moment in de kwalificatie waardoor ik ronde 1 kon weggooien. Met 4 flatspots het tweede rondje kunnen doen en uiteindelijk 1 duizendste overhouden op Pieter. De start ging goed, misschien ook wel omdat Bram en Lars dit keer niet naast me stonden en ik kon vrij gemakkelijk het tempo bepalen. De banden heel gehouden en constante rondetijden gereden. Door de winst was ik zeker van het kampioenschap.

Race 2 wilde ik gewoon lekker racen, dat ging helaas niet helemaal. Martin spinde ingaan Scheivlak, ik kon er aan de binnenkant langs, maar helaas klapte Bram tegen mijn linkervoorkant toen hij Martin probeerde te ontwijken. Jammer genoeg had ik flinke schade aan de ophanging en moest ik het stuur schuin houden om rechtuit te gaan. Hierdoor had ik meer onderstuur in de bochten en geen topsnelheid meer, enfin er was weinig meer aan te doen. Ik wilde wel graag finishen, maar ik zag in de hud dat de banden het niet gingen houden. Daarna maar opgegeven en langzaam over de streep gerold. Een beetje jammer, aangezien ik tot nu toe alles in de top 4 was geëindigd, maar shit happens.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Robin de Jong schreef:Martin spinde ingaan Scheivlak,.
klopt maar dit kwam helaas door een tik rechtsachter van Pieter
resultaat 4 vierkantie banden en P13 die ik nog kon verbeteren naar P9 ofzo

Feli met kapioenschap!
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ruben Correa Alves schreef:Tip: als iemand uit je spiegel verdwijnt maar niet is gecrashed, dan kan je er bijna altijd wel van uit gaan dat hij naast je zit. :)
Klopt helemaal! Maar in zo'n 1e ronde is het soms wel lastig om alle auto's voor en achter je in de gaten te houden. Als het de enige auto in mijn buurt was geweest, zou ik er wel rekening mee gehouden hebben, althans dat hoop ik tenminste :)

Ik besef mij dat het ook een optie is om in zo'n situatie er altijd rekening mee houden dat er iemand kan zitten, en dus per definitie aan beide kanten ruimte over te laten.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2016-II”