Na de update niet meer online kunnen rijden.

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Hallo,

Na de update van rFactor2 build 1080 kan ik helaas niet meer rijden.
Als ik de server wil joinen van SRVN, dan typ ik uiteraard netjes het wachtwoord in.

Helaas krijg ik dan de volgende melding :
Data Transfer Timeout.

Dit is niet alleen bij de SRVN servers maar bij alle servers die op rFactor 2 staan.

Wie o wie kan mij helpen ?

Alvast bedankt,

Glenn Bontenbal
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Berry Witman had hetzelfde, hij heeft Windows 10 en rF2 opnieuw geïnstalleerd. Ik zou het bij het herinstalleren van rFactor 2 laten, als dat werkt.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Bij alle kampioenschappen bij SimRacingClub (VEC, Porsche Supercup etc) zijn ze terug naar build 1052. Geen idee wat ze daar voor reden hebben maar ze testen daar vóór de release de builds vaak goed dus is een prima graadmeter.
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Heeft daar te maken met de driver swap, voor zover ik heb gelezen. Dat is bij SRVN immers niet in gebruik, dus dat is voor ons niet een reden om terug te gaan.
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Zelf draait de pc van mij op Windows 8.1
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Helaas... weer niet gelukt.

Ik heb steam en rFactor2 verwijderd van mijn computer en weer opnieuw geïnstalleerd, Alleen heeft dit niets geholpen.

Heeft iemand al een oplossing kunnen vinden ?

Groetjes Glenn
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ik heb hetzelfde probleem, ik kan ook op geen van de SRVN servers inloggen. ''Data transfer time out''.

Nog meer idee'en wat zou kunnen helpen?
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ja heren heb ik ook allemaal gehad
rfactor2 backup directory terug zetten, Steam verwijderen en weer installen,Rfactor2 eraf en opnieuw erop zetten niets hielp. Toen wist ik dat het iets met de computer moest zijn.
Ik heb een nieuwe windows 10 installatie gedaan en toen Rfactor2 geïnstalleerd via steam online gedownload met de
1080 update erin en voilla alles deed het weer.

Het is veel werk maarja hij doet het weer :mrgreen:

Gr. Berry
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Aahja, maar in principe moet hij het ook gewoon doen op Windows 7, aangezien vrienden van mij wel gewoon kunnen rijden. Ik ben er niet zo warm voor om over te stappen naar Windows 10 :cry:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Al geprobeerd om bestanden te verifiëren (Rechter muis op rFactor in steam > Eigenschappen > Lokale bestanden > Integriteit van spelcache controleren)? Aangezien je donderdag van B1052 naar b1080 terug naar B1052 bent gegaan en nu weer naar B1080 moet kan het zijn dat er iets stuk is. Maar wel ff een backupje van je instellingen (stuur etc) en setups en zo want na het verifiëren gaat hij bestanden die niet kloppen of kapot zijn opnieuw downloaden en verlies je misschien iets.
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Ruben Correa Alves schreef:Al geprobeerd om bestanden te verifiëren (Rechter muis op rFactor in steam > Eigenschappen > Lokale bestanden > Integriteit van spelcache controleren)? Aangezien je donderdag van B1052 naar b1080 terug naar B1052 bent gegaan en nu weer naar B1080 moet kan het zijn dat er iets stuk is. Maar wel ff een backupje van je instellingen (stuur etc) en setups en zo want na het verifiëren gaat hij bestanden die niet kloppen of kapot zijn opnieuw downloaden en verlies je misschien iets.
Sorry Ruben Correa Alves dit heeft helaas ook niet geholpen.

Ik heb zojuist ook al een andere Windows geïnstalleerd maar dan krijg ik nog steeds de zelfde melding.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Is dit ook met de nieuwe vmod in de backup dtm server? Misschien dat er overal een nieuwe mod van gemaakt moet worden?
Jan Wim Ensing
Berichten: 3952
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Racestuur: Fanatec CSR Wheel
Locatie: Marum

Dan zou je op een andere servers (dan SRVN) geen probleem moeten hebben, toch?
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Jan Wim Ensing schreef:Dan zou je op een andere servers (dan SRVN) geen probleem moeten hebben, toch?
Helaas ook bij de andere servers krijg ik nog steeds de melding 'Data Transfer Timeout'
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Ik heb nu ook hetzelfde probleem. Gisteren (17-4) nog op de server gereden met indycar, nog meegedaan aan de race, en vandaag krijg ik steeds "data transfer timeout". Ik zal zo rfactor 2 eens herinstalleren, maar dit is wel vrij apart.. Zeker omdat het niet een direct gevolg van de update van rfactor 2 lijkt te zijn?
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Ik ben nog niet zo lang lid bij SRVN.

Kan het misschien zijn ? dat mijn proefperiode afgelopen is ? of dat ik ergens gebannen word ?
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Nee, dat kan het niet zijn. ;)
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Het schijnt dat enkele dit probleem hebben na de update.
Na het lezen van de berichten lijkt het me eerder iets te maken te hebben met dat er enkele poorten niet open staan.
Kijk is in de firewall of zet deze even tijdelijk volledig uit.
Ook port forwarding in je router aan zetten (DWZ) zodat er niets geblokt word.
En dan nogmaaks proberen.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Zou ook kunnen, maar merkwaardig als dat dan nu pas problemen zou geven.
Gebruikersavatar
Misha van der Graaf
Berichten: 141
Lid geworden op: 19 mar 2016, 14:09
Racestuur: T500 RS

Ik heb de tips van Jos net toegepast, maar dit lijkt ook niet te helpen. Iemand anders nog suggesties? Ik verwacht dat veel meer mensen hier de komende dagen last van gaan ondervinden.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”