Indycar 2016-II | Jupiter 200 | 18 september 2016

Wordt tweewekelijks verreden op zondag met rFactor 2
Gesloten
SRVN Kampioenschapscommissie
Berichten: 220
Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44

IndyCar Kampioenschap 2016-II: Ronde 3
Jupiter 200
18 september 2016


Locatie
Palm Beach Raceway, Florida, Verenigde Staten

Tijdschema
20.15 uur - Kwalificatie (10 minuten, private, 2 geklokte ronden)
20.25 uur - Warmup (5 minuten)
20.30 uur - Race (62 ronden, formatieronde, staande start)

Weerbericht
Afbeelding

Links
Algemene Informatie IndyCar 2016-II
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Klein startveld, maar toch een leuke race gehad dankzij al mijn pitstop foutjes. :-)

Begon met een matige quali. Had geen lekker rondje, maar toch P2. In de race had ik een redelijke start, en kwam er snel achter dat ik het tempo van Denny niet zonder enig risico kon blijven rijden, en verkoos ervoor om het rustig aan te doen (ook omdat het gladde baantje zich uitstekend leent om uit de bocht te vliegen). 62 rondjes is veel. Jan Wim die startte van P3 dacht daar anders over, en zat al snel met een moordend tempo aan de staart van m'n wagen. Helaas drukte hij me bij het inhalen faliekant op het gras, en dat werd op dat moment P3 voor mij. Paar rondjes later vloog hij echter paar keer uit de bocht.. Karma? Dus hallo P2 voor mij :-). Vervolgens ronde 24 pitstop gemaakt.. en vergeten wat ook alweer de pit limiter knop was :P... Het is zo automatisme, behalve als je erover na gaat denken. Stop/Go penalty. -__- Deze maar ingelost, en ik kom vervolgens achter Maurice en Wouter de baan weer op. Was ik zeker niet ontevreden mee, want dat maakte het toch weer tot een leuke uitdaging. Vervolgens beiden ingehaald, en pitstop 2 werd natuurlijk ook weer een ramp. Veel te vroeg remmen bij ingang pit... (wilde geen stop/go), en zo blij dat ik daarmee op tijd was dat ik mijn pitplek voorbij schiet. :p Allemaal leuk en aardig, maar ik zat dus weer 5 sec achter Maurice en Wouter. Helaas vloog Wouter uit de bocht, dus toen moest ik Maurice alleen nog zien pakken. Na paar leuke gevechten met Maurice er toch voorbij, en op P2 de race uitgereden.

Heb het mezelf toch knap lastig gemaakt deze race, maar dat zorgde ook weer voor fun met Wouter en Maurice. Gefeliciteerd Denny met een dominante race, en Maurice met je eerste podium. Op naar Spa!
Gesloten

Terug naar “SRVN IndyCar Kampioenschap 2016-1”