Rig bouwen

Plaats reactie
Toine de Jong

:simracer1: ik ga komende 2 weken langzaamaan zelf een rig bouwen. Een auto stoel heb ik al en met het tekenen en ontwerpen loop ik eigenlijk tegen een paar dingen aan.

Ik ben 1.87 wat is aan te raden qua afstand van :pedalen, en de hoogte van het stuur gezien vanaf de zitting.

Hoe hoog hebben jullie het stuur (gezien vanaf de zitplek)?

Uiteraard zal ik hem even showen zodra die af is :) en lelijk gemaakt word door een belachelijk stuurtjeXD
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Een antwoord welke je waarschijnlijk niet wil horen... Dat hangt van jezelf af! Ga je voor een F1 positie, ga je voor een GT positie, ga je voor een straat zit positie, kies je een middenweg? Wat vind je zelf fijn? Heb je zelf al gemeten wat eventueel fijn is?
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Wat ik gedaan heb is,ga in je eigen auto zitten en zet je stoel zoals jij het prettig vind en meet dit op.
Afstand naar het stuur vanaf een vast punt van je stoel en naar de pedalen.
Zet deze maten in je bouwtekening maar houd wel rekening met je simstuur aangezien deze een bepaalde hoek en grote heeft.
Ben benieuwd naar je vorderingen.
Toine de Jong

ik ga morgen beginnen met het vloer skelet. Het word een laagzitter +- 35 cm van de grond. Ik hoop/richt me op het stuur dan ongeveer op 55 a 60 te kunnen doen. Dat zou me namelijk enorm veel aanschaf aan hout schelen aangezien mdf per 2440/1220 platen verkocht word.
Gebruikersavatar
Tom Schenkels
Berichten: 417
Lid geworden op: 30 dec 2014, 14:05
Racestuur: Thrustmaster TX Wheel
Locatie: Puttershoek

Het midden van het stuurwiel zit bij mij ongeveer op schouderhoogte. Rond de 55 á 60 centimeter zit je in de goede richting, maar is natuurlijk afhankelijk van de positie van je stoel. Dat je moet meten is geloof ik al genoeg gezegd.

De stoel staat bij mij niet recht, maar onder een hoek. De achterkant zit een centimeter of 4,5 a 5 lager.

Weet niet wat voor gereedschap je hebt, maar ik heb zoveel mogelijk stukken MDF in de bouwmarkt laten zagen. Scheelt een hoop stof, tijd en het is allemaal keurig recht.

Tijdens het verbouwen van mijn rig heb ik een logje bij proberen te houden. Misschien heb je er wat aan:
http://www.thewayiplay.com/mainforum/in ... 5#msg29975
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Oeps, ik zou van mijn rig ook wat foto's sturen..... Vanavond even maken

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
Toine de Jong

[img]
DSC_0020.JPG
[/img] [img]
DSC_0019.JPG
[/img] [img]
DSC_0018.JPG
[/img]
DSC_0017.JPG
[img]
DSC_0016.JPG
%20[img]
DSC_0015.JPG
[/img][/img]

vordert al aardig
Toine de Jong

ik ga morgen het pklaatwerk doen, vrijdag doe ik de plaatsing van de pedalen en het stuur relaxed op m'n gemak en dan dit weekend even regelen dat die naar m'n huis kan en sparen voor rfactor :D
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ziet er goed uit

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

haha idd word een leuk ding :D
miss hier en daar nog even goed schoren. :thumbs_happy:
Toine de Jong

DSC_0022.JPG
DSC_0023.JPG
DSC_0024.JPG
en we zijn weer 4 uurtjes verder en heel veel koffie :P
Toine de Jong

zit nog te twijfelen over de paintjob. zelf iets verzinnen of torro rosso verstappen stijl
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Eigen creatie, volgend jaar rijdt Max toch ergens anders.

Verzonden vanaf de snelweg ergens in de zon, of niet natuurlijk.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

SRVN gastrijder auto stijl! ;)
Toine de Jong

Hahaha dat kan natuurlijk ook. Nou vind ik naast de verstappen hype wel de torre rosso auto's t mooist hoor. Ik moet er nog ff goed over nadenken. T word sowieso niet oranje
Toine de Jong

Voor nu lijken we te gaan voor british racing green met orginele white stripes en licht aangetaste hoekprofielen.

dan kunnen we later altijd nog met zwart of wit wat logo's "sponsors" toevoegen. Als srvn ergens een mooi sjabloom heeft liggen en de vereniging bevalt me nog steeds zodra ik ook mee ga doen aan races. Dan zal er vast wel over nagedacht worden :P
Anton Rebel
Berichten: 329
Lid geworden op: 27 sep 2014, 15:51
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Renswoude

haha schoren zijn niet meer nodig :D Dit ontwerp hadden ze als basis moeten gebruiken voor de titanic. dan was die ijsberg gezonken.
Lekker stevig daar houden we van !! kan een playseat niet tegen op. ga zo door :thumbs_happy:
Toine de Jong schreef:Voor nu lijken we te gaan voor british racing green met orginele white stripes en licht aangetaste hoekprofielen.

dan kunnen we later altijd nog met zwart of wit wat logo's "sponsors" toevoegen. Als srvn ergens een mooi sjabloom heeft liggen en de vereniging bevalt me nog steeds zodra ik ook mee ga doen aan races. Dan zal er vast wel over nagedacht worden :P
En als het hele simmen niet bevalt, kun je nog altijd mee doen met te land, ter zee en in de lucht. Goed bezig kerel !!
Toine de Jong

Anton Rebel schreef:haha schoren zijn niet meer nodig :D Dit ontwerp hadden ze als basis moeten gebruiken voor de titanic. dan was die ijsberg gezonken.
Lekker stevig daar houden we van !! kan een playseat niet tegen op. ga zo door :thumbs_happy:
Toine de Jong schreef:Voor nu lijken we te gaan voor british racing green met orginele white stripes en licht aangetaste hoekprofielen.

dan kunnen we later altijd nog met zwart of wit wat logo's "sponsors" toevoegen. Als srvn ergens een mooi sjabloom heeft liggen en de vereniging bevalt me nog steeds zodra ik ook mee ga doen aan races. Dan zal er vast wel over nagedacht worden :P
En als het hele simmen niet bevalt, kun je nog altijd mee doen met te land, ter zee en in de lucht. Goed bezig kerel !!
wij dachten aan redbull zeepkisten race maar dat is inderdaad ook nog een optie :D ondertussen staat hij (zonder verf en profielen) in gebruik op mijn kamer. ik ben nog bezig een houder voor het toetsenbord te ontwerpen en de foto's zijn gemaakt met de stoel in film/chillstand maar deze is natuurlijk te verstellen.

groetjes
Bijlagen
12938219_10209121131923826_6163496209738092715_n.jpg
12923149_10209121132283835_1105379515601031253_n.jpg
10429431_10209121131043804_7898579827079211610_n.jpg
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”